 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
gregaa Član

Pridružen-a: Pon 15 Jun 2009 16:46 Prispevkov: 107 Aktiv.: 0.55 Kraj: Slov.Bistrica
|
Objavljeno: Sob Feb 06, 2010 6:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala Silvo bom se enkrat pogledal če se slučajno kaj vidi.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.20 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Sob Feb 06, 2010 8:12 pm Naslov sporočila: |
|
|
gregaa je napisal/a: |
kolikor je še meni znano iz prakse v srednji šoli lahko v vezavo zvezda-trikot vezemo samo motrorje ki so nad 3kW če se ne motim |
To ni pravilo, so tudi motorji, ki imajo čez 100kW in so grajeni za zvezda 380 ali 400V, prav tako pa sem tudi videl 80W motorček, ki je bil grajen za trikot 400V.
Nad 3kW mora motor omogočati nekaj za zmajšanje zagonskega toka, kar je lahko tudi dvojna kletka ali druge specialne izvedbe rotorskega navitja.
Zato brez preverjanja podatkov s tablice ali meritev, samo iz števila kW, ne moreš določiti katero vezavo statorja (zvezda ali trikot) ima motor.
Citiram: |
Začetke in konce navitja ima sicer označene in sicer je vse skupaj napisano na roko, tako da nevem če so pravilno označeni. |
Če ti sedaj motor normalno deluje, konci niso zamešani. Važno je pravzaprav samo to, da ne zamešaš začetkov in koncev posameznih navitij.
Če iz tablice ne boš nič ugotovil, pomeri tok, ki ga motor vleče v prostem teku. Če bo tok v zvezdi okoli 5A (motor ima 6 polov in ti, sploh, če je bil kdaj previt vlečejo tudi v prostem teku skoraj nazivni tok - takrat imajo katastofalen cos ), je motor grajen za zvezdo 380V in zvezda trikot stikalo ne pride v poštev.
Če bo tok le okoli 1A, potem ga preveži v trikot, vendar potem obvezno spet kontroliraj tok v vezavi trikot. Tok nikakor ne sme biti nad 6A.
Nekateri teh Siemens-ovih motorjev imajo v originalu relativno čudno razporejene tuljave in so zato marsikaterega previli narobe in potem motor ni bil ne za zvezdo (premalo moči)in ne trikot 380V (tok prostega teka večji od nazivnega), ampak nekaj kar je v vsakem primeru kuhalo in se kmalu tudi spražilo.
Drugače pa leta sama za elektromotor ne pomenijo nič. Pomembnoi je kako se ga uporablja in vzdržuje. Lahko ga totalno uničiš v nekaj urah ali še prej , so pa tudi stroji starejši od 100 let, ki še vedno redno in povsem brezhibno obratujejo.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
BlaZnIK Član


Pridružen-a: Pet 13 Feb 2009 21:18 Prispevkov: 23 Aktiv.: 0.12 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Sob Apr 03, 2010 8:16 pm Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
V zvezda-trikot ga lahko vežeš, če na tablici piše trikot 380V
|
Tako, kot je reko silvo. V nasprotnem priemru bi jih navitje fasalo, ker bi bila napetost za sqrt(3) večja od nazivne. Uporaba stikala Y/D je neodvisna od moči.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
laksikon Neznanec

