 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
zok Član


Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59 Prispevkov: 1115 Aktiv.: 5.56 Kraj: Ponikva
|
Objavljeno: Pet Feb 10, 2012 3:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
dyfan je napisal/a: |
...da bodo normalno funkcionirali zaganjač, dize, sistem za dovod goriva, predvsem pa je pomembno, da imaš še zadostno kompresijo (mogoče bi zadostovala menjava batnih obročkov). |
eee, to bi bila pa cisto druga pesem. Zaganjac dol, s 1000-ko papirjem previdno obrusi (spoliraj) komutator, ga z brake cleanerjem razmasti in POSTENO spihaj s kompresorjem, da ne bo niti malo grafitnega prahu od krtack med posameznimi bakrenimi ploscicami. Ostalo klasika - ocisti, podmazi puse/lezaje, planetno gonilo in sestavi.
Dize ocisti v ultrazvocnem cistilcu - sam uporabljam 50 W zadevco iz Lidla - deluje vec kot presenetljivo. 3/4 dam vode, 1/4 pa Meglio, in spustim 3 intervale po 10 minut (seveda se mora vmes cistilec hladiti). Sobe delujejo kot nove, res pa jaz razdiram, cistim in obnavljam common rail sobe. Ampak sobe za rotacijsko crpalko (bosh pumpo) so se toliko bolj enostavno narejene.
Glede dovoda goriva in kompresije ne bomo razpravljali, na tem podrocju si ti verjetno bolj domac kot mi. Samo hint - en golf 1.9D ni vzigal tako kot bi moral. Ko sva mu z lastnikom "poslajfala" ventile, je zacel vzigat. Ce bi mu menjala se batne obrocke in teflone (kar kot sam ves, je mala malica ko ze imas glavo dol in narazen), bi bila pa ze prava mala generalka.
Sebek je napisal/a: |
masa od akumulatorja do bloka motorja je ostala stara oziroma verjetno še originalna. |
Menjaj se to - tudi tam je lahko velik padec napetosti. Pa glej da bodo vse spojne povrsine (tako med akumulatorjem in klemo, kot tudi med kabel cevljem in sasijo) neoksidirane. Najbolje da jih na fino pobrusis, privijacis, in preko namazes kako gosto, trdo, zaj*bano mast. Ali pa posprejas s kettensprejem, pocakas da topilo izhlapi, in voila. Lahko pa se gres picajzla in preko pomazes malo barve.  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.20 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Pet Feb 10, 2012 4:32 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kaj pa, če z mašino ni čisto nič narobe, samo se ne upošteva procedure za štart, kot jo je predpisal proizvajalec motorja?
Diesel motor Torpedo serije 7xx, je pri zagonih "po zdravi pameti", redno spil piksno etra, veselo kadil in komaj potegnil na elektro štarter - vedno je bila dilema ali bo prej odnehal akumulator ali se bo starina mogoče začela vrteti sama.
Vse to pri +10 °C.
Potem se ga je najprej odvadilo etra, ko pa se je še začelo dosledno upoštevati navodila tovarne, pa v nekaj sekunah steče, tudi če se ga zaganja ročno. Pri - 15 °C.
Prej čisto zanič mašina, se je samo z upoštevanjem navodil za uporabo, prelevila v mašino v zelo dobrem stanju. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Sebek Član

Pridružen-a: Sre 08 Feb 2012 15:38 Prispevkov: 43 Aktiv.: 0.26 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Pet Feb 10, 2012 4:54 pm Naslov sporočila: |
|
|
AlesK je napisal/a: |
Svečka 13 720 311 je plamenska svečka. Če boš z njo grel zrak bo kaj kmalu pregorela. |
AlesK hvala za opozorilo. Zdaj sem videl da te nimajo priklopa za gorivo, to pomeni da ni prava. Mislim da so tiste taprave na strani 141. Zdaj pa katero izbrati? Vse razen ena imajo napetost različno od 12V. Zakaj je to dobro? Pa nikjer ne piše kakšne tokove potegne. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Sebek Član

