 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
reber Član


Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20 Prispevkov: 2279 Aktiv.: 9.61 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Tor Apr 06, 2010 8:00 am Naslov sporočila: |
|
|
MOj odgovor gre definitivno v prid releju. Če bo po določenem času odpovedal, ga boš pač zamenjal. Izvedba releja naj bo taka, da je mehansko narejen tako, da bi kontakti zelo težko zapikali, saj veš, štarter naj bi deloval kratkotrajno in če bi rele zapikal, potem... hitro klemo dol z akumulatorja ali pa izpulit rele
_________________ Obiščite me na www.reber.si ali www.elektron.si |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kose19 Član


Pridružen-a: Sre 02 Mar 2005 19:37 Prispevkov: 1228 Aktiv.: 5.18 Kraj: okolica Kobarida
|
Objavljeno: Tor Apr 06, 2010 8:32 am Naslov sporočila: Re: Zamenjava 12V releja s tiristorjem |
|
|
drejko je napisal/a: |
Rele je uporabljen za zagon starterja na motorju. |
Če prav razumem je starter=zaganjač. Le ti imajo navadno v el.magnetu (kateri potisne zobnik na zaganjaču v zobnik na ustrajniku) vgrajen kontakt, ki sklene tokokrog in zaganjač zavrti.
Ne razumem zakaj rabiš še dodaten rele?
_________________ - Absens, carens -
- Tisti, ki ga ni, bo prikrajšan - |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sebastjan.kamensek Član


Pridružen-a: Sob 26 Jul 2008 11:04 Prispevkov: 1029 Aktiv.: 5.00 Kraj: Škofja Loka
|
Objavljeno: Tor Apr 06, 2010 8:37 am Naslov sporočila: |
|
|
S tistim relejem prožiš ta elektromagnet. Komando pa dobi iz obvolanske ključavnice.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MarkoM Član

Pridružen-a: Tor 12 Sep 2006 15:29 Prispevkov: 2825 Aktiv.: 12.36 Kraj: Lovrenc na P.
|
Objavljeno: Tor Apr 06, 2010 8:39 am Naslov sporočila: Re: Zamenjava 12V releja s tiristorjem |
|
|
kose19 je napisal/a: |
drejko je napisal/a: |
Rele je uporabljen za zagon starterja na motorju. |
Če prav razumem je starter=zaganjač. Le ti imajo navadno v el.magnetu (kateri potisne zobnik na zaganjaču v zobnik na ustrajniku) vgrajen kontakt, ki sklene tokokrog in zaganjač zavrti.
Ne razumem zakaj rabiš še dodaten rele? |
Tako so ponavadi narejeni. Za proženje elektromagneta je pa že dovolj stikalo oz. ključavnica.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber Član


Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20 Prispevkov: 2279 Aktiv.: 9.61 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Tor Apr 06, 2010 11:53 am Naslov sporočila: |
|
|
Velikokrat je kontakt ob volanu ali nekje drugje na motorju - motociklu (ker nima volana) tako šibak, da ne more ali pa ni primeren za direkten vklop elektromagneta na zaganjaču, takrat je vmes še en rele, če se ne motim, pa obstajajo tudi takšni zaganjači, ki tega elektromagneta sploh nimajo
_________________ Obiščite me na www.reber.si ali www.elektron.si |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
drejko Član

Pridružen-a: Pet 30 Dec 2005 18:18 Prispevkov: 254 Aktiv.: 1.07 Kraj: koroška-okolica SG
|
Objavljeno: Sre Apr 07, 2010 9:37 am Naslov sporočila: |
|
|
reber ne motiš se.Večina motociklov ima zaganjač brez elektromagneta.Os rotorja se prilega direktno na zobnik v motorju.Ne vem pa ali se po zagonu stalno vrti ali pa ima sam motor še vgrajeno kakšno centifugalno sklopko.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.99
|
Objavljeno: Sre Apr 07, 2010 11:04 am Naslov sporočila: |
|
|
Ima sklopko, katera, ko motor začne dobivati na obratih odklopi zaganjač.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.21 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Sre Apr 07, 2010 5:59 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tako je.
Razlika je v tem, da pastorek (zobnik na štarterju) v zobati venec vstrajnika motorja pri izvedbi z elektromagnetnim stikalom na zaganjaču, porinejo vilice, ki jih premika omenjeno stikalo.
Enako tudi v primeru, ko se zaganjač vklaplja ročno s potegom preko pletenice (Fiat 126P).
Pri motociklih in motorjih za čolne in podobnih aplikacijah, kjer se gleda na najmanjšo možno težo, tega elektromagneta ni in pastorek potisne v vstrajnik vrtenje rotorja zaganjača.
Ta pomik je izveden tako, da je na rotorju vrezan navoj (zelo strm), po katerem drsi pastorek, ki je v tem primeru neke sorte matica. Pastorek ima vgrajeno račno (mehanizem, ki dopušča prosto vrtenje v eno smer, v drugi smeri pa pomeni blokado) in ta poskrbi, da takrat ko motor steče, le to pastorek porine iz zobatega venca in se tako zaganjač ne vrti, ko motor steče in je stikalo, ali ključ za vžig v položaju za normalno obratovanje.
Ta izvedba je zelo občutljiva na prah in zato je pri avtomobilih skoraj ni, saj je v vstrajniku motorja običajno vgtajena suha sklopka, ki je vir prahu.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
drejko Član

Pridružen-a: Pet 30 Dec 2005 18:18 Prispevkov: 254 Aktiv.: 1.07 Kraj: koroška-okolica SG
|
Objavljeno: Čet Apr 08, 2010 7:08 am Naslov sporočila: |
|
|
To so sestavni deli sklopke za zaganjač.Vgrajena je v samem motorju.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
17.76 KB |
Pogledana: |
3958 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 498 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|