 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.21 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Ned Mar 08, 2009 7:36 pm Naslov sporočila: (ne)kvaliteta kablov za "posojanje elektrike" |
|
|
V tej temi je avtor vprašal kje do VN kablov za svečko. Odgovoril sem mu , da so za kratke konce primeren vir tudi kabli iz takoimenovanh kablov za posojanje elektrike iz enega avta v drugega, saj so kabli v teh izdelkih, kot po pravilu visokonapetostni - so lepo mehki, zaradi obilice izolacije, presek vodnika pa je absulutno premajhen za štartne tokove avtomobilov.
Dobil nazaj od še enega udeležencaq razprave, če ne ločim, med visoko napetostjo in velikim tokom. Upam trditi, da jaz ločim, to kar pa se dobi v trgovinah, pa je povsem neustrezno in je zamenjava kabla ta takega s presekom 10mm2 ali več nujna (saj sem uporabil 35mm2).
Naj povem, da se slikani kabel lani ni dobil samo v diskontnih ampak tudi specializiranih trgovinah, ne samo pri nas, ampak tudi v zamejstvu. Sami krokodili so primerni (obstajajo še slabše izvedbe, kjer je krokodsil praktično sama plastika), toda kabel je obvezno treba menjati.
Pripenjam nekaj slik z opisi.
Mnenja zaželjena.
Opis: |
Izgled krokodilskih klešč. |
|
Velikost datoteke: |
15.12 KB |
Pogledana: |
9949 krat |

|
Opis: |
Detajl priklopa kabla, bakra praktično ni videti. |
|
Velikost datoteke: |
11.45 KB |
Pogledana: |
9949 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
10.91 KB |
Pogledana: |
9948 krat |

|
Opis: |
Presek bakra je manjši od 1.5 mm2. |
|
Velikost datoteke: |
7.85 KB |
Pogledana: |
9948 krat |

|
Opis: |
Debelina izolacije kabla znaša dobrih 8mm. |
|
Velikost datoteke: |
30.58 KB |
Pogledana: |
3 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
milan62 Član

Pridružen-a: Ned 04 Jan 2004 23:19 Prispevkov: 2391 Aktiv.: 10.09 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Ned Mar 08, 2009 7:47 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pred nekaj tedni mi je prijatelj prinesel ravno take kable in se potožil, da z
njimi prejšnji večer ni uspel zagnati avta s praznim akumulatorjem.
Pomeril sem upornost enega kabla in je bila kar 45 miliohmov ???
Potem sem za primerjavo pomeril še kable, kater sam vozim v mojem avtu v ta namen.
Upornost mojega kabla je bila 3,5 miliohma.
LP
_________________ Wasting time online since 1999 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sebaveh Član


Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51 Prispevkov: 1671 Aktiv.: 7.88 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Ned Mar 08, 2009 8:07 pm Naslov sporočila: |
|
|
Imam doma dva kompleta takih kablov, torej še dva rdeča in dva črna. Pa jih šenkam komurkoli, samo da jih ne vidim več. Sem jih skoraj uplinil, ko sem nekoč pozimi poskušal vžgati traktor.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Highlag Član


Pridružen-a: Pet 23 Jan 2004 20:42 Prispevkov: 4034 Aktiv.: 17.02 Kraj: Črnuče
|
Objavljeno: Ned Mar 08, 2009 8:56 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kaj češ baker ima danes ceno.
Sem že videl takšne kable. Ne vem sicer kako jih lahko prodajajo. Verjetno zadaj ni nobenega standarda.
_________________ If at first you don't succeed, destroy all evidence that you tried. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
surla Član

Pridružen-a: Ned 14 Dec 2003 15:22 Prispevkov: 722 Aktiv.: 3.05 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Mar 08, 2009 9:04 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kolikor sem jaz seznanjen s tem naj bi zadeva služila samo za polnjenje akumulatorja avta , ki ima praznega.
Uporabilo naj bi se ga tako , da se na vozilo , ki ima prazen akumulator preko teh dveh kablov priklopi akumulator "posojilodajalca".
"Posojilodajalec" ima vklopljen motor in tako kakih 15 minut polni izpraznjen akumulator . Nikakor ne sme avto z praznim akumulatorjem med tem "verglati" motorja!
Po kakih petnajstih minutah je akumulator ponavadi že poln za kak poskus vžiga.
Kable seveda pred "verglanjem" snamemo z obeh akumulatorjev.
Žice so namensko tanke, da uporabnik pri delu ne povzroči kake eksplozije akumulatorja ali vžiga vozila.
Zavedati se morate , da te kable prodajajo masovno in lahko pridejo v roke komurkoli, tudi takim , ki nimajo pojma o tehniki.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
program_er Član


