 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
GRUNF Neznanec

Pridružen-a: Ned 02 Apr 2006 10:36 Prispevkov: 3 Aktiv.: 0.01 Kraj: Ce
|
Objavljeno: Ned Apr 02, 2006 1:27 pm Naslov sporočila: |
|
|
Res se navitje lahko uniči samo. Vprašanje je zanimivo, ker ne verjamem, da bi pri previjanju spreminjali presek žice, št. ovojev ali korak navitja. Pogosta napaka pri previjanju je sprememba oblike glave navitja. Razlog tiči v tem, da si el. mehaniki želijo olajšati delo.V motor vložijo tuljave navite na drug način, kot je bil v originalu. Recimo dvoplastno navitje, ki ima vse tuljave enako dolge navijejo tako, da je ena najmanjša, naslednja večja in tako naprej. Tudi originalno dvoplastno navit motor sem že videl previt v enoplastno. Kljub striktni pozornosti pri vseh ostalih parametrih so tako previt motor obsodili na počasno smrt. Vprašanje zakaj ima seveda svoj odgovor. Med tuljavami se po takšni spremembi spremenijo magnetne razmere. Zaradi te spremembe glav navitja se pojavi manj znan pojav, ki ni opazan takoj, na daljši rok pa pokaže zobe. To je pregrevanje navitja, ki povzroča slabljenje izolacije. Po nekaj mesecih delovanja nepričakovano odpove in cikel se začne ponavljati...
Kaj storiti?
Primerjaj obliko glave navitja tega motorja z obliko glave enega od preostalih. Razlik ne sme biti!
Če je motor trenutno še delujoč, ti lahko pošljem formulo za izračun temperature navitja.
Če je motor pregorel, kupi novega, ozirima zahtevaj previtje po originalnih podatkih, če še zaupaš previjalcu (jaz mu nebi)
Frekvenčnik te težave nebi rešil, saj gre za konstrukcijsko napako motorja.
Bimetal nastavi malenkost nad polovično vrednost, kot je napisana na ploščici, če imaš močnostno vezavo, kot je tule www.elektro-n/forum2/viewtopic.php?t=9427
Tudi tu je govor o nastavitvi bimetalov pri zvezda trikotu.
Mimogrede. tudi RK je na eni od elektrarn na Dravi pred dvema letoma popravljal obliko glav generatorja. So se pregrevale, in to kljub dolgotrajnim izkušnjam! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jozevid Neznanec

Pridružen-a: Sre 03 Avg 2005 21:47 Prispevkov: 1 Aktiv.: 0.00
|
Objavljeno: Ned Apr 02, 2006 7:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
@GRUNF, pri previjanju motorjev so pogreški najpogostejši ravno pri številu ovojev in premeru žice (tudi mikrometer ni točen, če žica ni pravilno očiščena laka pred merjenjem).
Korake navitja se redkokdaj zgreši. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.91 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Ned Apr 02, 2006 7:39 pm Naslov sporočila: |
|
|
jozevid je napisal/a: |
@GRUNF, pri previjanju motorjev so pogreški najpogostejši ravno pri številu ovojev in premeru žice (tudi mikrometer ni točen, če žica ni pravilno očiščena laka pred merjenjem).
Korake navitja se redkokdaj zgreši. |
Strinjam se s to trditvijo. Dodam naj še tole: V svoji praksi (ca 25 let na področju vzdrževanja) je bila najpogostejša napaka, ki je nastala pri previjanju nepravilno zvezan motor. Imeli smo tudi primere, ko je bila uporabljena pretanka žica. Napaka se je odražala po tem, da se je motor preveč segreval in ni imel dovolj moči.
Ker se je na previjanje običajno poslal le stator se je včasih zgodilo, da je bila narejena prevelika glava, tako da motorja ni bilo moč sestavit. Tole so običajno rešili brez ponovnega previjanja. Motor se je segrel, glava se je "preoblikovala".
Večja skoda, ki je nekoč nastala zaradi previjanja je bila posledica preslabo povite glave rotorja večjega frekvenčnega pretvornika. Pri tem je pri vklopu je glava "zacvetela" ter poškodovala še stator. _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
GRUNF Neznanec

