www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

24V-->12V
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
smart
Član
Član



Pridružen-a: Sob 03 Feb 2007 16:02
Prispevkov: 83
Aktiv.: 0.37
Kraj: okolica Grosuplja

PrispevekObjavljeno: Pet Okt 10, 2008 5:56 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hvala vam za pomoč.
Po moje bo najcenejša varianta kar 7812 in en močnostni tranzistor (BD 250) Imam ga ravno na zalogi. Regulator vežem na kontakt in če se izkaže, da radio ne obdrži spomina, dodam samo še en regulator 7812 direkno na +24V.
Da bi vlekel dodatno žico z akumulatorja pa se mi zdi nesmisel in izguba časa ima namreč že original euro (iso) konektor ali kako se temu že pravi. Samo tri žice pocvikam, nalotam zadevo gor in to mora delovati. Kaj menite?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jjakob
Član
Član



Pridružen-a: Pet 19 Nov 2004 14:12
Prispevkov: 1348
Aktiv.: 5.69

PrispevekObjavljeno: Pet Okt 10, 2008 6:18 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Za velike moči so linearni regulatorji skoraj nesmiselni. Switcherji imajo majhne izgube, dele za njihovo izdelavo pa dobiš zastonj. (PC napajalniki)
Treba je previti primar transformatorja, uporabiti druge driver tranzistorje ter izdelati novo ploščico (ter nastaviti delovanje).

Edit: Morda pa ima na konektorju že tovarniško 12V? Preveri!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo MSN Messenger - naslov
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14673
Aktiv.: 61.91
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Sob Okt 11, 2008 12:31 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Iztok je napisal/a:
Silvo, @flapho ima lahko kar prav. Tudi jaz sem večkrat počel tako, da sem vzel 12V iz enega akumulatorja. Pri večini (še posebej tistih, ki so radijo dosti poslušali pri ugasnjenem motorju) je prišlo v nekaj mesecih do "šepanja" tistega prvega akumulatorja.


Strinjam se, da rešitev ni najboljša, ni pa alarmantna kot je bilo to napisano zgoraj. Konec koncev sem videl to rešitev v orginalu - nekoč na enem viličarju ter tudi v enem tovornem vozilu. Je pa res, da pride do nesimetričnega praznjenja baterij v času mirovanja, kar seveda ni najboljše.

jjakob je napisal/a:
Za velike moči so linearni regulatorji skoraj nesmiselni. Switcherji imajo majhne izgube, dele za njihovo izdelavo pa dobiš zastonj. (PC napajalniki)
Treba je previti primar transformatorja, uporabiti druge driver tranzistorje ter izdelati novo ploščico (ter nastaviti delovanje).

Edit: Morda pa ima na konektorju že tovarniško 12V? Preveri!


Linearni res regulatroji niso najprimernejši. So pa dostikrat v orginalu v vozilu. Pred priklopom na tako instalacijo je treba preverit, če je ustrezne moči. Kaj nastane od takega regulatroja ob kratkem stiku se vidi v priloženi fotografiji.
(Če se še prav spomnim, je zadeva iz delovnega stroja Volva) V ohišje sem sicer naredil svoj regulator. Zadeve ni bilo smiselno popravljati kajti spodaj je še nakaj uničenega SMD-ja.



PA110120.JPG
 Opis:
 Velikost datoteke:  408.94 KB
 Pogledana:  12 krat

PA110120.JPG



_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Marjanp
Član
Član



Pridružen-a: Pon 15 Okt 2007 22:28
Prispevkov: 250
Aktiv.: 1.16
Kraj: Dragomer/Brezovica/Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pet Nov 07, 2008 4:31 pm    Naslov sporočila:  Ni problem samo nesimetrija pri praznenju Odgovori s citatom

Ni problem samo nesimetrija pri praznenju.

Pred nedavnim smo v firmi na delovnem stroju zamenjali motor.

Prej je imel motor 12 V alternator.

Nov motor je imel 24 V alternator.

Za nov motor sem izdelal novo elektriko. A zaradi časovne stiske je na hladilniku hidravličnega olja ostal 12 V ventilator (predvidevam, da je skozenj tekel tok 4 A - to je cca. 50 W). Preko termostata (mislim, da 55 st. C) sem ga priklopil na akumulator, kateri je imel minus vezan na maso. Opozorim, da mi to ni preveč všeč (nisem pričakoval tako drastične napake).
Po nekaj dneh me pokličejo na stroj, ker se ga ne more "zalavfati".
Na stroju ugotovim, da je akumulator na katerega je priklopljen ventilator popolnoma prazen - cca. 9 V, akumulator na katerega ni priklopljen ventilator pa prenapolnjen - cca. 16 V.
Zakaj?
Zato ker se je akumulator na katerega ni bil priklopljen ventilator polnil z 4 A večjim tokom kot akumulator na katerega je bil priklopljen ventilator. In ko je v seriji 24 V enkrat en 12 V akumulator prenapolnjen skozi oba akumulatorja teče manjši polnilni tok, kar nadalje pomeni, da ventilator porabi več toka kot je polnilni tok in tako se akumulator na katerega je priklopljen ventilator samo prazni in ne polni. Kar posledično pomeni:
- da stroj ne "zalavfa" zato ker je en akumulator praktično prazen (na katerega je vezan ventilator) in
- da zaradi prenaplnjenosti akumulatorja le tega lahko uničiš (na katerega ni vezan ventilator).

