 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
sailor Član


Pridružen-a: Sre 26 Nov 2003 21:38 Prispevkov: 698 Aktiv.: 2.94 Kraj: Ljubljana-Moste
|
Objavljeno: Pet Dec 17, 2010 12:41 pm Naslov sporočila: Diode v alternatorju |
|
|
Ali morda kdo ve, kateri tip (manjših) diod je vgrajen v alternatorjih?
Za kolikšno delovno napetost so predvidene?
gl, DD+
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Sibica Član


Pridružen-a: Sob 02 Maj 2009 15:24 Prispevkov: 1097 Aktiv.: 5.58 Kraj: Vremska Dolina
|
Objavljeno: Pet Dec 17, 2010 12:49 pm Naslov sporočila: |
|
|
Nevem, ampak imam doma kar nekaj takih, če jih mogoče potrebuješ.
[url][/url]
_________________ Slabih pilotov ni. So dobri ali pokojni. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lojzek Član



Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00 Prispevkov: 3387 Aktiv.: 15.98
|
Objavljeno: Pet Dec 17, 2010 1:08 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če lahko dodam. Že večkrat sem srečal, da imajo tri od šestih diod na ohišju katodo, tri pa anodo. Tako da ne boš montiral šest enakih
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sailor Član


Pridružen-a: Sre 26 Nov 2003 21:38 Prispevkov: 698 Aktiv.: 2.94 Kraj: Ljubljana-Moste
|
Objavljeno: Pet Dec 17, 2010 2:14 pm Naslov sporočila: Diode v alternatorju |
|
|
Hvala obema!
Trenutno nimam nobenih težav z alternatorjem,
sem pa jih imel kar nekaj v preteklosti.
Avto je vedno šel na servis,
tako da sploh ne vem, kaj se je tam dogajalo ....
---------------------------------------------------------
Zdaj pa retroaktivno raziskujem,
kaj se mi je takrat pravzaprav dogajalo.
---------------------------------------------------------
Predpostavljam, da so v alternatorju 3 večje usmerniške diode
in pa še 3 manjše regulacijske diode.
Zanimajo me te manjše "regulacijske diode",
ki so mnogo manjše in regulirajo izhodno napetost.
Dogajalo se mi je namreč, da so regulacijske odpovedovale,
posledično pa je alternator dajal previsoko napetost,
ki je sprožila vrsto različnih okvar na avtu.
Zato sprašujem, če lahko kdo prečita oznake malih diod.
Hvala, DD+
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.20 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Pet Dec 17, 2010 2:46 pm Naslov sporočila: |
|
|
Male diode niso nič posebnega, običajno so vgrajene 3 in napajajo regler. Če ena od njih pregori, bo regler precej dvignil napetost na izhodu iz alternatorja.
Gre za silicijeve usmerniške diode za tok 1 do 2 A, maksimalna reverzna napetost pa je lahko tudi samo okoli 100V, enaka kot pri 6. močnostnih alternatorskih diodah (slika zgoraj), ki so vezane v most in dobavljajo tok akumulatorju in ostalim porabnikom v avtu.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sailor Član


Pridružen-a: Sre 26 Nov 2003 21:38 Prispevkov: 698 Aktiv.: 2.94 Kraj: Ljubljana-Moste
|
Objavljeno: Pet Dec 17, 2010 3:59 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala za razlago,
ampak še vedno nisem našel odgovora na vprašanje:
kako visoka mora biti napetostna špica,
da prekuri regulacijsko diodo?"
gl, DD+
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.20 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Pet Dec 17, 2010 5:19 pm Naslov sporočila: |
|
|
Azrael je napisal/a: |
maksimalna reverzna napetost pa je lahko tudi samo okoli 100V |
Nad 70V 50Hz ali 100V istosmerne pogosto ni več poti nazaj.
So pa v nekaterih primerih diode samo za 50V.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sailor Član


