www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Težave z zagonom elektro motorja kjub mehkemu zagonu.
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
slavko p
Član
Član



Pridružen-a: Čet 20 Maj 2010 22:01
Prispevkov: 151
Aktiv.: 0.82
Kraj: ljubljana

PrispevekObjavljeno: Čet Feb 23, 2012 10:26 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Mehki zagon si lahko predstavljaš kot pipo. Bolj ko jo odpreš več vode gre skozi, se pravi pri mehkem zagonu toka. Pri zagonu lahko motor vleče do 600% nazivnega toka.
Zmanjšaj čas zagona na 10 sekund.

Slavko p
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Andriy
Član
Član



Pridružen-a: Pon 12 Nov 2007 13:10
Prispevkov: 22
Aktiv.: 0.10

PrispevekObjavljeno: Čet Feb 23, 2012 11:00 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

verjetno bo res nekaj na tem Smile
sedaj je bilo vse obrnjeno na max. se pravi
start time (od1-10s) bil na 10s
Stop time (od1-10s) bil na 10s
Initial voltage (od 30 - 80% omrežne napetosti) bil na 80%

Verjetno bi moral ugotoviti pravo razmerje za zagon motorja, ali se motim?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Azrael
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46
Prispevkov: 4432
Aktiv.: 22.20
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Čet Feb 23, 2012 11:06 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Je ta ventilator in komora, nek industrijski izdelek ali nekaj sestavljeno iz delov, ki so se našli?

Če mehansko in električno ni nič narobe, ostaneta samo dve možnosti:

- prešibak motor ali
- napačno nastavljen zagon.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Azrael
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46
Prispevkov: 4432
Aktiv.: 22.20
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Čet Feb 23, 2012 11:25 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zanima pa me še nekaj, razlog za mehki zagon?

Če bi rad simuliral zvezda trikot stikalo potem daj motorju 57% Un ali še manj. Pri 80% je motor samo temeljito preobremenjen. saj mu ne narediš drugega kot, da poskusi speljati na polne vrtljaje s prenizko napetostjo, kar pri ventilatorju ni mogoče in posledično motor vleče prevelik tok dokler zaščita ne izpade.

Mehki zagon uporabi samo toliko, da motor spelje, potem pa na polno napetost, drugače bo predolgo lezel na delovne vrtljaje.

Mimogrede, ne se sekirat zaradi 4 kW. V Acroniju so se 800 kW motorji odpraševalne naprave zaganjali direktno. Vsi poskusi električnih mehkih zagonov so rezultirali v kurjenje motorjev.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Andriy
Član
Član



Pridružen-a: Pon 12 Nov 2007 13:10
Prispevkov: 22
Aktiv.: 0.10

PrispevekObjavljeno: Čet Feb 23, 2012 11:26 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Azrael je napisal/a:
Je ta ventilator in komora, nek industrijski izdelek ali nekaj sestavljeno iz delov, ki so se našli?

Če mehansko in električno ni nič narobe, ostaneta samo dve možnosti:

- prešibak motor ali
- napačno nastavljen zagon.


Ne to je industrijska izdelava.
Glede motorja težko rečem (ali je ali ni prešibak)
Upajmo da se bo dalo rešiti težavo z nastavitvami
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Andriy
Član
Član



Pridružen-a: Pon 12 Nov 2007 13:10
Prispevkov: 22
Aktiv.: 0.10

PrispevekObjavljeno: Čet Feb 23, 2012 11:40 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Razlog za mehki zagon je bilo dejstvo da se motorja ne da priklopit (delta/star) in ker je cenejši od frekvenčnika.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ElGrigon
Član
Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38
Prispevkov: 3883
Aktiv.: 16.86
Kraj: okolica Lenarta

PrispevekObjavljeno: Čet Feb 23, 2012 11:44 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zagon motorja bi moral biti daljši kot 10s, če imaš sedaj 30A zagonskega toka zaradi prehitrega naraščanja momenta glede na breme.
_________________
lp, ElGrigon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
lojzek
Član
Član



Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00
Prispevkov: 3387
Aktiv.: 15.98

PrispevekObjavljeno: Pet Feb 24, 2012 7:17 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ali ni še nihče pomislil, da je mogoče kaj narobe z motorsko zaščito? Seveda predvsem, če je stara se je lahko "razštelala" -> zamenjaj.

