 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.98
|
Objavljeno: Ned Nov 14, 2010 8:40 pm Naslov sporočila: Re: obločno varenje na avtu |
|
|
sailor je napisal/a: |
[b]
Šele potem sem začel razmišljati o preživetih težavah
in prišel do zaključka, da so se vedno pojavile
v določenem času po zamenjavi auspuha,
ki so ga mojstri električno varili na karoserijo
|
Imel sem dva yugeca in na vsakem mi je po varjenju izpuha v času od tedna do meseca dni crknil regler.
4 x
Ko so mi varili pri Ambrožu v Kamniku pa so na kleme akuja dali neko napravo in po tistem varjenju mi ni crknilo nič.
Dvomim, da je bil 4 x slučaj.....
lp _________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sailor Član


Pridružen-a: Sre 26 Nov 2003 21:38 Prispevkov: 698 Aktiv.: 2.94 Kraj: Ljubljana-Moste
|
Objavljeno: Ned Nov 14, 2010 8:47 pm Naslov sporočila: |
|
|
BRAVO !
Tudi pri meni je vsakokrat šel najprej regulator!
Žal pa ni ostalo samo pri temu ...
gl, DD+
------------------------------------
naslednji prosim ... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
s55m Član


Pridružen-a: Sob 06 Jan 2007 17:07 Prispevkov: 2696 Aktiv.: 11.99 Kraj: Plovdiv-Bolgarija
|
Objavljeno: Ned Nov 14, 2010 9:02 pm Naslov sporočila: |
|
|
Morda ni bil 4 x slučaj. Morda je bila 4 x enaka neumnost.  _________________ Physics sucks! It always works against "great" ideas!  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sailor Član


Pridružen-a: Sre 26 Nov 2003 21:38 Prispevkov: 698 Aktiv.: 2.94 Kraj: Ljubljana-Moste
|
Objavljeno: Sob Dec 25, 2010 6:02 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ni tukaj nič novega o obločnem varjenju na avtu? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Lojz Član


Pridružen-a: Pet 11 Apr 2003 8:31 Prispevkov: 668 Aktiv.: 2.82 Kraj: Koroška
|
Objavljeno: Sob Dec 25, 2010 7:04 pm Naslov sporočila: Re: obločno varenje na avtu |
|
|
sailor je napisal/a: |
- v prejšnjem stoletju sem imel 6 avtov, vsi so bili kupljeni novi
- vsi so bili bencinarji z vplinjačem; kubatura pod 1200 ccm
- s prvimi petimi sem delal malo kilometrov, vendar pa toliko,
da sem prežigal auspuhe in doživljal posamezne opisane težave
- šestega pa sem imel 19 let in vkljub samo 30.000 prevoženih km
doživel vse v mojem prvem postu opisane napake, nekatere celo večkrat
Nikoli se nisem poglabljal v vzroke za nastanek napak,
samo malo sel klel in zapeljal avto na servis.
Po 19 letih sem ga z 30.000 km šenkal otrokom.
Šele potem sem začel razmišljati o preživetih težavah
in prišel do zaključka, da so se vedno pojavile
v določenem času po zamenjavi auspuha,
ki so ga mojstri električno varili na karoserijo
Jaz zase sicer imam razlago za vsako napako, ki se je zgodila, vendar tega
ne morem tukaj na široko obrazlagati in se spuščati v brezplodne debate.
Sem namreč že poskušal, pa ni bilo pozitivnih učinkov.
Predlog:
- vzemimo to kot uganko iz avtoelektrike
- prosim te, da prevzameš vodstvo debate
(kar si skoraj že naredil -hvala-HI)
Lepa hvala, DD+ |
1. Napisal si, da si imel 6 avtomobilov. S prvimi petimi si naredil malo kilometrov.
S šestim pa več - 19 let star avto in 30000km? Pa to še 1600km na leto ni!
2. Pri teh nekaj km in veliko letih ni čudno, da je na avtomobilu vse "pocrkalo"
Avto je potrebno držat v kondiciji.
3. In 19 let star "avto" podariš otrokom? Ga niti ne bi sprejel!
4. Če imaš razlage za napake, bi jih lahko na kratko zaupal, da ne bomo delali enakih bedarij. Ni potrebno debatirat o tem na dolgo in široko. _________________ LP
Lojz |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sailor Član


