 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 15.99
|
Objavljeno: Tor Feb 01, 2011 7:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
Povprečen človek zlahka rine 1,5t težak avto po ravnini.
Trenje na tirnici je precej manjše.
Recimo trikrat manjše. Naj bo štirikrat manjše.
Tisti motor bo zlahka zmogel voziček pospešiti z mesta (malo bo "zajavkal" ob direktnem vklopu, ampak nič resnejšega) in voziti.
Bi pa znal biti problem ob izklopu motorja, ko se bo motor v trenutku ustavil, vztrajnost vozička pa lahko polomi polžni reduktor.
Če je možno, bi se dalo med reduktor in pogonsko kolo osni blažilec udarcev.
To je tak zobnik v zobniku, ki ima gumo med enim in drugim zobnikom. _________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
logist Član

Pridružen-a: Pon 25 Jan 2010 1:12 Prispevkov: 126 Aktiv.: 0.67 Kraj: dom(o)vina
|
Objavljeno: Tor Feb 01, 2011 8:39 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kakšne pa so potem možnosti rešitve zaustavljanja, ker mikrokrmilnik bo dirigiral vklop in izklop motorja.
Glede moči motorja pa nisem podvomil, ker je to izračunal in priporočal inženir strojništva (ki pa ga na žalost ni med nami več, da bi mi lahko vel povedal o motorju).
Mogoče bi pomagalo da sta os motorja in reduktorja med sabo vzporedni.
lp, _________________ Mihael |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.20 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Tor Feb 01, 2011 9:16 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če sta osi vzporedni, reduktor verjetno ni s polžem, torej samozavorni.
Je zato mogoče motor zavorni ?
Vse lahko ugotoviš, če samo malo pregledaš dotični motor z reduktorjem.
Aja, pa na zvezda-trikot preklop pozabi, ta motor pri nas pri neposrednem priklopu na omrežje (3 x 400V) dela lahko samo v zvezdi. V trikotui bo po hitrem postopku spustil dušo. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 15.99
|
Objavljeno: Tor Feb 01, 2011 10:01 pm Naslov sporočila: |
|
|
logist je napisal/a: |
Kakšne pa so potem možnosti rešitve zaustavljanja, ker mikrokrmilnik bo dirigiral vklop in izklop motorja. |
PLC ali navaden PIC, Atmel ,... tu nima veze.
Če je motor krmiljen samo z vklopljen/izklopljen ...
logist je napisal/a: |
Glede moči motorja pa nisem podvomil, ker je to izračunal in priporočal inženir strojništva (ki pa ga na žalost ni med nami več, da bi mi lahko vel povedal o motorju). |
Moči je dovolj.
Imam točno enega 180W 3f doma, pa opravlja precej garaško nalogo z 200 cikli na minuto.
logist je napisal/a: |
Mogoče bi pomagalo da sta os motorja in reduktorja med sabo vzporedni. |
Tole je rahlo dvoumno napisano.
1. Bi pomagalo, če bi zamenjal reduktor za takšnega z vzporednima osema ...
Odg.: Ja, bi.
2. Bi pomagalo meni pri dajanju nasveta tebi ...
Odg.: Ja, bi. Če dejansko imaš takega, bo vztrajnost vozička vrtela motor še kako sekundo po izklopu, zato ne bo lomilo zobnikov. Pri polžnem reduktorju s prenosom večjim kot 1:5 breme nima vpliva na motor, ampak na zobnike. Motor se bi ustavil hitro zaradi majhne lastne vztrajnosti, zobnik bi pa nastradal.
Če ni potrebno kompliciranje, je dovolj 6A trifazno stikalo za levo-0-desno in ustrezna blažilna gumijasta spojka med reduktorjem in kolesom.
Načeloma bi lahko dodal mehki zagon, oziroma je bolj potreben mehki izklop .
Nadaljna komplikacija bi lahko bila zagon in izklop izvedena s frekvenčnim pretvornikom po časovni rampi npr. 3 sekunde.
Krmilniki ... čemu? Je potrebno kakšno časovno ali pozicijsko krmiljenje?
Pri tako silnem številu vrtljajev se bo motor ustavil v dobri sekundi voziček pa ... v koliko desetinkah mm? _________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
6dan8 Član

Pridružen-a: Tor 18 Jan 2011 10:53 Prispevkov: 1053 Aktiv.: 5.99 Kraj: Goriška
|
Objavljeno: Sre Feb 02, 2011 5:39 pm Naslov sporočila: |
|
|
zlabo je napisal/a: |
Torej gumby, ali je edini problem ta, da bo ob kratkem stiku pregorel bimetal??? |
Problem je na hitro najti previjalca motorjev. Zaporedje je namreč ponavadi: kratek stik navitja motorja; pregoretje bimetala; izpad instalacijskega odklopnika (ali pregoretje klasičnih varovalk oz. talilnih vložkov); uporaba besed, ki se jih tu ne spodobi zapisati; odklop in demontaža motorja; spet neprimerne besede; previjanje; ...
Je pa tudi res, da ustrezno dimenzioniran instalacijski odklopnik (ali varovalka) največkrat uspe z odklopom (varovalka: pregoretjem) "rešiti" bimetal, namenjen za majhne tokove (motorja z navitjem v stiku žal ne več ). |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
logist Član

Pridružen-a: Pon 25 Jan 2010 1:12 Prispevkov: 126 Aktiv.: 0.67 Kraj: dom(o)vina
|
Objavljeno: Čet Feb 03, 2011 11:01 pm Naslov sporočila: |
|
|
Odločil sem se da bom uporabil frekvenčnik, kjer lahko nastavljam tako rekoč vse.
Citiram: |
Krmilniki ... čemu? Je potrebno kakšno časovno ali pozicijsko krmiljenje?
Pri tako silnem številu vrtljajev se bo motor ustavil v dobri sekundi voziček pa ... v koliko desetinkah mm? |
Da potrebujem, ker delam sledilnik. Hvala vam za pomoč. _________________ Mihael |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.61 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Čet Feb 03, 2011 11:29 pm Naslov sporočila: |
|
|
Frekvenčniki imajo ponavadi tudi po več digitalnih vhodov in izhodov, tako da potem to samo še uskladiš s krmiljem. Je pa frekvenčnik kar draga zadeva. _________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 500 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|