 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
ule Član


Pridružen-a: Tor 13 Jan 2004 20:32 Prispevkov: 1583 Aktiv.: 6.68 Kraj: Babno Polje
|
Objavljeno: Pet Sep 10, 2004 7:26 pm Naslov sporočila: Vezava zvezda-trikot? |
|
|
Zanima me zakaj imajo nekateri motorji,različne vezave?
Primer:
Trifazni motor 5,5kW / 1400obr/min
Vezava v zvezda 400v/11A
Vezava trikot 230v/19A
Zakaj zvezda trikot, že razumem. Ni mi pa jasno zakaj bi lahko imel v zvezdi 400v in v trikotu 230v? Ni mi jasno zakaj in kje bi to lahko uporabil. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber Član


Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20 Prispevkov: 2279 Aktiv.: 9.61 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Pet Sep 10, 2004 9:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
Motor s temi podatki pri nas ni primeren za vezavo v trikot.
Napetost ki je podana pove kakšna je maksimalna in nazivna napetost za to vezavo. Napetost je mišljena kot medfazna.
Menda so imeli v Italiji takšno napetost, da so imeli medfazno 220V ali nekaj takega. Ne vem točno in nisem prepričan, obstajalo pa je nekje, mogoče pa še.
Druga možnost za uporabo takšnih motorjev je tudi preko frekvenčnega regulatorja - krmilnika, ki generira tri faze poljubne napetosti, poljubne do neke maksimalne, ki je omejena z napajalno. Ampak to je že kar znanost in je potrebno točno vedeti za kaj se gre.
V glavnem, ta motor pri nas v Sloveniji lahko priklopiš samo v zvezda vezavi. Zakaj, pa bi bilo malo dobro pogledati v osnove trifaznih motorjev, kakšno bukvo in prebrati poglavje ali dva in razumeti vse skupaj. Energetika
To je to, če pa bi rad kaj konkretnega, pa vprašaj. Ta motor pa, če ga boš uporabljal, veži v zvezdo, zagon motorja bo direkten, preko stikala, še najbolje motorskega zaščitnega, tok velja tisti za zvezda vezavo.
Zakaj ti ni jasno?
Enostavno, pri nas imamo medfazno napetost 400V, konkretno ta motor v trikot vezavi pa lahko priklopiš na omrežje ki ima 230V medfazno napetost.
Pri 3F motorjih se napetost ki je podana šteje medfazna napetost. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ule Član


Pridružen-a: Tor 13 Jan 2004 20:32 Prispevkov: 1583 Aktiv.: 6.68 Kraj: Babno Polje
|
Objavljeno: Pet Sep 10, 2004 9:38 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala za pojasnilo. Ni mi blio jasno kje bi pač našel tako omrežje. Motor pa bo šel na previtje, tako da bo potem zagon normalen zvezda/trikot. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
cero Član



Pridružen-a: Čet 31 Jul 2003 17:37 Prispevkov: 1179 Aktiv.: 4.97 Kraj: vipava
|
Objavljeno: Pet Sep 10, 2004 11:20 pm Naslov sporočila: |
|
|
no kot je že reber omenil
če imaš motor priklopljen na frekvenčni regulator le ta pa je priklopljen na eno fazo
moraš motor vezati v trikot ker je napetost iz frekvenčnega regulatorja 3X 230v
če pa je frekvenčni regulator priklopjen na tri faze potem mora biti motor priklopljen v zvezdo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.89 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Pet Sep 10, 2004 11:38 pm Naslov sporočila: |
|
|
Cero,
Frekvenčnemu pretvorniku običajno lahko nastaviš izhodno napetost ne glede na to kako je priključen (enfazno, trofazno) kajti pretvornik običajno napajalno napetost usmeri, tako, da menjava dovodnih faz nima vpliva na smer vrtenja. Vem celo za primer, ko je en inesov frekvenčni pretvornik čisto normalno deloval dva meseca priključen na dve fazi ter 0. Do napačnega priklopa je prišlo zgolj slučajno. Frekvenčnega sta priklapljala dva vzdrževalca. Eden je priključil dovodni kabel (5 žilen) Črna - rjava - črna na faze rumenozeleno ter modro pa na ozemljitev. Tisti na drugi strani, ki je priključeval pretvornik pa je priključil Črna-modra-rjava dovod rumenozelena ozemljitev drugo črno pri rjavi je odščipnil. Napaka je bila ugotovljena šele čez dva meseca, ko je pregorela ena varovalka. _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber Član


Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20 Prispevkov: 2279 Aktiv.: 9.61 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Sob Sep 11, 2004 6:47 am Naslov sporočila: |
|
|
Tako je Silvo. Frerkvenčni regulator, ki ima sicer vhod za 3 faze, lahko napajamo z 1, 2 ali 3 fazami in naj bi delovalo enako, vendar to velja le za moči do nekaj kW, ker pri večjih močeh drugače pride do preobremenitve ene faze in seveda tudi samega napajalnega dela v regulatorju.
Frekvenčni regulator ne zmore dvigniti napetosti preko napajalne, lahko pa jo omeji izpod napajalne po želji, ki je zapisana v parametrih.
Enkrat sem dobil v roke frekvenčni regulator ki je bil namenjen za napajanje 3x230v, priklopljen pa je bil na naše 3F omrežje. Seveda tega ni preživel. Umrl je hibrid, v katerem je bilo 6 diod za usmernik in 7 tranzistorjev z nasprotno vezanimi diodami. Ker je bila zadeva zalita v prozoren žele, se je vse to lepo videlo. Nekaj diod izmed 6-ih usmerniških je bilo črnih. Hibrid sem odstranil, mu poščipal nogice od usmerniških diod, montiral nazaj, poleg tega pa sem potem vgradil navaden gretz KBPC3506 (35A 600V) in zadeva krasno deluje na 1 fazo, poganja pa motor 3F vezan v trikot, moči cca 0,5kW
Regulator pa je bil Siemens Micromaster ali nekaj takega. Na Siemensu mi niso vedeli povedati za ceno hibrida, povedali pa so da ga ne morem dobiti in da je dokaj drag. Povedal sem jim za rešitev, da ne bodo mislili, da so samo oni pametni. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
cero Član



