 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.00
|
Objavljeno: Sob Feb 26, 2011 1:12 am Naslov sporočila: |
|
|
Samo malce si razjasni osnove, torej tok (amper, A), napetost (volt, V), moč (vat, W) in kapaciteta akumulatorja (amper-ura, Ah), pa boš sam prišel do zaključka.
V nasprotnem ne boš verjel nikomur, dokler ne boš probal v praksi ako to deluje kot želiš, ali pa le veljajo zakoni fizike...
Da se ne poglabljamo zdaj še v izkoristke in ostale omejitve, zaenkrat računaj na idealne razmere. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
start Član


Pridružen-a: Sob 06 Sep 2008 22:59 Prispevkov: 2392 Aktiv.: 11.70 Kraj: Eindhoven, Nizozemska
|
Objavljeno: Sob Feb 26, 2011 1:16 am Naslov sporočila: |
|
|
Sicer pa to z preiskusom v praksi, kot dokaz, sploh ni slaba ideja. Poskusi bos videl, mogoce pa ti bodo rezultati ustrezali. Sicer pa, ce ze imas namen uporabljati v tovornjaku, uporabljaj samo takrat ko motor tece, pa kuhalnik prej izklopi, sele nato, cez nekaj casa, se sam motor tovornjaka... _________________ Lep pozdrav!
Aljaž T. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
davidxxx88 Neznanec

Pridružen-a: Sre 23 Feb 2011 19:35 Prispevkov: 6 Aktiv.: 0.03 Kraj: NOVA GORICA
|
Objavljeno: Sob Feb 26, 2011 1:28 am Naslov sporočila: |
|
|
khm... _________________ HAHA
Nazadnje urejal/a davidxxx88 Sob Feb 26, 2011 1:46 am; skupaj popravljeno 2 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
. Član

Pridružen-a: Čet 06 Maj 2010 20:12 Prispevkov: 1035 Aktiv.: 5.62
|
Objavljeno: Sob Feb 26, 2011 1:36 am Naslov sporočila: |
|
|
Kakšen kamion pa imate vi da ima samo 120 Ah akumulatorje? Povprečje je od 160 Ah do 220 Ah.
Vedi da moraš kable od akumulatorjev pa do kabine napeljati posebej! Sedaj teoretično bi šlo če bi pečica porabila max. 1500W inverter pa naj bi bil vsaj 3000W Samo tole sploh ni dobra kombinacija, ker da bi te jaz videl nekje v nemčiji sredi noči na autohofu da mi [slovenščina je zame španska vas]š komino bi te tudi poslal ***** Raje si omisli kakšno mikrovalovno pečico, katere imajo tudi manjšo nazivno moč. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
davidxxx88 Neznanec

Pridružen-a: Sre 23 Feb 2011 19:35 Prispevkov: 6 Aktiv.: 0.03 Kraj: NOVA GORICA
|
Objavljeno: Sob Feb 26, 2011 1:47 am Naslov sporočila: |
|
|
Torej tovornjak ima altenator 24V 80A na to lahko "priključimo" pri 24V x 80A 2000WATOV ... khm... Po mojih izračunih če priključim inverter pri polni obremenitvi 220v 1500W znese cca 7A pri 220V torej to je pri 24V cca od 65A pa do 70A porabe toka pri polni obremenitvi inveterja... Teoretično po mojih izračunih mi ostanjejo baterije in 10A od altenatorja.... In stvar bi celo delovala... ko bi motor tekel... _________________ HAHA |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
davidxxx88 Neznanec

Pridružen-a: Sre 23 Feb 2011 19:35 Prispevkov: 6 Aktiv.: 0.03 Kraj: NOVA GORICA
|
Objavljeno: Sob Feb 26, 2011 1:51 am Naslov sporočila: |
|
|
 _________________ HAHA |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
. Član

Pridružen-a: Čet 06 Maj 2010 20:12 Prispevkov: 1035 Aktiv.: 5.62
|
Objavljeno: Sob Feb 26, 2011 1:56 am Naslov sporočila: |
|
|
In ti boš medtem ko boš pekel v pečici xy laufal kamion 1h ?
Skrajno nepraktična stvar, me pa zanima kolikšno velikost pečice imaš, in kam jo boš dal? Je pa vse več autohofov kjer lahko dobiš elektriko do kamiona, v osnovi je to mišljeno za priklop hladilnika na prikolici, ampak se da zmenit da tudi potegneš podaljšek do kamiona  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
laura Član

