www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Zagon elektromotorja ... kateri je ugodnejši?
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
jur
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45
Prispevkov: 5142
Aktiv.: 21.69
Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]

PrispevekObjavljeno: Sre Mar 08, 2006 3:48 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

V priloženi sliki je viden vpliv tankih žic (ali slaba napeljava) na širjenje motnje. V bistvu gre za padec napetosti. Ko motor starta (hard start) se v rdečih oblačkih sesede napetost ali pa dobi sunek (špico) napetosti. Oblaček lahko predstavlja napravo, oddelek,nadstrpje, zgradbo, naselje. Princip je isti, odvisno je le od moči motilne naprave. Taka stvar me je v praksi [cenzurirala] z motorjem od klime 26 kW. Resetiralo je računalnike. Napetosti/motnje sem gledal z osciloskopom. Upam, da je jasno, sicer še kaj narišem. Tiste napetosti na sliki so izmišljene, samo za primer.

Jur



motnja.JPG
 Opis:
 Velikost datoteke:  35.26 KB
 Pogledana:  56 krat

motnja.JPG




Nazadnje urejal/a jur Sre Mar 08, 2006 3:59 pm; skupaj popravljeno 2 krat
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.99
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Sre Mar 08, 2006 3:56 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Silvo je napisal/a:
Iztok, tudi večji motor ne predstavlja problema. V firmi imamo največji običajen asihronski motor na odsesavanju 132Kw , ki se zaganja zvezda trikot. Bom jutri fotografiral - danes nimam s sabo aparata. Imeli smo tudi 160Kw na kompresorju.

Čisto možno. Če je dovolj močno napajanje gre zvezda-trikot lahko tudi precej višje od 30kW. Zato ti popolnoma verjamem @Silvo.
Po mojih izkušnjah iz velike proizvodnje ki so jo projektirali nemci, so bili motorji do 30kW izvedeni preko zvezda-trikot, kar je bilo več (že 45kW) pa so že imeli "ajnlaserje".
Verjetno so se za tak način dimenzioniranja in vrste zagona odločili zato, ker je bilo v proizvodnji tudi precej elektronike ter računalnikov in njihovih povezav, ki bi jim špice takih zagonov lahko hitro delale težave.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
glinik
Član
Član



Pridružen-a: Ned 22 Jan 2006 19:25
Prispevkov: 33
Aktiv.: 0.14
Kraj: Maribor

PrispevekObjavljeno: Sre Mar 08, 2006 4:14 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

jur,
razumem - hvala ti. Saj je logično, pri manjši napetosti je višji tok.

Iztok,
upam da mi bodi čimprej odpisali in bom lahko meril zagonske tokove.
Da se vrnem na tisti 1f 1,5kW motor. Je še kakšna druga razlaga, da je tok v prostem teku tako visok (10A)??

Lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo AIM - AOL Instant - naslov Yahoo Messenger - naslov MSN Messenger - naslov
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14673
Aktiv.: 61.91
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Sre Mar 08, 2006 5:14 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tisti tok definitvno ni normalen. Se motor kaj segreva. Če ima motor slučajno centrifugalno stikalo za zagon, potem obstaja verijetnost, da je "zapikalo" ter je pomožno navitje stalno vključeno in "zavira" motor.

Sicer je treba pri mehkih startih pred vsem pa pri frekvenčnih pretvornikih opomniti na eno zelo neprijetno stvar. To so radiofrekvenčne motnje, ki jih povzročajo te naprave. Zaradi tega je priporočljivo, da je razdalja od frekvenčnega do motorja čim krajša. Po možnosti pa uporabiti močnostni kabel z opletom, katerega na eni strani ozemlimo, sploh če bo kabel položen po kaki polici skupaj z ostalim kablovjem krmiljenja, elektronike itd...
Težavo, ki sem jo doživel sam sem nekoč na forumu že opisal.
Na kratko:
Motor, ki je sicer poganjal transport stroja je bil v orginalu gnan direktno. Regulacija pa je bila izvedena s servo-variatorskimi jermenicami. Ker smo z omenjenimi jermenicami imeli večne težave, smo se odločili narediti fiksne jermenice, motor pa gnati s frekvenčnim. Seveda smo to izvedli. Zadeva je z mehanske ter električne strani normalo stekla. Težava pa se je pokazala, ko smo pognali cel stroj. Centralni računalnik na stroju je dobesedno zbluzil. Sad
Vzrok so bile motnje, ki jih je povzročal frekvenčni. Italjani - "strokovnjaki", ko je treba določeno zadevo zakomlicirat so v cev zraven močnostnih kablov za pogon motorja potisnili še "goli" kabel za enkoder, ki je bil na osi transporta. Zadevo smo rešili tako, da smo ta kabel zamenjali s kablom z oklopom.

