 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
madzi Član

Pridružen-a: Sre 24 Sep 2003 10:46 Prispevkov: 315 Aktiv.: 1.33 Kraj: Pragersko, Dragonja vas, Maribor
|
Objavljeno: Sob Feb 09, 2008 1:04 am Naslov sporočila: |
|
|
100 barov pritiska pa mislim da avtomobilska črpalka za gorivo ne more proizvest. Kolikor sem jaz zasledil je v ceveh za bencin tam nekje 2-3 bare ne pa 100. Popravite me če se motim.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
invisible Član

Pridružen-a: Čet 04 Nov 2004 21:27 Prispevkov: 60 Aktiv.: 0.25 Kraj: Lj
|
Objavljeno: Sob Feb 09, 2008 5:32 am Naslov sporočila: |
|
|
100 barov pritiska in še precej čez, velja za sodobne dizel motorje, pri bencinskih motorjih so ti tlaki nižji.
Da motrji porabijo najmaj okoli največje vrednosti navora je res, kadar je motor optimalno obremenjen (agregati ..... itd), v primeru avtomobila pri 50 km/h pa je motor na par procentov svoje zmogljivosti.
Za nizko porabo je treba voziti v najvišji prestavi, v kateri motor še vedno dobro deluje (še dobro potegne).
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.00
|
Objavljeno: Sob Feb 09, 2008 1:04 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pri bencinskih imaš tlak reda 4÷8bar.
Lahko izvedeš zadevo z merjenjem pretoka, a potrebuješ 2 merilca (še za povratni vod), pri čemer boš imel velike pretoke a majhno razliko pretokov.
Rabiš pa ravno razliko, ki "izgine" skozi injektorje.
Če obvladaš matematiko in mikrokontrolerje, se da kaj skup spacat, ko najdeš vse potrebne signale v avtoelektriki.
V prioritetni želji po učenju je to smiselno, sicer ne.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
protoncek Član

Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 42.75 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Sob Feb 09, 2008 7:39 pm Naslov sporočila: |
|
|
mogoče bo tale načrt uporaben, sicer je iz leta 94, ampak je pa za injektorske mashine...
Opis: |
|
 Download |
Ime datoteke: |
Injection fule meter.PDF |
Velikost datoteke: |
691.76 KB |
Downloadano: |
56 krat |
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
podboj Član

Pridružen-a: Sre 25 Maj 2005 11:48 Prispevkov: 1251 Aktiv.: 5.28 Kraj: Postojna, Sežana, Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Feb 10, 2008 6:10 pm Naslov sporočila: |
|
|
Najlepša hvala za odgovore, ampak ste malo preveč zakomplicirali, tudi zato ker nisem točno napisal kaj hočem.
Avto ima le en inektor, tlak je pri tem avtu vedno konstanten, vsaj kot je meni znano. Pumpa daje tlak 1.1bar, pri inektorju pa je membranski regulator tlaka, recimo da spusti čez kar je več kot 0,8 bara. Gre sicer za eno prvih verzij elektronskega vbrizga (Bosch monotronic injection (SPI)) iz leta 1993.
V bistvu imam v števcu avtomobila en števček odveč, pa bi nanj priključil vezje za merjenje trenutne porabe, če vezje ne bo preveč komplicirano. Ne rabim merjenja porabe na kilometre, ampak trenutno porabo, zato tudi mislim, da ne bi bilo potrebno imeti tudi podatka o hitrosti. Toliko, da vidim, ali je bolje peljati v 4. z 2500 obrati ali v 5. z 2000, pospeševat hitro ali počasi ipd.
Razlog zakaj bi rad imel ta merilnik je tudi ta, da sem nazadnje, ko sem 500km prevozil tako, da sem imel skoraj vedno gas do kraja imel za 0,7L nižjo porabo kot takrat, ko sem 500 km vozil lepo umirjeno na isti relaciji.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.00
|
Objavljeno: Ned Feb 10, 2008 6:35 pm Naslov sporočila: |
|
|
Najlepša hvala za odgovore, ampak ste malo preveč zakomplicirali, tudi zato ker nisem točno napisal kaj hočem.
Boš vedel za drugič in napisal potrebno, ne pa da se matramo z branjem misli na daljavo
Gre sicer za eno prvih verzij elektronskega vbrizga (Bosch monotronic injection (SPI)) iz leta 1993.
Elektronski vbrizg je že siv od starosti, ne pa v cvetu pubertete, tako da ne vem od kje ti ta letnica...
Razlog zakaj bi rad imel ta merilnik je tudi ta, da sem nazadnje, ko sem 500km prevozil tako, da sem imel skoraj vedno gas do kraja imel za 0,7L nižjo porabo kot takrat, ko sem 500 km vozil lepo umirjeno na isti relaciji.
Vsekakor vpliva na porabo še kak faktor, ne le teža tvoje noge. Recimo temperatura in vlažnost zraka (glede izgorevanja), temp. okolice ki vpliva na tlak v gumah in trdoto le-teh, kvaliteta goriva in še marsikaj.
Skratka, za tvoje potrebe je torej dovolj navaden integrator, ki odčitava "duty cycle" oziroma procentualno vrednost trajanja odprtja injektorja.
Shema iz začetka teme je zadovoljiva osnova za zadovoljitev teh potreb, le da skala ne bo povsem linearna.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
protoncek Član

Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 42.75 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Ned Feb 10, 2008 7:05 pm Naslov sporočila: |
|
|
po moje je elektorjeva shema čisto dovolj preprosta in vsebuje prav to, kar se hoče. Poleg tega da ima senzor hitrosti, kar ti bo dalo dosti bolj realno indikacijo porabe. Bolj enostavno od operacijskega boš težko našel...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igor_k Član

Pridružen-a: Pon 19 Jul 2004 11:44 Prispevkov: 1011 Aktiv.: 4.26 Kraj: Rače
|
Objavljeno: Ned Feb 10, 2008 8:16 pm Naslov sporočila: |
|
|
Trenutna poraba goriva je izražena v l/km (če avto stoji pa v l/h) in brez merjenja hitrosti ne gre!
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
serdzodj Član

Pridružen-a: Sre 28 Feb 2007 20:53 Prispevkov: 343 Aktiv.: 1.54 Kraj: Lukovica pri Domžalah
|
Objavljeno: Ned Feb 10, 2008 8:30 pm Naslov sporočila: |
|
|
protoncek je napisal/a: |
po moje je elektorjeva shema čisto dovolj preprosta in vsebuje prav to, kar se hoče. Poleg tega da ima senzor hitrosti, kar ti bo dalo dosti bolj realno indikacijo porabe. Bolj enostavno od operacijskega boš težko našel... |
Mene pa pri tej shemi zanima konkretno kako se odčitava hitrost, ali ima števeč hitrosti kak priključek na katerem daje impulze glede na hitrost?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
protoncek Član

Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 42.75 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Ned Feb 10, 2008 8:54 pm Naslov sporočila: |
|
|
kolikor sem uspel na hitro prebrati imaš dve varianti - prva predvideva da imaš elektronski števec in od tam vlečeš impulze, druga pa da imaš sicer zajlo, ampak v števcu pa magnetni sklop, torej vrteči magnet, ki poganja iglo hitrosti, in od tam s hall-ovim senzorjem (spodnji načrt na str. 15) vlečeš ven hitrost (impulze). Po moje se zadeva zakomplicira, če je števec popolnoma mehanski (yugo ). Priznam da še nikoli nisem raziskoval, kako so števci povezani na iglo, ampak predpostavljam da so digitalno.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
serdzodj Član

Pridružen-a: Sre 28 Feb 2007 20:53 Prispevkov: 343 Aktiv.: 1.54 Kraj: Lukovica pri Domžalah
|
Objavljeno: Ned Feb 10, 2008 9:02 pm Naslov sporočila: |
|
|
Aha, hvala za hiter odgovor, zdaj mi je že bolj jasno.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
protoncek Član

Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 42.75 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Ned Feb 10, 2008 9:12 pm Naslov sporočila: |
|
|
ni kaj
jaz tega nikoli nisem delal, toliko da se ve...samo za take stvari imam spomin in sem se takoj spomnil da je to bilo objavljeno. Res pa je da je staaaaro...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
piroman Član


Pridružen-a: Čet 23 Okt 2003 12:06 Prispevkov: 2707 Aktiv.: 11.42 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Feb 10, 2008 9:12 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pulze za hitrost avta se da dobiti z enkoderja za ABS...
_________________ One shouldn’t work on semiconductors, that is a filthy mess; who knows if they really exist!
Wolfgang Pauli, 1931 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.00
|
Objavljeno: Ned Feb 10, 2008 9:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ali pa na polosovino namontiraš magnet, zraven pa fiksiraš reed rele ali hall.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
NeoTO Član


Pridružen-a: Pon 28 Mar 2005 19:19 Prispevkov: 2752 Aktiv.: 11.61 Kraj: Trzic
|
Objavljeno: Ned Feb 10, 2008 9:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pulze se dobi tudi na konektorju za avtoradijo. Vsaj na mojem Focus-u je tako.
Glede merjenja na injektorjih - po mojem bi se dalo s kakšnim mikrokontrolerjem merit dolžino pulzov in potem to izmerjeno integrirat ali pa povprečit.
_________________ Lp,
Matevž
Nazadnje urejal/a NeoTO Ned Feb 10, 2008 9:25 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 499 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|