www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

3 FAZ Sever motor-podatki?

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Mehanika in strojništvo
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
kobranka
Član
Član



Pridružen-a: Sob 24 Jul 2010 19:37
Prispevkov: 3403
Aktiv.: 18.75
Kraj: nekje v zgornjem posočju

PrispevekObjavljeno: Tor Sep 07, 2010 11:48 am    Naslov sporočila:  3 FAZ Sever motor-podatki? Odgovori s citatom

Pozdravljeni!

Upam da sem temo prav uvrstil. No imam pa naslednji problem ki pa k sreči upam da ni prezahteven. Namreč tablice na motorjih so delane tako kot so, z oznakami, ki so vtisnjene v pločevino je vse vredu tisk barve je pa zbledel in ne vem kaj naj s oznakami kaj mi želijo povedati. Zato prilagam slike katerih upam da so berljive(makro in optično ostrenje sta "piš me uho"). Posledično želim izvedeti kaj mi povedo posamezne oznake ter koliko bi bil še vreden tak motor.

Lep pozdrav.



2010-09-05_19-07-37.jpg
 Opis:
prva slika
 Velikost datoteke:  177.96 KB
 Pogledana:  1 krat

2010-09-05_19-07-37.jpg



2010-09-05_19-08-05.jpg
 Opis:
druga slika, če se slučajno kaj ne vidi
 Velikost datoteke:  183.78 KB
 Pogledana:  0 krat

2010-09-05_19-08-05.jpg



2010-09-05_19-08-31.jpg
 Opis:
še tretja če se še kaj ne vidi
 Velikost datoteke:  2.93 MB
 Pogledana:  1 krat

2010-09-05_19-08-31.jpg


Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jvolk
Član
Član



Pridružen-a: Ned 05 Mar 2006 1:14
Prispevkov: 737
Aktiv.: 3.14
Kraj: okolica Divače

PrispevekObjavljeno: Tor Sep 07, 2010 11:59 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Verjetno nekaj takega:
3 fazni motor (kar si že sam ugotovil)
trikot vezava: 380 V
zvezda vezava: 660V
kot: 0.85
1455 obratov
50Hz

Ostalo bo pa kdo drug povedal. Verjetno je en podatek še serijska številka. Kaj od tega je moč motorja?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
gumby
Član
Član



Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32
Prispevkov: 4066
Aktiv.: 18.40

PrispevekObjavljeno: Tor Sep 07, 2010 12:05 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

380V, vezava trikot
11kW
22.3A
1455 obratov

Nov tak motor ni ravno poceni, od oka bi rekel >500€.
Rabljen je pa vreden točno toliko, za koliko ga uspeš prodat Wink

_________________
Tule nisem več aktiven.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
kobranka
Član
Član



Pridružen-a: Sob 24 Jul 2010 19:37
Prispevkov: 3403
Aktiv.: 18.75
Kraj: nekje v zgornjem posočju

PrispevekObjavljeno: Tor Sep 07, 2010 12:08 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

gumby je napisal/a:
380V, vezava trikot
11kW
22.3A
1455 obratov

Nov tak motor ni ravno poceni, od oka bi rekel >500€.
Rabljen je pa vreden točno toliko, za koliko ga uspeš prodat Wink

Hvala obema, no če še kdo slučajno ve bolj detajlno koliko je vreden nov, pa z besedo na dan. Smile
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
dalidalton
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Sre 24 Mar 2010 17:00
Prispevkov: 6
Aktiv.: 0.03
Kraj: ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sre Sep 08, 2010 9:11 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Oj!

V zvezi z motorjem me zanima kako se izračuna priklopna moč varovalk?
Glede na podatke:
380V, vezava trikot
11kW
22.3A

Kako si zračunal tok (P=U*I, oz I=P/U)
11.000/380=28,95A; 11.000/(230*3)=15,95A
Kako si dobil 22,3A ?
Če sem izpustil kakšen podatek, me prosim popravite.
Brick wall
Hvala in L.P.

