 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
lostid Član

Pridružen-a: Tor 30 Sep 2008 17:23 Prispevkov: 234 Aktiv.: 1.15 Kraj: Ljubljana-rudnik
|
Objavljeno: Pon Avg 10, 2009 9:23 pm Naslov sporočila: Električni gokart |
|
|
Torej rad bi naredil električni gokart (pač veseli me izdelava, drugače bi ga kupil..).
Ideja je taka
Dal bi na vsa 4 kolesa motorje( en motor izmed spodnjih dveh), problem pa je da nevem če bi bili motorji usklajeni, če bi uporabljal isti kontroler za vse ter isti tok bi šel čez vse.. Kakšna ideja kako bi to izvedel?
Ali bi bilo kaj narobe, če bi vzel motor ki ima malo višje obrate (2300kv), kaj to pomeni da bo manjši navor pri nižjih obratih?
inrunner 3.5kw
outrunner 3250w
90 A kontroler
lp in hvala |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sebaveh Član


Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51 Prispevkov: 1671 Aktiv.: 7.88 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Pon Avg 10, 2009 9:42 pm Naslov sporočila: |
|
|
Jaz bi se na sofisticiran način lotil nekako takole:
Na vsak elektromotor bi dal enkoder, če ga še nima, nato pa naredil lasten krmilnik. Vodenje bi bilo vektorsko. Poleg tega bi dodal še enkoder na volan in preko dimenzij (kolotek, medosna razdalja) izračunal, kolikšno pot mora vsako kolo opraviti v ovinek (Ackermannovo načelo o upravljanju). Temu ustrezno bi dovolil da zunanje kolo naredi več vrtljajev kot notranjo. Seveda v premosorazmerni odvisnosti in to v vsakem trenutku, ko je zasukan volan.
Zakompliciram do nezavesti . |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lostid Član

Pridružen-a: Tor 30 Sep 2008 17:23 Prispevkov: 234 Aktiv.: 1.15 Kraj: Ljubljana-rudnik
|
Objavljeno: Pon Avg 10, 2009 10:27 pm Naslov sporočila: |
|
|
Jaz bom najbrž kar naredil da se bodo sprednja kolesa premikala levo-desno.
To da bi eno kolo malo počasneje vrtel je prekomplicirano
Najbolj me zanima, če lahko pričakujem da bodo kolesa sinhronizirana, če dam vsem enak tok/napetost in isti kontroler. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aly Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51 Prispevkov: 9407 Aktiv.: 39.68 Kraj: Kranj - struževo
|
Objavljeno: Pon Avg 10, 2009 10:34 pm Naslov sporočila: |
|
|
Čim boš malce zavil levo/desno, kolesa ne bodo več sinhronizirana. Ker se pač v ovinku zunanje kolo vrti hitreje. Mimo tega ne moreš
Če misliš kolesa napajat kar tako "na suho", brez enkoderja, potem se bodo itak samodejno sinhronizirala med seboj. Eden bo potegnil malo več toka, drugi malo manj, pa bo spet v "sinhronizaciji". _________________ I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
strobos Član

Pridružen-a: Sre 24 Sep 2003 12:19 Prispevkov: 726 Aktiv.: 3.06 Kraj: Brežice
|
Objavljeno: Pon Avg 10, 2009 10:38 pm Naslov sporočila: |
|
|
Stvar lahko poenostaviš tako, da daš recimo dva 7kW motorja samo na zadnji kolesi, na sprednji pa nič. Večinoma imajo gokarti zadaj kar povezani kolesi med sabo in si problem že rešil.
Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MOND Član

Pridružen-a: Sre 12 Okt 2005 20:05 Prispevkov: 623 Aktiv.: 2.63 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Avg 11, 2009 10:45 am Naslov sporočila: |
|
|
Isti kontroler za vse štiri motorje? 90A kontroler bo močno premalo.
Pri teh kitajskih cenah in kvaliteti, bi bilo pametno uporabiti za vsak outruner svoj 90A regulator. Če bo vsako kolo na svojem regulatorju, problemov s sinhronizacijo več ni.
lpMOND |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lostid Član

Pridružen-a: Tor 30 Sep 2008 17:23 Prispevkov: 234 Aktiv.: 1.15 Kraj: Ljubljana-rudnik
|
Objavljeno: Tor Avg 11, 2009 11:48 am Naslov sporočila: |
|
|
aly je napisal/a: |
Čim boš malce zavil levo/desno, kolesa ne bodo več sinhronizirana. Ker se pač v ovinku zunanje kolo vrti hitreje. Mimo tega ne moreš
|
Kaj je sploh encoder(kaj dekodira, število obratov posameznega motorja?). Jaz misilm uporabljati samo tisti ESC controller, s katerim bom tudi kontroliral gas
aly je napisal/a: |
Če misliš kolesa napajat kar tako "na suho", brez enkoderja, potem se bodo itak samodejno sinhronizirala med seboj. Eden bo potegnil malo več toka, drugi malo manj, pa bo spet v "sinhronizaciji". |
Potem ne bo problemov?
O 2x7Kw motorjih sem tudi že premišljeval, problem je da se cena za motorje skoraj podvoji(2x (150usd motor +130usd kontroler))
Ja, seveda 4 kontrolerje, za vsako kolo svojega.
Kaj pa za baterije, ali bi bili trije avtomobilski akumulatorji vredu(da dobim 36V) |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MOND Član

