 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
mseme Član

Pridružen-a: Sob 15 Jan 2011 23:26 Prispevkov: 26 Aktiv.: 0.15 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Dec 17, 2012 11:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tiger.
Kar nekaj motorjev sem že videl v svojem kratkem življenju...in ne boš vrjel....95% jih je imelo puščico za smer vrtenja...in ja bili so trofazni. In ne boš vrjel...elektro motor ki se je vrtel v kontra smer se je bistveno bolj grel. Res pa je da je kar nekaj motorjev delovalo nekaj let in še vedno delujejo kljub temu da se kontra vrtijo. Kar nekaj jih pa je odpovedalo zaradi tega.....
Vzroka za to...nisem iskal
LP
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kdrago Član

Pridružen-a: Tor 14 Dec 2010 1:43 Prispevkov: 85 Aktiv.: 0.48 Kraj: Rudnik
|
Objavljeno: Tor Dec 18, 2012 1:44 am Naslov sporočila: |
|
|
mseme je napisal/a: |
Kar nekaj motorjev sem že videl v svojem kratkem življenju...in ne boš vrjel....95% jih je imelo puščico za smer vrtenja...in ja bili so trofazni. |
Imam ze pol zivljenja za sabo. Videl sem na stotine 3ph motorjev in NOBEN ni imel oznake za smer vrtenje. Imeli so oznako le stroji gnani s temi motorji. Bi bilo zanimivo da jih par poslikas. Tablico in oznako.
Batni kompresor lahko zariba zarad napacne smeri vrtenja. Vecina jih ima na protiutezi gredi zajem olja iz karterja samo na eni strani.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Profesor Einstein Član


Pridružen-a: Ned 24 Sep 2006 0:13 Prispevkov: 1437 Aktiv.: 6.29 Kraj: Rogaška Sl.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
medeni Član


Pridružen-a: Sob 22 Dec 2012 22:01 Prispevkov: 44 Aktiv.: 0.29 Kraj: Moščanci
|
Objavljeno: Sob Dec 22, 2012 10:09 pm Naslov sporočila: |
|
|
Glede nato, da sem nov na tem forumu rabim mal pomoči. Gre se namreč za kompresor in glede tega je vse jasno ne sme se vrtet narobe kr se mojega tiče, ker vetrnice motorja pihajo zrak čez cilindre. Težava je nastala, ker sem pač imel 220V motor in sem pozabo vklopljenega pri niskih tem. in tlaku pa to ne zažene. Motor smo pač sedaj dali previtlat na 380V in težava je, ker jaz to vlačim okol bajte pa na različne kable pa jasno ni povsot usklajeno glede smeri vrtenja. Obstaja kakšna zaščita, da se namontira, da ob napačnem zaporedju faz pač prepreči zagon motorja?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
IXA Član


Pridružen-a: Tor 15 Dec 2009 22:20 Prispevkov: 91 Aktiv.: 0.48 Kraj: Bizeljsko
|
Objavljeno: Sob Dec 22, 2012 10:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
Obstaja,
vtipkaj v google podatke, ki jih je podal Profesor Einstein ( Phase-Sequence Relay DRR10).
LP,
Igor
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
medeni Član


Pridružen-a: Sob 22 Dec 2012 22:01 Prispevkov: 44 Aktiv.: 0.29 Kraj: Moščanci
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.59 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Sob Dec 22, 2012 11:07 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tule mi pa marsikaj ni jasno. Izpraven kompresor lahko pustiš vklopljen eno leto pa se ne sme z njim zgoditi prav nič. Če kje kaj pušča se bo ob določenem pritisku vključil in potem tudi izključil.
Kompresor, ki ga vlačiš okoli hiše verjetno ni večji od 25l. In če ga original motor ni mogel zagnati je nekaj narobe.
_________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
s55m Član


Pridružen-a: Sob 06 Jan 2007 17:07 Prispevkov: 2696 Aktiv.: 11.99 Kraj: Plovdiv-Bolgarija
|
Objavljeno: Sob Dec 22, 2012 11:10 pm Naslov sporočila: |
|
|
PZUFIC je napisal/a: |
Tule mi pa marsikaj ni jasno. Izpraven kompresor lahko pustiš vklopljen eno leto pa se ne sme z njim zgoditi prav nič. Če kje kaj pušča se bo ob določenem pritisku vključil in potem tudi izključil.
Kompresor, ki ga vlačiš okoli hiše verjetno ni večji od 25l. In če ga original motor ni mogel zagnati je nekaj narobe. |
Spet pametuješ!
_________________ Physics sucks! It always works against "great" ideas!  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.59 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Sob Dec 22, 2012 11:27 pm Naslov sporočila: |
|
|
Moje mnenje...
Ja seveda, ko neko mehansko zadevo poganja elektromotor in vrtenje osi naenkrat postane težko. Zamenjaš motor z močnejšim namesto, da bi odpravil napako na recimo za primer na prenosih, ležajih...
Se umikam iz teme.
_________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
medeni Član


