 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Sokrat Član


Pridružen-a: Čet 25 Avg 2005 11:00 Prispevkov: 5584 Aktiv.: 23.55
|
Objavljeno: Čet Sep 10, 2009 5:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
Da.
_________________ Ka ti bo pa torba ce si kupu kolo ? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Highlag Član


Pridružen-a: Pet 23 Jan 2004 20:42 Prispevkov: 4034 Aktiv.: 17.02 Kraj: Črnuče
|
Objavljeno: Čet Sep 10, 2009 7:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
Odpri brskalnik, ah, to že imaš - v google odtipkaj ne555, in snami PDF. Lahko poizkusiš dobiti PDF-e parih proizvajalcev. Skoraj 100% sem, da ima vsaj 1 proizvajalec shemo za PWM z 555 čipom.
_________________ If at first you don't succeed, destroy all evidence that you tried. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dr.1m Član


Pridružen-a: Sre 16 Jan 2008 15:30 Prispevkov: 454 Aktiv.: 2.14 Kraj: Goriška Primorska
|
Objavljeno: Čet Sep 10, 2009 7:39 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ah Highlag PWM sploh ni vprašljiv. Tu na forumu jih je cel kup. Oziroma en sam, sila preprost in to z LM555
Mene zanima kako krmiliti ta PWM da bo modulacija časovno naraščala od minimuma do maximuma. S tem bom dosegel omenjeni mehki zagon pogonskega motorja za avtomobilček. Ob tam moram poudarit da bo avtomobilček imel le tipko naprej brez možnosti regulacije hitrosti. Le ta bo pač odvisna od moči motorčka in prestavnega razmerja kar pa bo fiksno in počasno.
Kot kaže bom moral sam začeti z eksperimentiranjem in študiranjem
_________________ Biti ali ne Biti oziroma Bajti? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sscott Član

Pridružen-a: Pet 10 Jul 2009 12:11 Prispevkov: 1133 Aktiv.: 5.83 Kraj: Medvode
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dr.1m Član


Pridružen-a: Sre 16 Jan 2008 15:30 Prispevkov: 454 Aktiv.: 2.14 Kraj: Goriška Primorska
|
Objavljeno: Čet Sep 10, 2009 8:56 pm Naslov sporočila: |
|
|
Lepo. Sicer pa kot vidim si predelal tistega na pedala. Jaz pa bom moral iz nič
Pa pustimo to. Kolikor sem o tem razmišljal, bom moral poskrbeti najmanj še za:
-Varovanje akumulatorja pred preizraznitvijo
-Zasilni izklop na daljavo (nekaj podobnega) v primeru okvare elektronike in da ti otrok ne bi ušel oz. da ti ni potrebno ravno tekat za njim. Seveda vse odvisno od hitrosti avtomobilčka.
- in krmilje (enostavno) za pogon avtomobilčka v vzvratno
_________________ Biti ali ne Biti oziroma Bajti? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sscott Član

Pridružen-a: Pet 10 Jul 2009 12:11 Prispevkov: 1133 Aktiv.: 5.83 Kraj: Medvode
|
Objavljeno: Čet Sep 10, 2009 9:34 pm Naslov sporočila: |
|
|
pri hitrosti 30cm/s ti težko pobegne
Sem pa malo pretiraval z motorjem, saj je zmožen peljati v klanec mene
Tak je bil pri roki
LP
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.98 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Pet Sep 11, 2009 12:30 am Naslov sporočila: |
|
|
Tudi jaz sem pred kakšnimi 20. leti naredil nekaj podobnega. Bil je sicer trokolesnik - chopper s tremi majhnimi kolesi za motokultivator na custom alu feltnah, enim kolesom spredaj in dvema pogonskima zadaj, ki sta imela vsak svoj 200W motor z reduktorjem in PWM krmiljenje (zato ni bil potreben diferencial). Vsak PWM je bil iz dvojnega potenciometra gasa krmiljen še preko stikal na volanskem drogu, ki je ob ostrem obračanju zmanjšal moč notranjega kolesa drugače je šlo samo naravnost ... zaradi velike redukcije je šel počasi (za 2 letnega otroka) je imel pa zato tako močan navor na kolesih, da je po ravnem za seboj vlekel celo kombi ...
Slik trenutno nimam, so pa bile pred kakšnimi 18. leti objavljene v slo. novicah čez obe strani na sredini.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dr.1m Član


Pridružen-a: Sre 16 Jan 2008 15:30 Prispevkov: 454 Aktiv.: 2.14 Kraj: Goriška Primorska
|
Objavljeno: Pet Sep 11, 2009 8:03 am Naslov sporočila: |
|
|
Tudi to je lepo. A jaz bi za začetek naredil le z enim motorjem do 100W. V mislih imam motorček od brisalcev z reduktorjem ali pa (če najdem) akumulatorski vrtalnik, katerega bom malce predelal.
_________________ Biti ali ne Biti oziroma Bajti? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dr.1m Član