Pridružen-a: Ned 02 Apr 2006 10:36 Prispevkov: 3 Aktiv.: 0.01 Kraj: Ce
|
Objavljeno: Ned Apr 02, 2006 8:53 pm Naslov sporočila: |
|
|
@jozevid predvidevam, da tako grobe napake nebi napravil nekdo, ki se recimo spozna na previjanje. Zgrešiti bi moral več ovojev, potem pa navitih tuljav nebi spravil v utore, ali bi pa moral založiti kajle. V to ne verjamem.
@Silvo leta 75 ali 76, ko sem bil še mlad pomočnik je vodja delavnice rekel nam, ki smo previjali motorje, naj pri 100Kw motorju zaradi lažjega vlaganja tuljav napravimo neznatno spremembo. Za motor z dvoplastnim navitjem nismo navili enako dolgih tuljav, pać pa prvo manjšo, pa večjo pa zopet večjo... Glava teh tuljav je bila vitkejša. elegantnejša, delo pa neprimerno lažje. Nikakor pa ni bila več enaka originalu. In kaj se je zgodilo? Enako, kot je opisal glinik. Pa posledice te spremembe? Pregrevanje motorja in čez približno mesec dni ponovno previjanje. Napravljena ni bila nobena druga sprememba z ozirom na originalno navitje. Enako debela žica, število ovojev, vezava, korak... Po nekaj previjanjih pa smo le navili tuljave, kot so bile pri originalnem navitju-se pravi enako dolge. Rezultat je bil-nič več pregrevanja!
Vse enako kot opisuje glinik.
Rekel bi samo še to. V kompresorskih postajah je zelo toplo, da ne rečem vroče. V takšnih pogojih se zgoraj opisana napaka pojavi še toliko prej, kot bi se drugje. Iz prakse vem, da so motorji kompresorjev dimenzionirani z majhno rezervo.
Želel sem opozoriti na navidez nepomembno spremembo, ki se dogaja pri previjanju.
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.99 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Ned Apr 02, 2006 10:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
GRUNF je napisal/a: |
@jozevid predvidevam, da tako grobe napake nebi napravil nekdo, ki se recimo spozna na previjanje. Zgrešiti bi moral več ovojev, potem pa navitih tuljav nebi spravil v utore, ali bi pa moral založiti kajle. V to ne verjamem.
...
|
Tudi jaz sem bil mlad pomočnik v previjalnici le nekaj let za tabo. Verjetno pa nisva bila v isti, ker naš vodja delavnice ni imel pojma o motorjih ampak je samo sprejemal in izdajal motorje ter dobesedno "gonil" vajence.
Zamisli si mladega fantička, ki je ravnokar končal osnovno šolo. V roke so mu porinili dleto in kladivo, da je posekal glavo. Vmes je seveda nekajkrat zgrešil in "odštemal" še kakšen list jedra in deformiral kakšen utor. Potem je štel žice in si na vsakih 10 naredil snopič. Ko je na koncu preštel snopiče in se mimogrede zmotil za kakšnega, kar je pri npr. 200 ovojih pomenilo 5% napako. Ko je šel merit premer žice je žico malo pregrel in s tem zlahka raztegnil, kar je spet prineslo kakšnih 0,05 mm manjšo debelino kot je bila predvidena. Seveda je bilo to v veselje tudi pomočniku, ki je potem zlahka vlagal malenkost manjše tuljave ...
Če sešteješ vse te napake (poškodovano in pregreto jedro, napaka pri štetju in merjenju) boš videl, da je bil povratek tako previtega motorja garantiran v nekaj dneh ali tednih ... na veliko veselje delovodje in lastnika, ki sta za vsako super-expres previtje zaračunavala 250% ceno.
To je bil grobi kapitalizem izpred 30 let ... socijalne firme pa na to niso veliko gledale ... samo da je bil motor čimprej previt, pa čeprav je zgorel že čez nekaj dni.
Vem pa, da je danes malo drugače ... če ne drugega je povprečna cena previtja standardnega motorja enaka ceni previtja ali pa celo nižja ...  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
GRUNF Neznanec

Pridružen-a: Ned 02 Apr 2006 10:36 Prispevkov: 3 Aktiv.: 0.01 Kraj: Ce
|
Objavljeno: Ned Apr 02, 2006 11:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
Iztok, imaš prav. Samo potemni pravilen glinkov opis težav.
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 496 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|