 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.69 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Sre Mar 08, 2006 3:48 pm Naslov sporočila: |
|
|
V priloženi sliki je viden vpliv tankih žic (ali slaba napeljava) na širjenje motnje. V bistvu gre za padec napetosti. Ko motor starta (hard start) se v rdečih oblačkih sesede napetost ali pa dobi sunek (špico) napetosti. Oblaček lahko predstavlja napravo, oddelek,nadstrpje, zgradbo, naselje. Princip je isti, odvisno je le od moči motilne naprave. Taka stvar me je v praksi [cenzurirala] z motorjem od klime 26 kW. Resetiralo je računalnike. Napetosti/motnje sem gledal z osciloskopom. Upam, da je jasno, sicer še kaj narišem. Tiste napetosti na sliki so izmišljene, samo za primer.
Jur
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
35.26 KB |
Pogledana: |
56 krat |

|
Nazadnje urejal/a jur Sre Mar 08, 2006 3:59 pm; skupaj popravljeno 2 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.99 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Sre Mar 08, 2006 3:56 pm Naslov sporočila: |
|
|
Silvo je napisal/a: |
Iztok, tudi večji motor ne predstavlja problema. V firmi imamo največji običajen asihronski motor na odsesavanju 132Kw , ki se zaganja zvezda trikot. Bom jutri fotografiral - danes nimam s sabo aparata. Imeli smo tudi 160Kw na kompresorju. |
Čisto možno. Če je dovolj močno napajanje gre zvezda-trikot lahko tudi precej višje od 30kW. Zato ti popolnoma verjamem @Silvo.
Po mojih izkušnjah iz velike proizvodnje ki so jo projektirali nemci, so bili motorji do 30kW izvedeni preko zvezda-trikot, kar je bilo več (že 45kW) pa so že imeli "ajnlaserje".
Verjetno so se za tak način dimenzioniranja in vrste zagona odločili zato, ker je bilo v proizvodnji tudi precej elektronike ter računalnikov in njihovih povezav, ki bi jim špice takih zagonov lahko hitro delale težave.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
glinik Član

Pridružen-a: Ned 22 Jan 2006 19:25 Prispevkov: 33 Aktiv.: 0.14 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Sre Mar 08, 2006 4:14 pm Naslov sporočila: |
|
|
jur,
razumem - hvala ti. Saj je logično, pri manjši napetosti je višji tok.
Iztok,
upam da mi bodi čimprej odpisali in bom lahko meril zagonske tokove.
Da se vrnem na tisti 1f 1,5kW motor. Je še kakšna druga razlaga, da je tok v prostem teku tako visok (10A)??
Lp
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.91 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Sre Mar 08, 2006 5:14 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tisti tok definitvno ni normalen. Se motor kaj segreva. Če ima motor slučajno centrifugalno stikalo za zagon, potem obstaja verijetnost, da je "zapikalo" ter je pomožno navitje stalno vključeno in "zavira" motor.
Sicer je treba pri mehkih startih pred vsem pa pri frekvenčnih pretvornikih opomniti na eno zelo neprijetno stvar. To so radiofrekvenčne motnje, ki jih povzročajo te naprave. Zaradi tega je priporočljivo, da je razdalja od frekvenčnega do motorja čim krajša. Po možnosti pa uporabiti močnostni kabel z opletom, katerega na eni strani ozemlimo, sploh če bo kabel položen po kaki polici skupaj z ostalim kablovjem krmiljenja, elektronike itd...
Težavo, ki sem jo doživel sam sem nekoč na forumu že opisal.
Na kratko:
Motor, ki je sicer poganjal transport stroja je bil v orginalu gnan direktno. Regulacija pa je bila izvedena s servo-variatorskimi jermenicami. Ker smo z omenjenimi jermenicami imeli večne težave, smo se odločili narediti fiksne jermenice, motor pa gnati s frekvenčnim. Seveda smo to izvedli. Zadeva je z mehanske ter električne strani normalo stekla. Težava pa se je pokazala, ko smo pognali cel stroj. Centralni računalnik na stroju je dobesedno zbluzil.
Vzrok so bile motnje, ki jih je povzročal frekvenčni. Italjani - "strokovnjaki", ko je treba določeno zadevo zakomlicirat so v cev zraven močnostnih kablov za pogon motorja potisnili še "goli" kabel za enkoder, ki je bil na osi transporta. Zadevo smo rešili tako, da smo ta kabel zamenjali s kablom z oklopom.
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber Član


Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20 Prispevkov: 2279 Aktiv.: 9.62 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Sre Mar 08, 2006 5:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
@ Silvo
Čisto mimogrede, delal sem v Acroni na Jesenicah, pa tudi v Sava Kranj, pa je bilo do nekaj KW moči vse direkt, brez preklopa. Večji motorji ki poganjajo kakšne turbinske ventilatorje pa so imeli zvezda/trikot, ali pa kakšni stroji, ki imajo močan motor in kakšen vztrajnik na motorju ali pa da je bil zagon težak.
Težka industrija ima vse sorte vezave.
@ Iztok
Tako je, pri težki industriji, kjer imajo ogromne priključne moči, si lahko privoščijo precej direktne zagone in zvezda/trikot tudi pri motorjih krepko čez 100KW
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.99 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Sre Mar 08, 2006 5:24 pm Naslov sporočila: |
|
|
glinik je napisal/a: |
...
Da se vrnem na tisti 1f 1,5kW motor. Je še kakšna druga razlaga, da je tok v prostem teku tako visok (10A)?? |
Nekaj o tem ti je napisal že Silvo. Razlog je lahko še pokvarjen motor (med-ovojni stik). Velikokrat je napaka tudi mehanska, npr. ležaj ... se motor normalno lahko zavrti z roko?
In še to ... kako si enofazni motor krmilil z frekvenčnikom? Kakšen frekvenčnik si uporabil - priloži kakšno shemo in točen opis motorja?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.91 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Sre Mar 08, 2006 5:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
Obstaja tudi vrsta zelo težkih zagonov, ki jim mehki zagoni niso kos. V tovarni ivernih plošč sem gledal stroj za pripravo iverja. Tam glavni motor zažene hidormotor. Ko le ta doseže potrebne obrate, se motor direkno vključi.
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.99 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Sre Mar 08, 2006 5:30 pm Naslov sporočila: |
|
|
reber je napisal/a: |
@ Iztok
Tako je, pri težki industriji, kjer imajo ogromne priključne moči, si lahko privoščijo precej direktne zagone in zvezda/trikot tudi pri motorjih krepko čez 100KW |
Že imajo dovolj denarja ... večina takšnih industrij plačuje elektriko po špicah ...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
glinik Član

Pridružen-a: Ned 22 Jan 2006 19:25 Prispevkov: 33 Aktiv.: 0.14 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Čet Mar 09, 2006 10:13 am Naslov sporočila: |
|
|
Danes sem ponovno pognal motor, malenkost se greje. Zdaj ne vem če je to normano. Tudi vrti se lahko z roko oz. malo "ropota!
Na plaketi motorja so naslednji podatki:
Gorenje SEVER
Subotica Jugoslavija
Typ: ZKM 90L2
1FAZ MOT 220V
12,5A 1,5KW
cos fi=0,8 2890/min
50Hz IP44 B3
Motor sem krmilil s to zadevo, ki jo bomo uvažali. Nisem hotel delat reklame, ampak naj bo. Zadeva se imenije Powerboss, v Ameriki Motorboss. Sam zagon lahko nastavljam s 3mi pini, ki mi omogočajo zagonske čase od 0,5 do 30s in startno napetost od 30 do 50% nazivne. S 4im pinom pa vključim oz. izključim optimizacijo (to je za prihranek o katerem sem (zgoraj) govoril)
Lp
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.69 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Čet Mar 09, 2006 10:37 am Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
...so v cev zraven močnostnih kablov za pogon motorja potisnili še "goli" kabel za enkoder, ki je bil na osi transporta. Zadevo smo rešili tako, da smo ta kabel zamenjali s kablom z oklopom...
|
Oklopljen kabel (z bakrom oklopljen) odpravi predvsem električne motnje (iskrenje in podobno). Ne odpravi pa magnetnih. Magnetno polje gre skozi bakreni oklop in še vedno inducira motilno napetost v vodnikih. Pri nas smo signalne kable morali fizično prestavit drugam.
Glinik: malenkostno gretje je normalno. Glede na to da skoz motor teče električni tok, sploh ne more biti hladen (ohmske, vrtinčne izgube). Ropotanje pa ni prav dobro... Konico izvijača na ležaj, ročaj izvijača v uho (ne pregloboko!) in pri ročnem vrtenju rotorja se bo slišalo, kateri ležaj je problem.
Jur
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
iskra Član