Pridružen-a: Sre 26 Nov 2003 21:38 Prispevkov: 698 Aktiv.: 2.94 Kraj: Ljubljana-Moste
|
Objavljeno: Sob Dec 25, 2010 7:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
Uh, si se pa razhudil Lojz,
vendar pa je tudi v temu nekaj dobrega!
Prisilil si me v obujanje spominov ...
-----------------------------------------------
- pri varjenju auspuha pride do kar visokih napetostnih "špic"
- te špice so prekurile eno ali več regulacijskih diod v regulatorju alternatorja
- izhodna napetost alternatorja ni bila več regulirana in je bila stalno cca 17 Voltov
- zaradi tega so pregorevale žarnice v žarometih
- po daljšem času so začele temneti tudi parabole
- zaradi prevelike polnilne napetosti je AKU večkrat zavrel
- pogostoma je bilo treba dolivati dest. vodo
- AKU ni zdržal več kot 2 leti, pa so mi trdili, da je pač to doba garancije
- iztekajoči elektrolit se je počasi iztekal na podstavek AKUja
in skozi (kratko) izlivno cevko nekam navzdol
- slučajno je v mirovanju vedno kapljal na zavorno cevko
in jo po večih letih tudi prežrl, zavorni pedal je šel do poda .....
- Iz dopusta sem se pripeljal z uporabo ročne zavore ...
- mehanik je nalil novo zavorni olje, meni rekel naj pritisnem,
pa mu je špricnilo naravnost v oči ...
Morda je bilo še kaj, pa sem v dolgih letih pozabil ....
Nič od tega pa se ni zgodilo zaradi dotrajalosti materijala,
pač pa zaradi (nestrokovne) zamenjave auspuha.
Nisem prijatelj dolgega pisanja,
ampak, ker si vprašal, sem moral prikazati detalje.
Lep dan, srečno vožnjo, pa dobrega mehanika želim!
DD.+ |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Energetik-m Član


Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16 Prispevkov: 1392 Aktiv.: 7.36 Kraj: Zagorje
|
Objavljeno: Sob Dec 25, 2010 8:11 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mislim da sta pri električnem varjenju vsaj dva problema, prvi je relativno velik tok, ki pusti ohmski padec napetosti na vsem kjer teče. Če imaš na elektrodi minus, bo ob varjenju dobil kakšen takrat vključen porabnik višjo napetost kot 12V, večja in bolj nepredvidljiva težava pa je prehodni pojav ob vzpostavitvi obloka. Izjemno hitra sprememba toka lahko povzroči inducirane napetosti v bližini.
Pred časom smo varili na konstrukcijo nosilce za induktivna stikala, induktivna stikala pa so bila že privita v nosilec ne pa priklopljena. Čisto vsa so pri tem pocrkala. _________________ lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
pirpy Član


Pridružen-a: Ned 30 Maj 2004 21:57 Prispevkov: 774 Aktiv.: 3.26 Kraj: Topolšica
|
Objavljeno: Sob Dec 25, 2010 9:15 pm Naslov sporočila: |
|
|
Energetik-m je napisal/a: |
Mislim da sta pri električnem varjenju vsaj dva problema, prvi je relativno velik tok, ki pusti ohmski padec napetosti na vsem kjer teče. Če imaš na elektrodi minus, bo ob varjenju dobil kakšen takrat vključen porabnik višjo napetost kot 12V, večja in bolj nepredvidljiva težava pa je prehodni pojav ob vzpostavitvi obloka. Izjemno hitra sprememba toka lahko povzroči inducirane napetosti v bližini.
Pred časom smo varili na konstrukcijo nosilce za induktivna stikala, induktivna stikala pa so bila že privita v nosilec ne pa priklopljena. Čisto vsa so pri tem pocrkala. |
še en argument da akumulatorja ne smeš odklapljat ker so potem električni porabniki v "zraku". Vsi vemo ,da je akumulator nekakšen kondenzator ,ki precej reže napetostne špice
Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
tiger Član

