 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
fajc Neznanec

Pridružen-a: Ned 08 Apr 2007 20:26 Prispevkov: 2 Aktiv.: 0.01 Kraj: IL.BISTRICA
|
Objavljeno: Ned Apr 08, 2007 9:26 pm Naslov sporočila: Namagnetenje magneta |
|
|
Pri obnovi cca 80 let starega motocikla sem naletel na težavo.Stator magnetnega vžiga se je razmagnetil.Slišal sem,da obstajajo starejši avtoelektrikarski preizkusni pulti s funkcijo namagnetenja magnetov,vendar takšne delavnice ne najdem.
Če ima kdo idejo kako bi stvar namagnetil s tuljavo in DC napetostjo,bi mu bil hvaležen.
Omenjeni stator-magnet pa je kovina dimenzij:šir.35;deb:10;dolž:200mm;zvita v obliko podkve s premerom 60mm |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Slowfly Član


Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07 Prispevkov: 4082 Aktiv.: 17.22 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Apr 08, 2007 9:52 pm Naslov sporočila: |
|
|
Podjetje Magneti Ljubljana, je pravi naslov zate.
lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
fajc Neznanec

Pridružen-a: Ned 08 Apr 2007 20:26 Prispevkov: 2 Aktiv.: 0.01 Kraj: IL.BISTRICA
|
Objavljeno: Sre Apr 18, 2007 9:09 am Naslov sporočila: |
|
|
Slowfly,hvala za info,vendar so mi v podjetju MAGNETI rekli,da pri njih magnete žal samo izdelujejo in mi ne morejo pomagati.Preusmerili so me na firmo FERITI,vendar je bil odgovor podoben.
Če ima kdo kak podatek oz.idejo,kako bi magnet namagnetil,bi ga prosil za info. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
andrejj Član


Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06 Prispevkov: 4253 Aktiv.: 17.94 Kraj: 8232 Šentrupert
|
Objavljeno: Sre Apr 18, 2007 9:29 am Naslov sporočila: |
|
|
Ne vem,če bi šlo,da si navjiješ bakreno žico okoli magneta in namagnetiš.Samo ne vem koliko debela žica in navojev.Mogoče bo kdo povedal.Ali pa vprašaj v servis ki popravlja motorje,če imajo napravo za namagnetenje.
Lp
Nazadnje urejal/a andrejj Sre Apr 18, 2007 1:50 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aly Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51 Prispevkov: 9407 Aktiv.: 39.69 Kraj: Kranj - struževo
|
Objavljeno: Sre Apr 18, 2007 11:12 am Naslov sporočila: |
|
|
Naberi veliko kondenzatorjev in en ali dva avtomobilska akumulatorja. Potem okrog tega kosa železa navij čimveč ovojev debele žice v pravilni smeri, vse skupaj fiksiraj s kakšnimi lesenimi nosilci in primeži. Moč magnetnega polja bo po formuli NxI, se pravi čimveč toka in čimveč ovojev.
Tokokrog naj ima poleg zelo močnega kontaktorja tudi en kos oslabljene / stanjšane žice, ki bo služila kot timer za izklop po sekundi ali dveh (varovalka).
Ko vklopiš, bodi daleč, ker zna tisti kos železa poleteti s precejšnjo hitrostjo.
LP _________________ I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
GJ Član


