www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Regulacija obratov 12V 8A DC motorja
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Jule
Član
Član



Pridružen-a: Sob 27 Okt 2007 12:48
Prispevkov: 2533
Aktiv.: 11.79
Kraj: Ajdovščina

PrispevekObjavljeno: Sob Nov 15, 2008 10:56 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Naredil sem zgornji regulator za avtomobilski motorček od servo pumpe regulirat, pa sem ugotovil naslednje:
- stvar piska( naj dam višjo frekvenco?)
- obnaša se tako, kot da bi mu vzel napetost( nima večje moči na nizkih obratih)


kakšna frekvenca je najboljša? Malo sem se hecal z 100nF kondenzatorjem, pa sem dal 33n, 1 mi , pa se mi zdi, da je pri višji frekvenci imelo malce večjo moč. Ampak v obeh primerih je piskalo.

_________________
lp Jure
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
gkrusi
Član
Član



Pridružen-a: Tor 24 Jul 2007 17:22
Prispevkov: 811
Aktiv.: 3.72
Kraj: Ptuj

PrispevekObjavljeno: Ned Nov 16, 2008 12:34 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Jule je napisal/a:

- obnaša se tako, kot da bi mu vzel napetost( nima večje moči na nizkih obratih)


Saj s PWM krmilnikom mu načeloma zmanjšaš efektivno napetost, torej se bo motor tudi obnašal tako kot pri nižji napetosti.

_________________
Zakaj bi bilo preprosto, če je lahko zakomplicirano???
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
-boris-
Član
Član



Pridružen-a: Sre 21 Maj 2008 22:22
Prispevkov: 72
Aktiv.: 0.35
Kraj: Obala

PrispevekObjavljeno: Čet Nov 27, 2008 11:46 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

aly je napisal/a:
Zmanjšanje napetosti ali PWM sekanje ali predupor (raje ne tega).

zakaj ni priporočljivo uporabit upor??
res da se potem malo zmanjša moč..

konec koncev se tako vrtijo tudi motorji v avtomobilu..
ventilator v kabini je stopenjsko nastavljiv z upori.
prav tako ventilator hladilne tekočine ima upor za prvo stopnjo..

ne vem v čem je problem
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
gkrusi
Član
Član



Pridružen-a: Tor 24 Jul 2007 17:22
Prispevkov: 811
Aktiv.: 3.72
Kraj: Ptuj

PrispevekObjavljeno: Čet Nov 27, 2008 11:56 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Lahko uporabiš tudi upore, samo bodo velike izgube, kar pomeni ogromno gretja in morajo bit dovolj velike moči... učinek pa bo enak kot s PWMom.
_________________
Zakaj bi bilo preprosto, če je lahko zakomplicirano???
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
ro-bi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53
Prispevkov: 3580
Aktiv.: 15.99

PrispevekObjavljeno: Pet Nov 28, 2008 9:40 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kaj če bi za pumpo zmontiral T kos, tlačni regulator in višek spuščal nazaj v rezervoar? Z tlakom bi nastavil tok, brez kake elektronike.
lp

_________________
3 x 3 = 9
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
MEK
Član
Član



Pridružen-a: Pon 29 Nov 2004 16:58
Prispevkov: 84
Aktiv.: 0.35
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pet Dec 05, 2008 6:52 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pri meni je problem ker DC motor, ki ga reguliram s PWM, pri nižjih obratih ropota.

Če pa motorju znižam napetost z nastavljivim napetostnim virom je pa vredu.


V čem je problem?

_________________
lp, MEK
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Jule
Član
Član



Pridružen-a: Sob 27 Okt 2007 12:48
Prispevkov: 2533
Aktiv.: 11.79
Kraj: Ajdovščina

PrispevekObjavljeno: Pet Dec 05, 2008 8:53 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ropota ali piska? Če piska je to normalno.
_________________
lp Jure
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
MEK
Član
Član



Pridružen-a: Pon 29 Nov 2004 16:58
Prispevkov: 84
Aktiv.: 0.35
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Ned Dec 07, 2008 10:59 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ropota...

Sicer sem zdaj ugotovil da sem imel prevelik kondenzator, kar je povzročilo zelo majhno frekveco, kar je bilo slišati kot ropot. Ko sem zmanjšal kondenzator pa je začelo piskati Smile...

Očitno ga bo treba še za malenkost zmanjšat za to da pridemo v ultrazvok Smile .... da piskanje ne bo motilo.


Druga stvar:
Ker bi rad da se motor (ventilator) vrti resnično počasi, je problem ker ko nastavim na minimum, ima motor premalo moči da bi se zagnal.... če ga zaženeš na roke pa se potem počasi vrti.
Kako bi to lahko rešil?

_________________
lp, MEK
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
aly
Član
Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51
Prispevkov: 9407
Aktiv.: 39.69
Kraj: Kranj - struževo

PrispevekObjavljeno: Pon Dec 08, 2008 11:57 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Taho ali enkoder na osi, in v zaprto regulacijsko zanko (PID).
_________________
I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding Smile
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran MSN Messenger - naslov
ATA
Član
Član



Pridružen-a: Sob 12 Jun 2004 13:40
Prispevkov: 135
Aktiv.: 0.57

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 22, 2009 12:53 pm    Naslov sporočila:  Regulacija Odgovori s citatom

Čeprav malo pozno,sem naredil regulacijo obratov dc motorja z reduktorjem (el.izvijač 12V ali 18V) z buz11 in ne 555. Deluje zelo dobro brez padca moči pri malih obratih.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
gregzy87
Član
Član



Pridružen-a: Čet 08 Feb 2007 2:48
Prispevkov: 742
Aktiv.: 3.32
Kraj: Okolica Vrhnike

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 22, 2009 8:39 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

A ni tako, da je tok v gate MOS-a (BUZ11) enak nič? Zakaj potem tisti upor tam pred vrati 47R? Pa tudi v PDF-ju od BUZ11 piše, da je narejen za direktno krmiljenje iz integriranih vezij. Tok v gate pri unipolarcih je enak toku pri zaporno polarizirani diodi Exclamation .
Drugače tudi jaz trenutno delam neko regulacijo za 60W žarnico s tem PWM-jem in sem kar zadovoljen z rezultati. Frekvenco imam 25kHz, da se piskanja ne sliši. Wink
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
s55m
Član
Član



Pridružen-a: Sob 06 Jan 2007 17:07
Prispevkov: 2696
Aktiv.: 12.00
Kraj: Plovdiv-Bolgarija

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 22, 2009 11:38 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

"Malo" močnejši je ta ampak vseeno v TO220AB.



Ahhhhhhhhhhhh, ko bi le bral datume Smile

_________________
Physics sucks! It always works against "great" ideas! Smile
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2
Stran 2 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 497 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group