_________________
Timothy
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
gumby
Član
Član



Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32
Prispevkov: 4066
Aktiv.: 18.40

PrispevekObjavljeno: Sre Sep 08, 2010 10:03 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Vse te podatke piše na tablici, pa še kakega zraven... recimo cos(fi) 0,85.
Moč se pa v trofaznih sistemih računa malce drugače: P=U*I*(koren iz 3)*cos(fi)
Oddana moč je še manjša električne, pač glede na izkoristek.

Varovalke za tak motor so pa odvisne od načina zagona. Za domače inštalacije je tole vsekakor premočno.

_________________
Tule nisem več aktiven.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
dalidalton
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Sre 24 Mar 2010 17:00
Prispevkov: 6
Aktiv.: 0.03
Kraj: ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sre Sep 08, 2010 10:35 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hvala za pomoč

Če uporabimo formulo:
P=U*I*(koren iz 3)*cos(fi)
mi izpade nekako tako:... 11000/690(3*230)=15,942 *1,73(koren iz 3)*cos(fi)] =15,942*1,73 *cos(fi)0,85
=23,44A Ali sem točno izračunal ? ali cos od 0.85 kar znaša 0,9999
(prosim, popravite me)

Potrebujemo varovalko min 25 A ali celo 30 A (zagonski tok je nekajkrat večji) ???
Hvala in L.P. d'oh!

_________________
Timothy
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
zoran
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Nov 2004 14:44
Prispevkov: 550
Aktiv.: 2.32
Kraj: SG

PrispevekObjavljeno: Sre Sep 08, 2010 8:23 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Formula je prava, samo potrebno je vzeti prave veličine:
I = P / (U * koren(3) * cos(fi) * izkoristek)
izkoristek za takšen motor je cca 0.87, ki pa na tablici ni podan

I = 11000 / (380 * 1,73 * 0,85 * 0,87) = 22.6A (na tablici podano 22.3A)

za zagon zvezda-trikot bi rabil najmanj 25A varovalke, vendar je to za doma skoraj nemogoče, saj ne boš zagotovil selektivnosti in ti bodo lahko pregorevale glavne varovalke, ki pa so tudi verjetno 25A (če niso - morda samo 20A - zagon ni možen)
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
dalidalton
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Sre 24 Mar 2010 17:00
Prispevkov: 6
Aktiv.: 0.03
Kraj: ljubljana

PrispevekObjavljeno: Čet Sep 09, 2010 9:18 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Smile
Hvala na formuli.
BTW še eno vprašanje v zvezi z varovalkami. Gre se za tračno žago, ki ima glavni motor 23kW + motor hidravlike +predrezilo + ost. ...ca skupno 30 kW.

Koliko močan tok potrebuje, in varovalke ? (industrijski tok npr 50 A ???)

Še enkrat hvala !

_________________
Timothy
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
MarkoM
Član
Član



Pridružen-a: Tor 12 Sep 2006 15:29
Prispevkov: 2825
Aktiv.: 12.36
Kraj: Lovrenc na P.

PrispevekObjavljeno: Čet Sep 09, 2010 9:23 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

dalidalton je napisal/a:
Smile
Hvala na formuli.
BTW še eno vprašanje v zvezi z varovalkami. Gre se za tračno žago, ki ima glavni motor 23kW + motor hidravlike +predrezilo + ost. ...ca skupno 30 kW.

Koliko močan tok potrebuje, in varovalke ? (industrijski tok npr 50 A ???)

Še enkrat hvala !

Kolega ima žago mislim da z 15kW motorjem in ob zagonu kaže amper meter v prazno, zadnja številka na številčnici je pa 100A.
Včasih so rekli, da je zagonski tok asinhronca 7x nazivni.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
poule
Član
Član



Pridružen-a: Čet 11 Jan 2007 19:53
Prispevkov: 813
Aktiv.: 3.62
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Čet Sep 09, 2010 9:55 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če gre za zagon ventilatorja gre lahko zagonski tudi do 10xnazivni, drugače pa tja tam do 6-7x. Glede dovodnih varovalk,...odvisno je tudi od vrste vklopovi. Sploh večjih porabnikov...zagon zvezda-trikot, ali preko mehkih zagonov, frekvenčnika... Tudi sočasnost vklopov je pomembna, sploh če je dovod malo "švoh".
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
dalidalton
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Sre 24 Mar 2010 17:00
Prispevkov: 6
Aktiv.: 0.03
Kraj: ljubljana

PrispevekObjavljeno: Čet Sep 09, 2010 12:35 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Anxious uff, super informacije ! Thanks!

