www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Alternator
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
damjan.prevolsek
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Sre 14 Jul 2010 23:00
Prispevkov: 1
Aktiv.: 0.01
Kraj: Ptuj

PrispevekObjavljeno: Čet Jul 15, 2010 7:36 am    Naslov sporočila:  Alternator Odgovori s citatom

Pozdravljeni;

Zanima me če mi lahko svetujete kako naj izmerim alternator in regler če deluje.


LP
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
LEDuser
Član
Član



Pridružen-a: Pon 31 Mar 2008 12:06
Prispevkov: 1104
Aktiv.: 5.26
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Čet Jul 15, 2010 7:54 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Poglej izhodno napetost obremenjenega alternatorja, če se ta giblje med 14-14,4V potem zna biti vredu. Regulator verjetno deluje, če dobiš na izhodu primerno napetost. Če ne dobiš take napetosti potem poglej stanje rotorja, statorja, diod in reglerja oz. še boljše pelji k kakšnemu lokalnemu avtoelektričarju (v Butalah ne poznam nobenega Very Happy ).
_________________
Razsvetljujemo od leta 1920!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
laura
Član
Član



Pridružen-a: Tor 10 Avg 2010 11:48
Prispevkov: 1954
Aktiv.: 10.79
Kraj: Sobota

PrispevekObjavljeno: Pet Avg 20, 2010 10:55 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pozdravljen!
Sam sem vedno delal takole:pri ugasnjenem motorju zmeriš napetost na akumulatorju-če je ta v redu imaš cca 12-13,5 V,pač odvisno od njegove napolnjenosti.Zatem izmeriš napetost pri prižganem motorju(naj dela pri pribižno 1500 obratih),napetost mora biti med 14-14,5 V!Če je višja,je neizpraven regulator,če je napetost ista kot pri ugasnjenem motorju je lahko kriv regulator oz. drugi deli altenatorja(diode,rotor,stator).
LP!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Mirko
Član
Član



Pridružen-a: Ned 03 Feb 2008 16:03
Prispevkov: 210
Aktiv.: 0.99

PrispevekObjavljeno: Pet Avg 20, 2010 2:18 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ampak 14,4 je skoraj malo preveč 13,8 je maksimum za dolgo življensko dobo akumulatorja.L.P.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
mucek4
Član
Član



Pridružen-a: Sob 18 Jun 2005 20:52
Prispevkov: 2952
Aktiv.: 12.45
Kraj: Tržič - Mesto med gorami

PrispevekObjavljeno: Pet Avg 20, 2010 2:21 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

13,8V je max "floating voltage", 14,4V je max "charging voltage". V avtomobilu imaš pa pri dolgih vožnjah prvo možnost, pri kratkih pa drugo. Realnost je pa nekje vmes in tako so nastavljeni tudi alternatorji.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
laura
Član
Član



Pridružen-a: Tor 10 Avg 2010 11:48
Prispevkov: 1954
Aktiv.: 10.79
Kraj: Sobota

PrispevekObjavljeno: Tor Avg 24, 2010 10:00 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hvala lepa za učene izraze,še dobro da vem angleško!Tista teorija z dolgimi in kratkimi vožnjami je pa zanimiva.Kako pa altenator ve,če sem na dolgi ali kratki vožnji!?Celica svinčenega akumulatorja z H2SO4 elektrolitom je polna pri 2,3V,kar za 6 celic znese 13,8V.Alternator pa daje od 14-14.4V,odvisno od regulatorja(recimo stari Iskrini regulatorji,na katerem LEPO PIŠE 14,4V!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
mucek4
Član
Član



Pridružen-a: Sob 18 Jun 2005 20:52
Prispevkov: 2952
Aktiv.: 12.45
Kraj: Tržič - Mesto med gorami

PrispevekObjavljeno: Tor Avg 24, 2010 10:15 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če si kdaj meril napetost akumulatorja v avtomobilu med vožnjo ti bo jasno. Akumulator se takoj ko avto vžge začne polniti. Polni se, kot si sam napisal, do 14.4V. Če bo avto prižgan več ur (dolga vožnja) bo napetost rahlo padla, ponavadi nekje na 14V.

