 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
kobranka Član

Pridružen-a: Sob 24 Jul 2010 19:37 Prispevkov: 3403 Aktiv.: 18.75 Kraj: nekje v zgornjem posočju
|
Objavljeno: Tor Sep 07, 2010 11:48 am Naslov sporočila: 3 FAZ Sever motor-podatki? |
|
|
Pozdravljeni!
Upam da sem temo prav uvrstil. No imam pa naslednji problem ki pa k sreči upam da ni prezahteven. Namreč tablice na motorjih so delane tako kot so, z oznakami, ki so vtisnjene v pločevino je vse vredu tisk barve je pa zbledel in ne vem kaj naj s oznakami kaj mi želijo povedati. Zato prilagam slike katerih upam da so berljive(makro in optično ostrenje sta "piš me uho"). Posledično želim izvedeti kaj mi povedo posamezne oznake ter koliko bi bil še vreden tak motor.
Lep pozdrav.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
177.96 KB |
Pogledana: |
1 krat |

|
Opis: |
druga slika, če se slučajno kaj ne vidi |
|
Velikost datoteke: |
183.78 KB |
Pogledana: |
0 krat |

|
Opis: |
še tretja če se še kaj ne vidi |
|
Velikost datoteke: |
2.93 MB |
Pogledana: |
1 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jvolk Član



Pridružen-a: Ned 05 Mar 2006 1:14 Prispevkov: 737 Aktiv.: 3.14 Kraj: okolica Divače
|
Objavljeno: Tor Sep 07, 2010 11:59 am Naslov sporočila: |
|
|
Verjetno nekaj takega:
3 fazni motor (kar si že sam ugotovil)
trikot vezava: 380 V
zvezda vezava: 660V
kot: 0.85
1455 obratov
50Hz
Ostalo bo pa kdo drug povedal. Verjetno je en podatek še serijska številka. Kaj od tega je moč motorja?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gumby Član


Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32 Prispevkov: 4066 Aktiv.: 18.40
|
Objavljeno: Tor Sep 07, 2010 12:05 pm Naslov sporočila: |
|
|
380V, vezava trikot
11kW
22.3A
1455 obratov
Nov tak motor ni ravno poceni, od oka bi rekel >500€.
Rabljen je pa vreden točno toliko, za koliko ga uspeš prodat
_________________ Tule nisem več aktiven. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kobranka Član

Pridružen-a: Sob 24 Jul 2010 19:37 Prispevkov: 3403 Aktiv.: 18.75 Kraj: nekje v zgornjem posočju
|
Objavljeno: Tor Sep 07, 2010 12:08 pm Naslov sporočila: |
|
|
gumby je napisal/a: |
380V, vezava trikot
11kW
22.3A
1455 obratov
Nov tak motor ni ravno poceni, od oka bi rekel >500€.
Rabljen je pa vreden točno toliko, za koliko ga uspeš prodat  |
Hvala obema, no če še kdo slučajno ve bolj detajlno koliko je vreden nov, pa z besedo na dan.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dalidalton Neznanec


Pridružen-a: Sre 24 Mar 2010 17:00 Prispevkov: 6 Aktiv.: 0.03 Kraj: ljubljana
|
Objavljeno: Sre Sep 08, 2010 9:11 am Naslov sporočila: |
|
|
Oj!
V zvezi z motorjem me zanima kako se izračuna priklopna moč varovalk?
Glede na podatke:
380V, vezava trikot
11kW
22.3A
Kako si zračunal tok (P=U*I, oz I=P/U)
11.000/380=28,95A; 11.000/(230*3)=15,95A
Kako si dobil 22,3A ?
Če sem izpustil kakšen podatek, me prosim popravite.
Hvala in L.P.
_________________ Timothy |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gumby Član


Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32 Prispevkov: 4066 Aktiv.: 18.40
|
Objavljeno: Sre Sep 08, 2010 10:03 am Naslov sporočila: |
|
|
Vse te podatke piše na tablici, pa še kakega zraven... recimo cos(fi) 0,85.
Moč se pa v trofaznih sistemih računa malce drugače: P=U*I*(koren iz 3)*cos(fi)
Oddana moč je še manjša električne, pač glede na izkoristek.
Varovalke za tak motor so pa odvisne od načina zagona. Za domače inštalacije je tole vsekakor premočno.
_________________ Tule nisem več aktiven. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dalidalton Neznanec


Pridružen-a: Sre 24 Mar 2010 17:00 Prispevkov: 6 Aktiv.: 0.03 Kraj: ljubljana
|
Objavljeno: Sre Sep 08, 2010 10:35 am Naslov sporočila: |
|
|
Hvala za pomoč
Če uporabimo formulo:
P=U*I*(koren iz 3)*cos(fi)
mi izpade nekako tako:... 11000/690(3*230)=15,942 *1,73(koren iz 3)*cos(fi)] =15,942*1,73 *cos(fi)0,85
=23,44A Ali sem točno izračunal ? ali cos od 0.85 kar znaša 0,9999
(prosim, popravite me)
Potrebujemo varovalko min 25 A ali celo 30 A (zagonski tok je nekajkrat večji) ???
Hvala in L.P.
_________________ Timothy |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zoran Član

Pridružen-a: Ned 28 Nov 2004 14:44 Prispevkov: 550 Aktiv.: 2.32 Kraj: SG
|
Objavljeno: Sre Sep 08, 2010 8:23 pm Naslov sporočila: |
|
|
Formula je prava, samo potrebno je vzeti prave veličine:
I = P / (U * koren(3) * cos(fi) * izkoristek)
izkoristek za takšen motor je cca 0.87, ki pa na tablici ni podan
I = 11000 / (380 * 1,73 * 0,85 * 0,87) = 22.6A (na tablici podano 22.3A)
za zagon zvezda-trikot bi rabil najmanj 25A varovalke, vendar je to za doma skoraj nemogoče, saj ne boš zagotovil selektivnosti in ti bodo lahko pregorevale glavne varovalke, ki pa so tudi verjetno 25A (če niso - morda samo 20A - zagon ni možen)
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dalidalton Neznanec


Pridružen-a: Sre 24 Mar 2010 17:00 Prispevkov: 6 Aktiv.: 0.03 Kraj: ljubljana
|
Objavljeno: Čet Sep 09, 2010 9:18 am Naslov sporočila: |
|
|
Hvala na formuli.
BTW še eno vprašanje v zvezi z varovalkami. Gre se za tračno žago, ki ima glavni motor 23kW + motor hidravlike +predrezilo + ost. ...ca skupno 30 kW.
Koliko močan tok potrebuje, in varovalke ? (industrijski tok npr 50 A ???)
Še enkrat hvala !
_________________ Timothy |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MarkoM Član

Pridružen-a: Tor 12 Sep 2006 15:29 Prispevkov: 2825 Aktiv.: 12.36 Kraj: Lovrenc na P.
|
Objavljeno: Čet Sep 09, 2010 9:23 am Naslov sporočila: |
|
|
dalidalton je napisal/a: |
Hvala na formuli.
BTW še eno vprašanje v zvezi z varovalkami. Gre se za tračno žago, ki ima glavni motor 23kW + motor hidravlike +predrezilo + ost. ...ca skupno 30 kW.
Koliko močan tok potrebuje, in varovalke ? (industrijski tok npr 50 A ???)
Še enkrat hvala ! |
Kolega ima žago mislim da z 15kW motorjem in ob zagonu kaže amper meter v prazno, zadnja številka na številčnici je pa 100A.
Včasih so rekli, da je zagonski tok asinhronca 7x nazivni.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
poule Član

Pridružen-a: Čet 11 Jan 2007 19:53 Prispevkov: 813 Aktiv.: 3.62 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Čet Sep 09, 2010 9:55 am Naslov sporočila: |
|
|
Če gre za zagon ventilatorja gre lahko zagonski tudi do 10xnazivni, drugače pa tja tam do 6-7x. Glede dovodnih varovalk,...odvisno je tudi od vrste vklopovi. Sploh večjih porabnikov...zagon zvezda-trikot, ali preko mehkih zagonov, frekvenčnika... Tudi sočasnost vklopov je pomembna, sploh če je dovod malo "švoh".
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dalidalton Neznanec


