www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Predgretje motorja
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
barosa
Član
Član



Pridružen-a: Ned 18 Jul 2010 23:28
Prispevkov: 144
Aktiv.: 0.79
Kraj: Novo mesto

PrispevekObjavljeno: Ned Sep 23, 2012 12:45 am    Naslov sporočila:  Predgretje motorja Odgovori s citatom

Ima kdo izkušnje z grelci bloka za zimske dni?
Ali pa, da bi zadevo izdelal doma. Vzel bi npr grelec vode iz kašnega aparata
pomivalni, pralni stroj... ter ga dal na neko mesto kjer bi grel hladilno tekočino ?
lp.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
StricGeza
Član
Član



Pridružen-a: Ned 01 Apr 2007 11:53
Prispevkov: 1047
Aktiv.: 4.72
Kraj: Gradišče pri Divači

PrispevekObjavljeno: Ned Sep 23, 2012 1:20 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Seat ibiza 1.9 tdi letnik od 2002 naprej (pa tam do 2009 se mi zdi) je imela tole lepo rešeno s pomočjo treh grelnih svečk (enake kot so v zgorevalnem prostoru). Bile so privite v nekak kolektor v glavi motorja, skozenj pa speljana hladilna tekočina.
_________________
Človek,kateri ne dela napak,običajno ne dela nič!!!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo MSN Messenger - naslov
Nace
Član
Član



Pridružen-a: Pon 12 Maj 2003 0:12
Prispevkov: 828
Aktiv.: 3.49
Kraj: Zagorje ob Savi

PrispevekObjavljeno: Ned Sep 23, 2012 8:51 am    Naslov sporočila:  Re: Predgretje motorja Odgovori s citatom

barosa je napisal/a:
Ima kdo izkušnje z grelci bloka za zimske dni?
Ali pa, da bi zadevo izdelal doma. Vzel bi npr grelec vode iz kašnega aparata
pomivalni, pralni stroj... ter ga dal na neko mesto kjer bi grel hladilno tekočino ?
lp.


Če misliš uporabljat te grelce, domnevam da imaš možnost priklopa na 230V, razen če misliš priklopit na akumulator?
Če je druga možnost se bo sigurno zgodilo, da ti zjutraj avto ne bo vžgal - prazen aku. Bilo je dosti reklam o webasto grelcih.

_________________
LP Nace
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
barosa
Član
Član



Pridružen-a: Ned 18 Jul 2010 23:28
Prispevkov: 144
Aktiv.: 0.79
Kraj: Novo mesto

PrispevekObjavljeno: Ned Sep 23, 2012 11:25 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Seveda, se zavedam da akumulator ni sposoben poganjati tak grelec.
@StricGeza: predvidevam, da so te svečke začele greti šele ob zagonu motorja?
Glede webasta je kar velik finančni zalogaj. Hočem, da pride stvar čim cenejša, zato bi uporabil stvari ki so pri roki:) Uprašanje sedaj je; kam postaviti ta grelec, da bo najbolj učinkovit?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
bojans
Član
Član



Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 0:52
Prispevkov: 1196
Aktiv.: 5.58
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Ned Sep 23, 2012 11:45 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Verjetno ima motor čep za izpust hladilne tekočine. Z grelno svečko za diesl motor bi nadomestil ta čep. V kakšni uri dveh bi verjetno kar pogrel motor, stvar preizkusa. Svečko pa lahko napajaš z ustrezno močnim transformatorjem, seveda kar z AC.

Pa preseli se iz BUTAL! Pray

_________________
Razlike med mrličem in butlom ni. Nobeden od niju se ne zaveda. Trpi pa okolica.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
barosa
Član
Član



Pridružen-a: Ned 18 Jul 2010 23:28
Prispevkov: 144
Aktiv.: 0.79
Kraj: Novo mesto

PrispevekObjavljeno: Ned Sep 23, 2012 1:28 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

http://moparonlineparts.com/images/chrysler_aspen_82203640AB.jpg
Si imel to v mislih ?