Pridružen-a: Tor 10 Avg 2010 11:48 Prispevkov: 1954 Aktiv.: 10.79 Kraj: Sobota
|
Objavljeno: Sob Feb 26, 2011 3:32 am Naslov sporočila: |
|
|
Hi!Reber,očitno nisi razumel kar sem napisal,kar sklepam iz tvoje navedbe da je grelec čisto omsko breme in NIMA ZAGONSKIH TOKOV.Zate ne vem ampak mi smo kar nekaj časa računali vpliv temperature materialov na električno prevodnost!In glej čudo:hladen cekas ali wolfram nima iste upornosti kot ogret na delovno temperaturo!Če ne verjameš,poskusi.Tisto filozofiranje o ročnem orodju pa sem(boljše da) kar preskočil! _________________ Dela kot švicarska ura-samo pokvarjena |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.61 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Sob Feb 26, 2011 10:18 am Naslov sporočila: |
|
|
laura je napisal/a: |
Hi!Reber,očitno nisi razumel kar sem napisal,kar sklepam iz tvoje navedbe da je grelec čisto omsko breme in NIMA ZAGONSKIH TOKOV.Zate ne vem ampak mi smo kar nekaj časa računali vpliv temperature materialov na električno prevodnost!In glej čudo:hladen cekas ali wolfram nima iste upornosti kot ogret na delovno temperaturo!Če ne verjameš,poskusi.Tisto filozofiranje o ročnem orodju pa sem(boljše da) kar preskočil! |
Ja to je vidno tudi v praksi. Priklopiš na 150W inverter mrzlo klasično 150W žarnico in inverter pravi, da je preobremenjen in se ugasne. Nato žarnico priklopiš na 230V v vtičnici za par sekund. Nato jo daš nazaj in voila deluje. _________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Slowfly Član


Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07 Prispevkov: 4082 Aktiv.: 17.21 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Feb 26, 2011 12:01 pm Naslov sporočila: |
|
|
@ Laura
Praviš, da ste dosti računali odvisnost upornosti od temperature prevodnega materiala. Mi tudi.
Ampk ti si očitno takrat sedel na ušesih, ali pa spal.
Običajno so grelci narejeni iz Konstantana, se strinjaš?
In termični koeficient za Konstantan je 0,00001.
Enačba za spremembo upornosti zaradi spremembe temperature materiala, pa se glasi: R= R(20) x (1 + mat x T), kjer je :
R = upornost materiala po doseženi končni - delovni temperaturi
R(20) = upornost materiala pri temperaturi 20° C
mat = količnik spremembe upornosti za določen material na ° C ( za Konstantan je kot rečeno 0,0001 1/K)
T = sprememba temperature (K)
No in za Konstantan iz katerega so običajno narejeni grelci, je za 100° C razlike temperature, sprememba upornosti grelca za 0,1%, prav za toliko se spremeni tudi tok. Če se torej temperatura grelca iz Konstantana spremeni za 500° C, se bo tok spremenil za 0,5%, oziroma pri moči 1,5 kW in napetosti 230 V, bo ob hladnem zagonu tok višji za celih 32,6 mA.
In temu ti praviš hud zagonski tok? Ne ga no kakat!
Nazadnje urejal/a Slowfly Ned Feb 27, 2011 2:28 am; skupaj popravljeno 2 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
int47 Član


Pridružen-a: Pon 15 Dec 2003 0:10 Prispevkov: 2104 Aktiv.: 8.87 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Feb 26, 2011 12:23 pm Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
inverter v tovornjaku... 24v inverter z 1500w ali 2000w in 1500w pečica... ker praktično v tovornjaku imamo dve bateriji po 120Ah + altenator. |
Baterije v tovornjaku so zagonske. Če nočeš vplivati na življensko dobo, jih lahko prazniš do 5%.
Ostane ti še alternator, ki v prostem teku verjetno ne bo dal od sebe 2kW. Zato bi se moral vozit ko kuhaš, ali pečeš. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kobranka Član

Pridružen-a: Sob 24 Jul 2010 19:37 Prispevkov: 3403 Aktiv.: 18.74 Kraj: nekje v zgornjem posočju
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Energetik-m Član


Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16 Prispevkov: 1392 Aktiv.: 7.36 Kraj: Zagorje
|
Objavljeno: Sob Feb 26, 2011 4:13 pm Naslov sporočila: |
|
|
6dan8 je napisal/a: |
mucek4 je napisal/a: |
Moj 12V 3000W pretvornik ima 8x 30A varovalko. |
Osem kosov 30A varovalk vzporedno? 8 x 30(A) = 240(A). Ja, to bi zdržalo porabnik tja v 3kW (pustimo zagonske tokove). O vzporedni vezavi varovalk pa raje ne bi. |
Ni nujno, da so varovalke vzporedno. Kaj pa če ima ta razsmernik 8 enot iz 12 na 300V DC, vezanih vzporedno na vhodu in izhodu, čemur sledi razsmernik, vsaka enota pa ima na 12V strani svojo varovalko? _________________ lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Slowfly Član


Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07 Prispevkov: 4082 Aktiv.: 17.21 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Feb 26, 2011 4:23 pm Naslov sporočila: |
|
|
In teh osem enot je treba tudi sinhronizirati. Ali misliš, da ne bi bilo potrebno? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.98
|
Objavljeno: Sob Feb 26, 2011 5:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
Paralelizacija varovalk ni tak hud problem. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 500 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|