Sicer pa vrenje elektrolita se začne pro 2.4V na celico. Dokler elektrolit ne vre ne hlapi in ni bojazni, da ga zmanjka.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
laura
Član
Član



Pridružen-a: Tor 10 Avg 2010 11:48
Prispevkov: 1954
Aktiv.: 10.79
Kraj: Sobota

PrispevekObjavljeno: Tor Avg 24, 2010 11:46 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Dobro,zdaj smo že prišli do elektrolita.Ker upam da si je damjan kaj pomagal z našim "pametjarjenjem",končujem tole polemiko!LP
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
dalidalton
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Sre 24 Mar 2010 17:00
Prispevkov: 6
Aktiv.: 0.03
Kraj: ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sre Avg 25, 2010 4:38 pm    Naslov sporočila: icon_question  Odgovori s citatom

Kaj pa, če je napetost akomolatorja 11,8 V ? Oz. avto komaj vžge in potem deluje normalno in polni. Ko se ugasne je napetost nekaj čez 12V in v kratkem periodu ponovno pade pod 12V. Hm! Predvidevam da ena celica ne deluje pravilno...ali je to možno, in kako preveriti ? BTW dolil sem destilirano vodo čez vse plošče vendar ne do vrha.
_________________
Timothy
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Pyr0Beast
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11
Prispevkov: 4969
Aktiv.: 23.98

PrispevekObjavljeno: Sre Avg 25, 2010 5:14 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Akku fuč. Če ne vergla - nafilaj z zunanjim polnilcem 2 dni

Nato pusti en dan, lahko en teden stati.

Če avto ne vžge ga menjaj.

Verjetno je eno celico prebilo - vožnja s takim akkujem je blazno nevarna - lahko eksplodira.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Azrael
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46
Prispevkov: 4432
Aktiv.: 22.20
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Sre Avg 25, 2010 5:31 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ali prevelika poraba v mirovanju ali zanič akumulator, kar je na opis bolj verjetno. Elektrolit mora segati čez vrh plošč. Suhe plošče propadajo izredno hitro.

Potrebno pa je tudi ugotoviti zakaj se je akumulator posušil (mehanska poškodba, starost ali premočno polnjenje).

Če je akumulator slab, ga menjaj z novim. Pri sodobnih avtih, ki so nabiti z elektroniko slab akumulator hitro privede do težkhi okvar na elektroniki ali kar požar na vozilu.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Mirko
Član
Član



Pridružen-a: Ned 03 Feb 2008 16:03
Prispevkov: 210
Aktiv.: 0.99

PrispevekObjavljeno: Ned Avg 29, 2010 9:38 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Verjetno je eno celico prebilo - vožnja s takim akkujem je blazno nevarna - lahko eksplodira.

To je res,ker se tok polnjenja zelo poveča tako,da se kabli začnejo pregrevati in tudi akumulator se zelo ogreje tako,da res lahko pride do požara.
Včasih so imeli alternatori varovalko ki je pregorela v slučaju okvare akumulatorja tako ni bilo problem dokončati krajšo vožnjo dokler je bila iskra in ni bilo treba imeti prižganih luči.Rad bom prebral kako je sedaj ta zadeva rešena,novejši avtomobili ti napišejo pokliči servis pa če tudi si na avtocesti kjer se je treba zelo hitro umakniti.L.P.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pyr0Beast
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11
Prispevkov: 4969
Aktiv.: 23.98

PrispevekObjavljeno: Ned Avg 29, 2010 10:21 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Problem ni samo v tokovih. V takem akkuju se blazno hitro nabere veliko plinov. Ko daš kontakt pa notri prebije in akku zgubi pokrov, po mašini pa se razlije ne blagodejna kislina.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
dalidalton
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Sre 24 Mar 2010 17:00
Prispevkov: 6
Aktiv.: 0.03
Kraj: ljubljana

PrispevekObjavljeno: Čet Sep 02, 2010 9:24 am    Naslov sporočila: icon_shocked hvala za pomoč Odgovori s citatom

Hvala za pomoč in nasvete. Akumulator deluje na ta način že leto in pol. Po zimi malo težje vžge (3-4 sek), vendar vžge tudi na -20C. Nisem preverjal ali je po vožnji topel, oz stanje destilirane vode, že nekaj časa. Ko bom preveril stanje vam napišem na forum.
Mislim, da ga bom pred zimo moral zamenjati, ker mi ni všeč scenario, da med vožnjo explodira...itd. Hvala še 1x za nasvete!

_________________
Timothy
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
tibi
Član
Član



Pridružen-a: Tor 16 Dec 2003 11:08
Prispevkov: 253
Aktiv.: 1.07
Kraj: bukovje

PrispevekObjavljeno: Pet Sep 03, 2010 7:47 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pyr0Beast je napisal/a:

Verjetno je eno celico prebilo - vožnja s takim akkujem je blazno nevarna - lahko eksplodira.


Kaj to malce pretiravate ali govorite iz izkušenj? Jaz se nisem slišal, da bi komu med vožnjo eksplodiral akumulator Shocked

Sem pa že videl da je okvarjen akumulator eksplodiral med polnjenjem. Prav tako zancu na bagru, ko je v mraku z pomočjo svetlobe iz vžigalnika (ogenj) šel preverjat stike na klemah akumulatorja.

l.p.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Stran 1 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 499 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group