Kaj pa kaj takega je že kdo videl ?
http://www.conrad.si/websale7/?Ctx=%7bver%2f7%2fver%7d%7bst%2f3ec%2fst%7d%7bcmd%2f0%2fcmd%7d%7bm%2fwebsale%2fm%7d%7bs%2fconrad-slowenien%2fs%7d%7bl%2f01-aa%2fl%7d%7bp1%2f906b95998c523d032cdaaa0af26e8e0d%2fp1%7d%7bmd5%2f83ad284cd97b8cdb47f90c336dd8acaf%2fmd5%7d&act=product&prod_index=857490&cat_index=SHOP_AREA_17271_0330001&otp1=tablink2
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
bojans
Član
Član



Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 0:52
Prispevkov: 1196
Aktiv.: 5.58
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Ned Sep 23, 2012 2:19 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

NE!

Najprej preveri če imaš čep za izpust na motorju! Če imaš sem mislil nekaj takšnega: http://www.bosch.com.au/content/language1/downloads/Bosch_Glow_Plug_Web_Ready.pdf
Glej na strani C6 in naprej. Tokovi pa znajo biti tam do 10A. Jaz bi vsekakor preizkusil prej, da ne bi uparjeval hladilne tekočine. Torej z nižjo napetostjo.

Če imaš čep za izpust seveda je to najbolj preprosta varianta! Prevrtaš, vrežeš navoj, priviješ svečko, povežeš priključka in greješ. "simple as it".

_________________
Razlike med mrličem in butlom ni. Nobeden od niju se ne zaveda. Trpi pa okolica.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Peter123
Član
Član



Pridružen-a: Tor 13 Jan 2009 15:34
Prispevkov: 1442
Aktiv.: 7.20
Kraj: Lj.

PrispevekObjavljeno: Ned Sep 23, 2012 3:24 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Gretje skozi čep ti ne bo koristilo nič, dokler ne bo voda krožila po motorju in s tem ogrela cel motor.
Webasto počne revno to. Greje hladilno tekočino in jo tudi kroži po sistemu.

V zelo hladnih deželah imajo pa serijsko vgrajen grelec v karterju. Grelec se napaja iz 230V ali podobno. Je pa cel grelec potopljen v motorno olje.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
barosa
Član
Član



Pridružen-a: Ned 18 Jul 2010 23:28
Prispevkov: 144
Aktiv.: 0.79
Kraj: Novo mesto

PrispevekObjavljeno: Ned Sep 23, 2012 3:29 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Peter123 je napisal/a:
Gretje skozi čep ti ne bo koristilo nič, dokler ne bo voda krožila po motorju in s tem ogrela cel motor.
Webasto počne revno to. Greje hladilno tekočino in jo tudi kroži po sistemu.

V zelo hladnih deželah imajo pa serijsko vgrajen grelec v karterju. Grelec se napaja iz 230V ali podobno. Je pa cel grelec potopljen v motorno olje.



Ravno zato sem zgoraj prilimal link iz conrada kjer je grelec z vgrajeno pumpo.
Mogoče ve kdo kaj več o tem ?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Zmelly
Član
Član



Pridružen-a: Ned 14 Dec 2003 21:58
Prispevkov: 128
Aktiv.: 0.54
Kraj: Logatec

PrispevekObjavljeno: Ned Sep 23, 2012 4:26 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Vgrajena črpalka kot na tvoji povezavi je skoraj obvezna, grelec pa se navadno vgradi na cev med blokom motorja in grelcem kabine. Vendar cena 180eur ni daleč od cene rabljenega webasto grelca. Sam sem ga kupil lansko leto na nemškem ebay-u za 220eur. Praktično nov iz poškodovanega avtomobila. Ponudbe je kar precej! Vgradnja je sicer zapletenejša, ampak je tudi meni samemu uspelo, pa nisem čisto nič avtomehanika. Prednost pa je v moči (5kW), neodvisnost od el. priključka, itd... Res pa da trpi akumulator, ki v primeru el. grelca ne.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
blay44
Član
Član



Pridružen-a: Ned 19 Dec 2010 18:17
Prispevkov: 604
Aktiv.: 3.42

PrispevekObjavljeno: Ned Sep 23, 2012 4:36 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Audijevi 2.5TDI motorji so imeli vgrajen poseben mali webasto, ki je grel samo motor, če je bila zunanja temperatura pod 5stC. Vsaj mamin traktor ga ima. Pravijo pa da so bili vgrajeni v vse avtomobile, kombije kjer se je uporabljal ta motor. Bojda se je zaradi velike lastne mase počasi ogrel. Poglej malo po odpadih.

