Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
BogyX Član

Pridružen-a: Pet 12 Dec 2003 14:25 Prispevkov: 75 Aktiv.: 0.32 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Čet Mar 31, 2005 10:45 am Naslov sporočila: |
|
|
Hvala vsem - vidim, da moj tip torej lahko ima stalno priključeno pomožno navitje.
Zdaj morem samo še nekje vjagat takšno stikalo.
Hvala in lep pozdrav
Bogdan
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.97 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Čet Mar 31, 2005 10:50 am Naslov sporočila: |
|
|
pajo, tem motorčkom se zaradi slabega izkoristka in majhnega vrtilnega momenta, obrate lahko regulira kar z ohmskimi predupori. Nekateri proizvajalci izdelajo za ta namen že navitje z odcepi tako, da se regulacija vrši stopenjsko z večpoložajnim stikalom.
"Low cost" varijante za majhne moči ...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
andrejj Član


Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06 Prispevkov: 4253 Aktiv.: 17.93 Kraj: 8232 Šentrupert
|
Objavljeno: Čet Mar 31, 2005 11:47 am Naslov sporočila: |
|
|
Točno,da se zmanjša obrate s predupori.Jaz sem enkrat pri moji znanki očistil elektromotor za kroj.šiv.str.,zraven je večstopenjski predupor.
Lp Andrej
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.97 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Čet Mar 31, 2005 12:02 pm Naslov sporočila: |
|
|
andrejj, tisto je bil najbrž kolektorski motorček.
Tak sistem se je še pred kratkim množično uporabljal v avtomobilih za regulacijo hitrosti vrtenja motorčka ventilatorja v kabini.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
pajo Član

Pridružen-a: Čet 29 Jan 2004 8:50 Prispevkov: 687 Aktiv.: 2.90
|
Objavljeno: Čet Mar 31, 2005 1:33 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala za info.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
andrejj Član


Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06 Prispevkov: 4253 Aktiv.: 17.93 Kraj: 8232 Šentrupert
|
Objavljeno: Čet Mar 31, 2005 4:09 pm Naslov sporočila: |
|
|
Iztok,oprosti:Pozabil,imaš prav.
Lp Andrej
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Highlag Član


Pridružen-a: Pet 23 Jan 2004 20:42 Prispevkov: 4034 Aktiv.: 17.00 Kraj: Črnuče
|
Objavljeno: Čet Maj 12, 2005 10:14 am Naslov sporočila: |
|
|
Ker je na temi sodelovalo kar nekaj ljudi, ki se spoznajo na motorje, imam še jaz eno vprašanje. Imam en enofazni motor. Iz motorja so speljane tri žice. Črna rumena in rdeča. Med rdečo in rumeno je priključen kondenzator 8uF. Motor se vrti naprej če je napetost priključena med črno in rumeno in nazaj če je napetost priključena med črno in rdečo žico.
Moč cca 160VA (ni podatkov na motorju)
Ker nimam znanja o motorjih me zanima kakšen tip motorja je to?
Malo sem gledal sheme, ki sem jih našel na tem forumu, pa še kje drugje in se mi zdi, da bi to moral biti asinhronski z kondenzatorjem. Samo na vseh shemah piše, da je pomožno navitje tanjše in se uporablja le za štart. Je možno, da ima motor obe navitji enaki (primarno in pomožno), pa se glede na vezavo enkrat en obnaša kot primarno navitje, drugi pa kot pomožno, drugič pa je obratno? Ima potem tak motor kakšno posebno ime?
Prilagam še slikico motorja
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
31.96 KB |
Pogledana: |
103 krat |

|
_________________ If at first you don't succeed, destroy all evidence that you tried. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14675 Aktiv.: 61.86 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Čet Maj 12, 2005 10:19 am Naslov sporočila: |
|
|
Highlag,
Gre za običajen asihronski motor, kjer je oboje navitij enakovredno. Podobna izvedba, je pri klasičnem motorju pralnega stroja (pranje)
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Highlag Član


Pridružen-a: Pet 23 Jan 2004 20:42 Prispevkov: 4034 Aktiv.: 17.00 Kraj: Črnuče
|
Objavljeno: Čet Maj 12, 2005 11:37 am Naslov sporočila: |
|
|
Hvala!
Se mi je zdelo, da je tako.
_________________ If at first you don't succeed, destroy all evidence that you tried. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.97 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Čet Maj 12, 2005 2:21 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kakšno upornost ima med črno in rdečo ter črno in rumeno?
Verjetno nista enaki in je motor predviden samo za eno smer vrtenja.
To sklepam iz oblike lopatic na ventilatorju.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Highlag Član


Pridružen-a: Pet 23 Jan 2004 20:42 Prispevkov: 4034 Aktiv.: 17.00 Kraj: Črnuče
|
Objavljeno: Čet Maj 12, 2005 4:35 pm Naslov sporočila: |
|
|
Misem meril. Ko si to omenil pa še bom
Takole na uho deluje v obe smeri z enako hitrostjo.
Glede hlajenja. Motor z mehanizmom je Made in China. Ni nujno da vedo kaj delajo.
Pred časom smo se z eno takšno firmo dajali okoli enega asinhronskega mororja z zasenčenimi poli. Ker niso imeli ustreznih obratov so to popravili, ko pa smo ugotovili, da se zaradi te spremembe tako grejejo, da si z njimi nimamo kaj dosti pomagati. (Naš izdelek je rabil hlajenje in bi vroč zrak pretirano segrel motor) Pa so onemeli in niso imeli nobene ideje kako znižati segretek motorja.
Po mojem predlogu so nato na tuljavo navili debelejšo žico in temperatura motorja je padla za skoraj 40oC, tako da jih že nekaj časa vgrajujemo.
_________________ If at first you don't succeed, destroy all evidence that you tried. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Highlag Član


Pridružen-a: Pet 23 Jan 2004 20:42 Prispevkov: 4034 Aktiv.: 17.00 Kraj: Črnuče
|
Objavljeno: Pon Maj 16, 2005 7:35 am Naslov sporočila: |
|
|
Sem se končno spomnil in pomeril upornost navitja. Upornost obeh navitij je praktično enaka. Eno navitje ima upornost 40,9Ohm drugo pa 41,1Ohm
Delovanje naprave je takšno, da se motor vrti v pravilno stran 95% časa.
_________________ If at first you don't succeed, destroy all evidence that you tried. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.97 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Pon Maj 16, 2005 1:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
Po ohmskih meritvah kaže na možnost uporabe obeh smeri vrtenja, brez izgube na moči ali česa podobnega. Edini problem bi bil lahko hlajenje pri dolgotrajnem delovanju ... če deluje 95% časa v eno smer je potem to razlog za obliko lopatic ventilatorja.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
belcl Neznanec

Pridružen-a: Čet 28 Okt 2010 21:49 Prispevkov: 2 Aktiv.: 0.01 Kraj: Duplek
|
Objavljeno: Tor Dec 21, 2010 9:31 pm Naslov sporočila: |
|
|
hvala andrej
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
joc2003 Član

Pridružen-a: Sob 09 Feb 2013 14:38 Prispevkov: 10 Aktiv.: 0.07 Kraj: Šprinc
|
Objavljeno: Sob Feb 09, 2013 2:45 pm Naslov sporočila: |
|
|
Jaz imam povsem enak motor kot je gornji iz slike. Ima 6 žic iz motorja. zanima me kako obrniti smer in kaj so te žice glede na to da imajo navadno enofazni motorji le 4 žice iz motorja.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|