 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
6dan8 Član

Pridružen-a: Tor 18 Jan 2011 10:53 Prispevkov: 1053 Aktiv.: 5.99 Kraj: Goriška
|
Objavljeno: Ned Jan 23, 2011 1:34 pm Naslov sporočila: |
|
|
Silvo je napisal/a: |
Ima kdo tabelo temperaturnih razredov? |
Elektrotehniški priročnik, klase izolacijskih materialov:
Y... do... 90°C
A... do... 105°C
E... do... 120°C
B... do... 130°C
F... do... 155°C (dober spomin, Silvo)
H... do... 180°C
C... nad... 180°C
Tisti "C.L. F" na napisni tablici motorja pomeni točno to, kar je Silvo napisal (Class Isolation F (155°C)).
Glede segrevanja na 70°C pa: kakor sta Silvo in psevdonim napisala. Če je tok v mejah nazivnega, ni panike. Žal pri sodobnem varčevanju z materialom srečujem vedno več novih elektromotorjev s podobnimi delovnimi temperaturami .
EDIT:
Še tabel'ca [Slovenščina je zame španska vas] s podrobnostmi:
Razredi izolacijskih materialov
Nazadnje urejal/a 6dan8 Pet Jan 28, 2011 11:30 am; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.88 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Ned Jan 23, 2011 2:12 pm Naslov sporočila: |
|
|
6dan8,
Hvala za podatke. Tale link si moram shraniti med zapiske.
Aly,
Kot je napisal 6dan8, če je tok v mejah nazivnega potem ni panike glede temperature.
PS
(Mimogrede, tisti, ki morda ne veste v zgornji orodni vrstici foruma imate izbiro zapiski, kamor si lahko kaj shranete) _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aly Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51 Prispevkov: 9407 Aktiv.: 39.67 Kraj: Kranj - struževo
|
Objavljeno: Čet Feb 10, 2011 9:04 pm Naslov sporočila: |
|
|
Še eno vprašanje - ali se takemu motorju da spreminjat hitrost oz. moč?
Na frekvenčnik mislim da je bilo rečeno da ne.
Kaj pa variak?
Glede na to, da ima centrifugalno sklopko za zagonski kondenzator, bi ga bilo treba držat nad določenimi obrati. Res da že sedaj nima neke velike hitrosti..
Ampak če bi ga uspel upočasnit za recimo 50% bi bilo to že zelo v redu.
Tega ne bi rabil za stalno, ampak samo za 5 minut za en poskus
p.s. kakšen motor je to - sinhronski, asinhronski,...? _________________ I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.88 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Čet Feb 10, 2011 9:27 pm Naslov sporočila: |
|
|
To je asihronski motor. Enfazni motor je kar problematičen. Poleg tega ima tvoj še centrifugalno sklopko, ki bo ob padcu obratov vklapljala kondezator. Če se prav spomnim obstaja en čip U2010 za regulacijo obratov, a ne vem, če je ravno za asihronca. Skoraj prepričan sem, da je bilo o njem govora na forumu a z iskalnikom ne najdem zadetov. _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
strobos Član

Pridružen-a: Sre 24 Sep 2003 12:19 Prispevkov: 726 Aktiv.: 3.06 Kraj: Brežice
|
Objavljeno: Čet Feb 10, 2011 9:29 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kaj pa zatemnilnik za luči, pa daš not močnejši triak? Podobno kot za soft start.
Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.20 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Čet Feb 10, 2011 9:33 pm Naslov sporočila: |
|
|
To je asinhronski motor.
Z nižanjem napetosti mu povečuješ slip. V prostem teku se vrtljaji ne bodo bistveno spremenili, pod obremenitvijo pa.
Variak ali avtotransformator z odcepi je prava stvar. Marsikateri napi (sploh gostinskih) imaš avtotransformator za izbiro vrtljajev vgrajenega enofaznega motorja za ventilator.
Toda!
Za take hece motorji s centrifugalno sklopko niso primerni ! Prekmalu pride do tega, da zakuriš centrifugalno sklopko in še kaj.
Vrtljaji lahko preveč padejo, sklopka se vklopi in ne izklopi več, saj vrtljaji ne zrastejo dovolj (histereza). Del sklopke, ki je na na osi ves čas drsi po stikalu, kar pregreje oboje zaradi trenja. Poleg tega dela še štartni kondenzator, ki ni namenjen dolgotrajnemu obratovanju.
Pri primernih pogojih se bo motor še zaganjal, kar bo poskrbelo še za zažiganje električnega kontakta v centrifugalni sklopki, saj bo zaradi znižane napetosti pospeševanje vrtljajev počasnejše in preklop centrifugalne skoke ne bo tako hiter kot bi moral biti.
Vse našteto je zelo slabo za motor
Za tako obratovanje rabiš motor s trajno spojenim kondenzatorjem. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
strobos Član