LP
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
aly
Član
Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51
Prispevkov: 9407
Aktiv.: 39.67
Kraj: Kranj - struževo

PrispevekObjavljeno: Ned Sep 23, 2012 4:48 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če bi s takšno svečko ali dvema ogrel olje v karterju na 90°C, je to po mojem mnenju že precej bolj kot nič. Ob vklop motorja bo temperatura olja skoraj v trenutku padla, toplota pa bo šla v motor. Če računaš na to, da je v povprečnem avtu 5 litrov olja, je to že znatna količina shranjene toplote, ki se hitro razporedi po najbolj kritičnih delih - ležajih in cilindrih.
_________________
I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding Smile
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran MSN Messenger - naslov
piroman
Član
Član



Pridružen-a: Čet 23 Okt 2003 12:06
Prispevkov: 2707
Aktiv.: 11.42
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Ned Sep 23, 2012 6:34 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Računaj, da ima voda 4,2kJ/kgK, olje pa ~1,7kJ/kgK. Jaz bi raje ogrel vodo.
Včasih se je videlo precej Volvov (740, 960) z vtičnico na maski. Če najdeš kakšnega, ki gre v dele, morda prideš do grelca.

_________________
One shouldn’t work on semiconductors, that is a filthy mess; who knows if they really exist!
Wolfgang Pauli, 1931
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
barosa
Član
Član



Pridružen-a: Ned 18 Jul 2010 23:28
Prispevkov: 144
Aktiv.: 0.79
Kraj: Novo mesto

PrispevekObjavljeno: Ned Sep 23, 2012 6:45 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Jaz se še vedno nagibam tejle zadevi
http://www.conrad.si/websale7/?Ctx=%7bver%2f7%2fver%7d%7bst%2f3ec%2fst%7d%7bcmd%2f0%2fcmd%7d%7bm%2fwebsale%2fm%7d%7bs%2fconrad-slowenien%2fs%7d%7bl%2f01-aa%2fl%7d%7bp1%2f906b95998c523d032cdaaa0af26e8e0d%2fp1%7d%7bmd5%2f83ad284cd97b8cdb47f90c336dd8acaf%2fmd5%7d&act=product&prod_index=857490&cat_index=SHOP_AREA_17271_0330001&otp1=tablink2

zaradi črpalke katera bo poganjala vodo. Če namontiram samo grelec v motor
bo voda topla samo v motorju.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
mobwap
Član
Član



Pridružen-a: Sre 14 Mar 2012 9:42
Prispevkov: 326
Aktiv.: 2.02
Kraj: Doma

PrispevekObjavljeno: Ned Sep 23, 2012 7:31 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Citiram:
zaradi črpalke katera bo poganjala vodo. Če namontiram samo grelec v motor
bo voda topla samo v motorju.


Jaz res ne vem v čem je problem. Vsi proizvajalci ogrevajo samo motor (pustimo zdaj neke polarne in severne skandinavske izvedbe).
Voda sploh nebo nikamor krožila če greješ hladilnik, ker termostat nebo spustil vode skozi glavo in blok motorja, dokler nebo dosegla 87-95 stopinj celzija. Tudi ko je motor zagnan voda ne kroži nikamor dokler termostat ne odpre tokokroga.

Smiselno je ogrevati grelec kabine (nekateri avti imajo to vgrajeno serijsko), a to ne pomaga veliko motorju.

Nekateri ogrevajo vodo na glavi motorja, kar že ima smisel, ali pa grelec v spodnjem delu motorja in termodinamika sama dviga toplo vodo proti glavi motorja. Tudi serijsko vgrajeni taki grelci segrejejo na maksimalno 50 stopinj in so vezani na termostat.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Stran 1 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 500 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group