www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Tezave z elektricnim podsistemom v FORD FOCUS 1.6 16V
Pojdi na stran 1, 2, 3  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
KernelPanic
Član
Član



Pridružen-a: Pon 13 Avg 2012 10:29
Prispevkov: 162
Aktiv.: 1.03
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pon Avg 13, 2012 10:48 am    Naslov sporočila:  Tezave z elektricnim podsistemom v FORD FOCUS 1.6 16V Odgovori s citatom

Spostovane dame in goposdje!

Sem lastnik Ford Focus 1.6 16V (FYDA) avtomobila, letnik 2000 in sem z njim zelo zadovolljen. Vendar so se zacele tezave z avtoelektriko in ker nisem nasel ustreznega avtoelektricarja (vsi bi samo menjali, noben se ne bi spravil dognati, v cemu je sploh problem) so se zacele dogajati cudne stvari:
1) tipka za odklep prtaljznika vcasih dela, vcasih ne dela (nisem se se poglabljal)
2) Tezave s klimo
Tukaj lahko napisem vec stvari. Namrec, najprej so mi pocrkale skoraj vse osvetitlene lucke v samem stevcu, nato se tam, kjer je konzola za nastavitev moci, smeri in temperature pihanja zraka. Pod to konzolo je gumb za vklop klime (ventilator se ni hotel vrteti niti, ko sem pritisnil klimo, niti, ko sem pritisnil navadno ventilacijo), ki je tudi crknil. Torej, komplet konzolo sem snel, nabavil nov gumb za klimo, snel sem tudi stevec in na novo nastimal lucke povsod. To sedaj dela lepo. Gumb za klimo sedaj dela (ko ga pritisnem, se lucka prizge), vendar klima se vedno ne zagrabi. Navadno pihanje zraka (brez klime) je tudi zacelo delovati. Sedaj me zanima, kateri so se mozni vzroki, da je klima crknila? Aja, tezave so se zacele pred kakim letom, ko so mi zacele zunanje luci dobesedno obcasno utripati, skepal sem, da sta alternator in usmernik na koncu svojih moci. Prosim za nasvete in pomoc?

S spostovanjem,
Marko
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ferdo
Član
Član



Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:10
Prispevkov: 354
Aktiv.: 1.49
Kraj: Celje

PrispevekObjavljeno: Pon Avg 13, 2012 11:19 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hmmm, napaka verjetno ni ena sama, ampak več. Za začetek predlagam, da se preseliš iz Butal (v profilu) v kakšen bolj znan slovenski kraj. Tako ti bodo člani, ki so v bližini po dogovoru lahko pomagali.

Kar se tipke prtljažnika tiče, je možno, da ima slab stik - oksidirane kontakte. Verjetno bi menjava ali pa preizkus z drugo tipko pomagal.

Glede klime pa je vprašanje, če se kompresor vklopi? Če se, je v sistemu dovolj plina?

Glede luči; utripanje je verjetno posledica nihanja napetosti. Vzrokov pa je lahko več; alternator, diode oz. diodna plošča ali pa preprosto slab stik na relaciji alternator - akumulator -šasija. Lahko so oksidirani priključki akumulatorja, alternatorja ali celo slab stik mase avtomobila. Avto drugače normalno zaganja in vžiga?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
KernelPanic
Član
Član



Pridružen-a: Pon 13 Avg 2012 10:29
Prispevkov: 162
Aktiv.: 1.03
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pon Avg 13, 2012 11:25 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

ferdo je napisal/a:
Hmmm, napaka verjetno ni ena sama, ampak več. Za začetek predlagam, da se preseliš iz Butal (v profilu) v kakšen bolj znan slovenski kraj. Tako ti bodo člani, ki so v bližini po dogovoru lahko pomagali.

Kar se tipke prtljažnika tiče, je možno, da ima slab stik - oksidirane kontakte. Verjetno bi menjava ali pa preizkus z drugo tipko pomagal.

Glede klime pa je vprašanje, če se kompresor vklopi? Če se, je v sistemu dovolj plina?