Pridružen-a: Sre 24 Sep 2003 12:19 Prispevkov: 726 Aktiv.: 3.06 Kraj: Brežice
|
Objavljeno: Čet Feb 10, 2011 9:36 pm Naslov sporočila: |
|
|
Probaj odklopit zagonski kondenzator in ročno poženi motor.
Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 15.99
|
Objavljeno: Čet Feb 10, 2011 9:56 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če sta kondenzatorja dva, bo motor speljal tudi samo z enim - delovnim.
Zagonskega lahko odklopiš, če imaš neobremenjen zagon (ventilator, ...).
Nekateri frekvenčniki se ne sekirajo preveč, če so nesimetrično obremenjeni. Namesto trifaznega motorja daš gor direktno enofaznega, brez zagonskega kondenzatorja, ali celo priklopiš delovno navitje na eno, pomožno navitje pa na drugo izhodno fazo. Vsaka izhodna faza ima svojo V/f krivuljo. Stvar programa za odpiranje IGBT-jev na podlagi vhodnih, nastavljenih in izhodnih parametrov.
Kontaktiraj proizvajalca GO-TO d.o.o. , če ima 1f/1f frekvenčnik. Pred leti so nekaj razvijali okrog tega. _________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.88 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Čet Feb 10, 2011 10:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
igo je napisal/a: |
..Zagonskega lahko odklopiš, če imaš neobremenjen zagon (ventilator, ...)... . |
Ventilatorji so eni iz med najtežjih zagonov, ki jih poznamo v industriji. V ta namen imajo nekateri ventilatorji (recimo dimniki) lopute s katerimi se naredi baypas med sesalnim ter izpustnim delom oz vsaj zapre sesalni del, da se olajša zagon.
P.S.
Sicer se morda komu zdi čudno, da je na ventilatorju nekega odsesavanja 200KW motor. Sam ventilator pa lahko čisto z lahkoto vrtiš. Ko pa vidiš, da ob zakonu zdrsi po šest klinastih jermenov pa veš koliko je ura. _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.20 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Čet Feb 10, 2011 10:31 pm Naslov sporočila: |
|
|
Odklop zagonskega kondenzatorja ne reši osnovnega problema, mehanske obrabe centrifugalne sklopke ! Le ta deluje pri prenizkih vrtljajih, da bi prišlo do njenega preklopa in ves čas drsi. Trenja je toliko, da dim lahko uide ven že v dobri minuti.
Pri motorjih ni samo elektrika, je tudi mehanika. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 15.99
|
Objavljeno: Čet Feb 10, 2011 10:33 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tega z zagonom ventilatorja pa nisem pričakoval .
Ventilator ima kombinacijo masne (vztrajnost mase ventilatorja) kvadratično (upornost zraka) bremensko karakteristiko. Masa se upira pospeševanju, ko pa doseže polne vrtljaje, se neha upirati. Zračni upor je na začetku 0, nato pa gre s kvadratom vrtljajev povečuje do neke vrednosti.
Nek naložen tekoči trak pa mora pravtako premagati vztrajnost zagona praznega traku, nanj naloženo breme pa je treba pospešiti in hkrati nudi tudi obremenitev, kakršna bo nastopala pri delovanju.
Je pa res, da je pospeševanje mase z velikim premerom poglavje zase, tako da je "lahkotnost" zagona podatek, ki ga je treba upoštevati pri vsak sistemu posebej Sploh, ko so v igri 630A varovalke (Za koliko sem zgrešil? So 800A?). _________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.88 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Čet Feb 10, 2011 10:48 pm Naslov sporočila: |
|
|
Oftopic:
Na pamen ne vem koliko je tak motor varovan. Bom pogledal, ko bom v službi. V podjetju, kjer sem bil prej zapolsnen smo imeli največji ventilator z 127KW z motorjem z nizkimi obrati 920 o/min. Zaganjal se je zvezda trikot. Varovan je bil z 315A varovalkami. Zagon je trajal ene štiri minute. Jermenski pogon je bil jermen estramultos. Moram reči, da je tudi ta ob statu zaškirpal. _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.20 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Čet Feb 10, 2011 11:07 pm Naslov sporočila: |
|
|
Še malo offtopic.
Da, ventilator zna biti zelo grdo breme za motorje, sploh če govorimo o velikih enotah. V Acroniju, v jeklarni, so imeli, mogoče še imajo, Sever in Končar 800kW asinhronske 6 polne motorje s kratkostično kletko za pogon odpraševalne naprave.
Pri zagonu se je pregrevala rotorska kletka (dosegla je preko 300°C v času zagona) in je posledično prihajalo do lomov le te. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 500 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|