www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Električni gokart
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
lostid
Član
Član



Pridružen-a: Tor 30 Sep 2008 17:23
Prispevkov: 234
Aktiv.: 1.15
Kraj: Ljubljana-rudnik

PrispevekObjavljeno: Pon Avg 10, 2009 9:23 pm    Naslov sporočila:  Električni gokart Odgovori s citatom

Torej rad bi naredil električni gokart (pač veseli me izdelava, drugače bi ga kupil..).
Ideja je taka
Dal bi na vsa 4 kolesa motorje( en motor izmed spodnjih dveh), problem pa je da nevem če bi bili motorji usklajeni, če bi uporabljal isti kontroler za vse ter isti tok bi šel čez vse.. Kakšna ideja kako bi to izvedel?

Ali bi bilo kaj narobe, če bi vzel motor ki ima malo višje obrate (2300kv), kaj to pomeni da bo manjši navor pri nižjih obratih?

inrunner 3.5kw
outrunner 3250w
90 A kontroler

lp in hvala
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
sebaveh
Član
Član



Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51
Prispevkov: 1671
Aktiv.: 7.88
Kraj: Slovenska Bistrica

PrispevekObjavljeno: Pon Avg 10, 2009 9:42 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Jaz bi se na sofisticiran način lotil nekako takole:

Na vsak elektromotor bi dal enkoder, če ga še nima, nato pa naredil lasten krmilnik. Vodenje bi bilo vektorsko. Poleg tega bi dodal še enkoder na volan in preko dimenzij (kolotek, medosna razdalja) izračunal, kolikšno pot mora vsako kolo opraviti v ovinek (Ackermannovo načelo o upravljanju). Temu ustrezno bi dovolil da zunanje kolo naredi več vrtljajev kot notranjo. Seveda v premosorazmerni odvisnosti in to v vsakem trenutku, ko je zasukan volan.

Zakompliciram do nezavesti Twisted Evil .
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
lostid
Član
Član



Pridružen-a: Tor 30 Sep 2008 17:23
Prispevkov: 234
Aktiv.: 1.15
Kraj: Ljubljana-rudnik

PrispevekObjavljeno: Pon Avg 10, 2009 10:27 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Jaz bom najbrž kar naredil da se bodo sprednja kolesa premikala levo-desno.
To da bi eno kolo malo počasneje vrtel je prekomplicirano

Najbolj me zanima, če lahko pričakujem da bodo kolesa sinhronizirana, če dam vsem enak tok/napetost in isti kontroler.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
aly
Član
Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51
Prispevkov: 9407
Aktiv.: 39.68
Kraj: Kranj - struževo

PrispevekObjavljeno: Pon Avg 10, 2009 10:34 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Čim boš malce zavil levo/desno, kolesa ne bodo več sinhronizirana. Ker se pač v ovinku zunanje kolo vrti hitreje. Mimo tega ne moreš Rolling Eyes

Če misliš kolesa napajat kar tako "na suho", brez enkoderja, potem se bodo itak samodejno sinhronizirala med seboj. Eden bo potegnil malo več toka, drugi malo manj, pa bo spet v "sinhronizaciji".

_________________
I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding Smile
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran MSN Messenger - naslov
strobos
Član
Član



Pridružen-a: Sre 24 Sep 2003 12:19
Prispevkov: 726
Aktiv.: 3.06
Kraj: Brežice

PrispevekObjavljeno: Pon Avg 10, 2009 10:38 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Stvar lahko poenostaviš tako, da daš recimo dva 7kW motorja samo na zadnji kolesi, na sprednji pa nič. Večinoma imajo gokarti zadaj kar povezani kolesi med sabo in si problem že rešil.

Lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
MOND
Član
Član



Pridružen-a: Sre 12 Okt 2005 20:05
Prispevkov: 623
Aktiv.: 2.63
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Avg 11, 2009 10:45 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Isti kontroler za vse štiri motorje? 90A kontroler bo močno premalo.
Pri teh kitajskih cenah in kvaliteti, bi bilo pametno uporabiti za vsak outruner svoj 90A regulator. Če bo vsako kolo na svojem regulatorju, problemov s sinhronizacijo več ni.
lpMOND
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
lostid
Član
Član



Pridružen-a: Tor 30 Sep 2008 17:23
Prispevkov: 234
Aktiv.: 1.15
Kraj: Ljubljana-rudnik

PrispevekObjavljeno: Tor Avg 11, 2009 11:48 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

aly je napisal/a:
Čim boš malce zavil levo/desno, kolesa ne bodo več sinhronizirana. Ker se pač v ovinku zunanje kolo vrti hitreje. Mimo tega ne moreš Rolling Eyes


Kaj je sploh encoder(kaj dekodira, število obratov posameznega motorja?). Jaz misilm uporabljati samo tisti ESC controller, s katerim bom tudi kontroliral gas

aly je napisal/a:

Če misliš kolesa napajat kar tako "na suho", brez enkoderja, potem se bodo itak samodejno sinhronizirala med seboj. Eden bo potegnil malo več toka, drugi malo manj, pa bo spet v "sinhronizaciji".

Potem ne bo problemov?

O 2x7Kw motorjih sem tudi že premišljeval, problem je da se cena za motorje skoraj podvoji(2x (150usd motor +130usd kontroler))

Ja, seveda 4 kontrolerje, za vsako kolo svojega.

