www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Bimetalni rele ISKRA TRB14
Pojdi na stran 1, 2, 3  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
LoLek
Član
Član



Pridružen-a: Sre 25 Feb 2004 12:46
Prispevkov: 343
Aktiv.: 1.45

PrispevekObjavljeno: Pon Sep 06, 2004 2:39 pm    Naslov sporočila:  Bimetalni rele ISKRA TRB14 Odgovori s citatom

Pozdravljeni!

Prosil bi inštalaterje, ki se ukvarjajo s priklopi motorjev, da mi povedo kako se priklopi bimetalni rele. Uporabil ga bom skupaj s kontaktorjem za zaščito motorja. Vem kam moram priključiti linijske vodnike, ne vem pa kaj so še drugi priključki označeni s številkami 95, 97, 98, 96. Prilagam skico, ki je narisana na samem bimetalu. Tisti, ki se s tem ukvarjate verjetno veste kako izgleda ta iskrin bimetal.

hvala



skica.JPG
 Opis:
Skica
 Velikost datoteke:  4.31 KB
 Pogledana:  20447 krat

skica.JPG


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14673
Aktiv.: 61.88
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Pon Sep 06, 2004 3:33 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kontakte bimetalnega releja 95 -96 veži zaporedno z izklopilno tipko v koliko uporabljaš za vklop "daljinski" vklop z dvema tipkama. V koliko uporabljaš stikalo 1/0 omenjene kontakte tudi vežeš zaporedno z kontakti stikala. V tem primeru pazi - v koliko ima bimetal možnost nastavitve avtomatskega delovanja MORA biti na ROČNO. Kajti ko se ohladi se avtomatsko povrne. V tem primeru bo motor začel delovati kar lahko povzroči nesrečo. Preostala dva kontakta sta za kontrolo (napaka) Kontakt se sklene, ko rele izključi. Za samo nastavitev toka poglej na tablico motorja.
_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
LoLek
Član
Član



Pridružen-a: Sre 25 Feb 2004 12:46
Prispevkov: 343
Aktiv.: 1.45

PrispevekObjavljeno: Pon Sep 06, 2004 3:53 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zakaj pa potrebuje bimetal še te dodatne vklope? A ni bimetal vedno sklenjen, samo ob preobremenitvi se izključi? Aja pa še to: kontaktor je vklopljen ko je na tuljavo priključena napetost, kaj pa če imamo dve tipki za vklop izklop, kako potem ostane vklopljen kontaktor? Ali se ravno za slednji primer uporabljajo kontakti na bimetalu, da držijo napetost na tuljavi kontaktorja?

Jaz imam stikalo I/0 tak (tlačno stikalo na hidroforju), da s tem nimam problema, gre pa za elektrokovinino pet stopenjsko črpalko.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
vilko
Član
Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2004 10:26
Prispevkov: 3362
Aktiv.: 14.18
Kraj: Dragomer

PrispevekObjavljeno: Pon Sep 06, 2004 6:05 pm    Naslov sporočila:  Hm, izgleda, da gre za trifazni motor, ali ne? Odgovori s citatom

Glede na skico, bi rekel, da gre za trifazni motor. Večje trifazne motorje vklapljamo v dveh korakih, najprej tri navitja motorja vežemo v zvezdo, tako da pride na vsako navitje 220V, potem pa, ko dobi nekaj obratov, ga s stikalom preklopimo v trikotnik, tako, da je na vsaki tuljavi elektromotorja 380V. Sedaj ima motor polno moč.
Bimetal se aktivira, ko se segreje. Takrat, če je tako vezano, odklopi motor od vira energije. Iz skice ni jasno, ali to bimetalno stikalo pri tem izklopi tri faze napajanja. Če ja, potem so ostali kontakti verjetno namenjeni raznim lučkam, ki povedo uporabniku, da se je bimetal pregrel. Če temu ni tako, potem je potrebno te kontakte uporabiti za krmiljenje 3-faznih relejev.
Kar se tiče ohlajevanja, mislim, da je rele grajen tako, da ko se enkrat segreje in odklopi, se ne vklopi več nazaj, temveč je v ta namen dodaten gumb, ki ga je potrebno pritisniti, da se bimetal spet sklene.

Nisem praktik, to kar sem napisal, je treba jemati z rezervo in preveriti.
Vilko
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
LoLek
Član
Član



Pridružen-a: Sre 25 Feb 2004 12:46
Prispevkov: 343
Aktiv.: 1.45

PrispevekObjavljeno: Pon Sep 06, 2004 6:19 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Motor je trifazen, vendar male moči 1400W zato ne potrebuje vklopa zvezda trikot, bimetal odklopi vse tri faze. Ima pa za nastavit, da se avtomatsko vklopi, ko se ohladi ali pa, da ostane odklopljen.
Samo mi še vseeno ni jasno zakaj bi služila kontakta 95 in 96, samo za signalizacijo ali kaj več?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
robertos
Član
Član



Pridružen-a: Sre 11 Avg 2004 11:31
Prispevkov: 792
Aktiv.: 3.34
Kraj: Vuhred JN76OO

PrispevekObjavljeno: Pon Sep 06, 2004 7:25 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pozdrav!

