www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Merjenje pritiska olja v motorju
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4, 5
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
LinuxFuter
Član
Član



Pridružen-a: Pon 18 Jun 2007 14:40
Prispevkov: 389
Aktiv.: 1.77
Kraj: Novo mesto

PrispevekObjavljeno: Čet Jun 30, 2011 6:27 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

V bistvu obstajajo tudi povsem sintetična motorna olja, ampak cena je 17 ali 20€ za liter olja v Sloveniji (Motul 300V).
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pyr0Beast
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11
Prispevkov: 4969
Aktiv.: 23.98

PrispevekObjavljeno: Čet Jun 30, 2011 6:47 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Bremzolje je narejeno tako da ne nažira gume, zadnje različice so celo silikonske

Sintetična olja so pa esterska in ne mineralna.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
El Barto
Član
Član



Pridružen-a: Sob 08 Avg 2009 21:28
Prispevkov: 32
Aktiv.: 0.17
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Čet Jun 30, 2011 7:03 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Joze2 je napisal/a:
... Še tole, če se uporablja polno sintetična olja, servisni interval ni časovno pogojen, temveč le z prevoženimi kilometri.

Ti kar tako naprej. Applause

Sicer ne vem, kaj bo rekej eventuelni naslednji lastnik takega avta, jaz vem, da ga tudi od daleč ne pogledam.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ro-bi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53
Prispevkov: 3580
Aktiv.: 15.98

PrispevekObjavljeno: Čet Jun 30, 2011 11:36 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

El Barto je napisal/a:
Joze2 je napisal/a:
... Še tole, če se uporablja polno sintetična olja, servisni interval ni časovno pogojen, temveč le z prevoženimi kilometri.

Ti kar tako naprej. Applause

Sicer ne vem, kaj bo rekej eventuelni naslednji lastnik takega avta, jaz vem, da ga tudi od daleč ne pogledam.


To drži 100%!
Eventualni naslednji lastnik bo lahko tega vesel (da je notri sintetika) ali pa bo laik.
Sintetično olje ne "pije" vlage in to je vzrok, da je življenjska doba pogojena samo z kilometri.

Sam menjam olje hitreje, kot je predpisano.Piše na 15.000 , menjam na 10.000. Olje imam mazda dexelia 10w-30.
Avto pa pretežno gonim, zato menjam pogosteje.

_________________
3 x 3 = 9
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pyr0Beast
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11
Prispevkov: 4969
Aktiv.: 23.98

PrispevekObjavljeno: Pet Jul 01, 2011 12:19 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Navadno olje pa izpusti vlago ko se segreje ...


Olje se pokvari ko mu zmanjka detergentov in antikorozivnih dodatkov + dodatkov za ustrezno viskoznost
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ro-bi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53
Prispevkov: 3580
Aktiv.: 15.98

PrispevekObjavljeno: Pet Jul 01, 2011 7:28 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Napišem primer iz prve roke- gre za olje v kompresorju v delavnici.
Prvo je bilo notri "navadno" olje. SAE30, monogradno, kot je predpisano. Kompresor je po letu dni začel olje počasi piti. Sem zamenjal in čez leto dni spet enako...
Pa sem dobil sintetiko ( a je sintetika al ni se ne bi obremenjeval- pisalo je gor, da je full sintetika). In olja od tedaj nisem menjal niti dolival.
Minilo je 10 let!!!!
Lahko pride vsak pogledat, če želi. Olje se skozi steklo vidi, nivo je ves čas enak, barve je svetle.
Kompresor dela povprečno enako vsa leta.

Po mojem tista voda , ki se veže v "navadno" olje, povzroči oksidacijo,, kar se pri sintetičnem ne zgodi.

_________________
3 x 3 = 9
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pyr0Beast
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11
Prispevkov: 4969
Aktiv.: 23.98

PrispevekObjavljeno: Pet Jul 01, 2011 8:06 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kompresor se ne segreje toliko da bi se olje skuhalo, veliko hladnih zagonov pa tudi pripomore h nabiranju kondenza v sami mašini.


Voda ne povzroča oksidacije.

Olje v kompresorju se menja na določen interval in nikakor na 10 let.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
PZUFIC
Vseved



Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06
Prispevkov: 6987
Aktiv.: 32.61
Kraj: Rakek

PrispevekObjavljeno: Pet Jul 01, 2011 9:40 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pyr0Beast je napisal/a:
Olje v kompresorju se menja na določen interval in nikakor na 10 let.


Točno tako. Pri Trudbeniku celo na samem kompresorju piše. Ko je nov so intervali na krajši čas potem pa se olje menjava redno na daljše intervale. Vsekakor pa ne na 10 let pa ne glede nato, če kompresor ni opravil dovolj delovnih ur za menjavo olja.

