 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
elektronik z precko Član

Pridružen-a: Pet 28 Avg 2009 12:01 Prispevkov: 36 Aktiv.: 0.19 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pet Nov 27, 2009 8:26 pm Naslov sporočila: opozorilna lučka za okvaro alternatorja |
|
|
Pri mojem avtu lučka ne zasveti če odklopim B+ kabel ki gre na alternator.
Razumel bi če lučka ne bi svetila če odlopim D+ (čeprav bi tudi tu morala posvetiti saj ima motorni računalnik možnost odčitavanja napetosti v sistemu in z priklopljenim avtotesterjem izpiše napetost)
Evo še original sheme pa naj kdo razloži kaj je to za en hudič.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
166.32 KB |
Pogledana: |
50 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
elektronik z precko Član

Pridružen-a: Pet 28 Avg 2009 12:01 Prispevkov: 36 Aktiv.: 0.19 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pet Nov 27, 2009 8:27 pm Naslov sporočila: |
|
|
druga slika
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
170.51 KB |
Pogledana: |
26 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aly Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51 Prispevkov: 9407 Aktiv.: 39.68 Kraj: Kranj - struževo
|
Objavljeno: Pet Nov 27, 2009 9:21 pm Naslov sporočila: |
|
|
V principu se lučka prižge, če alternator ne deluje oz. ne daje napetosti. Če pa odklopiš akumulator, alternator še vedno normalno deluje, le nikamor ne gre proizvedena elektrika. Kar je normalno in pričakovano delovanje.
Iz sheme se vidi, da alternator ni direktno povezan na lučko. Ampak lučko krmili elektronika. Kam gre pa tista povezava "2", pa ni razvidno.
_________________ I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
elektronik z precko Član

Pridružen-a: Pet 28 Avg 2009 12:01 Prispevkov: 36 Aktiv.: 0.19 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Nov 29, 2009 11:51 am Naslov sporočila: |
|
|
aly je napisal/a: |
V principu se lučka prižge, če alternator ne deluje oz. ne daje napetosti. Če pa odklopiš akumulator, alternator še vedno normalno deluje, le nikamor ne gre proizvedena elektrika. Kar je normalno in pričakovano delovanje.
Iz sheme se vidi, da alternator ni direktno povezan na lučko. Ampak lučko krmili elektronika. Kam gre pa tista povezava "2", pa ni razvidno. |
lej da ne bom razumljen kot aroganten ampak kolikor je meni znano:
na D+ alternatorja se dovaja tok za zbujanje rotorja (tok krmili elektronski regulator v samem alternatorju)
D+ je speljan čez žarnico ustrezne moči (tok čeznjo mora biti tak kot je potreba po max toku za zbujanje rotorja) - to kaže tudi shema v priponki
Če bi odklopili D+ potem alternator ne bi bil zbujen in tudi če bi bil bi prekinili povezavo lučke.
Če pa oklopimo B+ potem bi morala lučka svetiti saj tok teče iz baterije preko lučke in do D+ na ohišje alternatorja ki je povezan z maso avta in tokokrog je sklenjen.
Po teh dveh shemah se vidi da je lučka speljana na D+ alternatorja na drugem koncu pa na izhod motornega računalnika. Kakšno pa je delovanje programa v samem računalniku pa mi ni znano, vem samo to da napetost na tem pinu kamor gre lučka ni stalno prisotna (ob kontaktu seveda).
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
63.28 KB |
Pogledana: |
42 krat |

|
Nazadnje urejal/a elektronik z precko Ned Nov 29, 2009 12:04 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
elektronik z precko Član