Pridružen-a: Čet 02 Nov 2006 15:51 Prispevkov: 946 Aktiv.: 4.17 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Apr 18, 2007 11:35 am Naslov sporočila: |
|
|
aly je napisal/a: |
Tokokrog naj ima poleg zelo močnega kontaktorja tudi en kos oslabljene / stanjšane žice, ki bo služila kot timer za izklop po sekundi ali dveh (varovalka). |
Magnetilni tok se meri v kilo amperih. Čas magnetenja pa traja le nekaj 100 mikro sekund. Če hočeš ferit resnično namagnetiti, rabiš visoko napetostni izvor nekaj 1000VDC.
Močnostni tristor, tak ki prenese trenutno (nekaj ms) vsaj 100 000 amperov in seveda primerne kondenzatorje, ki jih prej napolniš preko usmernika.
Amm.. ja res je, magnetilno navitje lahko raznese, če pretiravaš z močjo..
LP GJ |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.69 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Sre Apr 18, 2007 12:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
Poizkusi stator (pri tej starosti je verjetno je iz železa, ne feriten) namagnetiti z drgnjenjem po njem z kakšnim supermočnim magnetom(ND & comp.). Lahko pa gor prilepiš en tak trajni magnet. Če bo na pravem mestu, bi moral narediti precej močno polje.
220 voltne generatorje, ki so izgubili remanentni magnetizem in zato ob zagonu in po njem niso dajali napetosti sem reševal tako, da sem 220 voltno navitje za kratek hip vbečkrat priključeval na avtomobilski 12 V akumulator (z startnimi kabli). Pri 12 voltih istosmernega toka je upornost navitja od generatorja tako majhna, da je bilo dovolj toka, da se je generator trajno namagnetil in začel proizvajati elektriko. Prisotni ljudje so mislili, da se zaje*avam, je pa delovalo.
Pri motorju bi moralo biti podobno.
Jur |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
VolkD Član


 
Pridružen-a: Pet 24 Sep 2004 21:58 Prispevkov: 14228 Aktiv.: 60.03 Kraj: Divača (Kačiče)
|
Objavljeno: Sre Apr 18, 2007 12:08 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ker vidim, da si iz Ilirske Bistrice, ti svetujem enega Mirana, ki se ukvarja z avtoelektriko. Tip je poln trikov. Meni je že marsikaj porihtal.
Mislim, da se piše Bajc. Delavnico ima pa v Postojni. _________________ Dokler bodo ljudje mislili, da živali ne čutijo, bodo živali čutile, da ljudje ne mislijo. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.98 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Sre Apr 18, 2007 3:39 pm Naslov sporočila: |
|
|
jur je napisal/a: |
220 voltne generatorje, ki so izgubili remanentni magnetizem in zato ob zagonu in po njem niso dajali napetosti sem reševal tako, da sem 220 voltno navitje za kratek hip vbečkrat priključeval na avtomobilski 12 V akumulator (z startnimi kabli). Pri 12 voltih istosmernega toka je upornost navitja od generatorja tako majhna, da je bilo dovolj toka, da se je generator trajno namagnetil in začel proizvajati elektriko. Prisotni ljudje so mislili, da se zaje*avam, je pa delovalo. |
Nisi edini, ki so ga gledali postrani. Pred leti sem na podoben način ob izpadu elektrike obudil 25kW agregat na petrolovi črpalki. Uporabil sem samo ploščato 4,5v baterijo iz ročne svetilke ...  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.69 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Sre Apr 18, 2007 3:52 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ali je baterija dovolj trajno namagnetila generator, tako da je vžigal tudi drugič, in naslednjič?
Jur |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.98 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Sre Apr 18, 2007 4:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
Baterijo sem nekaj minut držal na dve fazi med mirovanjem generatorja. Ko smo zagnali dizel je po nekaj sekundah magnetizem "prijel".
Če je vžgal naslednjič ne vem, ker je bilo to ob 1h zjutraj, ko sem hotel ravno tankat avto in je nenadoma nastala tema.
Vzrok za razmagnetenje je bilo verjetno daljše stanje generatorja, ker je na tistem koncu LJ zmanjkalo elektrike le vsakih nekaj let. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
SimonS Član



Pridružen-a: Čet 01 Jul 2004 11:18 Prispevkov: 4769 Aktiv.: 20.12 Kraj: Kobarid
|
Objavljeno: Sre Apr 18, 2007 5:45 pm Naslov sporočila: |
|
|
V firmi AET iz Tolmina delajo taksne zadeve (magnete za motorje), po zelji napravijo tudi kaj na zahtevo kupca. Samo odvisno je, koliko si pripravljen posteti.... Mogoce pa ti lahko samo magnete zamenjajo... _________________ Lep dan
Simon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 497 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|