 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Energetik-m Član


Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16 Prispevkov: 1392 Aktiv.: 7.36 Kraj: Zagorje
|
Objavljeno: Sob Sep 17, 2011 8:16 pm Naslov sporočila: |
|
|
Laura, na kakšen tok pa ti dimenzioniraš dovodne kable do motorja pri vezavi zvezda trikot?
Nekaj koristnih informacij je TUKAJ _________________ lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.86 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Sob Sep 17, 2011 8:20 pm Naslov sporočila: |
|
|
Verjetno bo potreben serijski in tudi paralelni kontaktor. Nekateri mehki zagoni ne dopuščajo stalnega obratovanja, sploh kar se tiče velikih obremenitev.
Primer drobilec skalastega materiala; uporabili smo oboje. Sicer so obremenitve res nepredvidljive, pa vendar. _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
laura Član

Pridružen-a: Tor 10 Avg 2010 11:48 Prispevkov: 1954 Aktiv.: 10.79 Kraj: Sobota
|
Objavljeno: Ned Sep 18, 2011 9:08 am Naslov sporočila: |
|
|
Hi!Sploh ne gre za nobeno provociranje.Zmotilo me je to,ker je bilo pač govora o relativnih vrednostih(% toka po kablu).Motor pač vleče kolikor vleče(induktivna,kapacitivna,ohmska komponenta) in zbir vseh bo vedno 100%.Očitno govorimo o istih stvareh samo vsak na svoj način!?Sicer pa dobro da sem "bleknil" o tem:sem vsaj še dobil dodatno dobrodošlo gradivo od Energetik-m-a!Tu velja da "od viška glava ne boli"  _________________ Dela kot švicarska ura-samo pokvarjena |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Profesor Einstein Član


Pridružen-a: Ned 24 Sep 2006 0:13 Prispevkov: 1437 Aktiv.: 6.30 Kraj: Rogaška Sl.
|
Objavljeno: Ned Sep 18, 2011 11:39 am Naslov sporočila: |
|
|
Zdravo
Mene pa zanima o kakšni vrsti mehkega zagona se to govori ?
A se uporablja kakšna elektronika za mehki zagon močnejših motorjev ali gre za kakšno drugo izvedbo ?
Zagon zvezda-trikot po večini vsi poznajo.
Lp.
Darko _________________ --
"Če bi volitve kaj pomagale, bi jih prepovedali." (Mark Twain) |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.86 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Ned Sep 18, 2011 8:29 pm Naslov sporočila: |
|
|
Profesor Einstein je napisal/a: |
Mene pa zanima o kakšni vrsti mehkega zagona se to govori ?
Lp.
Darko |
Frekvečni regulator. _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.88 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Ned Sep 18, 2011 8:54 pm Naslov sporočila: |
|
|
ElGrigon je napisal/a: |
Profesor Einstein je napisal/a: |
Mene pa zanima o kakšni vrsti mehkega zagona se to govori ?
Lp.
Darko |
Frekvečni regulator. |
Vsaj koliko sam poznam mehke zagone oz. koliko sem jih videl od znotraj nimajo nič skupnega s frekvenčnim regulatorjem. (frekvenčnik, napajalno napetost usmeri, ter jo ponovno razusmeri. ) Mehkih zagonov sem videl kar nekaj od znotraj. Po večini je v dveh fazah tiristor oz triac. Ena faza je običajno priključena kar direktno. Siemens ima recimo vgrajene še močnostne kontakte, ki ob polnem zagonu premosti tiristorje. Pri teh mehkih zagonih je pomembno, da je varovalka priključena na srednji kontakt počasna - tisti priključek je direkten. Ostala dva priključka se varujeta s hitro varovalko (taka varovalka je označena z diodo) _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.86 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Ned Sep 18, 2011 9:53 pm Naslov sporočila: |
|
|
Imel sem v mislih frekvenčnik o primeru, ki sem ga navajal. _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Energetik-m Član


Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16 Prispevkov: 1392 Aktiv.: 7.36 Kraj: Zagorje
|
Objavljeno: Ned Sep 18, 2011 10:34 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kot je napisal Silvo, uporabiš v direktni veji navadno varovalko z gL karakteristiko, v tistih dveh, kjer so tiristorji pa tako s karakteristiko gR (za polprevodnike). S tem dosežeš, da bo mehki zagon preživel tudi kratek stik na motorju. Če pa želiš samo varovati dovodne kable do motorja (te moraš varovati vedno!), zadostuje varovalka z gL karakteristiko (nekajkrat cenejša) ali motorsko zaščitno stikalo. _________________ lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
psevdonim Član


Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42 Prispevkov: 3407 Aktiv.: 14.92 Kraj: slo
|
Objavljeno: Pon Sep 19, 2011 6:32 am Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
S tem dosežeš, da bo mehki zagon preživel tudi kratek stik na motorju |
- a nimajo možnosti nastavitve I max ? Nastaviš npr. na 150A in mehki zagon bo dvigoval obrate glede na Imax. Ali je to samo pri pretvornikih ? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dimnikar Član