Pridružen-a: Sre 08 Feb 2012 15:38 Prispevkov: 43 Aktiv.: 0.26 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Pet Feb 10, 2012 5:02 pm Naslov sporočila: |
|
|
Azrael je napisal/a: |
Kaj pa, če z mašino ni čisto nič narobe, samo se ne upošteva procedure za štart, kot jo je predpisal proizvajalec motorja?
Diesel motor Torpedo serije 7xx, je pri zagonih "po zdravi pameti", redno spil piksno etra, veselo kadil in komaj potegnil na elektro štarter - vedno je bila dilema ali bo prej odnehal akumulator ali se bo starina mogoče začela vrteti sama.
Vse to pri +10 °C.
Potem se ga je najprej odvadilo etra, ko pa se je še začelo dosledno upoštevati navodila tovarne, pa v nekaj sekunah steče, tudi če se ga zaganja ročno. Pri - 15 °C.
Prej čisto zanič mašina, se je samo z upoštevanjem navodil za uporabo, prelevila v mašino v zelo dobrem stanju. |
Na tem traktorju mislim da ni nobene posebne procedure za zagon motorja. Na začetku edino odprem za par sekund dekompresor da se vztrajnik zažene na svoje obrate, nato pa ga zaprem, saj se le ob komprimiranju segreva zrak. Ob dodatnih žarilnih svečkah bo se v cilinder vsesal zrak z temperaturo okoli 10-15 stopinj. To pa je že temperatura pri kateri traktor sploh nima problema z vžigom. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.20 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Pet Feb 10, 2012 5:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
Toplega zraka bo hitro zmanjkalo. Dizli so brez lopute in vase potegnejo toliko zraka kot je gibna prostornina enega cilindra pri vsakem vrtljaju motorne gredi (če govorimo o dvovaljniku).
Poglej Bosch pumpo. Je na njej mogoče medeninast gumb? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Sebek Član

Pridružen-a: Sre 08 Feb 2012 15:38 Prispevkov: 43 Aktiv.: 0.26 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Pet Feb 10, 2012 7:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
Bom jutrri pogledal če je kje kak medeninast gumb. To da bo zraka zmanjkalo že po parih obratih se zavedam, ampak v vsakem primeru bo lažje vžgal kot pa brez predgretja zraka.  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.98
|
Objavljeno: Pet Feb 10, 2012 7:59 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mah 2kW fen pa je. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.20 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Pet Feb 10, 2012 8:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če ima oljni filter za zrak, bi ga moral sneti preden, bi lahko uporabil fen.
Najlažje bi bilo, če ima na Bosch pumpi gumbek za čok. Pritisneš ta gumb, zavrtiš mašino, po enih 5. sekundah vrtenja pri polnih vrtljajih štarterja spustiš dekompresor in bo mašina stekla. Sicer se bo kadilo, da bo veselje, zato je potrebno še pred uporabo čoka pogruntati kako se čok izklopi (puljenje gumba s kombinirkami to ni). Načeloma je potrebno mašino za hip ugasniti (Bosch pumpa na minimum, ko ne vbrizgava goriva) in takrat se čok izklopi. potem spet daš gas in mora delati, saj se v tem času mašina vrti zaradi vstrajnika.
Čok vbrizgava mnogo več nafte kot bi bilo treba. Na ta način se zelo dvigne kompresijo in temperaturo v cilindru. Višek nafte ne more zgoreti, zato kadi, pa tudi moč motorja je manjša, kot normalno (čok ni nek magičen gumb za dodatno moč). Ker višek nafte škodi tudi olju, je čok treba izklopiti takoj ko mašina teče sama brez pomoči štarterja.
To je bila tudi finta tistega Torpedo motorja, ki je približno isti letnik, kot traktor o katerem je tu govora. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Sebek Član

Pridružen-a: Sre 08 Feb 2012 15:38 Prispevkov: 43 Aktiv.: 0.26 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Pet Feb 10, 2012 8:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
Bom pogledal za čok.
Drugače pa se ta traktor da tudi vžgat na štrik. Prejšnji lastnik ga je vžigal na štrik, ker je bila elektrika zanič.
Jutri se bo videlo kako bo vžgal.  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Sebek Član

Pridružen-a: Sre 08 Feb 2012 15:38 Prispevkov: 43 Aktiv.: 0.26 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Sob Feb 11, 2012 1:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sem pogledal za čok na d-tlačilki in ga nisem našel. Dam pa ob štartanju gas do konca. No danes je pri -7 stopinjah vžgal po slabih 2min verglanja, brez kakšnega dodatnega akomulatorja. Akumolator pa je 65Ah star 5 let. Po prvih 10s se je vrtilna hitrost zaganjača nekoliko zmanjšala, vendar se je potem spet začela malo dvigati ko so se v cilindru začeli prvi vžigi.  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.98
|
Objavljeno: Sob Feb 11, 2012 1:37 pm Naslov sporočila: |
|
|
S preveč plina samo hladiš valje |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ferdo Član

Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:10 Prispevkov: 354 Aktiv.: 1.49 Kraj: Celje
|
Objavljeno: Sob Feb 11, 2012 1:59 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sebek je napisal/a: |
Sem pogledal za čok na d-tlačilki in ga nisem našel. Dam pa ob štartanju gas do konca. |
Kater motor pa ima tvoj Nibbi?
Moj Vinkovič je 8 let mlajši z Lombardini motorjem, pa ima čok v obliki nekakšnega metuljčka na bloku motorja, malo naprej od Bosch črpalke proti prednjemu delu. Pred vžigom dam gas na pol, potegnem metuljček ven in vžgem. Ko motor dela, počasi spuščam gas do prostega teka in takrat metuljček skoči nazaj.
Na Pasqualiju z Ruggerini motorjem (2 cilindra), je zadeva podobna, na nekje isti lokaciji, samo da je tu čok v obliki okroglega gumba, ki se potegne ven (cca 1cm).
Torej sklepam, da je tudi pri tebi nekje čok. V mrazu s čokom dosti prej vžge. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Sebek Član

Pridružen-a: Sre 08 Feb 2012 15:38 Prispevkov: 43 Aktiv.: 0.26 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Sob Feb 11, 2012 4:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
Motor je slanzi 1000. Na sprednji strani je iz d-tlačilke napeljana neka palčka, za katero predvidevam, da je za regulator obratov s pomočjo katere motor drži nastavljene obrate. Mogoče se da z njo dati čok. Bom probal jutri, ko bom mogel spet plužiti sneg.  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.20 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Sob Feb 11, 2012 5:47 pm Naslov sporočila: |
|
|
Poslikaj zadevščino in sliko pripni v to temo. Nima smisla, da se ugiba, kaj bi to lahko bilo. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zajla Član

Pridružen-a: Sob 20 Nov 2010 15:15 Prispevkov: 18 Aktiv.: 0.10 Kraj: Š.Turn
|
Objavljeno: Tor Feb 28, 2012 11:45 pm Naslov sporočila: |
|
|
Načeloma naj bi se vsi starejši dizli vžigali s polnim "gasom", posimi pa še s čokom, takoj ko prime, pa je treba gas spustiti, da se ne zavrti v previsoke vrtljaje.
Doma smo imeli makino, ki jo je stric pripeljal iz Nemčije leta 1964, pa je imela že takrat kar precej let za seboj. To je bil enoosni traktor, ki je imel dvotaktni dizel motor od firme Stihl. Ta je imel seveda ročni zagon na "vinto", kot se vidi v kakšnih črnobelih filmih pri prvih avtomobilih. Seveda je bil na glavi vzvod za dekompresijo, sicer se motorja ni dalo obrniti, na drugi strani glave pa je bil vijak, ki si ga odvil in vanj vstavil posebno palčko iz vate, ki je bila do polovice namočena v fosfor (v stilu vžigalice), nato pa vse skupaj privil nazaj. Ta zadeva je je močno olajšala zagon, ko so se temperature spustile proti ničli. Seveda so po zagonu iz izpuha letele iskre, dokler ni vložek zgorel. Ko so pa bile temperature še nižje, je pa priskočila na pomoč elekrtična pečka, ki smo jo postavili pod motor in vse skupaj pokrili s kocom, da se je motor malo ogrel.
Neverjetno spremembo pa lahko povzroči tudi nov štarter. Pred tremi tedni me je sosed prosil, da sem na njegovem Zetorju 2511 priključil nov štarter. Ko sva vstavila še akumulator (star nekih 8 let, vzet iz dugega traktorja, ki mu je zmrznila kondenzirana voda v naftnem filtru) in pritisnila gum za štart, je traktor zalavfal tako, kot še nikoli, že prvi obrat je bil dovolj, da je motor stekel. Z originalnim zaganjačem pa ti traktorji štartajo približno takole: waga----waga----waga--waga--waga(potem se prikaže bel dim)-waga-waga-waga(dim počasi postaja modrikast)-waga-waga-waga-bragm-brag(dim postane črn)-brag-brag in motor steče!  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 499 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|