Pridružen-a: Pet 05 Feb 2010 10:50 Prispevkov: 6 Aktiv.: 0.03 Kraj: CE
|
Objavljeno: Tor Avg 10, 2010 12:39 pm Naslov sporočila: |
|
|
/ nadaljevanje /
Pozdravljeni.
Lepo bi prosil za pomoč. Dobil sem en motor 1F, in ne vem kako ga priklopit. Tista dva kabla katera gresta ven iz N in F je za kondenzator. Kondenzator je v zelo bogem stanju. Še ena žica štrli ven in ne vem čemu služi. Probal sem zagnat brez kondenzatorja in je počasi štartal in se počasi vrtel, nakar sem izklopil in ponovno zagnal in nato je varovalko ven vrglo. Kakšen kondenzator bi moral kupit (Koliko mF)? Kondenzator je samo za mehek zagon ali kaj? Verjetno je tudi drag, a ne? A se da kaj improvizirat? Nekaj je še bilo na motorju in nobeden ne ve kaj (tam kjer je konec enojne žice). Zgoraj je nosilec za kondenzator (kjer sta dve žici).
Če mi lahko pomagate se vam vnaprej zahvaljujem.
Slike:
Lp
Slike se pripenja na forum!
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
1016.14 KB |
Pogledana: |
55 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
910.44 KB |
Pogledana: |
30 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.20 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Tor Avg 10, 2010 1:25 pm Naslov sporočila: |
|
|
Brez kondenzatorja tak motor zakuriš zelo hitro! Ne delaj tega.
Vzemi WD40 (ali white-spirit oz. petrolej, nikar pa z nitro ali acetonom, saj sta premočna) in mehko cunjo, ki jo boš potem lahko vrgel stran in očisti tablico. Seveda tudi generalno čisčenje motorja ne bo škodilo, če ga misliš uporabljati. Zamazan motor se slabo hladi.
Potem pa tablico slikaj (slike v bodoče pripenjaj na na forum) ali prepiši vse podatke s tablice, če na sliki ne bo nič vidno, zaradi odsevov. Na tablici so navedeni vsi ključni podatki o tem motorju.
Ko bo podatki s tablice znani, ti bomo še svetovali kako priklopiti, saj se priklopi nekoliko razlikujejo v odvisnosti ali ima motor štartni, delovni ali oba tipa kondenzatorjev.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igor07 Član

Pridružen-a: Sob 05 Jan 2008 17:53 Prispevkov: 94 Aktiv.: 0.44 Kraj: slovenija
|
Objavljeno: Tor Avg 10, 2010 2:47 pm Naslov sporočila: |
|
|
Še tole povem.
Eno navitje je pogonsko, drugo pa nam služi da, skupaj z kondezatorjem dobimo še drugo fazo z cca90 stopij zamika in tako ustvarimo krožno mag polje , ki nam služi za doseganje dovolj velikega zagonskega momenta. To drugo navitje je običajno šibkejše(in narejeno za direktni priklop) in ima malo večjo upornost. To velja za dejanske enofazne motorje in ne predelane trifazne! Tako boš lažje lociral navitja.
Če boš imel težje zagone daš paralelno osnovnemu kondezatorju še enega večjega 2-4X(vse ima svoje meje ) in ga po zagonu izključiš, bodisi ročno ali pa z časovnim relejem.
Lp
_________________ Ups... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bobek220 Član

Pridružen-a: Tor 28 Jul 2009 9:21 Prispevkov: 196 Aktiv.: 1.01 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Tor Avg 10, 2010 2:58 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mislim, da ima ta motor vgrajeno centrifugalno stikalo za vklop - izklop kondenzatorja.
_________________ Kak je lepo ko je fajn |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.20 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Tor Avg 10, 2010 4:14 pm Naslov sporočila: |
|
|
igor07 je napisal/a: |
Če boš imel težje zagone daš paralelno osnovnemu kondezatorju še enega večjega 2-4X(vse ima svoje meje ) in ga po zagonu izključiš, bodisi ročno ali pa z časovnim relejem. |
Izboljšanje zagonskega navora za omenjeni motor bo na ta način neznatno, lahko se celo zmanjša. Obstaja nek maksimum kapacitete kondenzatorja, čez katerega nima smisla iti, saj se nič več ne pridobil, lahko je rezultat slabši kot z nekoliko manjšim kondenzatorjem.
Motor po izgledu že ima centrifugalno sklopko in torej uporablja zagonski kondenzator, mogoče 120uF, vendar je tablica preveč zamazana, da bi lahko to potrdil. Lahko je imel tudi delovni kondenzator, tisti vodnik, ki gre ven posebej, je mogoče ostanek le tega.
Tak motor ni več kaj nafizirati, je verzija enofaznega motorja z najboljšo momentno karakteristiko (in tudi največjim zagonskim tokom).
Rabi samo ustrezne kondenzatorje, čisčenje, pravilen priklop, novo jermenico (obstoječa je polomljena) in gasa.
Vendar, dokler ne bo tablica čitljiva, lahko samo ugibamo kako vse to izvesti.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Mirko Član

Pridružen-a: Ned 03 Feb 2008 16:03 Prispevkov: 210 Aktiv.: 0.99
|
Objavljeno: Tor Avg 10, 2010 5:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
Moje mnenje je ,da je v tem motorju res vgrajena sklopka,ki pa mora delovati zelo sigurno sicer bo motor zelo hitro crknil.Glede kondenzatorja pa tole,jaz si pomagam s tole formulo:
A = W / V
C = (1 / (V / A) * 2PI * Hz)) * 1000000
Če je kakšen električar ga prosim da me popravi. L.P.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igor07 Član