Koliko časa pa traja zagon? Ali zaščita vrže ven takoj (kratkostični del zaščite) ali šele čez nekaj deset sekund (bimetalni del zaščite)? Pravzaprav v vsakem od teh dveh primerov bi jaz zaščito malce dvignil.

Drugače bi pa pri tem malem 4kW pingvinčku tudi jaz predlagal kar direkten zagon. Včasih je za motor to manjše mučenje, kot pa preko mehkega zagona..
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
poule
Član
Član



Pridružen-a: Čet 11 Jan 2007 19:53
Prispevkov: 813
Aktiv.: 3.62
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pet Feb 24, 2012 7:32 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Sam uporabljam postopek določanja parametrov napisan tule. . str 93 in 100. Mogoče bi potreboval bolj "heavy" softstarter. Default vrednosti za manjši ventilator so nekako 40% starting voltage, ramp time 10s, I lim 4*In in stop time 0s....potem greš po tabeli ...
Drugače sam doma zaganjam 4kW motor direkt (v trikotu) . Poganja pa ventilator od sušilne naprave za seno. Če imaš pogon preko jermena, lahko malo zmanjšaš jermenico...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Azrael
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46
Prispevkov: 4432
Aktiv.: 22.20
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Pet Feb 24, 2012 11:51 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Mislim, da z bimetalkom ni nič narobe, ampak samo to, da motor dobi 80% napetosti, potem pa revež vleče prevelik tok, saj drugače ne dobi zadostne moči za vrtenje tistega ventilatorja.

Mehak zagon je namenjen da zmanjša sunek v omrežju in manjšim mehanskim obremenitvam postrojenja, ne pa, da bo motor lažje delal. Za motor je to pogosto slabše, kot če se ga vklopi direktno.

Sicer pa, če je motor 4 kW in je grajen za zvezdo 400 V, ima za namen zmanjšanja zagonskih tokov verjetno ustrezno oblikovano rotorsko kletko, kar zadostuje.

Zato mi še vedno ni jasno čemu kompliciranje z mehkim zagonom? Če je to nek industrijski obrat, najbrž ni samo 3x 16 A priključek, pri katerem bi direkten zagon tega ventilatorja že lahko predstavljal manjši problem.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Andriy
Član
Član



Pridružen-a: Pon 12 Nov 2007 13:10
Prispevkov: 22
Aktiv.: 0.10

PrispevekObjavljeno: Pet Feb 24, 2012 4:47 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pozdravljeni

Najprej bi se vsem zahvalil za pomoč pri iskanju rešitve

Da ne bo pomislekov gre za nov stroj vključno z novo elektro omaro.

Ko sem zjutraj poskusil z nasveti ki ste mi jih dali, se zadeva ni in ni hotela zagnati Sad

Čeprav s komponentami Schneider Electric še nisem imel težav (pa sem dal skozi že kar nekaj projektov) sem si rekel, da poskusim zamenjati še motorsko zaščito.

Motorsko zaščito sem nastavil na 8,2A in zadeva je v prvo zalaufala Smile Po testiranju sem prišel do ugotovitve da je mehki zagon nepotreben in sem ga odstranil iz sistema.