Glede luči; utripanje je verjetno posledica nihanja napetosti. Vzrokov pa je lahko več; alternator, diode oz. diodna plošča ali pa preprosto slab stik na relaciji alternator - akumulator -šasija. Lahko so oksidirani priključki akumulatorja, alternatorja ali celo slab stik mase avtomobila. Avto drugače normalno zaganja in vžiga?
Hvala za izcrpen odgovor, bil sem pred kratkim na redni menjavi olja in sem prosil mehankarja, da mi pogleda, ce je se kaj plina za klimo in je pritrdil - plina je se dosti za 2 sezoni. Tole z prtaljznikom bom prevezal na en navaden switch, pa zopet poizkusil, jih mam par na zalogi, pa javim! Kako bi preveril za klimo, ce je sel motor k hudicu?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ferdo
Član
Član



Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:10
Prispevkov: 354
Aktiv.: 1.49
Kraj: Celje

PrispevekObjavljeno: Pon Avg 13, 2012 11:58 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Delovanje kompresorja se mora slišati po vklopu s tipko. Vsaj pri meni se sliši kot dodaten zvok pri motorju, ob vklopu kompresorja. Lahko pa pogon kompresorja deluje, pa so uničene "tačke", ki z vrtenjem (centrifugalna sklopka) vklopijo sam kompresor - tudi ta vklop se sliši ob pritisku na tipko, pri delujočem motorju. To je kar pogosta napaka. Več ti ne znam svetovati, saj ne poznam dovolj te znamke avtomobila.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
KernelPanic
Član
Član



Pridružen-a: Pon 13 Avg 2012 10:29
Prispevkov: 162
Aktiv.: 1.03
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pon Avg 13, 2012 12:04 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

ferdo je napisal/a:
Delovanje kompresorja se mora slišati po vklopu s tipko. Vsaj pri meni se sliši kot dodaten zvok pri motorju, ob vklopu kompresorja. Lahko pa pogon kompresorja deluje, pa so uničene "tačke", ki z vrtenjem (centrifugalna sklopka) vklopijo sam kompresor - tudi ta vklop se sliši ob pritisku na tipko, pri delujočem motorju. To je kar pogosta napaka. Več ti ne znam svetovati, saj ne poznam dovolj te znamke avtomobila.
Mislim, da vem, na kateri zvok ciljas, tega zvoka ob pritisku tipke pri meni ni vec, je pa bil! Torej, da pridem do omenjenih elementov, moram sneti celotno armaturko?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
slavko p
Član
Član



Pridružen-a: Čet 20 Maj 2010 22:01
Prispevkov: 151
Aktiv.: 0.82
Kraj: ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pon Avg 13, 2012 2:08 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Preveri, če se kompresor vklopi. Jermenica kompresorja se stalno vrti, ker je gnana s pasastim jermenom, kateri poganja še ostale sklope. Kompresor se poveže z jermenico preko elektromagnetne sklopke.
Lahko, da sklopka ne deluje.

Lep pozdrav
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
NeoTO
Član
Član



Pridružen-a: Pon 28 Mar 2005 19:19
Prispevkov: 2752
Aktiv.: 11.61
Kraj: Trzic

PrispevekObjavljeno: Pon Avg 13, 2012 2:39 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tole z nedelovanjem ventilatorja mi je čudno...

Ti ventilator na 1 deluje ali samo na več?
Meni je namreč šel močnostni upor za ventilator in mi je klima delala samo, ko je bil ventilator na 1, a takrat ventilator ni delal. Na 2 in več pa je ventilator delal, klima pa ne.

Tole s klimo bi moral vsak avtoelektričar ugotovit vzrok v 5 minutah - preveriti je potrebno najprej, če pride sploh napetost do sklopke na kompresorju.

_________________
Lp,
Matevž
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
KernelPanic
Član
Član



Pridružen-a: Pon 13 Avg 2012 10:29
Prispevkov: 162
Aktiv.: 1.03
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pon Avg 13, 2012 2:59 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

NeoTO je napisal/a:
Tole z nedelovanjem ventilatorja mi je čudno...

Ti ventilator na 1 deluje ali samo na več?
Meni je namreč šel močnostni upor za ventilator in mi je klima delala samo, ko je bil ventilator na 1, a takrat ventilator ni delal. Na 2 in več pa je ventilator delal, klima pa ne.