Lahko nadaljujem z vprašanji ?

Koliko potem potrebuje amperjev (I), za zagon npr. 23kW motorja žage ?
(23 * 7= ca 150 A)?
Koliko kratko traja začetni zagonski tok ? (3,5,7.. sekund)?
in ali bi varovalke(3) od 50 A zdržale nekaj sekund zagonskega toka, ali bi rabil močnejše npr 3* 100A ?

Vnaprej hvala!

_________________
Timothy
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
zoran
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Nov 2004 14:44
Prispevkov: 550
Aktiv.: 2.32
Kraj: SG

PrispevekObjavljeno: Čet Sep 09, 2010 6:28 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Za zvezda-trikot zagon 3F motorja 22kW rabiš 50A varovalke in 10 mm2 vodnik.
Pri klasičnih 3f motorjih je tok cca 2*moč. Pri malih močeh malo več kot 2 krat, pri večjih pa malo manj kot 2 krat. Že iz zgornjega primera motorja
(11kW - 22.6A) je to razvidno. Glede varovalk pa je potrebno vedeti vrsto zagona, vendar ne morejo biti manjše od nazivnega toka motorja.

Časovno trajanje zagona (zvezda-trikot) je odvisno tudi od bremena, ki ga mora motor zagnati pri zagonu. V praznem teku (neobremenjem) bo čas kratek, pri pogonu ventilatorja - recimo - pa daljši. Če boš prehitro preklopil iz zvezde v trikot, bodo pregorele varovalke.
Tako boš moral glede na breme izkustveno določiti čas delovanja v zvezdi in preklop v trikot.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
kobranka
Član
Član



Pridružen-a: Sob 24 Jul 2010 19:37
Prispevkov: 3403
Aktiv.: 18.75
Kraj: nekje v zgornjem posočju

PrispevekObjavljeno: Pet Sep 10, 2010 12:08 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

poule je napisal/a:
Če gre za zagon ventilatorja gre lahko zagonski tudi do 10xnazivni, drugače pa tja tam do 6-7x. Glede dovodnih varovalk,...odvisno je tudi od vrste vklopovi. Sploh večjih porabnikov...zagon zvezda-trikot, ali preko mehkih zagonov, frekvenčnika... Tudi sočasnost vklopov je pomembna, sploh če je dovod malo "švoh".

No omenjeni motor je bil prvotno mišljen za mehki vklop. Če mi je prav ostali v spominu se za to uporablja aetostat ali nekaj takega, ampak je cena napram stikalu zvezda trikot kar zajetna in niti sanja se mi ne kje bi se take stikala za mehki zagon ugodno dobilo. Aerosstat bi imel več prednosti: kontrolo obratov motorja, nižjo potabo toka predusem pri zagonu ter zaščito varovalk. Je pa bilo možno da je tudi varovalke kurilo. Nisem pa prepričan koliko bi sedaj po novem zdržala avtomatska "pancerka" pri maksimalnem kratkotranjnem toku, normalna obremenitev je 25A. Zato pa ima motor pri stikalu 3 tlivke katere ti ponazarjajo stanje treh faz. Na drugih motorjih sem prakticiral vklop tako, da se je motor lepo spravil v pogon ter za se prepričati še malo počakal, ko je bil v polnih obratih sem preklopil do konca(drugače se mi je tako ali tako dogajalo, da mi je varovalka izklopila). Tam kjer imajo jako močne varovalke ali pa motor ni obremenjen, to zadostuje toliko, da se spravi v začetne obrate.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Mehanika in strojništvo Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 496 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group