Kontakta 95 in 96 sta zaporedno vezana s tvojo stop tipko (kontakta sta med normalnim delovanjem sklenjena), ko bimetal razklene ta dva kontakta s tem prekine glavni tokokrog krmiljenja in s tem nimaš več faze na stop tipki, posledično pa seveda tudi ne več na start tipki, to pomeni, da ti izklopi celotno zadevo tudi na krmilnem delu, poleg seveda močnostnih kontaktov V BIMETALU.

Če rabiš še to narisano povej pa bom skiciral- narisal pa ti poslal.

cheerio baj ROBERT!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
robertos
Član
Član



Pridružen-a: Sre 11 Avg 2004 11:31
Prispevkov: 792
Aktiv.: 3.34
Kraj: Vuhred JN76OO

PrispevekObjavljeno: Pon Sep 06, 2004 7:52 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Našel sem tudi načrt tega kar sem prej govoril ( žal samo v hrvaškem jeziku)
verjetno pa je bolj pomembno tisto kar je narisano. Skico sem poskaniral in pripel.
V spodnjem levem kotu imaš shemo krmiljenja, kjer lahko vidiš kako so kontakti povezani. Zgoraj pa imaš celotni načrt vezave z enojnimi tipkami ali z dvojnimi tipkami ( pri dvojnih tipkah ne pozabi odstranit mostička označenega z zvezdico).

cheerio baj !



načrt.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  250.67 KB
 Pogledana:  216 krat

načrt.jpg


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
LoLek
Član
Član



Pridružen-a: Sre 25 Feb 2004 12:46
Prispevkov: 343
Aktiv.: 1.45

PrispevekObjavljeno: Pon Sep 06, 2004 8:00 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hvala za odgovor, zdaj mi je jasno. Jaz nimam tipke start in stop ampak stikalo, ko je vklopljeno je skoz signal na tuljavi kontaktorja.
Zanima me še, če kontaktor drži skupaj kontakt tudi, če dobi samo impulz na tuljavo (samodržni) ali mora imeti stalno napetost (za moj primer je vseeno, samo firbec Very Happy ). Če rabi stalno napetost potem mi ni jasno kako lahko priklopiš start in stop tipki?


p.s. Danes sem delal inštalacijo in sem si improvizori priklopil enofazno napetost za vrtalni stroj. Ker je tam bil samo štiri žilni kabel tri faze + N, ozemljitev je pa bila posebej narejena (vkopan trak) sem podzavesto priključil črn in moder vodnik (dve fazi), moral bi pa črn in pa rumeno-zelen. d'oh! Vključim vrtalni stroj in normalno, dela potem pa se čez en čas (ko je že stal) začne ven kaditi Shocked hitro potegnem ven in nato ugotovim, da sem ga priklopil na medfazno napetost 400V. Hvala bogu ni bilo mašini nič, niti elektronike ni skurilo (elektronsko krmiljenje vrtljajev). Very Happy Se pravi, da komutatorski stroj zdrži marsikaj. Twisted Evil
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
robertos
Član
Član



Pridružen-a: Sre 11 Avg 2004 11:31
Prispevkov: 792
Aktiv.: 3.34
Kraj: Vuhred JN76OO

PrispevekObjavljeno: Pon Sep 06, 2004 8:01 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

pozabil sem še napisat, krice pace s kulijem te naj ne motijo, to je za pralni stroj in ne za to vezje.
Pa še splošno pravilo:
tipkal lahko vežeš skoraj poljubno število, s tem da so vse tipke za izklop (nula), vezane zaporedno, vse tipke za vklop (enka) pa vzporedno.
Če te še kaj zanima pa vprašaj.

Cheerio baj ROBERT!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
robertos
Član
Član



Pridružen-a: Sre 11 Avg 2004 11:31
Prispevkov: 792
Aktiv.: 3.34
Kraj: Vuhred JN76OO

PrispevekObjavljeno: Pon Sep 06, 2004 8:09 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Na shemi si poglej !

Poleg start (enka) tipke je vzporedno zvezan delovni (tako imenovani samodržni kontakt od kontaktorja). Ko pritisneš start tipko tuljava kontaktorja dobi napetost, s tem pa sklene tudi (poleg močnostnih kontaktov) ta svoj krmilni kontakt ki potem po spustu tipke start sam sebi daje napetost na tuljavo.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
LoLek
Član
Član



Pridružen-a: Sre 25 Feb 2004 12:46
Prispevkov: 343
Aktiv.: 1.45

PrispevekObjavljeno: Pon Sep 06, 2004 8:10 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hvala, zdaj vem kako se stvari streže. Ja saj zdaj sem videl shemo samo, ko sem prejšnji post pisal še ni bilo tvoje sheme, še enkrat hvala. Very Happy
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
marko11
Član
Član



Pridružen-a: Ned 14 Dec 2003 17:47
Prispevkov: 893
Aktiv.: 3.77
Kraj: Dobrepolje

PrispevekObjavljeno: Sre Feb 28, 2007 8:11 pm    Naslov sporočila:  Izračun toka Odgovori s citatom

Kako pa se točno izračuna pravo vrednost bimetalnega releja?