Pridružen-a: Sre 16 Jan 2008 15:30 Prispevkov: 454 Aktiv.: 2.14 Kraj: Goriška Primorska
|
Objavljeno: Pon Sep 14, 2009 12:30 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sokrat je napisal/a: |
To ni resitev, to je pecica
Moje razmisljanje:
S 555 naredi astabil s fiksno periodo in 50% duty cyclom, s pomocjo katerega bos dobil trikotni signal (rabis se en integrator). Ta signal primerjas z referenco in dobis direktno PWM za krmiljenje tranzistorja, ki poganja motor.
Povratno vezavo (referenco) naredi s usmernikom iz motorja, ter seveda ustreznim LP filtrom (se en integrator), da se bo vrednost zelo pocasi spreminjala.
Referencni kondenzator lahko praznis direktno, ali pa samo omejis krmilni signal in cakas, da se sam isprazni.
Tako bo ob vklopu referenca na zelo nizki vrednosti, kar bo omejilo duty cycle PWMja, a bo vrednost pocasi narascala, in visje kot bo, vecji bo duty-cycle. Ko bo uporabnik izpustil gumb za pogon, se kondenzator, s katerega pobiras referencno napetost, isprazni, in duty-cycle spet pade na zacetno vrednost.
Zaradi avrnosti bi bilo potrebno premisli se nekaj detajlov ... |
Joj, če sem te prav razumel, naj bi shematsko to nekako tako izgledalo.
No... nisem prepričan, ker mislim, da bi moral biti elektromotor krmiljen s plusom in ne obratno kot je narisano. Vendar bom pustil tako da vidim tvoj komentar
EDIT: Na povratnem integratorju sem pozabil narisat upor. Pa tudi ugotavljam da bi najverjetneje moral signal voditi preko invertirajočega ojačevalnika... slednje samo ugibam...
_________________ Biti ali ne Biti oziroma Bajti?
Nazadnje urejal/a dr.1m Pon Sep 14, 2009 1:16 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Sokrat Član


Pridružen-a: Čet 25 Avg 2005 11:00 Prispevkov: 5584 Aktiv.: 23.55
|
Objavljeno: Pon Sep 14, 2009 1:14 pm Naslov sporočila: |
|
|
Skoraj tako. Komparator ni v redu (narisi signale in premisli kaj se dogaja !), najbrz bi mu prav prislo tudi nekaj malega histereze, referencni napetosti bo zagotovo treba popraviti offset in nastaviti ojacanje, za ustavljanje/mirovanje bo treba isprazniti kondenzator od reference in ga drzati pod mejo za vklop ... konceptualno je pa videti OK.
_________________ Ka ti bo pa torba ce si kupu kolo ? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
hardveras Član

Pridružen-a: Sre 15 Jul 2009 21:52 Prispevkov: 126 Aktiv.: 0.65 Kraj: Trebnje
|
Objavljeno: Pon Sep 14, 2009 1:23 pm Naslov sporočila: Zanimivo |
|
|
Poglej si kako se motor priklopi ..npr aplikacija L6203 . Pwm lahko narediš že z enim samim smittrigerjem recimo hc14 in tudi mosfet direktno poganjaš, če že is principa ne misliš uporabit čipa ki je za to namenjen. operaciski oj. pa gotovo ne. Mislim pa da se malo hecaš, da vidiš kakšen je odzim na vse narobe!
Naprimer UC3843 pa je že kontrolerček, ki bi pokriv skoraj vse zahteve za regulatorček z enim TR., le reverza ne, ker en tranzistor pač ni mostič!
http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet-pdf/view/29378/TI/UC3843.html
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dr.1m Član


Pridružen-a: Sre 16 Jan 2008 15:30 Prispevkov: 454 Aktiv.: 2.14 Kraj: Goriška Primorska
|
Objavljeno: Pon Sep 14, 2009 3:09 pm Naslov sporočila: |
|
|
@ hardveras, vidim da ti razmišljaš na drugačen način. Me pa zanima kaj ima opraviti DC kolektorski motor z krmilnikom za koračne motorje ali pa z PWM regulatorje za stikalne napajalnike. Slednje bi znal še kako uporabiti, medtem ko za krmilnika za koračne motorje nimam ideje.
Po drugi strani pa razmišljam zakaj kompliciramo? A ne bi raje naredili z vezjem NE555 PWM impulz ki bi se od vklopa ON, njegov duti cikel povečeval z določenim t iz 0 do 100%? Najbrž pa bi za to bilo potrebno uporabiti dva NE555, a pomembno je da stvar v praksi deluje. Sicer pa so dobrodošli še ostali predlogi.
EDIT: Medtem sem dobil eno zanimivo stran s projekti ki bi lahko prišli prav za naš primer.
http://home.att.net/~wzmicro/projects.htm
_________________ Biti ali ne Biti oziroma Bajti? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
hardveras Član