_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
Član
Član



Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20
Prispevkov: 2279
Aktiv.: 9.62
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Sre Mar 08, 2006 5:18 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

@ Silvo

Čisto mimogrede, delal sem v Acroni na Jesenicah, pa tudi v Sava Kranj, pa je bilo do nekaj KW moči vse direkt, brez preklopa. Večji motorji ki poganjajo kakšne turbinske ventilatorje pa so imeli zvezda/trikot, ali pa kakšni stroji, ki imajo močan motor in kakšen vztrajnik na motorju ali pa da je bil zagon težak.
Težka industrija ima vse sorte vezave.

@ Iztok

Tako je, pri težki industriji, kjer imajo ogromne priključne moči, si lahko privoščijo precej direktne zagone in zvezda/trikot tudi pri motorjih krepko čez 100KW
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.99
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Sre Mar 08, 2006 5:24 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

glinik je napisal/a:
...
Da se vrnem na tisti 1f 1,5kW motor. Je še kakšna druga razlaga, da je tok v prostem teku tako visok (10A)??

Nekaj o tem ti je napisal že Silvo. Razlog je lahko še pokvarjen motor (med-ovojni stik). Velikokrat je napaka tudi mehanska, npr. ležaj ... se motor normalno lahko zavrti z roko?
In še to ... kako si enofazni motor krmilil z frekvenčnikom? Kakšen frekvenčnik si uporabil - priloži kakšno shemo in točen opis motorja?
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14673
Aktiv.: 61.91
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Sre Mar 08, 2006 5:26 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Obstaja tudi vrsta zelo težkih zagonov, ki jim mehki zagoni niso kos. V tovarni ivernih plošč sem gledal stroj za pripravo iverja. Tam glavni motor zažene hidormotor. Ko le ta doseže potrebne obrate, se motor direkno vključi.
_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.99
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Sre Mar 08, 2006 5:30 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

reber je napisal/a:

@ Iztok

Tako je, pri težki industriji, kjer imajo ogromne priključne moči, si lahko privoščijo precej direktne zagone in zvezda/trikot tudi pri motorjih krepko čez 100KW

Že imajo dovolj denarja ... večina takšnih industrij plačuje elektriko po špicah ... Wink
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
glinik
Član
Član



Pridružen-a: Ned 22 Jan 2006 19:25
Prispevkov: 33
Aktiv.: 0.14
Kraj: Maribor

PrispevekObjavljeno: Čet Mar 09, 2006 10:13 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Danes sem ponovno pognal motor, malenkost se greje. Zdaj ne vem če je to normano. Tudi vrti se lahko z roko oz. malo "ropota!

Na plaketi motorja so naslednji podatki:

Gorenje SEVER
Subotica Jugoslavija
Typ: ZKM 90L2
1FAZ MOT 220V
12,5A 1,5KW
cos fi=0,8 2890/min
50Hz IP44 B3

Motor sem krmilil s to zadevo, ki jo bomo uvažali. Nisem hotel delat reklame, ampak naj bo. Zadeva se imenije Powerboss, v Ameriki Motorboss. Sam zagon lahko nastavljam s 3mi pini, ki mi omogočajo zagonske čase od 0,5 do 30s in startno napetost od 30 do 50% nazivne. S 4im pinom pa vključim oz. izključim optimizacijo (to je za prihranek o katerem sem (zgoraj) govoril)

Lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo AIM - AOL Instant - naslov Yahoo Messenger - naslov MSN Messenger - naslov
jur
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45
Prispevkov: 5142
Aktiv.: 21.69
Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]

PrispevekObjavljeno: Čet Mar 09, 2006 10:37 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Citiram:
...so v cev zraven močnostnih kablov za pogon motorja potisnili še "goli" kabel za enkoder, ki je bil na osi transporta. Zadevo smo rešili tako, da smo ta kabel zamenjali s kablom z oklopom...