Tole s klimo bi moral vsak avtoelektričar ugotovit vzrok v 5 minutah - preveriti je potrebno najprej, če pride sploh napetost do sklopke na kompresorju.
Mocnostni upor sem uspesno zamenjal, deluje na vseh 4-ih stopnjah!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
RGorazd
Član
Član



Pridružen-a: Čet 20 Maj 2004 15:57
Prispevkov: 1715
Aktiv.: 7.23
Kraj: Ig

PrispevekObjavljeno: Pon Avg 13, 2012 5:38 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Za nedelovanje klime je lahko kriv tudi presostat. (vsaj pri renojih je tako). Meni se je dogajalo ravno to, da je presostat odpovedal, sistemu ni javljal, da je s klimo vse OK, in enostavno ni hotelo pognati kompresorja (ni bilo slišati značilnega zvoka niti ni bilo opaziti spremembe v obratih motorja - ponavadi se tudi to sliši, ko obrati za trenutek malce padejo, nato pa elektronika obrate dvigne nazaj na tistih 900 ali kolikor pač že).

LP G

_________________
.
._. _ _ ._. _.__. _|
[ (_](_)[ (_] /_(_]
._|
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
KernelPanic
Član
Član



Pridružen-a: Pon 13 Avg 2012 10:29
Prispevkov: 162
Aktiv.: 1.03
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Avg 14, 2012 8:47 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

RGorazd je napisal/a:
Za nedelovanje klime je lahko kriv tudi presostat. (vsaj pri renojih je tako). Meni se je dogajalo ravno to, da je presostat odpovedal, sistemu ni javljal, da je s klimo vse OK, in enostavno ni hotelo pognati kompresorja (ni bilo slišati značilnega zvoka niti ni bilo opaziti spremembe v obratih motorja - ponavadi se tudi to sliši, ko obrati za trenutek malce padejo, nato pa elektronika obrate dvigne nazaj na tistih 900 ali kolikor pač že).

LP G
Hmm, a si mogoce mislil reostat in ne presostat?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
NeoTO
Član
Član



Pridružen-a: Pon 28 Mar 2005 19:19
Prispevkov: 2752
Aktiv.: 11.61
Kraj: Trzic

PrispevekObjavljeno: Tor Avg 14, 2012 10:26 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Imaš šanso, da preveriš, če pride napetost do elektromagnetne sklopke na kompresorju?
Pri Focusu je (mogoče tudi pri ostalih) ta sklopka krmiljena s strani ECU-ja - pri pospeševanju se namreč klima avtomatsko izklopi. Dobro bi bilo vedet, če ECU sploh da kaj ven.

_________________
Lp,
Matevž
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
KernelPanic
Član
Član



Pridružen-a: Pon 13 Avg 2012 10:29
Prispevkov: 162
Aktiv.: 1.03
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Avg 14, 2012 10:35 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

NeoTO je napisal/a:
Imaš šanso, da preveriš, če pride napetost do elektromagnetne sklopke na kompresorju?
Pri Focusu je (mogoče tudi pri ostalih) ta sklopka krmiljena s strani ECU-ja - pri pospeševanju se namreč klima avtomatsko izklopi. Dobro bi bilo vedet, če ECU sploh da kaj ven.
Hmm, imam na voljo osciloskop, osnovni multimeter ter rocno orodje. Mislim pa, da ti ciljas na OBD diagnoster, tega nimam. Je kaksna sansa, da z osciloskopom preverim, kaj se dogaja na OBD?

Lp,
Marko
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Avtohacker
Član
Član



Pridružen-a: Pon 24 Dec 2007 22:14
Prispevkov: 26
Aktiv.: 0.12
Kraj: Postojna

PrispevekObjavljeno: Sre Avg 15, 2012 8:29 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Mislil je da pomeriš na sklopki direktno...
Brez testerja je to prvo za preverit, namreč če je elektromagnet sklopke dober.
V priponki imaš shemo za ročno klimo...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
KernelPanic
Član
Član



Pridružen-a: Pon 13 Avg 2012 10:29
Prispevkov: 162
Aktiv.: 1.03
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sre Avg 15, 2012 10:57 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Avtohacker je napisal/a:
Mislil je da pomeriš na sklopki direktno...
Brez testerja je to prvo za preverit, namreč če je elektromagnet sklopke dober.
V priponki imaš shemo za ročno klimo...
Hmm, ne nimam nobene priponke ... A to mislita prav sklopko (za menjalnik) ali ima ta avto vec sklopk?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
PZUFIC
Vseved



Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06
Prispevkov: 6987
Aktiv.: 32.61
Kraj: Rakek

PrispevekObjavljeno: Sre Avg 15, 2012 11:23 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Že cel čas je govora o sklopki kompresorja klime. Sklopka menjalnika hvala bogu s tem nima veze.
_________________
Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran MSN Messenger - naslov
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2, 3  Naslednja
Stran 1 od 3

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 500 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group