Pridružen-a: Sre 15 Jul 2009 21:52 Prispevkov: 126 Aktiv.: 0.65 Kraj: Trebnje
|
Objavljeno: Pon Sep 14, 2009 3:31 pm Naslov sporočila: aplikacija |
|
|
Kontroler za pwm UC3843 ima vse za regulacijo 12V dc motorja, z mehkim zagonom, ker je namenjen za tokovni način, čeprav je narejen za swicherje. Celo podnapetostno zaščito lahko hkrati že varuje proti pretirani izpraznitvi baterije. Seveda pa je za nians treba stvarco prilagodit. Da nekomu ki reče da se spozna na elektroniko še bolj razlagaš, se mi zdi pa že žaljivo! Seveda bi znal jaz mogoče prej napamet zlotat sto različnih varjant brezhibno, kot pa nekomu dopovedati to da se da tud tako. Če je kdo tolk nerazgledan, da ga zmoti, če ni stvar pojasnjena na nivoju , ki bi ga razumel pekovski mojster(naj mi slednji ne zamerijo, če sem predvidel, da ti tega nebi razumeli) sori! Ni pa treba zafrkavat, če sam o nečem nimaš pojma! 555 resen človek redko uporablja, se pa pogosto pojavljajo predlogi, ker so prepisani iz 30 let starih knjig!
Pa še to L6203 je v osnovi H mostič , namenjen za poganjanje dc motorjev. Iz aplikacij si lahko najdeš tipične vezave. Tudi raba L6203 za koračne motorje, je možna, čeprav ta čip v osnovi za to ni namenjen, ne vem kako si imel to smolo, da si ravno nanjo naletel!
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dr.1m Član


Pridružen-a: Sre 16 Jan 2008 15:30 Prispevkov: 454 Aktiv.: 2.14 Kraj: Goriška Primorska
|
Objavljeno: Pon Sep 14, 2009 7:55 pm Naslov sporočila: |
|
|
Jah... resnici na ljubo sem se do zdaj z elektronskimi vezji bolj malo ukvarjal in vse kar vem je še iz šolskih klopi. Torej, kako sem naletel na L6203 za krmiljenje koračnih motorjev pa je mogoče slučaj, ko sem iskal datasheet tega IC-eja in na hitro pač ocenil da je to to... pa brez zamere.
To kar trdiš glede pojasnjevanja ti dajem 100% prav, a je potrebno znanje vseeno prenašat naprej. Vsekakor pa ne na takšen način da boš recimo ti delal namesto mene. Sem že srečal take primere, ki te stalno nekaj samoumevnega sprašujejo. Pa ne bi o tem.
Se ti bom raje zahvalil za nasvete in pogledal tudi v smeri uporabe teh dveh IC-jev. Predvsem UC3843, ki mi bo kot razumem še najbolj prišel prav zaradi regulacije toka. Ni mi pa še jasno kako bom s tem čipom skrbel za podnapetostno zaščito. A predem mi bilokaj razložiš, mi dovoli da IC bolj raziščem.
_________________ Biti ali ne Biti oziroma Bajti? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dr.1m Član


Pridružen-a: Sre 16 Jan 2008 15:30 Prispevkov: 454 Aktiv.: 2.14 Kraj: Goriška Primorska
|
Objavljeno: Tor Sep 15, 2009 2:23 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pregledal sem oba predlagana IC-ja in ugotovil v vsakem svoje prednosti in slabosti.
Skoraj idealna rešitev bi bila vezava L6203 z L6506 kot je v priloženem načrtu. Potreboval bi še dodati varovanje akumulatorja. Edino kar me moti je to, da je IC sposoben krmilit le do 6A, kar bi pa najbrž, za silo, tudi zadostovalo...
Po drugi strani pa, za enostavno vezavo za pogon motorja le v eno smer, bo dovolj tudi UC3843, le da bi moral ( za primerno zaščito 12V akumulatorja) čip napajati preko določenega uporovnega delilnika.
Eh... toliko možnih kombinacij... No, cenovne kalkulacije pa še nisem delal, a najbrž ni pretiranih razlik oziroma prvo omenjeni ni pretirano drag. Seveda če se zadovoljim z njegovimi 6A
Opis: |
Krmilnik DC motorja z L6203 |
|
 Download |
Ime datoteke: |
6203drv.gif |
Velikost datoteke: |
15.05 KB |
Downloadano: |
20 krat |
_________________ Biti ali ne Biti oziroma Bajti? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 498 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|