 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
bbf Član

Pridružen-a: Sre 16 Jan 2008 14:34 Prispevkov: 296 Aktiv.: 1.40 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pet Jun 08, 2012 9:57 pm Naslov sporočila: Mazanje drsnega ležaja |
|
|
Pozdravljeni!
Imam eno čisto eksotiko mazanja ležajev za rešit: drsni ležaj v fotokopirnem stroju na motorju odklonskega zrcala. Obrati so kar visoki, čez 10.000 na minuto. Problem je, ker z leti mast razpade in motor zariba, eden mi je že, imam še dva na rezervi. prvi rezervni dela, ampak mi je po pol ure že začel šumeti med ustavljanjem in zaganjanjem. Če mi še ta dva pogineta, jih ne dobim več za zemeljsko ceno, in lahko vržem stroj stran in ves vložek v obnovo stroja..
Potrebno bi bilo zamenjati mazivo, ampak ne vem, katero je primerno. V originalu je sivo, ampak ne vem ali je sivo zaradi razpada, obratovanja ali že v originalu sivo. Na zaribanem (in kasneje razstavljenim in spoliranim) nisem dosegel zadostnih obratov z nobeno meni znano snovjo. mogoče je tudi kaj drugega na motorju fuč - vrti se , gre v visoke obrate, piska....
Verjetno je hidrodinamično mazanje, so neki utori po osi.
Katero olje/mast/karkoli bi bilo primerno?
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
920.55 KB |
Pogledana: |
30 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
795.59 KB |
Pogledana: |
36 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
770.08 KB |
Pogledana: |
7 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
595.63 KB |
Pogledana: |
5 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
VolkD Član


 
Pridružen-a: Pet 24 Sep 2004 21:58 Prispevkov: 14228 Aktiv.: 60.03 Kraj: Divača (Kačiče)
|
Objavljeno: Pet Jun 08, 2012 10:01 pm Naslov sporočila: |
|
|
Si poizkusil s kakšno grafitno mastjo?
_________________ Dokler bodo ljudje mislili, da živali ne čutijo, bodo živali čutile, da ljudje ne mislijo. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bbf Član

Pridružen-a: Sre 16 Jan 2008 14:34 Prispevkov: 296 Aktiv.: 1.40 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pet Jun 08, 2012 10:05 pm Naslov sporočila: |
|
|
da. Molikot dve različni, ena navadna za puše, ena pa visokostopinjska. najslabši rezultati so bili ravno s tema dvema.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.91 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Pet Jun 08, 2012 10:33 pm Naslov sporočila: |
|
|
Običajno so puše narejene iz drsnega materiala ("grafitna bronza" ali nekaj podobnega) To običajno ne potrebuje mazanja. Kot je že Darko omenil pri sestavljanju se običajno namaže z grafitno mastjo.
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Vajdo Član


Pridružen-a: Čet 23 Sep 2004 23:06 Prispevkov: 1088 Aktiv.: 4.59 Kraj: Ribnica
|
Objavljeno: Pet Jun 08, 2012 10:36 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pri kolegu, ki je kupil rezkar, je tudi motor zaribal. Prejsni lastnik je dal navadno mast. Motor se vrti na cca 20000 obratov.
No sedaj uporablja mast za visokoturne motorje. Je pa mast zelo draga. Probaj povprašat še na strojniškem forumu.
_________________ Lep pozdrav, Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aly Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51 Prispevkov: 9407 Aktiv.: 39.69 Kraj: Kranj - struževo
|
Objavljeno: Sob Jun 09, 2012 3:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kaj pa če poiščeš kakšna navodila za servis kopirca? Ni nujno da je isti model in proizvajalec, verjetno še kdo uporablja enak princip in je v navodilih zapisano priporočeno mazivo.
_________________ I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bbf Član

Pridružen-a: Sre 16 Jan 2008 14:34 Prispevkov: 296 Aktiv.: 1.40 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Jun 09, 2012 7:17 pm Naslov sporočila: |
|
|
Preiskal vse. Brez navodil tega koperca itak ne moreš kaj popravlat. Ta del se menja v celoti in nima servisne procedure.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
psevdonim Član


Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42 Prispevkov: 3406 Aktiv.: 14.92 Kraj: slo
|
Objavljeno: Sob Jun 09, 2012 8:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
meni so enkrat za iglični tiskalnik svetovali vazelinsko olje
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jože zupančič Član


Pridružen-a: Ned 19 Feb 2012 10:02 Prispevkov: 28 Aktiv.: 0.17 Kraj: kamnik
|
Objavljeno: Sob Jun 09, 2012 10:08 pm Naslov sporočila: |
|
|
Lahko da imaš preveliko zračnost med pušo in osjo. Ta naj bi bila maximalno 0,01mm.
Lahko da os ni več okrogla ko si jo spoliral. Ovalnost<0,0005mm. Če si imel pregrobo pasto je lahko že napaka. Povej kako in s čim si poliral. ležajni čepi se ne polirajo, ampak se lepajo z diamantno pasto in posebnim orodjem. Samo problem je ker se ti avtomatično zmanjša premer ležajnega čepa in s tem poveča zračnost. Potem moraš menjat še pušo. Morda bi poskusil s oljem. Ker puša je sintrana in ima dodan grafit ali pa teflon.
_________________ LP Jože |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bbf Član

