 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
poper Neznanec

Pridružen-a: Pet 09 Jan 2004 11:36 Prispevkov: 2 Aktiv.: 0.01 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Pet Jan 09, 2004 12:05 pm Naslov sporočila: Električni Motorji v atomobilih |
|
|
Pozdravljeni,
ali ima kdo kakšne podatke
1) o pogonskem DC motroju v avtu, ki je hibridni ali pa čisti DC motor.
2) Kaj pa o alternatorjih skupaj z usmerniškim mostilem in napetostnim regulatorjemin startetjih ter drugih motorčkih za krmiljenje: sinhronski motorji, koračni motorji, brushless, reluktančni ...
zelo vesel bi bil kakršnekoli datoteke ali naslova www strani.
Najlepša hvala
R. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
BogyX Član

Pridružen-a: Pet 12 Dec 2003 14:25 Prispevkov: 75 Aktiv.: 0.32 Kraj: Maribor
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Gavran Član


Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:16 Prispevkov: 415 Aktiv.: 1.75 Kraj: Posavje
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
poper Neznanec

Pridružen-a: Pet 09 Jan 2004 11:36 Prispevkov: 2 Aktiv.: 0.01 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Tor Jan 13, 2004 2:08 am Naslov sporočila: |
|
|
Hvala obema.
Pregledal in downloadal sem pdf file o AM in pretvorniku. Tukaj pogrešam podatek zakaj AM in ne kolektorski (morda je res samo cena in robustnost?) ter kako se zavira, ali je možno generatorsko oz. koristno zaviranje. V to se moram še poglobiti.
Z Iskroavtoelektrika sem že stopil v kontakt in sem dobil nekaj strojniških prospektov. To rabim pri poučevanju. Imam osnove, toda v SI je problem, ker ni učbenikov v slovenščini, sploh pa so srednješolski zelo stari, visokošolski pa prehitro zaidejo v matrike, modeliranje in "visoko znanost", pozabijo pa narediti nek dober pregled glavnih značilnosti in opise delovanja.
Rabim novejše uporabne stvari, predvsem pa osnovne podatke kot so konstrukcija, električni opis delovanja, materiali, bremenske oz. zunanje karakteristike, značilnosti oz. + in - si, ter slike jpeg.
Z njimi na Avtoelektriki se bom še zmenil za obisk in ogled.
Tale forum mi je predlagal učenec. Zelo prav bi mi prišel vsak link ali dokument, ki ma kakšnokoli vezo z Elektroenergetskimi sistemi, Električnimi stroji in Električnimi inštalacijami.
Sem veliko na internetu in vem, da takrat ko kaj iščem se zgubim v množici podatkov, zato je vsak link, pdf ali ppt oz. tutorial zlata vreden.
Nekdo je dal gor podatke o toplotni črpalki, sem hotel downloadat, pa ne gre. Kaj je treba narediti, da dobiš tak dokument? Tle gor je veliko finih stvari.
Še enkrat hvala
R. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Gavran Član


Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:16 Prispevkov: 415 Aktiv.: 1.75 Kraj: Posavje
|
Objavljeno: Tor Jan 13, 2004 9:50 am Naslov sporočila: |
|
|
Asinhronski motor se v generatorskem režimu (ko avto zavira) obnaša kot tokovni vir, kar pomeni, da gre njegova izhodna napetost (teoretično) do neskončnosti, če energije ne spravimo v akumulator ali jo drugače "uničimo". Kolektorski motor se v generatorskem režimu obnaša kot napetostni vir. Primer: pri kolektorskem motorju za recimo 1000 vrtljajev potrebujemo 100V napetosti. Če pa deluje kot generator, bo pri 1000 vrtljajih generiral... 100V in nič več. Če imamo baterije 120V, jih ne bo polnil oziroma potrebujemo pretvornik iz 100 na 120 V. Opis je seveda poenostavljen, številke pa izmišljene - le za občutek, kaj se dogaja med zaviranjem z enim ali drugim motorjem. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
frenki Moderator



Pridružen-a: Ned 23 Feb 2003 21:26 Prispevkov: 6735 Aktiv.: 28.42 Kraj: Ljubljana (JN76GB)
|
Objavljeno: Tor Jan 13, 2004 8:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
Poper pozdravljen,
O tej temi sicer ne vem veliko, mogoče le kratko pojasnilo glede downloada. Filemanager je ločen od foruma, tako da zahteva registracijo, da se pojavi možnost downloada tam pripetih dokumentov. Več o tem lahko prebereš tukaj.
Sicer pa, dobrodošel na forumu - upam, da tudi s kakim zanimivim prispevkom v prihodnosti.
Lp, Frenki |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
amper Član

