 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.88 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Tor Jan 11, 2011 1:53 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pyr0Beast je napisal/a: |
To še ne pomeni, da se ne bo iskril. |
Precej manj -oz zelo malo.. Močnostni kontaktorji imajo namreč nameščene gasilne komore obloka. Spomnim se primera, ko jih je v podjetju na enem kontaktorju, ki omogoča snetje moj nadrejeni snel, da bi videl, če kontakti dobro nasedajo. Šlo je za enega iz med kontatorjev zvezda-trikot, ki je zaganjal 150Kw motor kompresorja. Ob vklopu se je kontaktor vnel. Mojega šefa pa sledeči dan ni bilo v službo zaradi vnetja oči.
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.00
|
Objavljeno: Tor Jan 11, 2011 6:57 pm Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
Močnostni kontaktorji imajo namreč nameščene gasilne komore obloka |
Kako pa ta zadeva izgleda in deluje?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
psevdonim Član


Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42 Prispevkov: 3406 Aktiv.: 14.92 Kraj: slo
|
Objavljeno: Tor Jan 11, 2011 7:29 pm Naslov sporočila: |
|
|
pri kontaktorjih za enosmerni tok sta zelo blizu kontaktov nameščena dva magneta, ki oblok odpihneta ven. Če kontaktor razdreš in ga narobe sestaviš, se zgodi, da oblok potem odpihneta v notranjost kontaktorja, proti tuljavi.
Za AC pa ne vem.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.88 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Sre Jan 12, 2011 12:28 am Naslov sporočila: |
|
|
psevdonim je napisal/a: |
pri kontaktorjih za enosmerni tok sta zelo blizu kontaktov nameščena dva magneta, ki oblok odpihneta ven. Če kontaktor razdreš in ga narobe sestaviš, se zgodi, da oblok potem odpihneta v notranjost kontaktorja, proti tuljavi.
Za AC pa ne vem. |
Ni nujno, da ga sestaviš narobe. Obstajata oba tipa. Kontakt kamor pride + je običano označen z rdečo piko. Potrebno je biti zelo pozoren pri menjavi. "Metanje" iskre na tuljavo ni nedolžna zadeva. V "najboljšem" primeru bo odneslo krmilno elektroniko. V najslabšem pa jo celo skupi tuljava. (govor je o močnostnih krmilnih kontaktorjih v električnih viličarjih)
Na močnostnih kontaktorjih za izmenično napetost so kontakti prekiti s kovinskim naluknjanem pokrovčkom. Na močnejših kontaktorjih pa je narejen neke vrste "hladilnik" iz medeninastih ali bakrenih ploščic. Zadeva deluje podobno kot "razbijalec ognja" na snajperski puški. Iskra se razbije med lamelami ter se istočasno ohladi. Tako oblok ne more povzročiti kake škode.
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aly Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51 Prispevkov: 9407 Aktiv.: 39.67 Kraj: Kranj - struževo
|
Objavljeno: Sre Jan 12, 2011 1:05 am Naslov sporočila: |
|
|
Silvo je napisal/a: |
...Iskra se razbije med lamelami ter se istočasno ohladi. |
Se pravi podobno kot je "režasta kletka za iskre" v avtomatskih varovalkah.
_________________ I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.88 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Sre Jan 12, 2011 1:19 am Naslov sporočila: |
|
|
aly je napisal/a: |
Silvo je napisal/a: |
...Iskra se razbije med lamelami ter se istočasno ohladi. |
Se pravi podobno kot je "režasta kletka za iskre" v avtomatskih varovalkah. |
Točno.
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aly Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51 Prispevkov: 9407 Aktiv.: 39.67 Kraj: Kranj - struževo
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.88 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Pet Jan 21, 2011 7:12 pm Naslov sporočila: |
|
|
aly je napisal/a: |
Zadeva lepo deluje.
Edino, kar me skrbi, motor (ohišje) se med delovanjem segreje na 70 °C. Je to v redu ali bi ga moral bolj hladiti?
Okolica ima 22 °C.
(Hidravlično olje ima 50°C, kar je nekje optimum.) |
Še ni krize. Malo pomeri tok, da vidiš koliko je obremenjen. Standardna izolacija ter lak zdržita tam do 100°C Kaka tropic izvedba pa tudi do 140°C. Poglej tip na tablici, pa poskusi na spletu najti podatke.
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
psevdonim Član


Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42 Prispevkov: 3406 Aktiv.: 14.92 Kraj: slo
|
Objavljeno: Pet Jan 21, 2011 8:07 pm Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
Hidravlični sistem je tak, da je večino časa v prostem obtoku (brez obremenitve) |
- glede na te pogoje jaz bi pri 70°C hitro odmaknil roko in začel iskati kaj je narobe.
1. ali tok ustreza tistemu na tablici ?
2. ali ventilator piha po rebrih motorja ?
3. je napetost prenizka ?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aly Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51 Prispevkov: 9407 Aktiv.: 39.67 Kraj: Kranj - struževo
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.88 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Pet Jan 21, 2011 9:12 pm Naslov sporočila: |
|
|
Delovna temperatura HD olja je normalna. Večji hidravlični sistemi imajo običajno celo narejeno "gretje" olja. Običajno je to nek "baypas" ventil kjer olje kroži ter se zaradi trenja segreva. V podjetju imamo kar nekaj takih hidravličnih sistemov s črpalkami 100-300kw. Običajno je spodnja temperaturna meja 40°C. Dokler ob hladnem zagonu ni dosežena sistem ne gre v obratovanje. Glede na to, da gre za črpalko vgrajeno nad agregatom se le ta segreva že od samega agregata ter olja na najmanj 50°C. Enofazni motorji se že sami po sebi precej bolj segrevajo kot trofazni. Tukaj so podatki o severjevih enofaznih elektromotorjih. Piše, da je izolacija klase "F". Če se prav spomnim je to temperaturna odpornost -20 - 155°C. Po tem ni kakega posebnega straha.
PS
Ima kdo tabelo temperaturnih razredov?
Tole sem našel.
Edit:
Aly istočasno sva pisala
_________________ lp
Silvo
Nazadnje urejal/a Silvo Pet Jan 21, 2011 9:29 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 15.99
|
Objavljeno: Pet Jan 21, 2011 9:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
Nikjer nisem zasledil notranje vezalne sheme motorja in tipa stikala za vklop. Niti ne piše, ali ima motor vgrajeno zagonsko stikalo.
Pri zagonu teče tok skozi oba vzporedno vezana kondenzatorja v pomožno navitje, da motor lažje spelje z mesta.
Nato se en kondenzator odklopi in pomožni tok teče le še skozi 20uF kondenzator.
Pregrevanje daje slutiti, da sta ves čas priključena oba kondenzatorja.
V primeru stikala mora imeti 2 N.O. kontakta in tri položaje 0-1-2 (0-zagon-obratovanje).
V primeru uporabe relejev morata biti dva, lahko enopolna. Oba hkrati vklopita, nato se en čez dobro sekundo izklopi.
V primeru že vgrajenega zagonskega stikala pa lahko vežeš tako, kot si narisal na shemi za snubber.
Opis: |
Vezava enofaznega motorja z dvema kondenzatorjema |
|
Velikost datoteke: |
54.37 KB |
Pogledana: |
2 krat |

|
_________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aly Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51 Prispevkov: 9407 Aktiv.: 39.67 Kraj: Kranj - struževo
|
Objavljeno: Pet Jan 21, 2011 10:24 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala za shemo.
Zadeva ima vgrajeno centrifugalno sklopko (vsaj tako piše v severjevih specifikacijah). Je pa toliko žic speljanih v motor (po spominu ene 8) da se nisem nič znašel tako na hitro - in potem nisem v detajle gledal...
_________________ I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 15.99
|
Objavljeno: Pet Jan 21, 2011 10:55 pm Naslov sporočila: |
|
|
Aha, NOVA SHEMA.
Če je vgrajeno centrifugalno stikalo (zagonsko stikalo), je to na moji shemi spodnje stikalo.
Gornje stikalo je pa relejski kontakt iz tvoje sheme.
V dozi gre en par debelejših žic na veliko glavno navitje (nižja ohmska upornost).
Drugi par tanjše žice gre na majhno pomožno navitje (višja ohmska upornost).
Tretji par tanjših žic gre notri v motor na centrifugalno stikalo (v mirovanju sklenjeno -> upornost 0).
Potem gresta še po en par žic ven iz doze vsak na svoj kondenzator.
Pomožno navitje ima običajno eno sponko skupno z glavnim navitjem (tanka in debela žica v notranjost motorja). Tam priključiš nulo.
Faza je priključena na drugo sponko glavnega navitja.
Iz te sponke gre več žic, je pa odvisno, kako si elementi zaporedno sledijo.
Ena možnost je:
- debelejša žica v notranjost na glavno navitje
- tanjša žica ven na prvi kondenzator
- tanjša žica ven na drugi kondenzator
Druga:
- debelejša žica v notranjost na glavno navitje
- tanjša žica ven na prvi kondenzator
- tanjša žica v notranjost na centrifugalno stikalo
Ključno je, da določiš, kateri par tanjših žic gre noter na centrifugalno stikalo (c.s.).
Morda si fazo pripeljal na tako mesto, da si zaobšel c.s. in priključil oba kondenzatorja vzporedno.
Če imaš možnost, poslikaj odprto dozo. Pa malo žice razpri, da ne bodo skrite ena pod drugo.
Opis: |
Motor s Centrifugalnim Stikalom in 2 kondenzatrjema |
|
Velikost datoteke: |
58.78 KB |
Pogledana: |
1 krat |

|
_________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aly Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51 Prispevkov: 9407 Aktiv.: 39.67 Kraj: Kranj - struževo
|
Objavljeno: Sob Jan 22, 2011 12:19 am Naslov sporočila: |
|
|
Hvala.
Motor sem dobil že original zvezan in priloženo nalepko, kam priključiti F in N.
V ponedeljek ga bom pogledal.
Ima tudi možnost vrtenja v drugo smer. Verjetno je zato še kakšna žica več..
_________________ I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 499 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|