Pridružen-a: Sre 24 Mar 2010 17:00 Prispevkov: 6 Aktiv.: 0.03 Kraj: ljubljana
|
Objavljeno: Čet Sep 09, 2010 12:35 pm Naslov sporočila: |
|
|
uff, super informacije ! Thanks!
Lahko nadaljujem z vprašanji ?
Koliko potem potrebuje amperjev (I), za zagon npr. 23kW motorja žage ?
(23 * 7= ca 150 A)?
Koliko kratko traja začetni zagonski tok ? (3,5,7.. sekund)?
in ali bi varovalke(3) od 50 A zdržale nekaj sekund zagonskega toka, ali bi rabil močnejše npr 3* 100A ?
Vnaprej hvala!
_________________ Timothy |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zoran Član

Pridružen-a: Ned 28 Nov 2004 14:44 Prispevkov: 550 Aktiv.: 2.32 Kraj: SG
|
Objavljeno: Čet Sep 09, 2010 6:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
Za zvezda-trikot zagon 3F motorja 22kW rabiš 50A varovalke in 10 mm2 vodnik.
Pri klasičnih 3f motorjih je tok cca 2*moč. Pri malih močeh malo več kot 2 krat, pri večjih pa malo manj kot 2 krat. Že iz zgornjega primera motorja
(11kW - 22.6A) je to razvidno. Glede varovalk pa je potrebno vedeti vrsto zagona, vendar ne morejo biti manjše od nazivnega toka motorja.
Časovno trajanje zagona (zvezda-trikot) je odvisno tudi od bremena, ki ga mora motor zagnati pri zagonu. V praznem teku (neobremenjem) bo čas kratek, pri pogonu ventilatorja - recimo - pa daljši. Če boš prehitro preklopil iz zvezde v trikot, bodo pregorele varovalke.
Tako boš moral glede na breme izkustveno določiti čas delovanja v zvezdi in preklop v trikot.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kobranka Član

Pridružen-a: Sob 24 Jul 2010 19:37 Prispevkov: 3403 Aktiv.: 18.75 Kraj: nekje v zgornjem posočju
|
Objavljeno: Pet Sep 10, 2010 12:08 am Naslov sporočila: |
|
|
poule je napisal/a: |
Če gre za zagon ventilatorja gre lahko zagonski tudi do 10xnazivni, drugače pa tja tam do 6-7x. Glede dovodnih varovalk,...odvisno je tudi od vrste vklopovi. Sploh večjih porabnikov...zagon zvezda-trikot, ali preko mehkih zagonov, frekvenčnika... Tudi sočasnost vklopov je pomembna, sploh če je dovod malo "švoh". |
No omenjeni motor je bil prvotno mišljen za mehki vklop. Če mi je prav ostali v spominu se za to uporablja aetostat ali nekaj takega, ampak je cena napram stikalu zvezda trikot kar zajetna in niti sanja se mi ne kje bi se take stikala za mehki zagon ugodno dobilo. Aerosstat bi imel več prednosti: kontrolo obratov motorja, nižjo potabo toka predusem pri zagonu ter zaščito varovalk. Je pa bilo možno da je tudi varovalke kurilo. Nisem pa prepričan koliko bi sedaj po novem zdržala avtomatska "pancerka" pri maksimalnem kratkotranjnem toku, normalna obremenitev je 25A. Zato pa ima motor pri stikalu 3 tlivke katere ti ponazarjajo stanje treh faz. Na drugih motorjih sem prakticiral vklop tako, da se je motor lepo spravil v pogon ter za se prepričati še malo počakal, ko je bil v polnih obratih sem preklopil do konca(drugače se mi je tako ali tako dogajalo, da mi je varovalka izklopila). Tam kjer imajo jako močne varovalke ali pa motor ni obremenjen, to zadostuje toliko, da se spravi v začetne obrate.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 497 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|