Tako ventilator kot avtoradijo sta porabnika.
Res je, da sem za omenjeni stroj uporabil dva 55 Ah akumulatorja (prej eden 135 Ah). Običajno imajo kamijoni uporabljena dva 200 Ah akumulatorja in tako do tako drastičnega efekta ne pride. Res pa je tudi, da normalen človek ne posluša radija na glasnosti, da troši 4 A.

Zato za 12 V porabnike na 24V instalacijah v vozilih vedno priporočam pretvornike iz 24 na 12 V.

PS
Nočem pametovati in prepričane prepričevati. Izkušnjo želim deliti s tistimi, kateri le-to potrebujejo.

LP
Marjan
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
psevdonim
Član
Član



Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42
Prispevkov: 3406
Aktiv.: 14.92
Kraj: slo

PrispevekObjavljeno: Pet Nov 07, 2008 5:58 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Indos viličarji na kontaktorje in čas. releje so imeli krmiljenje in vsaj eno hidr. črpalko na 36V, glavni motor pa je bil na 72V. Ali tako nekako, ne vem več točno. V glavnem, v krizi si preklopil akumulatorja in se privlekel vsaj do polnilca.
Pa tudi Litostroj viličarji so imeli neke 12/24V kombinacije, se mi zdi da pri štarterju. Štarter je bil na 12V, vse ostalo pa na 24, ali tako nekako. Najbrž je znanje o uničevanju akumulatorjev na tak način prišlo kasneje.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
qwertz
Član
Član



Pridružen-a: Ned 01 Jun 2008 11:57
Prispevkov: 2743
Aktiv.: 13.21
Kraj: Vrhnika

PrispevekObjavljeno: Pet Nov 07, 2008 6:25 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kaj pa če bi potegnil 2 liniji z akumulatorjev; da vi ju vezal vzporedno, tako bi se oba praznila enakomerno. Ne vem pa kako je s tem, če je to v praksi sploh dovoljeno izvesti, mislim, da ni ker ni nobeden tega omenil. Če zvežeš akumulatorje skupaj, nastane kratek stik... Na idejo sem prišel, ker ima Tesla roadster akumulatorje zvezane zaporedno in vzporedno.


accu.JPG
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  accu.JPG
 Velikost datoteke:  15.93 KB
 Downloadano:  15 krat

Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.99
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Pet Nov 07, 2008 6:47 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

qwertz je napisal/a:
Kaj pa če bi potegnil 2 liniji z akumulatorjev; da vi ju vezal vzporedno ...

Nariši si obe varijanti hkrati pa boš hitro ugotovil, da nekje nastane problem ... Smile
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
qwertz
Član
Član



Pridružen-a: Ned 01 Jun 2008 11:57
Prispevkov: 2743
Aktiv.: 13.21
Kraj: Vrhnika

PrispevekObjavljeno: Pet Nov 07, 2008 6:52 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Vidim kje se zalomi, sem ugotovil. Kako ima pa to vezano električni roadster, vzporedno in zaporedno vezavo hkrati?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.99
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Pet Nov 07, 2008 6:58 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Večina takšnih preklopov je izvedena z zelo močnimi kontaktorji, katerih cena nekajkrat presega kvaliteten nekaj amperski step-down pretvornik.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Sokrat
Član
Član



Pridružen-a: Čet 25 Avg 2005 11:00
Prispevkov: 5584
Aktiv.: 23.56

PrispevekObjavljeno: Pet Nov 07, 2008 9:44 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

qwertz je napisal/a:
Vidim kje se zalomi, sem ugotovil. Kako ima pa to vezano električni roadster, vzporedno in zaporedno vezavo hkrati?


Nic nima vezano vzporedno in zaporedno hkrati, ne stresaj neumnosti.

Wikipedia je napisal/a:
Battery system
Tesla Motors refers to the Roadster's battery pack as the Energy Storage System or ESS. The ESS contains 6,831 lithium ion cells arranged into 11 "sheets" connected in series; each sheet contains 9 "bricks" connected in series; each "brick" contains 69 cells connected in parallel (11S 9S 69P).


Vezane so torej vzporedno v sklop, sklopi pa zaporedno, da pridejo do visje napetosti.

_________________
Ka ti bo pa torba ce si kupu kolo ?
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
flapho
Član
Član



Pridružen-a: Sre 05 Mar 2008 12:06
Prispevkov: 39
Aktiv.: 0.19

PrispevekObjavljeno: Pon Nov 10, 2008 3:58 pm    Naslov sporočila:  Re: 24V-->12V Odgovori s citatom

Vsi tovornjaki, ki imajo 12V porabnike imajo originalno vgrajene pretvornike 24V-12V odvisno od moči porabnika.
Kdor vleče žice iz enega akumulatorja dela veliko napako in če bi to držalo bi delali to že v tovarni.
Tisti, ki ne veste kako se to dela raje peljite svoje vozilo k strokovnjaku!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2
Stran 2 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 497 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group