Nazivni tok motorja je 3A, na katero vrednost se nastavi bimetalni rele, da odklopi tudi ko izpade ena faza?

LP,marko

_________________
Če ne veš kam greš, se ne moreš zgubiti.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
ElGrigon
Član
Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38
Prispevkov: 3883
Aktiv.: 16.86
Kraj: okolica Lenarta

PrispevekObjavljeno: Sre Feb 28, 2007 10:51 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Inštalacija napajanja motorja mora biti tako narejena, da se izklopijo vse tri varovalke (avtomtske-trojček). Drugače pa tok na ostalih dveh fazah krepko naraste, tako da pri 3A porabi motorja pod normalno obremenitvijo nastaviš bimetal na nekje 3.2 - 3.5A.
Že obstaja neka enačba, da se določi nastavitveni tok bimetala glede na porabo bremena, ampak do zdaj sem sam nastavil pri določenih motorjih bimetal malo nad nazivnim tokom motorja in je zaščita dobro delovala. Če pa ti bo motor, ki ima nazivno porabo 3A izklopilo že pri 3.5A pa je povsej verjetnosti motor preobremenjen.
To je kar se tiče normalnih bimetalov. Imaš pa tudi motorske odklopnike, ki so zelo občutljivi na zagonski tok in jih ponavadi že ob vklopu izklopi. Ti odklopniki pa imajo med dokumentacijo prikazane karakteristike izklopa in se jih nastavi glede na tiste grafične prikaze oz. tabele.

_________________
lp, ElGrigon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Tim
Član
Član



Pridružen-a: Pon 25 Jun 2007 2:13
Prispevkov: 46
Aktiv.: 0.21
Kraj: Trbovlje

PrispevekObjavljeno: Pon Avg 20, 2007 2:38 am    Naslov sporočila:  Bimetalni rele Odgovori s citatom

Običajno bimetalni rele NE IZKLOPI bremenskega tokokroga. (tokokroga katerega ''kontrolira''). Tri faze se dovedejo na kontaktor iz kontaktorja pa preko bimetala na motor. Bimetalni rele pa ima poleg bremenskih kontaktov še pomožne, s katerimi se krmili kontaktor. To pa pomeni, da pri preobremenitvi oz. večjim tokom od nastavljenega preklopi pomožne kontakte na katere je vezana tuljava kontaktorja in tako izklopi kontaktor. Motor dejansko torej odklopi kontaktor, bremeski kontakti bimetala ostanejo prevodni.
Iskrini bimetali tip TRB14, so poleg tega, da imajo možnost izbire ročnega ali avtomatskega ponovnega vklopa in nastavljanja toka v določenem območju, konstruirani tako, da se z dodatnimi vilicami (povezujejo bremenske kontakte bimetala in kontaktorja) montirajo na kontaktor. Seveda pa je potrebno imeti ustrezen kontaktor, ki pa je tip KN16 ali KN9 (Ne vem točno kateri, ker se te številčne ozake določajo s kombinacijo mirovnih ter delovnih kontaktov kontaktorja)
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
MarkoM
Član
Član



Pridružen-a: Tor 12 Sep 2006 15:29
Prispevkov: 2825
Aktiv.: 12.36
Kraj: Lovrenc na P.

PrispevekObjavljeno: Pon Avg 20, 2007 9:00 am    Naslov sporočila:  Re: Bimetalni rele Odgovori s citatom

Tim je napisal/a:
Običajno bimetalni rele NE IZKLOPI bremenskega tokokroga. (tokokroga katerega ''kontrolira''). Tri faze se dovedejo na kontaktor iz kontaktorja pa preko bimetala na motor. Bimetalni rele pa ima poleg bremenskih kontaktov še pomožne, s katerimi se krmili kontaktor. To pa pomeni, da pri preobremenitvi oz. večjim tokom od nastavljenega preklopi pomožne kontakte na katere je vezana tuljava kontaktorja in tako izklopi kontaktor. Motor dejansko torej odklopi kontaktor, bremeski kontakti bimetala ostanejo prevodni.
Iskrini bimetali tip TRB14, so poleg tega, da imajo možnost izbire ročnega ali avtomatskega ponovnega vklopa in nastavljanja toka v določenem območju, konstruirani tako, da se z dodatnimi vilicami (povezujejo bremenske kontakte bimetala in kontaktorja) montirajo na kontaktor. Seveda pa je potrebno imeti ustrezen kontaktor, ki pa je tip KN16 ali KN9 (Ne vem točno kateri, ker se te številčne ozake določajo s kombinacijo mirovnih ter delovnih kontaktov kontaktorja)


Hm..., očitno sem živel v zmoti, ker sem vedno mislil, da bimetal prekine tokokrog. Moram preveriti moje vezave bimetalov doma (dve vodni črpalki). Confused
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2, 3  Naslednja
Stran 1 od 3

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 500 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group