 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
fluffy111 Član


Pridružen-a: Sob 13 Dec 2008 21:44 Prispevkov: 351 Aktiv.: 1.75 Kraj: Ptuj
|
Objavljeno: Čet Maj 12, 2011 7:17 pm Naslov sporočila: Agregat na alkohol, plin,... |
|
|
Pozdravljeni!
Temo sem odprl bolj ali manj zaradi radovednosti. Kdor pa ne vpraša, ne ve odgovora.
S kolegi smo debatirali, ali je možno bencin zamenjat s katerim drugim gorivom v bencinskem agregatu. Nekaj se je omenjal vodik, pa alkohol, itd. Sedaj pa mi to ne da miru. Ali dejansko namesto bencina lahko v agregat vlijem etanol ali pa se ga da predelat na vodik? Zanima me, če bi nastale kakšne razlike pri proizvodnji električne energije.
Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.01
|
Objavljeno: Čet Maj 12, 2011 7:30 pm Naslov sporočila: |
|
|
Predelava je možna, ni pa smiselna. Že iz ekonomskih in varnostnih (v primeru plina) razlogov, da praktičnih niti ne omenjam.
Razen če bi za znanost žrtvoval agregat, da se iz vsega skupaj kaj naučiš
Direkt etanol vlivat pa seveda ne gre. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
a.vidmar Član


Pridružen-a: Ned 08 Jul 2007 11:03 Prispevkov: 1159 Aktiv.: 5.30 Kraj: Postojna
|
Objavljeno: Čet Maj 12, 2011 8:15 pm Naslov sporočila: |
|
|
LPG ??  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.21 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Čet Maj 12, 2011 8:50 pm Naslov sporočila: |
|
|
Otto motor deluje tudi na
a.) alkohole (metanol, etanol itd) - modelarski, nekateri motorji za dirke (formula Indy)
b.) nekatere oglikovodike (petrolej) - motorji kmetijskih strojev (najbolj znan BCS kosilnice) in nekateri ladijski motorji in
c.) razne gorljive pline (LPG, vodik, generatorski in lesni plin itd).
Kako na te alternative deluje motor, ki je optimaliziran na bencin?
Ostala možna goriva imajo manjšo energetsko gostoto od bencina in posledično jih za isti učinek motor porabi več. Poleg tega je potrebno upoštevati tudi oktansko število goriva (kolikšno kompresijo prenese, preden pride do samovžiga goriva),
Našteti plini imajo nižje oktansko število od bencina n lahko povzročijo klenkanje, padec moči in hitro uničenje motorja. V najboljšem je potrebno prestaviti predvžig, v najslabšem še znižati kompresijo.
Poleg tega nečistoče v lesnem in generatorskem plinu povzročajo hitro obrabo motorja, če se plin ne sfiltrira ali naprave za proizvodnjo plina ne vzdržuje pravilno.
Vodik pa ima še zelo vroč plamen in zlahka povzroči pregrevanje in topljenje ventilov in batov. Poleg tega je zelo reaktiven in hitro pokvari mazalno olje.
Nasprotno imajo alkoholi zelo visoko oktansko število, čez 150 in njihovega potenciala v motorju, ki je grajen za bencin ne izkoristiš, kar spet pomeni večjo porabo.
Poleg tega, je pri alkoholih še ena huda zoprnija. Topijo in uničujejo tesnila in gumijaste cevi, ki prenesejo bencin in se naredi veliko škode v dovodu goriva v motor in vplinjaču/sistemu vbrizga, če se alkohol uporabi brez ustreznih predelav.
Potrebno je upoštevati tudi to, da imajo vse alternative drugo mešalno razmerje gorivo - zrak in je potrebno prilagoditi doziranje goriva in zraka v plinsko mešanico, da bo deloval motor optimalno.
Pod črto. Možno je, vsaj na papirju ali v sili. Vendar, če hočeš narediti, da bo delovanje zanesljivo, stvar ni več enostavna in poceni. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.99
|
Objavljeno: Čet Maj 12, 2011 9:16 pm Naslov sporočila: |
|
|
Edina poceni varianta bi bila predelava na jeklenko kuhinjskega plina, vendar zagotovo dražja od furanja agregata na bencin. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dyfan Član