Pridružen-a: Sob 08 Mar 2008 13:47 Prispevkov: 2173 Aktiv.: 10.32 Kraj: Maribor (Pohorje)
|
Objavljeno: Ned Mar 08, 2009 9:49 pm Naslov sporočila: |
|
|
Heh, mi še imamo doma "stare" kable (ne pa teh današnjih kitajskih varijant) ža vžiganje, ki so občutno debelejši, premer bakra okoli 6 ali več mm.
@surla: mislil sem, da je ravno obratno. Midva z očetom sva že 3x pomagala nekomu pomagala vžgati avto, pa sva kable zvezala vzporedno, tako kot se zvežejo, potem pa je on "verglal" in avto vžgal (nato sva odklopila kable) ter ga pustil na miru nekaj minut, da je motor akumolator vsaj za silo napolnil. Tako da, sva mu v bistvu najinakumolator posodila kot bi bil njegov - za vklop, ne pa za polnjenje. Kabli se niti zagreli niso. Enako je bilo pri traktorju.
_________________ Upanje ni del naše projektne strategije.
Member of Trisat - 1. Slovenian satellite running new fault tolerant aerospace processor.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.01
|
Objavljeno: Ned Mar 08, 2009 9:54 pm Naslov sporočila: |
|
|
program_er,
to kar si opisal gre s tankimi kabli pri tistih nepremičninah, katerih akumulator je v plitvem spanju in ki jim le malo manjka da postanejo premičnine.
Če je pa akumulator v nepremičnini v globoki nezavesti, poleg tega pa še sam motor ni pri volji vžgat (po daljšem mirovanju ali če je že v letih) pa rabiš konkretne kable.
Pa mimogrede, ne pozabit na previdnost pri priklopu, saj je že prenekateri akumulator razneslo, marsikdo pa ob tem dobil kislino v obraz...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sebaveh Član


Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51 Prispevkov: 1671 Aktiv.: 7.88 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Ned Mar 08, 2009 9:59 pm Naslov sporočila: |
|
|
program_er je napisal/a: |
Tako da, sva mu v bistvu najinakumolator posodila kot bi bil njegov - za vklop, ne pa za polnjenje. Kabli se niti zagreli niso. Enako je bilo pri traktorju. |
Jaz sem sicer tudi vezal po dva vzporedno, ampak takoj začel zaganjati. Sicer pa je res tudi to, da je bilo takrat -8 °C, vžigalne svečke pa vse defektne.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
surla Član

Pridružen-a: Ned 14 Dec 2003 15:22 Prispevkov: 722 Aktiv.: 3.05 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Mar 08, 2009 10:56 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kot sem rekel:če veš kaj počneš lahko uporabiš kable kot misliš, da je prav.Če pa nimaš pojma in letiš v trgovino kar po kable in začneš "postopek" lahko narediš teško sranje.
Zato trgovci tistih debelih ne prodajajo več, ker so potem do neke meje oni odgovorni.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.98 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Pon Mar 09, 2009 12:38 am Naslov sporočila: Re: (ne)kvaliteta kablov za "posojanje elektrike" |
|
|
Azrael je napisal/a: |
...
Dobil nazaj od še enega udeležencaq razprave, če ne ločim, med visoko napetostjo in velikim tokom. Upam trditi, da jaz ločim, to kar pa se dobi v trgovinah, pa je povsem neustrezno in je zamenjava kabla ta takega s presekom 10mm2 ali več nujna (saj sem uporabil 35mm2).
...
Mnenja zaželjena. |
Še vedno sem mnenja, da ne ločiš visoke napetosti od amperaže, če za VN vodnike el. pastirja priporočaš te kable!
Tudi tehničnih karakteristik še vedno nisi pripel
Glede na slike pa ti kabli niso primerni niti za eno niti za drugo. Jaz bi na embalaži poiskal še kakšen CE ali SIQ znak ...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lojzek Član



Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00 Prispevkov: 3387 Aktiv.: 15.98
|
Objavljeno: Pon Mar 09, 2009 7:53 am Naslov sporočila: |
|
|
Nekoč sem v službi "afne guncal" in sem popolnoma navaden trižilni kabel priklopil na primar 35/0,1kV napetostnika. Sekundar sem napajal z variakom. In ta napetost je bila več kot 100V- se pravi naj bi bilo na kablu več kot 35kV. In je kabel to napetost kar lepo držal- ga nisem mogel uničiti. Preboj se je namreč dogajal na koncu kabla, kjer so bile žice v zraku.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aly Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51 Prispevkov: 9407 Aktiv.: 39.68 Kraj: Kranj - struževo
|
Objavljeno: Pon Mar 09, 2009 10:19 am Naslov sporočila: |
|
|
Saj en čas zna držat ... čim pa se kabel malo postara, pa ne bo več prenesel tako visoke napetosti.
_________________ I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
janez03 Član


Pridružen-a: Čet 02 Sep 2004 9:43 Prispevkov: 143 Aktiv.: 0.60 Kraj: tržič
|
Objavljeno: Pon Mar 09, 2009 4:13 pm Naslov sporočila: |
|
|
lojzek je napisal/a: |
Nekoč sem v službi "afne guncal" in sem popolnoma navaden trižilni kabel priklopil na primar 35/0,1kV napetostnika. Sekundar sem napajal z variakom. In ta napetost je bila več kot 100V- se pravi naj bi bilo na kablu več kot 35kV. In je kabel to napetost kar lepo držal- ga nisem mogel uničiti. Preboj se je namreč dogajal na koncu kabla, kjer so bile žice v zraku. |
Prebojna trdnost čistih polimerov (PVC, PE, PS, ...) je reda 80 kV/mm in več. Dodatki, staranje in varnostni faktor pripeljejo do debelin izolacije kot jih videvamo v praksi.
L.p.; Janez
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.21 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Pon Mar 09, 2009 4:57 pm Naslov sporočila: |
|
|
@Iztok
Na koliko kablih za svečke imaš kakšne specifikacije?
In še, kje kupuješ štartne kable? Napisal si:
Citiram: |
Takih kablov za zagon v sili sem že kar nekaj naredil. Nekaj kupljenih pa sem predelal za priklop razsmernikov. Zato točno vem, da to niti slučajno niso visokonapetostni kabli, ampak navaden "licen" preseka nad 16mm2 s prebojno trdnostjo do 2000V. |
Kot se bere v tej temi, tudi drugi niso zadovoljni s tem kar se dobi v trgovinah zaradi neznatnega preseka bakra. Torej kje dobiš narejene kable s presekom bakra 16 in več mm2? To bo vsekakor zanimiv podatek za kar nekaj bralcev te teme.
@lojzek
Verjamem, konec koncev nov varilni kabel, ki ima deklarirano 200V preizkusne napetosti, drži 4kV na preizkusu, v obratovanju pa 3f 400V. Osebno nisem verjel, da bo asinhronski 250kW motor s takimi kabli od priključne deščice do navitja zdržal prvi vklop, vendar je kar deloval.
Čez dobro leto je motor odpovedal zaradi pregrete izolacije in ne zaradi kratkega stika, ki bi nastal na tem kablovju. Kaže, da imajo take stvari ogromen varnostni faktor.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.98 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Tor Mar 10, 2009 1:58 am Naslov sporočila: |
|
|
@Azrael, imam še nekaj teh kablov doma in ti jih lahko poslikam na makro ob "šublerju" če želiš. Ko sem jih delal sam sem žico 25mm2 nabavljal pri štromarjih-hardweraših ali pa Elektronabavi, kjer na vsakem kolutu tudi pišejo standardi in osnovni tehnični podatki ... tudi prebojna trdnost. En link o karakteristikah kablov sem ti že pripel v prejšnji temi. Ti ga bom še enkrat, če ga nisi pogledal *klik*
Če želiš vedeti kako prodajalci ali proizvajalci navajajo karakteristike zagonskih avto kablov pa si poglej to stran! V njej boš našel tudi PDF link kjer piše katerim standardom ustreza.
Tistim pa, ki take kable "preizkušate" na suhem delovnem pultu, pa predlagam, da te preizkuse naredite z roko in to po možnosti mokro kakršna je zemlja ali podlaga v marsikaterem slučaju, če se ta kabel uporabi kot VN vodnik el. pastirja ... pri tem seveda ne pozabite drugo roko držat na maso ... pa da vas vidim heroje
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 498 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|