 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
BojanR Član

Pridružen-a: Tor 08 Apr 2008 9:52 Prispevkov: 693 Aktiv.: 3.31 Kraj: Vnanje Gorice
|
Objavljeno: Pon Maj 03, 2021 1:50 pm Naslov sporočila: BLDC motor |
|
|
Nekdo je na forumu opozoril, da se ene vrste motorji ne smejo razstavljati, ker se nekaj zgodi z magnetenjem/razmagnetenjem.
In ker sem pozabil za katere vrste motor gre, vas sprašujem, ali je ok, da razstavim BLDC motor. (ventilator toplotne črpalke). Kontroler je že vgrajen v njem.
Zamenjal bi namreč rad ležaje.
Opis: |
|
 Download |
Ime datoteke: |
MFE-54VVT.pdf |
Velikost datoteke: |
31.48 KB |
Downloadano: |
57 krat |
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
seleven Član


Pridružen-a: Tor 30 Sep 2008 15:56 Prispevkov: 16 Aktiv.: 0.08 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Sep 27, 2022 9:26 am Naslov sporočila: Re: BLDC motor |
|
|
Zdravo
Ti je uspelo zamenjat ležaje? Motor je celo premoženje, da ga menjaš zaradi ležajev...
Hvala!
BojanR je napisal/a: |
Nekdo je na forumu opozoril, da se ene vrste motorji ne smejo razstavljati, ker se nekaj zgodi z magnetenjem/razmagnetenjem.
In ker sem pozabil za katere vrste motor gre, vas sprašujem, ali je ok, da razstavim BLDC motor. (ventilator toplotne črpalke). Kontroler je že vgrajen v njem.
Zamenjal bi namreč rad ležaje. |
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
BojanR Član

Pridružen-a: Tor 08 Apr 2008 9:52 Prispevkov: 693 Aktiv.: 3.31 Kraj: Vnanje Gorice
|
Objavljeno: Tor Sep 27, 2022 9:32 am Naslov sporočila: |
|
|
Sem kupil nove motorje. Nerazumno dragi so.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
seleven Član


Pridružen-a: Tor 30 Sep 2008 15:56 Prispevkov: 16 Aktiv.: 0.08 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Sep 27, 2022 12:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
Žal je cena novih motorjev res grozna. Naj bi bil v njih tudi kontroler in to požene ceno v nebo...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
v.j. Član

Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47 Prispevkov: 1661 Aktiv.: 13.19 Kraj: Veldes
|
Objavljeno: Tor Sep 27, 2022 11:32 pm Naslov sporočila: |
|
|
Domnevno razmagnetenje naj bi veljalo za koračne motorje, za BLDC pa tega še nisem slišal in tudi veliko teh motorjev sem odprl in noben ni izgubil na moči ali efektivnosti. Tudi koračnega sem že razmontiral... potem, ko sem slišal da naj bi se razmagnetil, sem ga razmontiral še 2x nalašč in potem navor primerjal z enakim, ki še ni bil razmontiran. Razlike nisem opazil.
Kolikor se spoznam na trajne magnete, se ne razmagnetijo kar tako, ker bi bil magnetni rotor potegnjen ven iz statorja. Razumem, da se magnet razmagneti ali vsaj delno razmagneti zaradi udarca, to je znano dejstvo. Tudi visoke temperature magnetom škodijo.
Sedaj se sprašujem, od kod govorice o razmagnetenju in zakaj
Nerazumno je menjat cel motor, če so ležaji navadni, najbolj običajni in jih lahko kupiš npr v Tinex.
Nerazumna visoka cena teh motorjev je zato, ker je to rezervni del, ne zaradi kontrolerja, saj je dokaj preprosto vezje.
O kakšnih zneskih se pogovarjamo?
Kateri ležaji so notri? odpri motor in poglej, zamenjaj ležaje in boš imel motor za rezervo.
_________________ Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb 'www', na ZS ne odgovarjam!
Ne mi pisat zasebnih sporočil na forumu! NIKOLI ne boste dobili odgovora na ZS !
Če vam moji odgovori niso všeč, nihče vas ne sili, da jih berete! uporabite gumb 'ignore' |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
seleven Član


Pridružen-a: Tor 30 Sep 2008 15:56 Prispevkov: 16 Aktiv.: 0.08 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Sep 28, 2022 7:01 am Naslov sporočila: |
|
|
v.j. hvala za izčrpen odgovor glede magnetov. Cena motorja se giblje od 300 do 400 eur in četudi je to rezervni kos, je cena nora!
BojanR bi znal več povedat, koliko je plačal za nova motorja saj mu očitno ni uspelo rešiti težave z menjavo ležajev.
Mogoče bo sam kaj več povedal...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
seleven Član


Pridružen-a: Tor 30 Sep 2008 15:56 Prispevkov: 16 Aktiv.: 0.08 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Čet Jun 06, 2024 3:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
Danes uspešno zamenjal oba ležaja v 2 motorjih Fujitsu Siemens MFE-54VVT. Uporabil navodila v prilogi. Od orodja potrebujete spajkalnik, odspajkovalno žico, apciger ter seveda ležaje, ki naj bodo kvalitetni.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
2.49 MB |
Pogledana: |
11 krat |

|
Opis: |
|
 Download |
Ime datoteke: |
Navodila ležaji Fujitsu waterstagepdf.pdf |
Velikost datoteke: |
159.96 KB |
Downloadano: |
23 krat |
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lucca brassi Član


Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46 Prispevkov: 4223 Aktiv.: 17.82 Kraj: KOČEVJE
|
Objavljeno: Čet Jun 06, 2024 4:27 pm Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
Domnevno razmagnetenje naj bi veljalo za koračne motorje, za BLDC pa tega še nisem slišal in tudi veliko teh motorjev sem odprl in noben ni izgubil na moči ali efektivnosti. Tudi koračnega sem že razmontiral... potem, ko sem slišal da naj bi se razmagnetil, sem ga razmontiral še 2x nalašč in potem navor primerjal z enakim, ki še ni bil razmontiran. Razlike nisem opazil |
in kako si to pomeril ? ( ker ni tako enostavno )
_________________ Moments before detonation ,....... TT |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
fkopac Neznanec

Pridružen-a: Ned 15 Sep 2024 13:03 Prispevkov: 4 Aktiv.: 0.43 Kraj: Slovenia
|
Objavljeno: Ned Sep 15, 2024 1:13 pm Naslov sporočila: Krmiljenje? |
|
|
Živjo, eno tako toplotno sem dobil s skurjeno elektroniko in sem si postavil projekt, da zadevo poženem sam s svojim krmilnim sistemom. Ima kdo kaj informacij o tem, kako se ti motorji krmilijo? Ostalo mi je v glavnem že jasno.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
1dva3 Član

Pridružen-a: Pet 26 Jul 2024 11:19 Prispevkov: 542 Aktiv.: 49.64
|
Objavljeno: Ned Sep 15, 2024 2:50 pm Naslov sporočila: |
|
|
Napajanje je dc 320V, krmiljenje pa 0-15VDC ali PWM.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
fkopac Neznanec

Pridružen-a: Ned 15 Sep 2024 13:03 Prispevkov: 4 Aktiv.: 0.43 Kraj: Slovenia
|
Objavljeno: Sre Sep 18, 2024 7:17 am Naslov sporočila: |
|
|
1dva3 je napisal/a: |
Napajanje je dc 320V, krmiljenje pa 0-15VDC ali PWM. |
Hvala
Kak je pa pinout? 6 vodnikov je in mi ne štima. Verjetno ima ločeno krmilno in pogonsko napetost (4 vodniki), ampak še vedno sta potem dva vodnika za krmiljenje, tako da mi to ni jasno.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bostjang Član

Pridružen-a: Tor 03 Jan 2006 15:29 Prispevkov: 3469 Aktiv.: 14.64 Kraj: Postojna
|
Objavljeno: Sre Sep 18, 2024 8:47 am Naslov sporočila: |
|
|
Pri Mitsubishi in Sanyo je tudi krmilno napajanje +15V. Masa je skupna. Poleg krmilnega signala je tudi tacho izhod. Skupaj 5 vodnikov na 6 pinskem konektorju (prost pin je med +320V in ostalimi). Mogoče zvečer najdem razpored, sicer se pa da razbrati iz vezja.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
fkopac Neznanec

Pridružen-a: Ned 15 Sep 2024 13:03 Prispevkov: 4 Aktiv.: 0.43 Kraj: Slovenia
|
Objavljeno: Sre Sep 18, 2024 10:00 am Naslov sporočila: |
|
|
bostjang je napisal/a: |
Pri Mitsubishi in Sanyo je tudi krmilno napajanje +15V. Masa je skupna. Poleg krmilnega signala je tudi tacho izhod. Skupaj 5 vodnikov na 6 pinskem konektorju (prost pin je med +320V in ostalimi). Mogoče zvečer najdem razpored, sicer se pa da razbrati iz vezja. |
Lepa hvala
Se priporočam za razpored, ne bi rad odpiral motorja. Do datasheeta zgoraj pa (še?) nimam dostopa zaradi pravil foruma.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
DusanK Član


Pridružen-a: Pon 19 Nov 2012 23:46 Prispevkov: 1972 Aktiv.: 12.88 Kraj: Medvode - med vodami
|
Objavljeno: Sre Sep 18, 2024 10:46 am Naslov sporočila: |
|
|
Poglej si service manual za neko npr. xxx/TČ/klimo , ki ima MFE-54VVT ventilatorski motor.
Konektor CN81/CN82, pogledaš načrt... barve vodnikov ni rečeno, da so iste kot pri tvojem, imaš polno podobnih shem...
1= +340VDC
2= ni priklopljeno (NC)
3= GND
4= +15V
5= PWM
6= FB
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
36.12 KB |
Pogledana: |
4 krat |

|
_________________ Največji čar - električar |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
fkopac Neznanec

Pridružen-a: Ned 15 Sep 2024 13:03 Prispevkov: 4 Aktiv.: 0.43 Kraj: Slovenia
|
Objavljeno: Sre Sep 18, 2024 11:42 am Naslov sporočila: |
|
|
DusanK je napisal/a: |
Poglej si service manual za neko npr. xxx/TČ/klimo , ki ima MFE-54VVT ventilatorski motor.
Konektor CN81/CN82, pogledaš načrt... barve vodnikov ni rečeno, da so iste kot pri tvojem, imaš polno podobnih shem...
1= +340VDC
2= ni priklopljeno (NC)
3= GND
4= +15V
5= PWM
6= FB |
Hvala, to je to
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 495 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|