 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
lorenzo Neznanec

Pridružen-a: Tor 17 Avg 2010 16:34 Prispevkov: 3 Aktiv.: 0.02
|
Objavljeno: Tor Avg 17, 2010 4:54 pm Naslov sporočila: POGONSKI MOTOR 3000:1 |
|
|
Pozdravljeni,
potrebujem elektromotorček za vleko nekega objekta (slaba 2 kg) po vodoravni tračnici (ni potreba neka strašna moč) zelo počasi...
Torej na spletu sem našel motor, ki bi mi znal ustrezati, vendar se na te reči ne spoznam popolnoma nič in rabim nekaj nasvetov.
1. je ta motor sploh primeren za moje potrebe?
2. za različne hitrosti vrtenja so navedene različne napetosti - torej če priklopim motor na npr 6voltno baterijo, se bo vrtel z 2rpm in tako naprej za navedene hitrosti??
3. ali obstaja kakšen preprost regulator napetosti, ki bi ga lahko uporabil v tem primeru?
Hvaležen bom za vsakršno pomoč!! Odprt sem kakršnekoli predloge! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber Član


Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20 Prispevkov: 2279 Aktiv.: 9.62 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Tor Avg 17, 2010 6:21 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če je "objekt" na tirnici, bo potrebno precej malo sile za premik.
Motor z reduktorjem, ki si ga predlagal, ti silo več kot omogoča, če ima skoraj 300Nm (294,2 Nm) navora, kar je ogromno, zato menim, da gre za napako, verjetno je mišljeno Ncm, to je 100x manj. Mislim da tudi pri modelarskih servotih dajo podatek Ncm, oziroma kgcm. Kakorkoli, ta motor bo najbrž dovolj močan z veliko rezervo.
Ker si podal tako zelo ohlapne podatke, lahko vsi samo ugibamo, očitno še sam ne veš, kako hitro-počasi naj bi se "objekt" premikal, lahko bi si zamislil podatek o cm na minuto ali kaj podobnega, razdaljo imaš gotovo znano, željeni čas pa tudi, tako da samo zračunaš. _________________ Obiščite me na www.reber.si ali www.elektron.si |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
David2204 Član


Pridružen-a: Pon 03 Nov 2008 0:01 Prispevkov: 997 Aktiv.: 4.92 Kraj: Ljubljana - Nova Gorica
|
Objavljeno: Tor Avg 17, 2010 6:34 pm Naslov sporočila: |
|
|
Na tvojem mestu bi preko maila kontaktiral Conrad, ker 300Nm navora je dosti že za marsikateri avto.  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Highlag Član


Pridružen-a: Pet 23 Jan 2004 20:42 Prispevkov: 4034 Aktiv.: 17.02 Kraj: Črnuče
|
Objavljeno: Tor Avg 17, 2010 6:47 pm Naslov sporočila: |
|
|
Drugače bi bil pa primeren. Če silo preveriš, in če je dovolj za tvoje potrebe bo ustrezen. Za regulacijo hitrosti pa en PWM kontrolerček. Malo pobrskaj po forumu smo že večkrat govorili o tem. _________________ If at first you don't succeed, destroy all evidence that you tried. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
TECHNIC Član


Pridružen-a: Tor 31 Okt 2006 11:18 Prispevkov: 582 Aktiv.: 2.56 Kraj: Senovo
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lorenzo Neznanec

Pridružen-a: Tor 17 Avg 2010 16:34 Prispevkov: 3 Aktiv.: 0.02
|
Objavljeno: Tor Avg 17, 2010 7:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
Motor bo služil, kot vitel na koncu tračnice in bo 'tovor' vlekel preko vrvice proti sebi. Točna hitrost bo odvisna od premera osi, na katero se bo navijala vrvica, vendar to ni tako pomembno...
Pomembno mi je da se vrti z nekje 2-5 rpm in zelo dobro bi bilo, da bi to lahko reguliral.
@TECHNIC: hvala , tudi na ebayu sem jih že gledal, ampak še nisem čisto točno odločen kaj bom vzel... bolj me skrbi kako bom krmilil.
Regulatorja sigurno ne morem izdelati sam, saj nimam niti osnovnega znanja o tem. Najraje bi videl, da stvar kupim in priklopim na motor, če je možno. Oz. če je kdo pripravljen izdelati tako stvar proti plačilu...?
+ glede točnih podatkov o motorju, katerega link sem prilepil - zraven je tudi tale datasheet, model pa je 919D30001. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Ucko Član



Pridružen-a: Čet 17 Sep 2009 22:31 Prispevkov: 92 Aktiv.: 0.48 Kraj: Okolica Postojne
|
Objavljeno: Tor Avg 17, 2010 10:19 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kaj pa kak motorček od avtomobilskih brisalcev? Resda je reduktor iz plastičnih zobnikov, vendar za tvoje razmere bi bil verjetno dovolj močan, pa še na vsakem avtoodpadu ga dobiš za par €. Motorčki imajo pa tudi na izbiro več hitrosti, ki jih lahko dodatno reguliraš z kakšnim PWM regulatorjem kot je napisal Highlag. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
RaInfFiMa Član