Še sedaj pa ne morem verjeti da je bila zanič nova motorska zaščita. Evil or Very Mad

Tako da zadevica je rešena in še enkrat hvala vsem

LP
Andrej
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pyr0Beast
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11
Prispevkov: 4969
Aktiv.: 23.98

PrispevekObjavljeno: Pet Feb 24, 2012 5:42 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Mogoče je zaščita samo pametnejša od uporabnika. Brick wall
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Energetik-m
Član
Član



Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16
Prispevkov: 1392
Aktiv.: 7.36
Kraj: Zagorje

PrispevekObjavljeno: Sob Feb 25, 2012 12:52 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Samo dva razloga sta za uporabo mehkega zagona:
-omrežje ne prenese zagonskega toka
-mehanika pogona ne prenese zagonskega momenta

V vsakem primeru moraš nastaviti, seveda v okviru teh dveh omejitev, omejitev toka na maksimum in čas zagona na minimum.
Zakaj?
Med zagonom, ko je hitrost vrtenja še majhna, imamo velik slip in posledično segrevanje rotorja, tega pa nobena motorska zaščita ne detektira, tudi če so v motorju termočleni, se bo rotor hitreje pregrel kot stator.
Zato moramo čas zagona čim bolj skrajšati.

Nastavi čas zagona na minimum ali pa odstrani mehki zagon, pa bo mir.

_________________
lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
ElGrigon
Član
Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38
Prispevkov: 3883
Aktiv.: 16.86
Kraj: okolica Lenarta

PrispevekObjavljeno: Sob Feb 25, 2012 2:29 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zanimivo kakšni predlogi.

V žerjavni tehniki odkar uporabljamo frekvenčne pogone, ni problema z motorji glede nizkih obratov obratovanja -> različne hitrosti voženj.

Potem se spomnimo razne pogone črpalk,..itd.

V glavnem mehki zagon je razbremenitev ob zagonu ali ob obratovanju, vse druge razlage se mi zdijo extremnega pomena. Pač se oziram kaj kaže praksa.

Preveč komplicirati na "teorijah" včasih poslabša zadevo.

_________________
lp, ElGrigon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
matej22
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Dec 2011 16:31
Prispevkov: 88
Aktiv.: 0.54
Kraj: blade

PrispevekObjavljeno: Tor Feb 28, 2012 8:29 pm    Naslov sporočila:  Re: Težave z zagonom elektro motorja kjub mehkemu zagonu. Odgovori s citatom

Andriy je napisal/a:
Pozdravljeni

Situacija je sledeča.

Imam asinhronski elektro motor:
4kW, 8,2A, 230/400V (nima možnosti priklopa delta/star)

Priklopljen je direkt (zvezda) v naslednjem zaporedju

- Motorsko zaščitno stikalo z območjem (6 - 10A)
- Kontaktor za vklop motorja 12A
- Mehki zagon za motor 4kW
- Motor 4kW

Motor ki poganja ventilator meče ob zagonu ven motorsko zaščito če je nastavljena na 8,2A kljub mehkemu zagonu (na katerem so nastavljene rampe za zagon na max.). Če motorsko zaščito obrnem na 10 A deluje, a se bojim da ne bi skuril motorja.

Mehki zagon je od proizvajalca Schneider Electric ATS01N209QN

še link od mehkega zagona ki je priklopljen kot kaže na strani 25.
http://stevenengineering.com/tech_support/PDFs/45A01SS.pdf

Ker ste na forumu strokovnjaki se obračam na vas, če ima kdo kakšno rešitev kar z besedo na dan, mogoče bo prvi trenutek čudna ia na konču prava.

LP
Andrej



Motor s podatki 230/400V nima možnosti priklopa zvezda/trikot.
Če je to res potem ga brez problema priključiš direktno. To je sicer neproblematično do moči 7,5kW. Ventilator sodi med težje zagone, izklop MS pomeni da zaščita deluje kar je prav - služi namenu oziroma zaščiti motorja. Motorsko stikalo ima kratkostično in preobremenitveno zaščito. V tvojem primeru se verjetno aktivira pretokovna zaščita , kar je sicer čudno, kajti preobremennitev v času zagona je kratkotrajna in ni problematična . Izmerjen tok 30A ni prevelik , kajti motor v momentu zagona lahko "potegne" tudi do 8x ali celo več In - seveda za kratek čas nekaj sekund kar pa naj ne bi izklopilo MS.
Odstrani mehki zagon in bo zadeva verjetno delovala b.p., če pa ne bo preveri motor.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2
Stran 2 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 500 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group