Pridružen-a: Čet 05 Feb 2004 0:22 Prispevkov: 1161 Aktiv.: 4.90
|
Objavljeno: Sob Dec 25, 2010 9:24 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hi
Predlagam rešitev za tiste, ki ne vejo kako pravilno variti avte in podobne stvari, da ne bodo uničili elektronskih komponent.
Uporabi kovičenje ali vijačenje.
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.87 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Sob Dec 25, 2010 9:56 pm Naslov sporočila: |
|
|
pirpy je napisal/a: |
Energetik-m je napisal/a: |
Mislim da sta pri električnem varjenju vsaj dva problema, prvi je relativno velik tok, ki pusti ohmski padec napetosti na vsem kjer teče. Če imaš na elektrodi minus, bo ob varjenju dobil kakšen takrat vključen porabnik višjo napetost kot 12V, večja in bolj nepredvidljiva težava pa je prehodni pojav ob vzpostavitvi obloka. Izjemno hitra sprememba toka lahko povzroči inducirane napetosti v bližini.
Pred časom smo varili na konstrukcijo nosilce za induktivna stikala, induktivna stikala pa so bila že privita v nosilec ne pa priklopljena. Čisto vsa so pri tem pocrkala. |
še en argument da akumulatorja ne smeš odklapljat ker so potem električni porabniki v "zraku". Vsi vemo ,da je akumulator nekakšen kondenzator ,ki precej reže napetostne špice
Lp |
Akumulator je neke vrste zener dioda. Ispraven akumutator ne bo dopusil dosti dvigniti napetost. To lahko poskusi vsak, ki ima kak polnilec z regulacijo. Nekje pri 16V bo polnilni tok že blizu 10A ! _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kvizko Član


Pridružen-a: Čet 08 Okt 2009 20:58 Prispevkov: 381 Aktiv.: 1.99 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Ned Dec 26, 2010 12:55 pm Naslov sporočila: |
|
|
Poanta je v različnem potencialu. V firmi so skurli kar nekaj krmilja v CNC strojih kljub temu, da so bili opozorjeni, da če že popravljajo (varijo CO2) komponento na obdelovalni mizi naj izklopijo stroj....je pa [slovenščina je zame španska vas] ko scmari vse v omari  _________________ LED je prihodnost! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.87 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Ned Dec 26, 2010 1:08 pm Naslov sporočila: |
|
|
kvizko je napisal/a: |
Poanta je v različnem potencialu. V firmi so skurli kar nekaj krmilja v CNC strojih kljub temu, da so bili opozorjeni, da če že popravljajo (varijo CO2) komponento na obdelovalni mizi naj izklopijo stroj....je pa [slovenščina je zame španska vas] ko scmari vse v omari  |
Zanimivo. Čudi me da razni roboti, ki varijo sploh delujejo?
Četrt stoletja sem delal na industrijskem vzdrževanju. Neštetokrat se je obločno varilo tudi na vklopljenih CNC strojih. Nikoli ni nič crknilo.
Problem v industriji je seveda drugje. Vse kovinske konstrukcije so ozemljene. Prav tako je običjano ozemljen sekundarni pol oz. masa varilnega transformatorja. Slabo nameščena masa povzroči, da varilni tok teče preko ozemlitvenega vodnika naprav, kar pa lahko povzroči veliko škodo. Tudi to sem že doživel. Žal tukaj tudi izklop glavnega stikala ne pomaga, kajti ozemlitveni vodnik se ne prekinja. _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Branez Moderator


Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:21 Prispevkov: 7831 Aktiv.: 33.02 Kraj: Koprivnica HR
|
Objavljeno: Ned Dec 26, 2010 1:16 pm Naslov sporočila: |
|
|
Problem je pri varilcu in njegovi lenobi oz. neznanju. _________________ The true sign of intelligence is not knowledge but imagination.
Creativity is intelligence having fun!
Albert Einstein |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.87 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Ned Dec 26, 2010 1:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
Branez je napisal/a: |
Problem je pri varilcu in njegovi lenobi oz. neznanju. |
Točno. Problematična je še posebej kaka "magneta" masa, ki se "pripopa" na ravno in po možnosti še na pobarvano površino. Potem so izpolnjeni vsi pogoji, da se povzroči škoda. _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kvizko Član


Pridružen-a: Čet 08 Okt 2009 20:58 Prispevkov: 381 Aktiv.: 1.99 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Ned Dec 26, 2010 1:34 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ja, takšnih imamo veliko (privlečejo delovno silo iz bivše juge, kjer jih večina še ni nikdar videla varilnega aparata) in potem mene "gušijo" s stvarmi, ki so samoumevne.  _________________ LED je prihodnost! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 500 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|