Pridružen-a: Pet 17 Apr 2009 10:59 Prispevkov: 29 Aktiv.: 0.15 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Sre Nov 09, 2011 7:02 am Naslov sporočila: |
|
|
Silvo je napisal/a: |
ElGrigon je napisal/a: |
Profesor Einstein je napisal/a: |
Mene pa zanima o kakšni vrsti mehkega zagona se to govori ?
Lp.
Darko |
Frekvečni regulator. |
Vsaj koliko sam poznam mehke zagone oz. koliko sem jih videl od znotraj nimajo nič skupnega s frekvenčnim regulatorjem. (frekvenčnik, napajalno napetost usmeri, ter jo ponovno razusmeri. ) Mehkih zagonov sem videl kar nekaj od znotraj. Po večini je v dveh fazah tiristor oz triac. Ena faza je običajno priključena kar direktno. Siemens ima recimo vgrajene še močnostne kontakte, ki ob polnem zagonu premosti tiristorje. Pri teh mehkih zagonih je pomembno, da je varovalka priključena na srednji kontakt počasna - tisti priključek je direkten. Ostala dva priključka se varujeta s hitro varovalko (taka varovalka je označena z diodo) |
Kot je Silvo odgovoril, gre za klasičen mehki zagon.
Vgradil sem mehki zagon podjetja Danfoss MCD 202 (110kW). |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Profesor Einstein Član


Pridružen-a: Ned 24 Sep 2006 0:13 Prispevkov: 1437 Aktiv.: 6.30 Kraj: Rogaška Sl.
|
Objavljeno: Sre Nov 09, 2011 8:37 am Naslov sporočila: |
|
|
Zdravo
Najlepši so mehki zagoni s predupori ker med zagonom vlečeš sinusni tok z omrežja samo so pa dimenzijsko zelo veliki in se nadomeščajo z elektronskimi zaganjalniki ki pa ne vlečejo sinusnega toka z omrežja med zagonom (kvarijo omrežje).
Lp.
Darko _________________ --
"Če bi volitve kaj pomagale, bi jih prepovedali." (Mark Twain) |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Energetik-m Član


Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16 Prispevkov: 1392 Aktiv.: 7.36 Kraj: Zagorje
|
Objavljeno: Sre Nov 09, 2011 10:46 pm Naslov sporočila: |
|
|
psevdonim je napisal/a: |
- a nimajo možnosti nastavitve I max ? Nastaviš npr. na 150A in mehki zagon bo dvigoval obrate glede na Imax. Ali je to samo pri pretvornikih ? |
Malo pozno sem opazil tole vprašanje. Mehki zagon v naslednji polperiodi pozneje vžge tiristor, če tok preveč naraste. Tak sistem ščiti pred preobremenitvijo, ko je pogon brez napak, tiristor pa vedno prevaja do konca polperiode, ko je enkrat vžgal. V primeru kratkega stika na motorju pa lahko tok v eni polperiodi naraste na nekaj kA in tiristor konča v ognju in dimu, če toka ni izklopila ultra hitra varovalka, ali pa vsaj crkne, če je dobil preveč energije, ker smo uporabili navadno gL varovalko. _________________ lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
matej22 Član

Pridružen-a: Čet 29 Dec 2011 16:31 Prispevkov: 88 Aktiv.: 0.54 Kraj: blade
|
Objavljeno: Čet Dec 29, 2011 7:23 pm Naslov sporočila: Re: zagon 90kW motorja |
|
|
dimnikar je napisal/a: |
Pozdravljeni,
imamo 90kW 2-polni motor I=153A, ki je priklučen direkt na os veternice. Interval vklopov bo 1x do 2x na 8h.
Kakšen zagon bi v tem primeru bil najbolj primeren?
Nagibam se mehkemu zagonu, ki je rank višji od samega motorja(110kW).
lp |
mogoče prepozno pa vseeno
imaš motor 400V 50Hz 90kW In=153A , 1-2 vklopa /8ur , pogon ventilatorja pomeni zelo težak zagon, AC4
če se vzame mehki zagon predlagam izbor ustreznega zaganjalnika predvsem zaradi bremena
ker najbrž ventilator ne deluje malo časa naj ta mehki zagon ima t..i "bypass" kontaktor - če ga mehki zagon nima že integriranega potem se paralelno veže 3 pol kontaktor nazivnega toka 180A ampak v kategorji AC1 - ni potrebno da je to kategorija AC3, električna vezava naj vsebuje tudi ustrezene zaščite UQ varovalke
-druga bolj robustna opcija je zaganjalnik zvezda/trikot s klasičnimi kontaktorji
glede na moč motorja predlagam vgradnjo lastne kompenzacije - razen če to že obstaja na lokaciji
http://www.iskra.si/mma_bin.php/$fId/2008111713070950/$fName/Low+Voltage+PFC.pdf
kontakorje,zaščite, kompenzacijo , kondenzatorje.. itd lahko dobiš v ISKRA MIS Kranj |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Energetik-m Član


Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16 Prispevkov: 1392 Aktiv.: 7.36 Kraj: Zagorje
|
Objavljeno: Pon Jan 02, 2012 5:25 pm Naslov sporočila: Re: zagon 90kW motorja |
|
|
matej22 je napisal/a: |
kontakorje,zaščite, kompenzacijo , kondenzatorje.. itd lahko dobiš v ISKRA MIS Kranj |
Pa še marsikje drugje tudi. _________________ lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dimnikar Član

Pridružen-a: Pet 17 Apr 2009 10:59 Prispevkov: 29 Aktiv.: 0.15 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Tor Apr 03, 2012 7:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
Bom kar tukaj vprašal, da ne odpiram nove teme.
Imamo ventilator 1, ki je moči 200kW in je delovni, poleg na isti cevovod je vezan ventilator 200kW kot rezerva, če pride do izpada ventilatorja 1 oz. okvare.
Kakšen način preklopa ste uporabljali med motorji(preklop naj bo čim krajši) kakšen zagon priporočate za tekšen ventilator?
Hvala v naprej.
lp
dimnikar |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 500 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|