Pridružen-a: Čet 31 Jul 2003 17:37 Prispevkov: 1179 Aktiv.: 4.97 Kraj: vipava
|
Objavljeno: Sob Sep 11, 2004 3:31 pm Naslov sporočila: |
|
|
zelo čudno se mi zdi da bi deloval frekvenčni regulator ko je motor priklopljen samo na dve fazi
mogoč je to kakšen star tip novejši tipajo napetost na motorju in na ta način dobijo podatke o motorju torej ob dveh fazah bi najbrž vrglo error na zaslon
recimo primer je bil že ko je bil motor slabo ozemljen je javljalo napako na frekvenčniku |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Slowfly Član


Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07 Prispevkov: 4082 Aktiv.: 17.22 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Sep 11, 2004 3:58 pm Naslov sporočila: |
|
|
Dve fazi na vhodu (omrežje), ne na izhodu(motor) ! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
cero Član



Pridružen-a: Čet 31 Jul 2003 17:37 Prispevkov: 1179 Aktiv.: 4.97 Kraj: vipava
|
Objavljeno: Ned Sep 12, 2004 2:09 pm Naslov sporočila: |
|
|
ah ja seveda se mi je zdelo nekako čudno skoraj nemogoče |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Liquid Član

Pridružen-a: Sre 25 Apr 2007 21:27 Prispevkov: 11 Aktiv.: 0.05 Kraj: posočje
|
Objavljeno: Tor Apr 28, 2009 7:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
Temo obujam od mrtvih, ampak vseeno.
Gre se za podoben motor/črpalko v cnc stroju(poreklo Tajvan):
Output 1/4 HP
Cycle 50/60
Volts 220/380
Amps 0,8/0,4
RPM 2850/3400
Phase 3
Pole 2
Na ploščici pa je še narisana vezava za 220V TRIKOT in za 380V ZVEZDA.
Ker bi pri podmazovanju potreboval več pretoka/pritiska, smo začeli razmišljati o menjavi oz. sedaj o vezavi v zvezdo. Pomeril sem napetost na priključkih, ki je različna 120V, 160V in 130V.
Zanima me če lahko vežem v vezavo zvezda, kjer se zvišajo obrati črpalke?
hvala in lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gumby Član


Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32 Prispevkov: 4066 Aktiv.: 18.40
|
Objavljeno: Tor Apr 28, 2009 7:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
Nič se ne bodo zvišali obrati... tisti podatek (3400) je za 60Hz mrežo _________________ Tule nisem več aktiven. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.21 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Tor Apr 28, 2009 8:14 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če boš ta motor, ki mora po napisanem biti vezan v trikot, prevezal v zvezdo, mu boš zbil moč za 3 krat in ga boš v takem načinu obratovanja zelo verjetno skuril, saj bo preobremenjen, pa še zaščita bo nastavljena napačno.
Če pa bi taisti motor priklopil direktno na naše el. omrežje (3x 400V), potem obvezno mora biti vezan v zvezdo. Če bi ostal vezan v trikot, bi ga uničil takoj ali zelo kmalu po vklopu, saj je v trikotu motor grajen za napetos 220V in ne bi prenesel tako visoke napetosti.
Namen vezav zvezda in trikot pri motorjih je dvojen, poleg omogočanja lažjega zagona, kar pride v poštev pri motorjih nad 3kW, še (pri manjših) motorjih zmožnost delovanja pri dveh različnih napetostih omrežja. Torej tovarna lahko dela popolnoma enak motor za ZDA ali Rusijo (3x220V) in Evropo (3x400V), samo pravilno ga je treba priklopiti. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
guitarpicker Neznanec

Pridružen-a: Tor 05 Maj 2009 20:45 Prispevkov: 4 Aktiv.: 0.02 Kraj: Rimske Toplice
|
Objavljeno: Tor Maj 05, 2009 8:48 pm Naslov sporočila: |
|
|
mene pa zanima kako deluje stikalo za preklop zvezda-trikot? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.21 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Tor Maj 05, 2009 10:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
Stikalo ima v osnovi 3 položaje:
1. Motor izklopljen iz omrežja (položaj stikala označen z 0)
2. Prvi delovni položaj je zvezda (oznaka Y), kjer stikalo spoji motor v stik zvezda (za čas zagona),
3. Naslednji položaj stikala je v trikot (oznaka ) , kjer stikalo preveže motor spoji v stik trikot in tako motor dobi polno moč.
Odvisno od izvedbe stikala je iz trikota ali mogoče premakniti ročico stikala samo naprej in tako izklopiti motor ali obrniti ročico nazaj in motor spet spojiti v zvezdo in šele nato izklopiti.
Tako zelo na splošno, če te zanima več, vprašaj.
. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
psevdonim Član


Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42 Prispevkov: 3406 Aktiv.: 14.92 Kraj: slo
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 498 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|