Pridružen-a: Sre 16 Jan 2008 14:34 Prispevkov: 296 Aktiv.: 1.40 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Jun 09, 2012 11:03 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tisti zaribani motor sem poliral bol kot ne za probo, ne spomnim se s čim, verjento s polur pasto ali polirno zmesjo.. Motor je zaribal tako močno, da je bilo treba z rorcangami/papagajkami/kladivom narazen jemat. Ta motor je tako ali tako fuč, bojim se za onega, ki še ni zaribal, ampak je parkrat zašumel.
Tu ni neke puše vmes, oba kosa sta videt kot kromana, le da ima trn zareze. Neke znanstvene fantastike ne more bit, stvar je stara 15 let.
Še nekaj: na slikah je zariban motor, na vrhu trna se vidijo poškodbe (mat površina). Tam je prijel. V rotorju se vidijo raze, ki so nastale, ko sem ga narazen vlekel. drugače je ta površina gladka.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
tiger Član

Pridružen-a: Čet 05 Feb 2004 0:22 Prispevkov: 1161 Aktiv.: 4.90
|
Objavljeno: Ned Jun 10, 2012 6:19 am Naslov sporočila: |
|
|
Grafitna masat se uporablja za delo v vročem, nikakor ne za visoke vrtlaje.
Nabolje bi bilo, če bi dobil mast za visoke vrtlaje. Včasih,ko sem delal z visokoturnimi ležaji, sem to mast dobil kar od dobavitelja ležajev-FAG,SKF. Torej popvprašaj pri dobaviteljih ležajev. Na gorenjskem je Tinex http://www.tinex.si/index.php?id=380
LP
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bbf Član

Pridružen-a: Sre 16 Jan 2008 14:34 Prispevkov: 296 Aktiv.: 1.40 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Jun 10, 2012 9:46 am Naslov sporočila: |
|
|
ok, hvala!
Bom šel z motorjem en dan do Tinexa.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.91 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Ned Jun 10, 2012 11:00 am Naslov sporočila: |
|
|
tiger je napisal/a: |
Grafitna masat se uporablja za delo v vročem, nikakor ne za visoke vrtlaje.
Nabolje bi bilo, če bi dobil mast za visoke vrtlaje. Včasih,ko sem delal z visokoturnimi ležaji, sem to mast dobil kar od dobavitelja ležajev-FAG,SKF. Torej popvprašaj pri dobaviteljih ležajev. Na gorenjskem je Tinex http://www.tinex.si/index.php?id=380
LP |
Aja?
Bom ponovil kar sem napisal zgoraj. Drsne puše, ki nimajo mazalic za mazanje se ne mažejo. Material s katerega so narejene je sintran ter vsebuje ravno grafit, ki je mazivo. Pri sestavljanju je priporočljivo na rahlo namazati os z mazilno mastjo - lahko tudi z grafitno. Nikakor pa ne uporabljati WD-ja. Grafitna mast ni nič drugega kot navadna mast, ki vsebuje grafitni prah. Pred 20-timi leti smo jo v podjetju "delali" sami. (grafitni prah smo zmešali z navadno mastjo) Lastnost grafita je mazivnost, ter predvsem zelo dober oprijem. (recimo zelo priporočljivo je z njo namazati zobnike glavi kotne brusilke) Drži tudi tigrova trditev. Uporablja se tam kjer so visoke temperature. Recimo pri sestavljanju parnih ventilov v kotlovnici smo z njo mazali vijake ter gibljive dele, pa tesnila na vodokaznih steklih itd... zaradi lažje kasnejše demontaže. (dobi se tudi tesnilni papir -klingerit, ki vsebuje grafit)
Visokoturne ležaje tam do 20 000 obratov se običajno maže z mastjo za visokoturne ležaje. (tiger ležaj ni isto kot puša - drži, da se ležaj NE maže z grafitno mastjo ) Ti ležaji so običajno tipa "C3" - večja zračnost. Kletka običajno ni kovinska ampak bakelitna ali plastična. Za vrtljaje nad 20 000 obrati pa so ležaji običajno avtomatsko oljno mazani - vsaj na tistih motorjih, ki smo jih imeli v podjetju.
Tole sem napisal s prakse. Skoraj četrt stoletja sem imel opravke z večjim številom visokoturnih motorjev - lesna industrija.
V danem primeru bbf -ja je po moje najboljša rešitev menjava puše ter rotorja oz brušenje, pa bo zadeva delala nadaljnih 15 let
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bbf Član

Pridružen-a: Sre 16 Jan 2008 14:34 Prispevkov: 296 Aktiv.: 1.40 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Jun 10, 2012 11:56 am Naslov sporočila: |
|
|
Zakaj bi menjal? Sem zgleda preveč opisal neuspešen poskus popravila zaribanega motorja: ta motor se ČRTA, VRŽE STRAN, NE POPRAVLJA. V vprašanju je delujoč motor, ki sicer dobi obrate, a med štartom in ustavljanjem sem pa tja zašumi. Sem ga razdrl (drugače je hermetično zaprt) in opazil, da je osovina suha in na otip "pusta", ne vem kako naj temu rečem. Verjetno ga je treba namazat, da ne bo še ta zaribal. samo vprašanje je s čim očistit in s čim namazat.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.91 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Ned Jun 10, 2012 12:09 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če nima utorov ali luknje za mazanje potem mazanje ni potrebno. Našel sem en link. Po fotografiji sodeč bi rekel, da v tvojem primeru gre za material iz sintranega brona.
***klik***
Za vzdrževanje na dnu piše:
TEF-MET® je suhi drsni ležaj z drsno plastjo PTFE. Zaradi tega ležaj ne potrebuje mazanja. Dodatno mazanje je načeloma možno!
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 496 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|