Kaj pa za baterije, ali bi bili trije avtomobilski akumulatorji vredu(da dobim 36V)
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
MOND
Član
Član



Pridružen-a: Sre 12 Okt 2005 20:05
Prispevkov: 623
Aktiv.: 2.63
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Avg 11, 2009 11:59 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Avtomobilski kislinski akumulatorji niso namenjeni za dolgotrajne obremenitve. Bo treba malo bolj v žep sečt in si omislit vsaj Gel svinec ali VRLA. SAmo to bo precej težko potem. Kaj pa LION ali LiPo?
Če boš imel 4 modelarske kontrolerje za vsak motor posebej, potem se lahko igraš na nivoju vhodnih PWM signalov za vsakega. Jaz bi za začetek kar združil leva dva v en signal in desna dva v drug signal. Potem pa boš moral itak narediti še en centralni krmilnik, ki bo dajal modelarski PWM v odvisnosti od potenciometra na stopalki. Tam bi lahko tvoril dva PWMja(levi in desni), ki bi imela nastavljivo razliko v odvisnosti od še enega potenciometra, ki bi bil mehansko zvezan z volanom. Tako bi lahko omilil preobremenitev motorjev na notranji strani zavoja, pa tudi krmiljenje take 4WD zverce bi bilo lažje.
LPMOND
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
lostid
Član
Član



Pridružen-a: Tor 30 Sep 2008 17:23
Prispevkov: 234
Aktiv.: 1.15
Kraj: Ljubljana-rudnik

PrispevekObjavljeno: Tor Avg 11, 2009 5:24 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Problem pri lion in lipo je samo cena. Računam da bi rabil vsaj 100Ah@36V, to bi me pa stalo sigurno 1000€ če bi hotel lion ali lipo

Tole z potenciometri bom mogoče naredil, dokaj enostavna rešitev, pa tudi nekaj izkušenj imam s tem.

Lahko kdo približno oceni kakšno hitrost bi tak gokart dosegal z recimo 150kg(vse skupaj z voznikom). Imajo brushless outrunner motorji dober navor na začetku? (zanimajo me tudi pospeški).
Še en morebiten problem sem se spomnil, če bom kar direkt na os motorja obesil kolo bo to kaj narobe, ker bo kar dosti kg pritiskalo dol, sploh ker je to narejeno za letalo kjer takih sil ni
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Jule
Član
Član



Pridružen-a: Sob 27 Okt 2007 12:48
Prispevkov: 2533
Aktiv.: 11.79
Kraj: Ajdovščina

PrispevekObjavljeno: Tor Avg 11, 2009 6:38 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

A ni 2300kv preveč obratov? Kakšen prenos bi bil to! Malo poračunaj koliko hitro se vrti kolo in koliko motor.

Jaz bi na tvojem mestu iskal čim manj kv - več navora.

Kaj takega. Bi veliko elegantneje rešil prenos.


http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5142



Če govorim napačno, naj me kdo popravi.

_________________
lp Jure
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
lostid
Član
Član



Pridružen-a: Tor 30 Sep 2008 17:23
Prispevkov: 234
Aktiv.: 1.15
Kraj: Ljubljana-rudnik

PrispevekObjavljeno: Tor Avg 11, 2009 9:18 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ta drugi ima 170kv, tako da je to ok.

Drugače pa bom najbrž moral narediti prenos kar preko zobnikov na vsakem kolesu, ker se bo pomoje drugače os motorja čisto uničila(recimo da zapelješ čez kakšno luknjo ipd)
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Direktx
Član
Član



Pridružen-a: Sre 22 Jul 2009 12:02
Prispevkov: 20
Aktiv.: 0.10
Kraj: Dekani

PrispevekObjavljeno: Sre Avg 12, 2009 8:47 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Malo v razmislek

Ti misliš gor obesit 14kW moči. To je absolutno preveč.
Take moči motorjev se vgrajuje v osebne avtomobile.
Električen skuter, ki gre 50km/h ima motor 1kW.
Električen skuter, ki gre prek 90km/h ima moč 3,5kW.[/i]
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
lostid
Član
Član



Pridružen-a: Tor 30 Sep 2008 17:23
Prispevkov: 234
Aktiv.: 1.15
Kraj: Ljubljana-rudnik

PrispevekObjavljeno: Sre Avg 12, 2009 12:54 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Boljše preveč kot premalo Wink). Ma ti motorji so res poceni, saj drugače ne bi dal toliko moči
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Jule
Član
Član



Pridružen-a: Sob 27 Okt 2007 12:48
Prispevkov: 2533
Aktiv.: 11.79
Kraj: Ajdovščina

PrispevekObjavljeno: Sre Avg 12, 2009 2:32 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Za gokard je bolje več kot premalo. Pri gokardu potrebuješ pospeške, da je vožnja karseda zabavna.
_________________
lp Jure
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
nakamichi
Član
Član



Pridružen-a: Pon 21 Avg 2006 18:51
Prispevkov: 845
Aktiv.: 3.68
Kraj: Nova Gorica

PrispevekObjavljeno: Sre Avg 12, 2009 3:02 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Samo pazi, da se ti ne bodo ob pritisku na pedal gume vrtele v prazno, ker pritiskat pedal kot v avtu pa ni zabavno Mr. Green
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Stran 1 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 498 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group