Pridružen-a: Tor 14 Okt 2003 10:13 Prispevkov: 797 Aktiv.: 3.36 Kraj: Lokev ,Boa , KOPER
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Vajdo Član


Pridružen-a: Čet 23 Sep 2004 23:06 Prispevkov: 1088 Aktiv.: 4.59 Kraj: Ribnica
|
Objavljeno: Čet Mar 09, 2006 11:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pri nas smo 3 mesece nazaj delali prešo za papir za v Dubaj, in smo imeli gor 2 motorja po 45Kw. Motorja sta poganjala hidravlično črpalko. Vse skupaj je delovalo na 3x35A varovalkah in 5X25 mm2 kablu. Zagon je bil sicer viden na lučeh katere so kar pošteno zmanjšale svetlobo. No po cca 1 uri je odneslo 1 fazo, in ko smo hoteli zamenjati varovalko, je glavna omarica kar malo smrdela, podnožje pa totalno vroče. Žal ni bilo druge pomoči, ker je bilo potrebno stestirati. Mesec kasneje smo vajo ponovili. Sem pa prvič videl topel kabel s tako kvadraturo.
_________________ Lep pozdrav, Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
janez03 Član


Pridružen-a: Čet 02 Sep 2004 9:43 Prispevkov: 143 Aktiv.: 0.60 Kraj: tržič
|
Objavljeno: Pet Mar 10, 2006 10:50 am Naslov sporočila: |
|
|
90 kW ste poganjali preko 3x35 A varovalk?????
Najbrž vsak motor posebej.
L.p.; Janez
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.91 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Pet Mar 10, 2006 10:54 am Naslov sporočila: |
|
|
iskra je napisal/a: |
...Za trofazne motorje uporabimo dve taki vezji (eno fazo direktno vežemo)... |
Bolj ko to gledam manj mi je jasno Kako priklopiš trofazen motor ? Vezja ne moreš dati kar "vmes?" Mogoče takole:K1/K3 =0 (zvezdišče motorja) K2 (na eni fazi, drugo vezje na drugi fazi) K4 na motor (recimo eden U drugi na V)
Motor imamo vezan v zvezdo. Iskra do kake moči motor si zaganjal tako?
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Vajdo Član


Pridružen-a: Čet 23 Sep 2004 23:06 Prispevkov: 1088 Aktiv.: 4.59 Kraj: Ribnica
|
Objavljeno: Pet Mar 10, 2006 4:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
janez03 je napisal/a: |
90 kW ste poganjali preko 3x35 A varovalk?????
Najbrž vsak motor posebej.
L.p.; Janez |
Prvo je delal samo 1 motor, nato pri določenih funkcijah pa še drugi. Tako da sta na momente po cca 10 min delala oba. Sej smo kar malo debelo gledali, ampak je šlo.
_________________ Lep pozdrav, Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 496 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|