Pridružen-a: Sob 05 Maj 2007 9:54 Prispevkov: 652 Aktiv.: 2.95
|
Objavljeno: Čet Maj 12, 2011 10:06 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kar nekaj starejših avtov je predelanih in vozijo na plin. Ti so še iz časov, ko so bili bencinski motorji zelo požrešni.
Pri teh je predelava na plin še nekako smiselna, saj je zaenkrat plin krepko cenejši od bencina, zato je cena kilometra malo manjša.
Pri zdajšnjih, ekonomičnejših motorjih se to ne izide več. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.21 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Čet Maj 12, 2011 10:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ne vem zakaj mi pride na misel jeklenka butana, ki futra agregat, le ta pa el. štedilnik...
Pri LPG je treba upoštevati, da je tisti na bencinskih črpalkah cenejši, kot tisti v jeklenkah in je slednja varianta dražja kot bencin, prva pa se mogoče celo izide, vendar ob resnem tveganju, da bo nekaj zletelo v zrak pri pretankavanju, če bi se tako predelalo agregat, saj je malo verjetno, da bi tak agregat vozil na "pumpo".
Prednost LPG je v manjši obrabi motorja, saj je to gorivo bolj čisto kot bencin.
Ima pa LPG tudi nekaj slabosti, poleg manjše moči ali večje porabe v primerjavi z bencinom (odvisno od natavitev).
Če ima motor vplinjač, kar je pri malih agregatih običajno, je štart verjetno še vedno mogoč samo na bencin. Poleg tega vplinjač pri pogonu na plin deluje "na suho" in se zaradi vibracij sčasoma poškoduje plovec in igla., kar oteži ali onemogoči štart in delovanje motorja na bencin.
Pri motorjih z vbrizgavanjem teh težav ni, je pa zato sama predelava dražja in ob naraščajočih cenah LPG za avte, verjetno že na meji ekonomske upravičenosti. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
fluffy111 Član


Pridružen-a: Sob 13 Dec 2008 21:44 Prispevkov: 351 Aktiv.: 1.75 Kraj: Ptuj
|
Objavljeno: Čet Maj 12, 2011 11:11 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sedaj pa bom lahko spal. Hvala vsem za odgovore.
Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
psevdonim Član


Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42 Prispevkov: 3406 Aktiv.: 14.92 Kraj: slo
|
Objavljeno: Sob Maj 14, 2011 12:20 am Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
Ne vem zakaj mi pride na misel jeklenka butana, ki futra agregat, le ta pa el. štedilnik... |
- saj takšno misel pri nas že prodajajo - ogrevanje na plin z agregatom. Imena firme se ne spomnim, eko-nekaj. Plin služi kot gorivo agregatu za oddajanje elektrike v omrežje, odpadna toplota pa greje hišo, tako nekako. Menda se splača povsod, kjer ima hiša priključek za plinovod. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.99
|
Objavljeno: Sob Maj 14, 2011 8:19 am Naslov sporočila: |
|
|
Splača se do prvega strojeloma. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.01
|
Objavljeno: Sob Maj 14, 2011 8:41 am Naslov sporočila: |
|
|
Kogeneracija.
Še ena bistra ideja eko-, bio-, green- in še kakih obsedencev.
Na nivoju elektrarne/toplarne ja, za hišno uporabo nikakor. Vsaj do nadalnjega ne. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
vitez93 Član


Pridružen-a: Pet 19 Sep 2008 20:00 Prispevkov: 1018 Aktiv.: 4.99 Kraj: Celje- Dobrna
|
Objavljeno: Sob Maj 14, 2011 8:57 am Naslov sporočila: |
|
|
Na smetišču v Bukovžlaku pri Celju kurijo metan, ki se sprošča iz odpadkov, v batnem motorju v generatorju za lastne potrebe. Koliko je motor predelan se pa ne spomnim več. Samo njim se splača, ker dobijo metan zastonj.  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kobranka Član

Pridružen-a: Sob 24 Jul 2010 19:37 Prispevkov: 3403 Aktiv.: 18.75 Kraj: nekje v zgornjem posočju
|
Objavljeno: Ned Avg 12, 2012 3:50 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zanima me kdo vse danes izdeluje Otto motorje? Nekaj sem poskusil najti na wikipediji ampak bore malo, največ je zgodovine?
Kakšne lastnosti ima petrolej? To je namreč precej zanimovo gorivo, saj ga lahko tankaš tako v svetilke kot nekatere agregate. Sicer kot je že napisano bi z malenkost predelav vse šlo tudi na alkohole(kot opisuje Azrael, kritične so gume).
Že omenjeni Otto motor me je spomnil na nekatere motorje, ki za izvajanje eksplozij namesto svečk z iskro uporabljajo žarilne svečke. Kateri agregati se poslužujejo tega, ali je celo možno, da so navadni agregati predelani na žarilne sečke? Kako tak sistem brez iskre sploh deluje? Seveda grobo poznam modelarske metanol motorje, za avtomobilske agregate mi je pa zadeva popolna neznanka. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Matej79 Član

Pridružen-a: Ned 11 Sep 2011 21:15 Prispevkov: 342 Aktiv.: 2.04 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Pon Avg 13, 2012 1:37 pm Naslov sporočila: |
|
|
Otto-vi motorji so vsi motorji z notranjim izgorevanjem, ki delujejo na bencin ali katero drugo gorivo in svečko z iskro. Motorji z notranjim izgorevanjem in žarilno svečko pa so Diesel motorji. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 496 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|