 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.98
|
Objavljeno: Ned Okt 30, 2011 10:02 pm Naslov sporočila: starter z stalnimi magneti |
|
|
Razmišljam, da bi starter z 4 elektromagneti predelal , da bi dal notri neodym magnete in spredaj kroglični ležaj.
Ali je kdo kje zasledil kaj podobnega?
Po moje bi dobil močan motor z solidnim izkoristkom za e bike ali scooter!? _________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
. Član

Pridružen-a: Pon 23 Avg 2004 16:16 Prispevkov: 16777190 Aktiv.: 70754.23
|
Objavljeno: Ned Okt 30, 2011 10:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
Brisana vsebina odstranjenega uporabnika. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.98
|
Objavljeno: Pon Okt 31, 2011 1:17 am Naslov sporočila: |
|
|
Kupi že narejen motor. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.98
|
Objavljeno: Pon Okt 31, 2011 8:30 am Naslov sporočila: |
|
|
hlajenje oz. gretje je odvisno od izkoristka- po moje bi prepih skozi bil dovolj, ker starter grejejo v veliki meri elektromagneti.
Pyro- 1KW+ motor stane ogromno, naredim ga pa za drobiž (če bi uspelo) _________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.98
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.20 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Pon Okt 31, 2011 10:33 am Naslov sporočila: |
|
|
Motor s trajnimi magneti ni vlečni motor!
Krivulja navora bo zelo drugačna, kot pri glavnostičnem motorju (kar je motor el. štarterja), ki je namenjen točno temu = elektro vleki. Izkoristek tako predelanega motorja bo katastrofa, navor pa tudi kot pri turbo traktorju -> neuporaben za vsak breg, razen za dirkanje po bregu navzdol, kjer gre tudi vsaka kanta za smeti enako dobro. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.98
|
Objavljeno: Pon Okt 31, 2011 10:34 am Naslov sporočila: |
|
|
Za bzerkrtačnik rabiš še kontroler, poleg tega tistih malo čez 80% izkoristek komot dosegajo krtačni motorji z neodym magneti, krmilnik pa zlotam sam  _________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.20 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Pon Okt 31, 2011 10:14 pm Naslov sporočila: |
|
|
To o 80+% izkoristka, drži samo v zelo ozkem območju obremenitve in vrtljajev takega motorja.
Pri speljevanju s takim motorjem boš lahko srečen, če bo šlo samo 80% energije za kuhanje motorja, zažigaje kolektorja in kurjenje krtač. Zelo nezdrave razmere za motor.
Motorji s trajnimi magneti so poenostavljena varianta stranskostičnega istosmernega motorja. Ti motorji imajo zelo trdo karakteristiko.
V vlogi vlečnega motorja se vede kot avto, s katerim hočeš speljati v 3. prestavi. Z nekaj kurjenja sklopke ali gum na ravnem načeloma gre, v breg pa ne kaj prida uspešno.
Glavnostični (ne stranskostični, kot sem napisal najpre, hvala uporabniku Energetik-m za opozorilo) motor štarterja pa ima nasprotno zelo mehko karakteristiko in se zato vede, kot bi imel prigrajen avtomastki brezstopenjski menjalnik in posledično zna lepo speljevati in ima dober zkoristek v celotnem območju vrtljajev.
Žal tudi možnost, da bi z nekim sofisticiranim regulatorjem iz motorja s trajnimi magneti izvlekel lastnosti glavnostičnega, ni izvedljiva - tak regulator ne obstaja.
Razlog?
Glavnostični motor svoje odličnost v vlogi vlečnega motorja, botruje dejstvu da se vzbujevalni tok in s tem magnetenje motorja, avtomatsko prilagaja obremenitvi in trenutnim vrtljajem.
Pri trajnih magnetih je magnetenje stalno enako in zato dobiš zelo dober izkoristek (ne rabiš energije za magnetenje), samo pri določeniih vrtljajih in obremenitvi, povsod drugje pa je izkoristek slab ali kar zelo slab.
Če te skrbi, da bi glavnostični motor pobegnil in se razletel, lahko motor predelaš v compoud motor (malenkost slabši izkoristek, vendar ni nevarnosti pobega). Če te zanima kako, poglej zip datoteko, ki sem jo pripel v:
http://www.elektronik.si/phpBB2/viewtopic.php?p=296201#296201
Edit, huda tipkarska napaka.
Nazadnje urejal/a Azrael Tor Nov 01, 2011 11:45 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.98
|
Objavljeno: Pon Okt 31, 2011 10:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sicer boš imel pa kar precej izgub tudi v prenosih. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.98
|
Objavljeno: Tor Nov 01, 2011 9:19 am Naslov sporočila: |
|
|
Azrael- sedaj imam v mopedu motor z stalnimi magneti in dela super, le lahko bi bil malo močnejši (nad 50A se začne kar greti).
Z speljevanjem sem zelo zadovoljen, saj dela odlično.
Pyro- prenos je en majhen zobati jermen, ki se ne greje in ima zelo dober izkoristek.
Če dvignem kolo je tok prostega teka samo 0,3A višji, kot pa na samem motorju
Prenos:
http://www.hopsasa/f/30/jE/2KvwcG3V/dscf0017-copy.jpg _________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Energetik-m Član


Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16 Prispevkov: 1392 Aktiv.: 7.36 Kraj: Zagorje
|
Objavljeno: Tor Nov 01, 2011 10:12 pm Naslov sporočila: |
|
|
Azrael je napisal/a: |
Stranskostični motor štarterja pa ima nasprotno zelo mehko karakteristiko in se zato vede, kot bi imel prigrajen avtomastki brezstopenjski menjalnik in posledično zna lepo speljevati in ima dober zkoristek v celotnem območju vrtljajev.
|
Glavnostični motor starterja... _________________ lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.20 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Tor Nov 01, 2011 11:46 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala, imaš povsem prav.
Moja napaka, ko so prsti hitrejši od misli.
Sem popravil tudi v prejšnjem sestavku. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.98
|
Objavljeno: Sre Nov 02, 2011 8:58 am Naslov sporočila: |
|
|
>Pyro- prenos je en majhen zobati jermen, ki se ne greje in ima zelo dober izkoristek.
Če dvignem kolo je tok prostega teka samo 0,3A višji, kot pa na samem motorju Smile
Tak prenos je kar super izveden. Problem bi mogoče bil le na dežju zaradi zdrsavanja jermena. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Slowfly Član


Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07 Prispevkov: 4082 Aktiv.: 17.21 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Nov 02, 2011 7:53 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pyr0Beast je napisal/a: |
> Problem bi mogoče bil le na dežju zaradi zdrsavanja jermena. |
Nič ne bo zdrsavalo, ravno zaradi tega je uporabljen zobati jermen. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.98
|
Objavljeno: Sre Nov 02, 2011 9:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
Potem je pa vse čisto ok |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 500 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|