_________________
Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran MSN Messenger - naslov
Azrael
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46
Prispevkov: 4432
Aktiv.: 22.20
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Pet Jul 01, 2011 3:44 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kompresor, ki komprimira zrak, zračno vlago iz zraka izloča tudi v olje. Temu se ni moč izogniti in tudi zato je treba olje v kompresorju menjati, saj se olje zaradi vode spreminja v emulzijo. Poleg tega se olje pri normalnem obratovanju kompresorja ne segreje čez 100°C, da bi se vlaga iz njega izločila.

So pa olja namenjena za uporabo v kompresorjih in nekatera sintetična olja nekoliko bolj odporna (več deemulgatorjev), vendar tudi to ne gre v nedogled. Bolje je ubogati proizvajalca kompresorja.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Joze2
Član
Član



Pridružen-a: Čet 30 Jun 2011 15:54
Prispevkov: 25
Aktiv.: 0.15
Kraj: Nm

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 04, 2011 12:59 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Me ne presenečajo takšni posti, jih je poln net, in zato se še čisto vsaka debata sprevrže v neprijetne debate. Nekateri uporabniki, ki premalo poznajo vsebino o kateri pišejo ali pa je sploh ne poznajo, na vsak način hočejo imeti svoj prav, namesto da bi se potrudili prijeti v roko kakšno strokovno knjigo (ne internet) in se o zadevi podučiti.

MadMax je napisal/a:
Polno sintetična olja niso enaka motornim oljem.
Edino res sintetično olje v avtu je "bremzolje". No, pa tisto v klimi.
Motorno olje je še vedno v osnovi mineralno, le da ima že toliko aditivov, da se ga je prijelo ime sintetično, po zaslugi marketinških nategovanj z nazivi.
In ker se tudi sintetična olja starajo (pa naj bodo to motorna "sintetična", ali pa bremzolja -katerih problem je higroskopnost) ne moreš pričakovati, da boš lahko oldtimerja 20 let drgnil na eno in isto olje.


In tako pridejo posti kot je ta v širno javnost, v njem je pa samo ena resnica, in to je, da je zavorno olje zelo hidroskopično, in ga je potrebno menjati vsaki 2 leti, ne glede na prevožene kilometre.
Glede "drgnjenja" oldtimerja z istim oljem 20 let, je tudi zelo "pametna izjava". Če bi že vlil v oldtimerja pravo sintetiko, ki odgovarja specifikaciji olja katero je bilo predpisano za ta avtomobil, ga lahko "drgneš" tudi 20 let, če ne boš prej naredil z njim vsaj 10 k km. Seveda pa mora biti motor brezhiben, tudi delovati mora brezhibno. Sicer pa, vsak si naj pogleda v navodila za uporabo svojega avtomobila, tam piše vse kar priporoča proizvajalec. Ta pa verjetno tudi nekaj ve, ali ne? Razen če ste prepolni znanja, pa vam je branje navodil sramotno, ker so ta namenjena za koga že? Nesmiselno nadaljevati, sicer pa je topic o načinu merjenja pritiska olja, kar je bilo že kolikor toliko rešeno.

_________________
Lp, Jože.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pyr0Beast
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11
Prispevkov: 4969
Aktiv.: 23.98

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 04, 2011 2:50 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Marketing proizvajalcev več kot očitno zelo dobro deluje.

Glede higroskopičnosti zavorne tekočine - zadeva v bistvu sploh ni tako problematična kakor se oglašuje.

Tudi če tekočina nase veže vlago to ne spremeni njene lastnosti - ustvarjanja pritiska na bate v zavorah.

Spremeni se le vrelišče.

Večji problem pri zavorah je njihovo nevzdrževanje - nobeden jim ne posveča pozornosti dokler nekaj ni hudo narobe.

Vsakih 5 let bi moral pregledati vse kritične in gibljive dele zavor, ter vse skupaj namazati ter pregledati ali tesnila - gumice še držijo.

Zadeva je nesramna zato, ker v primeru da gumica poči, neke velike mastnosti ne bo, saj že tako ni veliko masti na vodilih.
Problem pa nastane, ko začnejo zavore 'cukati'
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
boriskozjan
Član
Član



Pridružen-a: Pet 14 Nov 2008 23:23
Prispevkov: 956
Aktiv.: 4.73
Kraj: Šmarje pri Jelšah

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 04, 2011 12:32 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pyr0Beast je napisal/a:

Tudi če tekočina nase veže vlago to ne spremeni njene lastnosti - ustvarjanja pritiska na bate v zavorah.


vlaga v zavorni tekočini se zelo hitro upari in potem imamo zračni mehurček v zavorah Confused
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pyr0Beast
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11
Prispevkov: 4969
Aktiv.: 23.98

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 04, 2011 12:34 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

boriskozjan je napisal/a:
Pyr0Beast je napisal/a:

Tudi če tekočina nase veže vlago to ne spremeni njene lastnosti - ustvarjanja pritiska na bate v zavorah.


vlaga v zavorni tekočini se zelo hitro upari in potem imamo zračni mehurček v zavorah Confused


Zelo hitro - Pri 180°C hitro .....

