 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
janiP Član

Pridružen-a: Čet 23 Okt 2008 23:00 Prispevkov: 145 Aktiv.: 0.71 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Maj 03, 2010 8:22 am Naslov sporočila: |
|
|
Odvisno, kakšno breme vleče motor. Če ima breme veliko vztrajnost, se bo motor dolgo zaganjal in je bolje uporabiti zvezda-trikot. Če pa motor nima posebnega bremena, kot npr. neobremenjena hidravlična črpalka, bo pa pri direktnem vklopu v trikot samo malo žmrknilo. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
poule Član

Pridružen-a: Čet 11 Jan 2007 19:53 Prispevkov: 813 Aktiv.: 3.62 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Maj 03, 2010 8:29 am Naslov sporočila: |
|
|
Gre za ventilacijo, vendar je ventilator z dokaj majhnimi lopaticami (centrifugalni). Prvotno je bila turbina za ventilacijo nekega objekta, sedaj bo za prezeačevanje hleva. Poskusno sem ga zaganjal kar direkt, seveda je šlo BP, ne vem kako bo ob večih vklopih in obremenitvah, ko bo npr še kaj vklopljeno.... V firmi zaganjamo motorje direkt tudi večjih moči, seveda je zaloga energije bistveno večja. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.89 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Pon Maj 03, 2010 9:36 am Naslov sporočila: |
|
|
Ventilatorji so eni iz med sklopov z najtežjimi zagoni, kati obremenjeni so že takoj ob zagonu. Zato lahko imajo zelo veliki (recimo tovarniški dimniki) bajpase ter lopute, ki ob zagonu poveže sesalni ter tlačni del. Učinek je dvojni. Lažji zagon, čistilni efekt zaradi velike hitrosti pretoka. _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.20 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Pon Maj 03, 2010 2:29 pm Naslov sporočila: |
|
|
Včasih je veljalo, da morajo motorji nad 3kW imeti nek sistem za zmanjšanje zagonskega toka.
To je za asinhronski motror s kratkostično kletko lahko tudi zvezda-trikot stikalo, ni pa to edina možna izvedba.
Naprimer, za zmanjšanje zagonskega toka takih motorjev učinkovito poskrbi že oblika rotorske kletke (dvojna in druge specialne oblike kletke) in tako se motor za nekaj 100kW, na prvi pogled zaganja kar direktno na omrežje. Izvedba kratkostične kletjke se pač ne vidi, dokler je motor sestavljen.
Poleg te rešitve so še druge električne rešitve, kot so frekvenčnik ali vedno bolj poredko, zagonskih upori, dušilke ali transformator.
Seveda so možne tudi čisto mehanske rešitve, pri ventilatorjih naprimer lopute v sistemu ventilacije, kot je omenil Silvo.
Skratka, pozanimaqj se na kakšen način so ta motor zaganjali prej. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sabla Član

Pridružen-a: Ned 09 Avg 2009 10:51 Prispevkov: 56 Aktiv.: 0.29 Kraj: Novo mesto
|
Objavljeno: Pet Jun 11, 2010 11:20 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pozdravljeni!
Priklopil sem trifazni motor preko stikala zvezda/triko. Ko se motor zagnal najprej na zvezdo je motor pač delal normalno. Ko pa sem ga priključil v trikot pa se njegovo delovanje ni nič spremenilo (motor se je vrtel v pravo smer)!
Zatem sem na dovodu zamenjal vodnika L1 ter L3 in postopek ponovil.
motor vezan v zvezdo je delal tako kot prej, v vezavi trikot pa je delal z večjo močjo (kar je tudi logično).
Na tem mestu pa se mi poraja vprašanje kako je možno, da motor v prvem primeru ni delal s polno močjo ko sem ga preklopil iz zvezde v trikot?
Hvala z odgovore! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
psevdonim Član


Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42 Prispevkov: 3406 Aktiv.: 14.92 Kraj: slo
|
Objavljeno: Pet Jun 11, 2010 11:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
nariši kako si priklopil |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.89 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Sob Jun 12, 2010 11:18 am Naslov sporočila: |
|
|
Kakege očem opazne spremembe pri preklopu zvezda/trikot ni. Običajnose priklop čuje kot kratkotrajen pisk, ki nastane zaradi rahlega pospeševanja v koliko je motor obremenjen. Če ti preklaplja pravilno, boš lahko ugotovil z meritvami napetosti na priključnih sponkah. V zvezdi bodo napetosti UVW proti ZXY fazne. Pri preklopu v trikot pa UZ-VX-WY medfazne. _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.20 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Sob Jun 12, 2010 1:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
Po opisu menim, da zadeva nikakor ni prav priklopljena. Razlik v zvoku motorja, ko le ta obratuje v zvezdo ali trikot ni, sploh pri neobremenjenem.
Če se je zvok spremenil, je priklop napačen - motor obratuje na dve fazi, kar je razvidno že iz:
Citiram: |
Zatem sem na dovodu zamenjal vodnika L1 ter L3 in postopek ponovil.
motor vezan v zvezdo je delal tako kot prej, v vezavi trikot pa je delal z večjo močjo (kar je tudi logično). |
To bi obrnilo samo smer vrtenja, če sta fazi zamenjani v dovodu do stikala. Nič drugega.
Če pa se dve fazi zamenja na priključni deščici motorja, potem se bo revež mučil na dve fazi, ko bo šel v trikot. Precej hrupa in 0 moči, če se odšteje pregrevanje motorja. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Profesor Einstein Član


Pridružen-a: Ned 24 Sep 2006 0:13 Prispevkov: 1437 Aktiv.: 6.30 Kraj: Rogaška Sl.
|
Objavljeno: Sob Jun 12, 2010 5:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zdravo
Kot prebiram dobivam občutek da kuri rotorje predolgi čas zagona v primeru direktnih zagonov (primer puhalnik)?
Lp.
Darko _________________ --
"Če bi volitve kaj pomagale, bi jih prepovedali." (Mark Twain) |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
qwertz Član


Pridružen-a: Ned 01 Jun 2008 11:57 Prispevkov: 2743 Aktiv.: 13.21 Kraj: Vrhnika
|
Objavljeno: Sob Jun 12, 2010 6:53 pm Naslov sporočila: |
|
|
Še najceneje te pride, da zamenjaš varovalke (zamenjati jih mora elektro), pokličeš in zamenjajo. 3x16 A ali 3x20 A je oboje isto; 7 kW obračunska moč. Pa še soglasja ne rabiš, če bi pa hotel 3x 25 A, (kar je 10 kW) pa potrebuješ soglasje in €€€. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.20 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Sob Jun 12, 2010 8:05 pm Naslov sporočila: |
|
|
Profesor Einstein je napisal/a: |
Kot prebiram dobivam občutek da kuri rotorje predolgi čas zagona v primeru direktnih zagonov (primer puhalnik)?
|
Res je, gretje in s tem povezano temperaturno naprezanje kletke ni zanemarrljivo, čeprav se večinoma omenja samo pri velikih strojih (kletka 800kW stroja se pri zagonu v nekaj sekundah segreje preko 250°C).
Pri malih asinhronskih motorjih kletka najraje odpoveduje pri dvobrzinskem motorju v Dahlander stiku. Ni redek slučaj, da je pri skurjenem statorskem navitju odpovedala tudi kletka, kar je pri enobrzincih redkost, tudi če je odpovedal zaradi tega ker je bil zavrt. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 499 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|