www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Povezovanje različnih akumulatorjev
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Juraa
Član
Član



Pridružen-a: Pet 03 Sep 2010 19:06
Prispevkov: 13
Aktiv.: 0.07
Kraj: Maribor

PrispevekObjavljeno: Pon Dec 20, 2010 11:15 pm    Naslov sporočila:  Povezovanje različnih akumulatorjev Odgovori s citatom

Kaj se zgodi če povežeš recimo poln avtomobilski 75Ah akumulator in prazen gel 3,5 Ah akumulator plus na plus in minus na minus?

Se prazen aku napolni iz tavelikega, ali lahko potegne preveč toka in se zgodi kaj nepričakovanega?

Mam eno fino vojaško svetilko, ki je bila včasih na NiCd akumulatorje, jaz pa sem jih zamenjal z 3,5 Ah gel akumulatorjem. Zdaj bi pa naredil tako da bi bla vedno priklopljena v avtu in jo lahko odklopim in uporabljam kadarkoli in vedno bi bila polna.

Prosim za nasvete.

Hvala Smile
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
bojans
Član
Član



Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 0:52
Prispevkov: 1196
Aktiv.: 5.58
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pon Dec 20, 2010 11:20 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

1 ohm upor 5W. Zaporedno.
_________________
Razlike med mrličem in butlom ni. Nobeden od niju se ne zaveda. Trpi pa okolica.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Juraa
Član
Član



Pridružen-a: Pet 03 Sep 2010 19:06
Prispevkov: 13
Aktiv.: 0.07
Kraj: Maribor

PrispevekObjavljeno: Pon Dec 20, 2010 11:29 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hvala za odgovor.

Bo to potem praznilo akumulatorja ko bo avto ugasnjen in bosta oba akumulatorja dalj časa brez polnjenja?

Pa še, kako dolgo bo 55W H7 žarnica svetila s 3,5 Ah akumulatorjem?
Kako dolgo pa bi trajalo da se 3,5Ah akumulator napolni? Vem da je težko oceniti, ampak vsaj približno? 3 ure? 12 ur?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
RUros
Član
Član



Pridružen-a: Čet 09 Mar 2006 22:26
Prispevkov: 1031
Aktiv.: 4.39

PrispevekObjavljeno: Pon Dec 20, 2010 11:40 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Mali akumulator bo praznil večjega (avtomobilskega) toliko časa, dokler ne bo poln. Ko bo poln bosta v ravnovesju in se nebo noben praznil Rolling Eyes Question Vendar če bo avto dalj časa stal tako potem tudi to ne bo res. Čez čas bosta oba prazna, ker so še drugi porabniki v avtu npr. radio-spomin.
Žarnica, ki si jo omenil pa bi, če smo zelo optimistični, s tem akumulatorjem svetila slabo šolsko uro (45 min).
Polnenje akumulatorja je odvisno od polnilnega toka, če bi bil le-ta cca. 350mA potem bi polnenje trajalo okoli 10 ur.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
PZUFIC
Vseved



Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06
Prispevkov: 6987
Aktiv.: 32.61
Kraj: Rakek

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 21, 2010 6:14 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tole preko 1 Omega upora bi bila malce močna, saj bo ko bo mali akumulator prazen vanj stekel tok približno 12A in to ga bo ubilo. Sploh, ker domnevam, da je akumulator zaprti svinčeni AGM.

Na tem akumulatorčku pa bo 55W žarnica po izračunu svetila 45,82 minut. Ampak to samo na papirju v praksi pa računaj na kake 2/3 izračunanega časa. Ne pozabi pa na zaščito akumulatorja pred izpraznjenjem.

Akumulator pa bo poln v približno 30 minutah sploh, če boš dal 1Omega in je akumulator 3,5Ah vanj pa bo naekrat teklo približno 12A toka. Če ga boš tako priklopil praznega, se boš pa po parih oziroma kar po prvem polnjenju že lahko poslovil od njega razen, če je navaden kislinski akumulator. Pa pazi, da ne boš kaj dobil v glavo.

_________________
Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran MSN Messenger - naslov
igo
Član
Član



Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11
Prispevkov: 3641
Aktiv.: 16.00

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 21, 2010 7:14 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

1 ohm je povsem dovolj, saj med polnim avtomobilskim in praznim svetilkinem akumulatorju ni nikoli več kot 3,6 V razlike ( 14,4V-10,8V ) , torej bo največji tok 3,6A in moč 3,6W, kar 5W upor brez težav prebavi.

Lahko pa bi se malo poigral z napajalnim konektorjem in stikalom za vklop (3 položajni Polnjenje-0-Vklop) in bi akumulator polnil kar preko žarnice. Itak je narejena za 12V/55W in se niti segrela ne bi omembe vredno, kaj šele, da bi brlela.

_________________
Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Pyr0Beast
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11
Prispevkov: 4969
Aktiv.: 23.98

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 21, 2010 7:21 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kako da ni razlike ?
Čisto prazen svinčen akku ima 0V.