Pridružen-a: Sob 22 Dec 2012 22:01 Prispevkov: 44 Aktiv.: 0.29 Kraj: Moščanci
|
Objavljeno: Sob Dec 22, 2012 11:34 pm Naslov sporočila: |
|
|
Enofazni motor pri zelo niskih temperaturah ne zažene. Posoda je 50l in tudi 25l mali ko imaš zunaj -10 enofazni motor tega ne zažene, ker pač ti motorji so bolj rešitev v sili kot uporabni. Kompresor je praktično nov star komaj 1 leto in na njem ni nobene napake. napaka je bila moja, ker sem ga pač pusto vklopljenega pri takih temperaturah.
Upoštevat moraš, da imaš 8 barov ko on fklopi pa -10 stopinj kr je jasno, da ne zažene, če je na toplem to ni problem.
Nisem tak laik, da nebi znal ugotovit mehanskih napak določenih zadev glede nato, da večino stvari delam sam. Kr se elektronike tiče jo raje prepustim komu keri se spozna. Če sem sestavil cel stroj za polnjenje medu (razen elektronike) se kaj malega že spoznam na mehaniko.
Nazadnje urejal/a medeni Sob Dec 22, 2012 11:39 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
int47 Član


Pridružen-a: Pon 15 Dec 2003 0:10 Prispevkov: 2105 Aktiv.: 8.87 Kraj: Ljubljana
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
medeni Član


Pridružen-a: Sob 22 Dec 2012 22:01 Prispevkov: 44 Aktiv.: 0.29 Kraj: Moščanci
|
Objavljeno: Ned Dec 23, 2012 12:04 am Naslov sporočila: |
|
|
Ja isti tip kompresorja samo jaz nisem imel težav z njim deloval povsem brezihbno cel čas pa je kr fuuul laufal. Jaz polnim cisterno za krmljenje čebel (1000l), da jo dam na 2,5 bara in tlačne posode kere pelam zraven (2x 80l) napolnjene na 10 barov. Tud za vijačenje pa krkoli, z zračnimi blazinami dvigujem ga rabim zato ga pač tud mal okol bajte vlačim. Za pneumaske spenjalnike ga rabim skratka kr dost je laufal. Vse je bilo priloženo nič manjkalo in res vse delovalo. Vem pa še od enega malega 25l, da ta reč se ne zažene pod tlakom pozimi. Sem pa delal remont na viličarju in to ne moreš drgač dvignit (po domače amatersko), ker je samo kake 8 cm od podna in sem rabil zračne blazine. Pozabil pa sem pač kompresor izklopit tako je pač motor dušo spusto. Res pa je, da daljši ko je kabel priklopni pa faza obremenjena na kero je priklopljen slabše je za zagon.
Ker je pač stator zgorel sem jaz to sedaj dal previtlat na 380V je [slovenščina je zame švedska vas] vseeno iz tega vidika iščem zaščito za napačno smer vrtenja.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 15.98
|
Objavljeno: Ned Dec 23, 2012 12:26 am Naslov sporočila: |
|
|
Najboljše je vzeti en mali 3f motorček in z njim preveriti smeri vrtenja v vseh vtičnicah.
Nato se po eni vtičnici preveri še smer vrtenja vseh 3f naprav.
Iz dobljenih podatkov se na podlagi kriterijev poišče najenostavnejšo rešitev, katere cilj je vrtenje vseh naprav na vseh vtičnicah objekta v pravo smer. V osnovi se to počne ob priklopu novogradnje ali posodobitvi instalacije, a nikoli ni prepozno.
Kriteriji pa so:
- dostopnost, debelina in dolžina vodnikov v spojnih mestih (vtikač, vtičnica, glavno stikalo, sponke na dovodni letvi,...), da ni potrebna menjava ravno pri najbolj "zagamanem" stroju
- število mest, kjer je treba zamenjati vodnika, naj bo čim manjše
...
Prvič je nekaj več dela, a se hitro izplača.
Nato se samo pri nakupu/izgradnji nove naprave preveri smer vrtenja, se jo po potrebi zamenja in v nadaljevanju pozabi na njo.
Naprave, pri katerih je že sam poskus zagona (takorekoč sekunda) lahko kritičen in povzroči škodo, imajo že vgrajene blokirne releje in v tovarni preverjene vezave.
Tiste, ki dopuščajo poskus zagona (dovolj je, da vetrnica "trzne") ali kar cel zagon in ustavitev (lahko traja dlje), pa običajno nimajo blokade, saj v navodilih jasno piše, da jih mora priključiti pooblaščena in strokovno usposobljena oseba.
K napravam, ki se jih lahko tudi komu posodi ali se jih uporablja na več lokacijah izven matičnega objekta, se na dovodni kabel priveže še kratek (lahko manj kot pol metra) podaljšek za menjavo faz ... ki ga mora dolžnik seveda vrniti. Podaljšek je načeloma varnejši od 1-0-2 stikala.
_________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Vajdo Član


Pridružen-a: Čet 23 Sep 2004 23:06 Prispevkov: 1088 Aktiv.: 4.59 Kraj: Ribnica
|
Objavljeno: Ned Dec 23, 2012 1:49 am Naslov sporočila: |
|
|
Za naprave, ki se jih posoja ali priklaplja vseposod, se uporabi fazna simetrija. Dva kontaktorja in rele, kateri prepozna simetrijo.
_________________ Lep pozdrav, Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
144300 Član


Pridružen-a: Sre 27 Jan 2010 22:14 Prispevkov: 725 Aktiv.: 3.86 Kraj: Zelena dolina
|
Objavljeno: Ned Dec 23, 2012 9:47 am Naslov sporočila: |
|
|
Kompresov -smer vrtenja
torej pri kompresorju je na isti osi tudi vetrnica z rebri pod določenim kotom, da izdatneje hladi kompresor, in mora biti smer vetrnice, da piha zrak v ohišje kompresorja, in s tem je znana tudi smer vrtenja.
_________________ NI ANTENA VSE,JE PA OGROMNO. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 58 minut
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|