www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

opozorilna lučka za okvaro alternatorja

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
elektronik z precko
Član
Član



Pridružen-a: Pet 28 Avg 2009 12:01
Prispevkov: 36
Aktiv.: 0.19
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pet Nov 27, 2009 8:26 pm    Naslov sporočila:  opozorilna lučka za okvaro alternatorja Odgovori s citatom

Pri mojem avtu lučka ne zasveti če odklopim B+ kabel ki gre na alternator.

Razumel bi če lučka ne bi svetila če odlopim D+ (čeprav bi tudi tu morala posvetiti saj ima motorni računalnik možnost odčitavanja napetosti v sistemu in z priklopljenim avtotesterjem izpiše napetost)

Evo še original sheme pa naj kdo razloži kaj je to za en hudič.



2.JPG
 Opis:
 Velikost datoteke:  166.32 KB
 Pogledana:  50 krat

2.JPG


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
elektronik z precko
Član
Član



Pridružen-a: Pet 28 Avg 2009 12:01
Prispevkov: 36
Aktiv.: 0.19
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pet Nov 27, 2009 8:27 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

druga slika


1.JPG
 Opis:
 Velikost datoteke:  170.51 KB
 Pogledana:  26 krat

1.JPG


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
aly
Član
Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51
Prispevkov: 9407
Aktiv.: 39.68
Kraj: Kranj - struževo

PrispevekObjavljeno: Pet Nov 27, 2009 9:21 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

V principu se lučka prižge, če alternator ne deluje oz. ne daje napetosti. Če pa odklopiš akumulator, alternator še vedno normalno deluje, le nikamor ne gre proizvedena elektrika. Kar je normalno in pričakovano delovanje.

Iz sheme se vidi, da alternator ni direktno povezan na lučko. Ampak lučko krmili elektronika. Kam gre pa tista povezava "2", pa ni razvidno.

_________________
I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding Smile
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran MSN Messenger - naslov
elektronik z precko
Član
Član



Pridružen-a: Pet 28 Avg 2009 12:01
Prispevkov: 36
Aktiv.: 0.19
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Ned Nov 29, 2009 11:51 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

aly je napisal/a:
V principu se lučka prižge, če alternator ne deluje oz. ne daje napetosti. Če pa odklopiš akumulator, alternator še vedno normalno deluje, le nikamor ne gre proizvedena elektrika. Kar je normalno in pričakovano delovanje.

Iz sheme se vidi, da alternator ni direktno povezan na lučko. Ampak lučko krmili elektronika. Kam gre pa tista povezava "2", pa ni razvidno.


lej da ne bom razumljen kot aroganten ampak kolikor je meni znano:
na D+ alternatorja se dovaja tok za zbujanje rotorja (tok krmili elektronski regulator v samem alternatorju)
D+ je speljan čez žarnico ustrezne moči (tok čeznjo mora biti tak kot je potreba po max toku za zbujanje rotorja) - to kaže tudi shema v priponki

Če bi odklopili D+ potem alternator ne bi bil zbujen in tudi če bi bil bi prekinili povezavo lučke.

Če pa oklopimo B+ potem bi morala lučka svetiti saj tok teče iz baterije preko lučke in do D+ na ohišje alternatorja ki je povezan z maso avta in tokokrog je sklenjen.

Po teh dveh shemah se vidi da je lučka speljana na D+ alternatorja na drugem koncu pa na izhod motornega računalnika. Kakšno pa je delovanje programa v samem računalniku pa mi ni znano, vem samo to da napetost na tem pinu kamor gre lučka ni stalno prisotna (ob kontaktu seveda).



alternator, battery and starter wiring.JPG
 Opis:
 Velikost datoteke:  63.28 KB
 Pogledana:  42 krat

alternator, battery and starter wiring.JPG




Nazadnje urejal/a elektronik z precko Ned Nov 29, 2009 12:04 pm; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
elektronik z precko
Član
Član



Pridružen-a: Pet 28 Avg 2009 12:01
Prispevkov: 36
Aktiv.: 0.19
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Ned Nov 29, 2009 12:03 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

No malo sem razmišljal in se mi dozdeva da sem zgoraj izjavil hudo napako.
Sej če mi odlopimo B+ je rotor še vedno zbujen ker si sam ustvarja napetost za zbujanje. Torej statorsko navitje proizvaja napetost ki je praviloma višja od baterijske in torej tok ne more teči preko žarnice in D+ na maso - zato lučka ne sveti. A je to pravo razmišljanje?