Pridružen-a: Pet 28 Avg 2009 12:01 Prispevkov: 36 Aktiv.: 0.19 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Nov 29, 2009 12:03 pm Naslov sporočila: |
|
|
No malo sem razmišljal in se mi dozdeva da sem zgoraj izjavil hudo napako.
Sej če mi odlopimo B+ je rotor še vedno zbujen ker si sam ustvarja napetost za zbujanje. Torej statorsko navitje proizvaja napetost ki je praviloma višja od baterijske in torej tok ne more teči preko žarnice in D+ na maso - zato lučka ne sveti. A je to pravo razmišljanje?
Vendar pa moje mnenje, glede na to da računalnik beleži napetost sistema z voltmetrom, bi bila lahko tista opozorilna lučka povezana drugače, tako da bi logika prižgala lučko kadar bi bila izpolnjena dva pogoja. Motor teče, napetost je nižja od 13V.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aly Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51 Prispevkov: 9407 Aktiv.: 39.68 Kraj: Kranj - struževo
|
Objavljeno: Ned Nov 29, 2009 11:54 pm Naslov sporočila: |
|
|
Spodnja shema je za star sistem, brez računalnika. Jo lahko kar zbrišeš.
Pri mojem avtu gredo na alternator samo te žice:
- akumulator (debela žica)
- signalna žica Reference Voltage
- 2x signalna žica LIN-BUS (serijska komunikacija do motornega računalnika).
Tako da tu niti od daleč ni nobene žice do žarnice. Samo komunikacija z ECM.
Za več info si lahko prebereš tukaj:
http://www.hopsasa/f/2/13o/csrAZuX/popraviloalternatorjav50.pdf
_________________ I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
elektronik z precko Član

Pridružen-a: Pet 28 Avg 2009 12:01 Prispevkov: 36 Aktiv.: 0.19 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Nov 30, 2009 8:21 pm Naslov sporočila: |
|
|
aly je napisal/a: |
Spodnja shema je za star sistem, brez računalnika. Jo lahko kar zbrišeš.
Pri mojem avtu gredo na alternator samo te žice:
- akumulator (debela žica)
- signalna žica Reference Voltage
- 2x signalna žica LIN-BUS (serijska komunikacija do motornega računalnika).
Tako da tu niti od daleč ni nobene žice do žarnice. Samo komunikacija z ECM.
Za več info si lahko prebereš tukaj:
http://www.hopsasa/f/2/13o/csrAZuX/popraviloalternatorjav50.pdf |
No ta stara shema je čist OK in tudi pri mojem avtu in tudi pri novejših je po ELSI enako. JEst mam eno debelo žico B+ ki gre na akumulatorski +, potem je pa še žica D+ ki gre kot kažejo zgornje sheme na pin motornega rač. Vmes je pa indikatorska lučka. Res je da izhod krmili računalnik saj pri meni lučka ugasne po 5ih sekudah ko daš kontakt.
Trapasto pa je da imajo avti danes sploh lučko tako vezano. Ta lučka bi morala imeti svoj priklop na motorni računalnik oziroma bi jo moral krmiliti računalnik od instrument clusterja ki pa je prilkopljen na isto vodilo kot motorni računalnik, prižgati pa bi se morala pod dvema pogojema - motor je prižgan, napetost je nižja od 13V.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Štekar Član


Pridružen-a: Pet 29 Feb 2008 18:20 Prispevkov: 15 Aktiv.: 0.07 Kraj: Novo mesto
|
Objavljeno: Tor Dec 01, 2009 12:03 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ja kdo bo pa potem alternator vzbujal pri zagonu?
Obratovalna napetost na alternatorju je 14.5V
Lp
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
elektronik z precko Član

Pridružen-a: Pet 28 Avg 2009 12:01 Prispevkov: 36 Aktiv.: 0.19 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Dec 01, 2009 3:59 pm Naslov sporočila: |
|
|
Štekar je napisal/a: |
Ja kdo bo pa potem alternator vzbujal pri zagonu?
Obratovalna napetost na alternatorju je 14.5V
Lp |
mal razmisli preden postaviš vprašanje.
Tri kontakte ma vsak alternator B+ (debela žica vodi na batt +), B- (samo ohišje alternatorja je privijačeno na maso avta) ter D+ (tanka žica za zbujanje rotorja).
Jest sem predlagal da bi bil alternator zbujen kot običajno vendar brez vmesne lučke. Torej kadar je kontakt je na D+ baterijska napetost. Lučko pa bi krmilila procesorska logika (motornega ali katerega koli drugega računalnika - najverjetneje instrumentnega) po sledečih pogojih. motor je prižgan, napetost je nižja od 13V (13v pa zato ker ti noben alternator ne bo dal 14,5V kadar bo motor tekel pod prostim tekom in boš imel ogromni porabnik).
Kakor koli sem predlagal je zadeva očitno že v praksi saj sem gledal sheme za novega golfa, audija... in noben nima lučke več vezane na D+, ampak jo upravlja posebna logika. In tudi sprobal sem delovanje v praksi, če odlopiš B+ dejansko lučka zagori.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 498 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|