Pridružen-a: Sob 10 Jan 2009 20:13 Prispevkov: 58 Aktiv.: 0.29 Kraj: Šmarje blizu Kopra
|
Objavljeno: Tor Avg 17, 2010 10:27 pm Naslov sporočila: |
|
|
Malo računanja in upam, da se nisem kje zmotil (v razmišljanju ali računanju).
S prospekta razberem 154,4 gcm navora samega motorja pri največjem izkoristku pri 12V napajanja.
To preračunano v Nm znese 0,01516 Nm na osi motorja.
Pomnožim z 3000 (prenosno razmerje) in dobim 45,47 Nm.
Iz prospekta razberem tudi moč na osi motorja 21,2 W.
Moč se seveda ne množi s prenosnim razmerjem, kvečjemu jo je zaradi trenja na izhodni osi še malo manj.
Recimo, da dvigamo breme težko 45,47 N za en obrat na vitlu s polmerom 1m ali drugače povedano, breme dvignemo za 6.28 m viskoko.
Zaradi tega se mu poveča potencialna energija za Fs = 45,47N*6.28m=285,5 Nm (ali Ws)
Poglejmo si še koliko časa se to dviganje dogaja.
Motor pri teh podatkih dela z 13360 rpm, na izhodni osi pa 3000 krat manj, torej 4,453 rpm.
Za en obrat torej potrebuje 60/4,453 sekund, to je 13,47 sekunde.
Če sedaj pomnožimo čas z močjo na osi motorja, dobimo 285,6 Ws (ali Nm).
Torej se tu energijska enačba izide.
Ni mi pa jasno kaj je tistih 1000 gcm pod STALL TORQUE v prospektu. _________________ Še veliko dela me čaka! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kopron Član


Pridružen-a: Ned 17 Dec 2006 11:29 Prispevkov: 172 Aktiv.: 0.76 Kraj: Kamnik
|
Objavljeno: Tor Avg 17, 2010 10:42 pm Naslov sporočila: |
|
|
Izstopna gred fi 6 na reduktorju tudi pod razno ne prenese navora 294 Nm. Malo sem naredil kontrolnega preračuna, ta reduktor prenese maximalno 3 Nm navora. Zato je v podatkih pravilno 294 Ncm.
Tudi zobniki v reduktorčku ne zmorejo kaj več kot sem navedel. Verjetno je bil prisoten tiskarski škrat.  _________________ Lep pozdrav Jože |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.99 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Sre Avg 18, 2010 12:49 am Naslov sporočila: |
|
|
kopron je napisal/a: |
Izstopna gred fi 6 na reduktorju tudi pod razno ne prenese navora 294 Nm. Malo sem naredil kontrolnega preračuna, ta reduktor prenese maximalno 3 Nm navora. Zato je v podatkih pravilno 294 Ncm.
Tudi zobniki v reduktorčku ne zmorejo kaj več kot sem navedel. Verjetno je bil prisoten tiskarski škrat.  |
Skupni podatek 294.2 Nm je kar točen. Samo si ti spregledal tabelo "GEARBOX RATINGS". Zakaj je tukaj navedena ista številka pri redukciji 100:1 in 3000:1?
Ker je os isto debela pri obeh ...  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kopron Član


Pridružen-a: Ned 17 Dec 2006 11:29 Prispevkov: 172 Aktiv.: 0.76 Kraj: Kamnik
|
Objavljeno: Sre Avg 18, 2010 9:32 am Naslov sporočila: |
|
|
Tako velik navor kot je naveden v podatkih, zdrži gred premera 38 mm. To je pa ravno tolik premer kot je ta motorček z reduktorjem vred.
Saj računsko se moč navor in prestavno razmerje ujemajo. Toda trdnostni preračun za celoten reduktorček kaže na 294 Ncm.  _________________ Lep pozdrav Jože |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lorenzo Neznanec

Pridružen-a: Tor 17 Avg 2010 16:34 Prispevkov: 3 Aktiv.: 0.02
|
Objavljeno: Sre Avg 18, 2010 3:31 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mislim da potrebujem za nastavitev hitrosi nekaj takšnega .... imam prav?
Edit 1: Priložen je datasheet, s katerega je razvidno, da gre za produkt istega proizvajalca, kot pri motorju in da je ta regulator primeren za uporabo s tem motorjem
Edit 2: Kaj takšnega: link 1 ali link 2?? Bi to delovalo?? (ob predpostavki, da bi našel pravega za željen motor!)
Torej se preprosto poveže 12V baterijo > regulator > motor??[/url]
Nazadnje urejal/a lorenzo Sre Avg 18, 2010 4:09 pm; skupaj popravljeno 3 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lucca brassi Član


Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46 Prispevkov: 4223 Aktiv.: 17.82 Kraj: KOČEVJE
|
Objavljeno: Sre Avg 18, 2010 3:34 pm Naslov sporočila: |
|
|
ravno se ukvarjam z eno aplikacijo kjer more prav tako motorček strašno počasi vrteti nekaj kilsko maso in more vedeti pod katerim kotom se LVDT nahaja.
Kolega je predlagal motorčke :
http://www.rpmechatronics.co.uk/shop/index.php?cPath=99 s reduktorjem.
P.S. baje naj bi bili odlični tudi za CNC (hitrost serva pa moč koračnega sploh pri nizkih obratih in pozicija) . imata pa jih PS logatec . _________________ Moments before detonation ,....... TT |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
stane Član

Pridružen-a: Tor 17 Apr 2007 21:19 Prispevkov: 1281 Aktiv.: 5.79 Kraj: Rače
|
Objavljeno: Čet Avg 19, 2010 6:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
lucca brassi,
hvala za koristno informacijo.
Prosim, če se boš še kaj več pozanimal, napiši ceno. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lucca brassi Član


Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46 Prispevkov: 4223 Aktiv.: 17.82 Kraj: KOČEVJE
|
Objavljeno: Pet Avg 20, 2010 8:31 am Naslov sporočila: |
|
|
čakam na reduktor .... najbolj pa me je šokiralo ko na zadnji strani motorja zagledam nalepko s www:
http://en.kolektorindutec.com/ _________________ Moments before detonation ,....... TT |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 497 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|