Oklopljen kabel (z bakrom oklopljen) odpravi predvsem električne motnje (iskrenje in podobno). Ne odpravi pa magnetnih. Magnetno polje gre skozi bakreni oklop in še vedno inducira motilno napetost v vodnikih. Pri nas smo signalne kable morali fizično prestavit drugam.

Glinik: malenkostno gretje je normalno. Glede na to da skoz motor teče električni tok, sploh ne more biti hladen (ohmske, vrtinčne izgube). Ropotanje pa ni prav dobro... Konico izvijača na ležaj, ročaj izvijača v uho (ne pregloboko!) in pri ročnem vrtenju rotorja se bo slišalo, kateri ležaj je problem.

Jur
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
iskra
Član
Član



Pridružen-a: Tor 14 Okt 2003 10:13
Prispevkov: 797
Aktiv.: 3.36
Kraj: Lokev ,Boa , KOPER

PrispevekObjavljeno: Čet Mar 09, 2006 9:56 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kar nekaj časa nazaj sem se igral s to stvarco in moram reči , da deluje odlično. Za trofazne motorje uporabimo dve taki vezji (eno fazo direktno vežemo). Profesionalne izvedbe imajo procesorje in vektorsko krmiljenje in mnogo večjo ceno Confused . Zelo lepo se vidi delovanje "mehkega starta " , če na vezje priključimo navadno žarnico.


MEHKI_START_ASIH_MOTORJA.pdf
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  MEHKI_START_ASIH_MOTORJA.pdf
 Velikost datoteke:  15.33 KB
 Downloadano:  96 krat


_________________
L.P. iskra
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Vajdo
Član
Član



Pridružen-a: Čet 23 Sep 2004 23:06
Prispevkov: 1088
Aktiv.: 4.59
Kraj: Ribnica

PrispevekObjavljeno: Čet Mar 09, 2006 11:51 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pri nas smo 3 mesece nazaj delali prešo za papir za v Dubaj, in smo imeli gor 2 motorja po 45Kw. Motorja sta poganjala hidravlično črpalko. Vse skupaj je delovalo na 3x35A varovalkah in 5X25 mm2 kablu. Zagon je bil sicer viden na lučeh katere so kar pošteno zmanjšale svetlobo. No po cca 1 uri je odneslo 1 fazo, in ko smo hoteli zamenjati varovalko, je glavna omarica kar malo smrdela, podnožje pa totalno vroče. Žal ni bilo druge pomoči, ker je bilo potrebno stestirati. Mesec kasneje smo vajo ponovili. Sem pa prvič videl topel kabel s tako kvadraturo.
_________________
Lep pozdrav, Primož
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo MSN Messenger - naslov
janez03
Član
Član



Pridružen-a: Čet 02 Sep 2004 9:43
Prispevkov: 143
Aktiv.: 0.60
Kraj: tržič

PrispevekObjavljeno: Pet Mar 10, 2006 10:50 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

90 kW ste poganjali preko 3x35 A varovalk?????
Najbrž vsak motor posebej.

L.p.; Janez
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14673
Aktiv.: 61.91
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Pet Mar 10, 2006 10:54 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

iskra je napisal/a:
...Za trofazne motorje uporabimo dve taki vezji (eno fazo direktno vežemo)...


Bolj ko to gledam manj mi je jasno Confused Kako priklopiš trofazen motor ? Vezja ne moreš dati kar "vmes?" Mogoče takole:K1/K3 =0 (zvezdišče motorja) K2 (na eni fazi, drugo vezje na drugi fazi) K4 na motor (recimo eden U drugi na V)
Motor imamo vezan v zvezdo. Iskra do kake moči motor si zaganjal tako?

_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Vajdo
Član
Član



Pridružen-a: Čet 23 Sep 2004 23:06
Prispevkov: 1088
Aktiv.: 4.59
Kraj: Ribnica

PrispevekObjavljeno: Pet Mar 10, 2006 4:00 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

janez03 je napisal/a:
90 kW ste poganjali preko 3x35 A varovalk?????
Najbrž vsak motor posebej.

L.p.; Janez


Prvo je delal samo 1 motor, nato pri določenih funkcijah pa še drugi. Tako da sta na momente po cca 10 min delala oba. Sej smo kar malo debelo gledali, ampak je šlo.

_________________
Lep pozdrav, Primož
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo MSN Messenger - naslov
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3  Naslednja
Stran 2 od 3

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 496 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group