Vendar pa moje mnenje, glede na to da računalnik beleži napetost sistema z voltmetrom, bi bila lahko tista opozorilna lučka povezana drugače, tako da bi logika prižgala lučko kadar bi bila izpolnjena dva pogoja. Motor teče, napetost je nižja od 13V.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
aly
Član
Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51
Prispevkov: 9407
Aktiv.: 39.68
Kraj: Kranj - struževo

PrispevekObjavljeno: Ned Nov 29, 2009 11:54 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Spodnja shema je za star sistem, brez računalnika. Jo lahko kar zbrišeš.
Pri mojem avtu gredo na alternator samo te žice:
- akumulator (debela žica)
- signalna žica Reference Voltage
- 2x signalna žica LIN-BUS (serijska komunikacija do motornega računalnika).

Tako da tu niti od daleč ni nobene žice do žarnice. Samo komunikacija z ECM.
Za več info si lahko prebereš tukaj:

http://www.hopsasa/f/2/13o/csrAZuX/popraviloalternatorjav50.pdf

_________________
I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding Smile
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran MSN Messenger - naslov
elektronik z precko
Član
Član



Pridružen-a: Pet 28 Avg 2009 12:01
Prispevkov: 36
Aktiv.: 0.19
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pon Nov 30, 2009 8:21 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

aly je napisal/a:
Spodnja shema je za star sistem, brez računalnika. Jo lahko kar zbrišeš.
Pri mojem avtu gredo na alternator samo te žice:
- akumulator (debela žica)
- signalna žica Reference Voltage
- 2x signalna žica LIN-BUS (serijska komunikacija do motornega računalnika).

Tako da tu niti od daleč ni nobene žice do žarnice. Samo komunikacija z ECM.
Za več info si lahko prebereš tukaj:

http://www.hopsasa/f/2/13o/csrAZuX/popraviloalternatorjav50.pdf


No ta stara shema je čist OK in tudi pri mojem avtu in tudi pri novejših je po ELSI enako. JEst mam eno debelo žico B+ ki gre na akumulatorski +, potem je pa še žica D+ ki gre kot kažejo zgornje sheme na pin motornega rač. Vmes je pa indikatorska lučka. Res je da izhod krmili računalnik saj pri meni lučka ugasne po 5ih sekudah ko daš kontakt.

Trapasto pa je da imajo avti danes sploh lučko tako vezano. Ta lučka bi morala imeti svoj priklop na motorni računalnik oziroma bi jo moral krmiliti računalnik od instrument clusterja ki pa je prilkopljen na isto vodilo kot motorni računalnik, prižgati pa bi se morala pod dvema pogojema - motor je prižgan, napetost je nižja od 13V.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Štekar
Član
Član



Pridružen-a: Pet 29 Feb 2008 18:20
Prispevkov: 15
Aktiv.: 0.07
Kraj: Novo mesto

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 01, 2009 12:03 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ja kdo bo pa potem alternator vzbujal pri zagonu?

Obratovalna napetost na alternatorju je 14.5V

Lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
elektronik z precko
Član
Član



Pridružen-a: Pet 28 Avg 2009 12:01
Prispevkov: 36
Aktiv.: 0.19
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 01, 2009 3:59 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Štekar je napisal/a:
Ja kdo bo pa potem alternator vzbujal pri zagonu?

Obratovalna napetost na alternatorju je 14.5V

Lp

mal razmisli preden postaviš vprašanje.

Tri kontakte ma vsak alternator B+ (debela žica vodi na batt +), B- (samo ohišje alternatorja je privijačeno na maso avta) ter D+ (tanka žica za zbujanje rotorja).

Jest sem predlagal da bi bil alternator zbujen kot običajno vendar brez vmesne lučke. Torej kadar je kontakt je na D+ baterijska napetost. Lučko pa bi krmilila procesorska logika (motornega ali katerega koli drugega računalnika - najverjetneje instrumentnega) po sledečih pogojih. motor je prižgan, napetost je nižja od 13V (13v pa zato ker ti noben alternator ne bo dal 14,5V kadar bo motor tekel pod prostim tekom in boš imel ogromni porabnik).

Kakor koli sem predlagal je zadeva očitno že v praksi saj sem gledal sheme za novega golfa, audija... in noben nima lučke več vezane na D+, ampak jo upravlja posebna logika. In tudi sprobal sem delovanje v praksi, če odlopiš B+ dejansko lučka zagori.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 498 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group