Pridružen-a: Sre 12 Okt 2005 20:05 Prispevkov: 623 Aktiv.: 2.63 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Avg 11, 2009 11:59 am Naslov sporočila: |
|
|
Avtomobilski kislinski akumulatorji niso namenjeni za dolgotrajne obremenitve. Bo treba malo bolj v žep sečt in si omislit vsaj Gel svinec ali VRLA. SAmo to bo precej težko potem. Kaj pa LION ali LiPo?
Če boš imel 4 modelarske kontrolerje za vsak motor posebej, potem se lahko igraš na nivoju vhodnih PWM signalov za vsakega. Jaz bi za začetek kar združil leva dva v en signal in desna dva v drug signal. Potem pa boš moral itak narediti še en centralni krmilnik, ki bo dajal modelarski PWM v odvisnosti od potenciometra na stopalki. Tam bi lahko tvoril dva PWMja(levi in desni), ki bi imela nastavljivo razliko v odvisnosti od še enega potenciometra, ki bi bil mehansko zvezan z volanom. Tako bi lahko omilil preobremenitev motorjev na notranji strani zavoja, pa tudi krmiljenje take 4WD zverce bi bilo lažje.
LPMOND |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lostid Član

Pridružen-a: Tor 30 Sep 2008 17:23 Prispevkov: 234 Aktiv.: 1.15 Kraj: Ljubljana-rudnik
|
Objavljeno: Tor Avg 11, 2009 5:24 pm Naslov sporočila: |
|
|
Problem pri lion in lipo je samo cena. Računam da bi rabil vsaj 100Ah@36V, to bi me pa stalo sigurno 1000€ če bi hotel lion ali lipo
Tole z potenciometri bom mogoče naredil, dokaj enostavna rešitev, pa tudi nekaj izkušenj imam s tem.
Lahko kdo približno oceni kakšno hitrost bi tak gokart dosegal z recimo 150kg(vse skupaj z voznikom). Imajo brushless outrunner motorji dober navor na začetku? (zanimajo me tudi pospeški).
Še en morebiten problem sem se spomnil, če bom kar direkt na os motorja obesil kolo bo to kaj narobe, ker bo kar dosti kg pritiskalo dol, sploh ker je to narejeno za letalo kjer takih sil ni |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Jule Član


Pridružen-a: Sob 27 Okt 2007 12:48 Prispevkov: 2533 Aktiv.: 11.79 Kraj: Ajdovščina
|
Objavljeno: Tor Avg 11, 2009 6:38 pm Naslov sporočila: |
|
|
A ni 2300kv preveč obratov? Kakšen prenos bi bil to! Malo poračunaj koliko hitro se vrti kolo in koliko motor.
Jaz bi na tvojem mestu iskal čim manj kv - več navora.
Kaj takega. Bi veliko elegantneje rešil prenos.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5142
Če govorim napačno, naj me kdo popravi. _________________ lp Jure |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lostid Član

Pridružen-a: Tor 30 Sep 2008 17:23 Prispevkov: 234 Aktiv.: 1.15 Kraj: Ljubljana-rudnik
|
Objavljeno: Tor Avg 11, 2009 9:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ta drugi ima 170kv, tako da je to ok.
Drugače pa bom najbrž moral narediti prenos kar preko zobnikov na vsakem kolesu, ker se bo pomoje drugače os motorja čisto uničila(recimo da zapelješ čez kakšno luknjo ipd) |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Direktx Član

Pridružen-a: Sre 22 Jul 2009 12:02 Prispevkov: 20 Aktiv.: 0.10 Kraj: Dekani
|
Objavljeno: Sre Avg 12, 2009 8:47 am Naslov sporočila: |
|
|
Malo v razmislek
Ti misliš gor obesit 14kW moči. To je absolutno preveč.
Take moči motorjev se vgrajuje v osebne avtomobile.
Električen skuter, ki gre 50km/h ima motor 1kW.
Električen skuter, ki gre prek 90km/h ima moč 3,5kW.[/i] |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lostid Član

Pridružen-a: Tor 30 Sep 2008 17:23 Prispevkov: 234 Aktiv.: 1.15 Kraj: Ljubljana-rudnik
|
Objavljeno: Sre Avg 12, 2009 12:54 pm Naslov sporočila: |
|
|
Boljše preveč kot premalo ). Ma ti motorji so res poceni, saj drugače ne bi dal toliko moči |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Jule Član


Pridružen-a: Sob 27 Okt 2007 12:48 Prispevkov: 2533 Aktiv.: 11.79 Kraj: Ajdovščina
|
Objavljeno: Sre Avg 12, 2009 2:32 pm Naslov sporočila: |
|
|
Za gokard je bolje več kot premalo. Pri gokardu potrebuješ pospeške, da je vožnja karseda zabavna. _________________ lp Jure |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
nakamichi Član

Pridružen-a: Pon 21 Avg 2006 18:51 Prispevkov: 845 Aktiv.: 3.68 Kraj: Nova Gorica
|
Objavljeno: Sre Avg 12, 2009 3:02 pm Naslov sporočila: |
|
|
Samo pazi, da se ti ne bodo ob pritisku na pedal gume vrtele v prazno, ker pritiskat pedal kot v avtu pa ni zabavno  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 498 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|