Če nisi objesten voznik se čeljust na kaj več kot 100-ko niti ne bo segrela.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
MadMax
Član
Član



Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16
Prispevkov: 4743
Aktiv.: 20.00

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 04, 2011 12:46 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Joze2 je napisal/a:
...v njem je pa samo ena resnica, in to je, da je zavorno olje zelo hidroskopično, in ga je potrebno menjati vsaki 2 leti, ne glede na prevožene kilometre.
Glede "drgnjenja" oldtimerja z istim oljem 20 let, je tudi zelo "pametna izjava". Če bi že vlil v oldtimerja pravo sintetiko, ki odgovarja specifikaciji olja katero je bilo predpisano za ta avtomobil, ga lahko "drgneš" tudi 20 let, če ne boš prej naredil z njim vsaj 10 k km. Seveda pa mora biti motor brezhiben, tudi delovati mora brezhibno. Sicer pa, vsak si naj pogleda v navodila za uporabo svojega avtomobila, tam piše vse kar priporoča proizvajalec. Ta pa verjetno tudi nekaj ve, ali ne? Razen če ste prepolni znanja, pa vam je branje navodil sramotno, ker so ta namenjena za koga že?

Verjemi, da sem prebral več navodil kot sem imel avtov (pa nisem imel samo enega), a čisto vsi so imeli predpisano xxx km ali na yyy časa, kar pride prej.
"Sintetika" ima lahko 20 let predpisane lastnosti, a le v primeru, da je original zaprta in na suhem/hladnem skladiščena.
Čim pride v olje, pa naj bo to še bolj vesoljske tehnologije, vlaga, gorivo, saje, ..., pa se olje začne starat in proti temu ne moreš nič.


Pyr0Beast je napisal/a:
...Glede higroskopičnosti zavorne tekočine - zadeva v bistvu sploh ni tako problematična kakor se oglašuje.

Tudi če tekočina nase veže vlago to ne spremeni njene lastnosti - ustvarjanja pritiska na bate v zavorah.

Spremeni se le vrelišče.

Pravzaprav tudi vrelišče sploh ni kritično, če nisi res ekstremist pri bremzanju. (kar si tudi dopisal v predhodnem postu)
Posledica vlage, ki jo zadeva veže nase, je oksidacija cilindrov/batkov, in ta je spet vzrok za puščanje in posledično odpoved.
A kdo pozna kak primer odpovedi zavor zaradi parnih mehurčkov? Ne? Eden? Jaz nobenega (kar seveda ne pomeni, da jih tudi sploh ni, se razume)
Kaj pa puščanje kakega zavornega (pa tudi glavnega) cilindra? Marsikdo. Jaz iz prve roke nekaj, iz druge pa cel kup.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pyr0Beast
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11
Prispevkov: 4969
Aktiv.: 23.98

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 04, 2011 2:42 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Citiram:

Pravzaprav tudi vrelišče sploh ni kritično, če nisi res ekstremist pri bremzanju. (kar si tudi dopisal v predhodnem postu)
Posledica vlage, ki jo zadeva veže nase, je oksidacija cilindrov/batkov, in ta je spet vzrok za puščanje in posledično odpoved.
A kdo pozna kak primer odpovedi zavor zaradi parnih mehurčkov? Ne? Eden? Jaz nobenega (kar seveda ne pomeni, da jih tudi sploh ni, se razume)
Kaj pa puščanje kakega zavornega (pa tudi glavnega) cilindra? Marsikdo. Jaz iz prve roke nekaj, iz druge pa cel kup.

Oksidacija ni problem. Defekt na bremzah nastane izključno zaradi staranja gume (in kasnejših nepravilnih popravil)
Nato pa, ko guma spusti, kisik pride, tam kjer nebi smel in zadeva se začne bajno hitro starati.

Problem pri obnovi je tudi, če gumice ne nalegajo perfektno, kar se rado zgodi, če so dolgo stale v embalaži in izgubile elastičnosti in obliko.


Če se zavorna tekočina ne menja pa postane staranje le te resna težava. Sredstva ki so notri proti koroziji se porabijo in vse se samo še hitreje stara.


En problem pa nastane tudi pri neumnem mehaniku, ki čeljusti iz aluminija mažejo z bakrovo mastjo in ne silikonsko kakor je potrebno.

Tako da - šravfajte raje sami in kvalitetno.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4, 5
Stran 5 od 5

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 499 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group