Če hoče omejevati tok naj notri veže navadno 10W avtomobilsko žarnico.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
sailor
Član
Član



Pridružen-a: Sre 26 Nov 2003 21:38
Prispevkov: 698
Aktiv.: 2.94
Kraj: Ljubljana-Moste

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 21, 2010 7:25 pm    Naslov sporočila:  Re: Povezovanje različnih akumulatorjev Odgovori s citatom

Juraa je napisal/a:

Mam eno fino vojaško svetilko, ki je bila včasih na NiCd akumulatorje,
jaz pa sem jih zamenjal z 3,5 Ah gel akumulatorjem.
Prosim za nasvete.

Hvala Smile


Nič nisi povedal,
koliko kom NiCd celic je imela originalna svetilka,
pa kakšno napetost ima tvoj gel AKU ?
gl, DD+
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
igo
Član
Član



Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11
Prispevkov: 3641
Aktiv.: 16.00

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 21, 2010 7:32 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ne pa nima. Če celica ni v stiku bo težko brez obremenitve imela manj kot 1,6V. Bo @Silvo napisal, če je že kdaj na kakšni celici viličarskega akumulatorja izmeril manjšo napetost v pravo smer. Jaz nisem.

So primeri, ko je celica v stiku ali pa se slabi celici pri praznjenju akumulatorja obrne polariteta napetosti. Takrat tudi akumulator ne da nič moči od sebe.

Kadar ima celica manj kot 2V, je ponavadi tudi notranja upornost akumulatorja takšna, da ne bo potegnil omembe vrednega toka.

Juraa pa piše, da je uporabil nov akumulator.

_________________
Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
PZUFIC
Vseved



Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06
Prispevkov: 6987
Aktiv.: 32.61
Kraj: Rakek

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 21, 2010 8:00 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Aha moja napaka, pri računanju bi torej moral uporabiti razliko napetosti. Se opravičujem.

Vseeno pa je 3,6A za tak akumulator še vedno za moje pojme preveč.

_________________
Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran MSN Messenger - naslov
Pyr0Beast
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11
Prispevkov: 4969
Aktiv.: 23.98

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 21, 2010 8:21 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Citiram:
Ne pa nima. Če celica ni v stiku bo težko brez obremenitve imela manj kot 1,6V. Bo @Silvo napisal, če je že kdaj na kakšni celici viličarskega akumulatorja izmeril manjšo napetost v pravo smer. Jaz nisem.

Izkušnje pravijo drugače. 5W žarnica v prtljažniku sprazni akku do 0.0V
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
igo
Član
Član



Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11
Prispevkov: 3641
Aktiv.: 16.00

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 21, 2010 8:38 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

PZUFIC je napisal/a:
Vseeno pa je 3,6A za tak akumulator še vedno za moje pojme preveč.
S tem akumulatorjem namerava poganjati 55W žarnico ... 4,5A ...
Pyr0Beast je napisal/a:
Izkušnje pravijo drugače. 5W žarnica v prtljažniku sprazni akku do 0.0V
To bo to. Viličarski akumulator bi moral prazniti dalj časa ...
Ok, moja napaka.

_________________
Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
bojans
Član
Član



Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 0:52
Prispevkov: 1196
Aktiv.: 5.58
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 21, 2010 9:02 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

[quote="Pyr0Beast"]Kako da ni razlike ?
Čisto prazen svinčen akku ima 0V.

Čisto prazen in neobremenjen svinčeV accu ima 10,8V (12V accu), kar je manj je Boo hoo! .

Kot vem, lahko večino praznih akumulatorjev polniš tudi z več kot 1CA. Polnjenemu accu se napetost hitro viša, cca 12,5V, praznjenemu pa hitro znižuje (13,2V poln povprečni avtomobilski accu, obremeniš s ~ 4A. Kolikšna bo napetost po 10 min.?

Po 10 min. polnjenja boš ugotovil, da je polnilni tok < 0,5A.

Tako pravi teorija.
Praksa pa: Prazen (10,8V) 45 Ah acuu na polnega 75 Ah. Brez upora po 1h oba 12,6V tok pa ~ 150 mA proti polnjenemu. Kdaj bo poln? No ja za 2 dni kampiranja je bilo za varčno razsvetljavo dovolj.

Ps: Govorimo o Pb akumulatorjih.

_________________
Razlike med mrličem in butlom ni. Nobeden od niju se ne zaveda. Trpi pa okolica.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pyr0Beast
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11
Prispevkov: 4969
Aktiv.: 23.98

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 21, 2010 9:46 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Citiram:
Čisto prazen in neobremenjen svinčeV accu ima 10,8V (12V accu), kar je manj je Boo hoo! .

Če ima napetost še ni čisto prazen a ne ? Brick wall

1.8V na celico je meja pod katero naj se akkuja nebi praznilo. Da pa se ga, sploh brez pameti v porabniku.

Citiram:
13,2V poln povprečni avtomobilski accu, obremeniš s ~ 4A. Kolikšna bo napetost po 10 min.?

Povprečni avto akku ima dandanes 12.5V
Napetost pa ne bo kaj veliko padala, ta strmo pada le ko se akku bliža popolni izpraznitvi.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
bojans
Član
Član



Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 0:52
Prispevkov: 1196
Aktiv.: 5.58
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 21, 2010 10:33 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

http://sftp.slovenka.net/vemos-trgovina/h/gp/svincenebat/splosnoouporabi.pdf

Oglejte si to!

_________________
Razlike med mrličem in butlom ni. Nobeden od niju se ne zaveda. Trpi pa okolica.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Stran 1 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 499 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group