Pridružen-a: Sob 05 Jan 2008 17:53 Prispevkov: 94 Aktiv.: 0.44 Kraj: slovenija
|
Objavljeno: Tor Avg 10, 2010 6:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
Šele sedaj sem pogledal slike . Sem mislil, da fant sprašuje kako ugotoviti navitja enofaznega motorja.
Tole pa je motor z trofaznim navitjem , trikot, vezan s kondezatorjem v enofaznega.
Sedaj pa: Prvo sem pomislil,da gre za klasično Steinmetzovo vezavo.
Vendar manjka priključna zica navitja (desno spodaj).
Če predpostavimo, da to drži, potem se je prevezave lotil kakšen šalabajzer ali pa štromar, ki je točno vedel kaj dela in je tretje navitje uporabil za zavoro, menjavo smeri ali pa recimo skupaj z induktivnostjo za povečevanje navora?
Po moje je ta žica del tretjega navitja(faze).
Skratka iz tablice bo bolj razvidno....
LP
_________________ Ups... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igor07 Član

Pridružen-a: Sob 05 Jan 2008 17:53 Prispevkov: 94 Aktiv.: 0.44 Kraj: slovenija
|
Objavljeno: Tor Avg 10, 2010 6:49 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tole sem še pozabil.
Električarji uprabljamo za 240V vezave naslednjo formulo za izračun kondezatorjev, kadar ni nobenih drugih podatkov.
C=70*koren moči v mikrofaradih
Lp
_________________ Ups... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
laksikon Neznanec

Pridružen-a: Pet 05 Feb 2010 10:50 Prispevkov: 6 Aktiv.: 0.03 Kraj: CE
|
Objavljeno: Tor Avg 10, 2010 6:56 pm Naslov sporočila: |
|
|
oj, hvala za takšen hiter odziv. Sem zelo presenečen.
Priklopljen je bil nazadnje na levem in desnem priključku (220V), se vidi od spodaj kabel na sliki. Kondenzator je bil priklopljen med sredinskim in desnim priključkom. KOndenzator je v groznem stanju, nič ne vidim prebrati, kabel je izpuljen, niti ga ne morem narazen vzet, ker je aluminijasto ohišje deformirano. Bom poizkusil bolj na grobo, saj ne morem nič kaj rešit.
Je pa res bil šalabajzer, ker je kabel vezan na vtičnico!!! Priklapljali so ga pa z podaljškom vtikač - vtikač. Dobro, da še ni koga ubilo.
To je tablica:
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
73.82 KB |
Pogledana: |
2 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aly Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51 Prispevkov: 9407 Aktiv.: 39.67 Kraj: Kranj - struževo
|
Objavljeno: Tor Avg 10, 2010 7:14 pm Naslov sporočila: |
|
|
Smo rekli, slike daj direktno na forum! Hvala.
_________________ I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
andrejj Član


Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06 Prispevkov: 4253 Aktiv.: 17.94 Kraj: 8232 Šentrupert
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.98 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Tor Avg 10, 2010 11:37 pm Naslov sporočila: |
|
|
Najprej malo forenzike ...
Tole je enofazni motor ker na spodnji desni sponki niti nima žice v navitje. Zato je desna ploščica tam po nepotrebnem in bi šla črna dovodna žica lahko direkt gor na desno sponko.
Če bi levi ploščici obrnili vodoravno bi mu s tem spremenili smer vrtenja.
Lepo se tudi vidi, da je glavna tuljava priključena na zgornjo levo in spodnjo srednjo sponko - debelejši bužirki iste barve.
Ta motor je bil že na previjanju pri domačem previjalcu, kar se vidi po tipu bužirk in rumenem laku, ki je zalil tudi priključno omarico.
Prav tako nima centrifugalnega stikala, ker je za kaj takega pokrov ventilatorja prekratek, poleg tega pa v priključni omarici ni videti njegovih žic ...
Edino kar je nenavadno je tista zelena blindirana žica, ki je ven speljana na vrhu. Po barvi bi bila lahko celo en konec pomožnega navitja.
Za začetek bi jaz priključil nanj vsaj 25mF brezhiben kondenzator. Če se bo zavrtel in bi ga rabil, pa bi mu zraven obesil vsaj 100, če ne celo 120uF delovnih kondenzatorjev.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 499 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|