Pridružen-a: Čet 09 Mar 2006 0:32 Prispevkov: 89 Aktiv.: 0.38 Kraj: Šenčur
|
Objavljeno: Tor Dec 12, 2006 11:01 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pozdravljeni
Tudi sam sem začel razmišljati o izgradnji električnega avta. Pa me zanima če ste v tej smeri kaj dobrega odkrili. Pred vsem pa me zanima, kako bi najceneje prišel do regulacije trifaznega asinhronega motorja.
Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.69 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Sre Dec 13, 2006 3:05 pm Naslov sporočila: |
|
|
Meni se je ustavilo že pri izgradnji električnega bicikla. Pogon na oslovsko moč je še vedno najbolj učinkovit.
Jur |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 16.00
|
Objavljeno: Sre Dec 13, 2006 3:46 pm Naslov sporočila: |
|
|
amper je napisal/a: |
Pozdravljeni
Tudi sam sem začel razmišljati o izgradnji električnega avta. Pa me zanima če ste v tej smeri kaj dobrega odkrili. Pred vsem pa me zanima, kako bi najceneje prišel do regulacije trifaznega asinhronega motorja.
Lp |
Do regulacije prideš z uporabo frekvenčnega pretvornika, na katerega namesto zaviralnega upora vežeš zmogljiv polnilec akumulatorja.
Najcenejša oblika je hujša želja.
Boš moral najprej napraviti avtobus za kupca z dosti denarja - npr. LPP, da ti bo, kljub "provizijam" za dodelitev posla, ostalo dovolj denarja še za tvoj avto.
Pri Čisto električnem avtu je nerodno skladiščenje energije. Jaz bi že v osnovi delal hibrid - mali dizelski motor samo polni akumulatorje, električni motor poganja avto.
LP, Igor _________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.69 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Čet Dec 14, 2006 11:27 am Naslov sporočila: |
|
|
igo je napisal/a: |
...mali dizelski motor samo polni akumulatorje, električni motor poganja avto... |
Mali dizelski motor lahko samo omejeno dopolnjuje akumulatorje. Če bi hotel voziti z akumulatorjem, ki bi bili polnjeni z dizlom, bi moral biti dizel velik toliko, kot normalen avto motor. Pravzaprav še malo večji, kot normalen, da pokrije izgube generatorja.
Jur |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bferlic Član

Pridružen-a: Tor 09 Dec 2003 17:28 Prispevkov: 99 Aktiv.: 0.42 Kraj: Brezula, Rače
|
Objavljeno: Čet Dec 14, 2006 12:13 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zdravo
Eno tako vprasanje ki mi prvo pade na misel: ce bi torej imeli se en dodaten dizelski motor za dopolnjevanje akumulatorja, a se to potem steje kot pogon? Ker drugace bi lahko dolival kurilno olje...
LP Bostjan |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
. Član

Pridružen-a: Ned 19 Sep 2004 22:04 Prispevkov: 16777193 Aktiv.: 70783.39
|
Objavljeno: Čet Dec 14, 2006 12:31 pm Naslov sporočila: |
|
|
Brisana vsebina odstranjenega uporabnika. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.69 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Čet Dec 14, 2006 2:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kurilno olje je za pogon prepovedano. Tudi za motorne kosilnice, žage in podobno. Za enega tipa vem, da ga je inšpektor yebal, ker je žagal drva na kurilno (rdečo)nafto.
Jur |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 16.00
|
Objavljeno: Čet Dec 14, 2006 4:01 pm Naslov sporočila: |
|
|
jur je napisal/a: |
igo je napisal/a: |
...mali dizelski motor samo polni akumulatorje, električni motor poganja avto... |
Mali dizelski motor lahko samo omejeno dopolnjuje akumulatorje. Če bi hotel voziti z akumulatorjem, ki bi bili polnjeni z dizlom, bi moral biti dizel velik toliko, kot normalen avto motor. Pravzaprav še malo večji, kot normalen, da pokrije izgube generatorja.
Jur |
Stvar je v slogu vožnje - šteje namreč Povprečna moč motorja. V mestih je za čakanje v gneči, pomikanje po polžje in hitrosti do 50km/h (in nekaj skokov do 70), mali motor povsem dovolj. Optimizira se mu delovanje, izpuh, hlajenje, ..., da idealno deluje s skoraj konstantnimi vrtljaji v najbolj "eko" območju in z minimalno porabo ob maksimalnem izkoristku. Elektromotor ima mnogo širše območje delovanja, zato bi bil uporabljen za pogon/zaviranje.
Večina proizvajalcev najprej napravi elektro dirkalnik, hudih oblik in še hujših moči. To pa zato, ker smo preveč razvajeni s pospeški.
Če bi napravili takega za "umirjen" slog vožnje, brez brutalnih elektro pospeškov (pod 3s do 100), bi zadostovala mini izvedba. Pa namesto v super prestižno bi morali iti v množično proizvodnjo.
Ali je "cviček" dovoljen za elektro generatorje, kakršne se dobi v bau...? Ali je prepovedan za vse motorje z notranjim izgorevanjem?
Ker v bistvu bi lahko vgradil že kar izdelan generator. Seveda predelan, da bi dobil direktno pravo napetost za polnjenje akumulatorjev.
LP, Igor _________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 497 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|