Pridružen-a: Sre 26 Nov 2003 21:38 Prispevkov: 698 Aktiv.: 2.94 Kraj: Ljubljana-Moste
|
Objavljeno: Pet Dec 17, 2010 5:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tega sem se bal!
Sem pa tudi sam nekako tako sklepal,
vendar nisem imel nobenega potrdila.
--------------------------------------------
Ali morda imaš kakšen osciloskop,
s katerim bi se dalo izmeriti
nepredvidljivo visoke napetostne špice?
Hvala, DD+
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.98
|
Objavljeno: Pet Dec 17, 2010 5:27 pm Naslov sporočila: |
|
|
V bistvu bi tam notri delovale diode tudi z 30V prebojne napetosti, samo to ni ravno trajno.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.20 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Pet Dec 17, 2010 9:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
Točno in ravno zato so se vgrajevali tudi 50V diode. Dokler je vse v redu, ni slabih stikov, akumulator brezhiben in ni švasarskih mojstrov v bližini, diode ne prenašajo kaj več kot 15V v reverzni smeri.
Spodaj sem pripel sken 7. strani kataloga Iskra Tovarna polprevodnikov, Trbovlje iz leta 1986. 25A diode BY50x so tako imenovane alternatorske diode.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
127.09 KB |
Pogledana: |
55 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
piroman Član


Pridružen-a: Čet 23 Okt 2003 12:06 Prispevkov: 2707 Aktiv.: 11.42 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pet Dec 17, 2010 10:09 pm Naslov sporočila: |
|
|
Iskrin katalog, ki sem ga nažical v Iskrini prodajalni (ki je ni več) nasproti Metalke (ki je ni več)...
...tako, kot tudi ni več Elektrotehne na Cankarjevi
ontopic: kolikor se spomnim je aly na svojem Volvu menjal diode v alternatorju. Morda se splača poiskati tisto temo!
_________________ One shouldn’t work on semiconductors, that is a filthy mess; who knows if they really exist!
Wolfgang Pauli, 1931 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.98
|
Objavljeno: Sob Dec 18, 2010 2:23 am Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
Točno in ravno zato so se vgrajevali tudi 50V diode. Dokler je vse v redu, ni slabih stikov, akumulator brezhiben in ni švasarskih mojstrov v bližini, diode ne prenašajo kaj več kot 15V v reverzni smeri.
|
Ni ravno 15V minusa pri obrnjeni polariteti navitja +15V iz akkuja, kar skupaj znese okoli 30V ?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.20 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Sob Dec 18, 2010 3:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mea culpa. Imaš prav.
30V ravno zadošča, saj akumulator reže vse nad 15V. Dokler je vse brezhibno. Se pa bojim, da pri raznih ljudskih vozilih šparajo v to smer, saj so pokurjeni alternatorji ali kar kompletni avtočki (parkirani!) zaradi prebitih diod, vsakodnevni pojav.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aly Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51 Prispevkov: 9407 Aktiv.: 39.68 Kraj: Kranj - struževo
|
Objavljeno: Ned Dec 19, 2010 2:40 am Naslov sporočila: |
|
|
piroman je napisal/a: |
kolikor se spomnim je aly na svojem Volvu menjal diode v alternatorju. Morda se splača poiskati tisto temo! |
Ja, jaz sem vse obstoječe diode ven pometal (polovico jih je bilo itak skurjenih) in jih zamenjal s shottky diodami 40A, 60V. Zaenkrat brez težav.
Za močnostni del se rabi 6 diod (3-fazni usmernik).
Za regulacijski del (pri starejših avtomobilih) so 3 "navadne" diode z nogicami. Pri mojem jih ni bilo, ker regulator dobiva napajanje in komande iz motornega računalnika (napetost polnjenja je odvisna tudi od temperature akumulatorja).
_________________ I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.98
|
Objavljeno: Ned Dec 19, 2010 2:48 am Naslov sporočila: |
|
|
Azrael je napisal/a: |
Mea culpa. Imaš prav.
30V ravno zadošča, saj akumulator reže vse nad 15V. Dokler je vse brezhibno. Se pa bojim, da pri raznih ljudskih vozilih šparajo v to smer, saj so pokurjeni alternatorji ali kar kompletni avtočki (parkirani!) zaradi prebitih diod, vsakodnevni pojav. |
No, v bistvu sem naredil napako. Tistih 15V pritiska nazaj iz akkuja, je pa minimalna negativna napetost omejena s strani drugih diod, max. 0.7V pod nivojem mase.
Tako da bi 20V diode IMO že zadoščale.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 499 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|