 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
glinik Član

Pridružen-a: Ned 22 Jan 2006 19:25 Prispevkov: 33 Aktiv.: 0.14 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Pet Mar 10, 2006 11:58 am Naslov sporočila: Kakšen zag. kond. je primereren za zagon 1f 0,5 HP motorja? |
|
|
Pozdravljeni.
Imam en enofazni motor z naslednjimi podatki:
ELIN 0,5 PS = 0,37 KW
I = 3,6 A ; 220 V ; 1360/min ; trikot vezava
(motor je star ko "zemjla",vendar je bil ta teden restavriran v "nulo")
Problem je v tem, da motor nima zagonskega kondenzatorja oz. "je dobil noge". Zaganjat ga moram ročno, kar mi ne diši.
V Elektrokovininih prospektih piše, da uporabljajo naslednje kombinacije:
-0,37KW motor, 12nF kondenzator
-0,55KW motor, 18nF kondenzator
Kolikšno vrednost kondenzatorja dejansko potrebujem?
Kako bi vezal zagonski kondenzator? Sedaj sem vezal fazo in nulo na 1. in 3. fazo. Bi kondenzator vezal na 1. in 2. fazo? (Tako piše v knjigi)
Hvala
Lp
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.69 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Pet Mar 10, 2006 1:22 pm Naslov sporočila: Re: Kakšen zag. kond. je primereren za zagon 1f 0,5 HP motor |
|
|
glinik je napisal/a: |
...-0,37KW motor, 12nF kondenzator
-0,55KW motor, 18nF kondenzator...
Lp |
12 nf ali 18 nf bo najbrž premalo. 12 uF bi bilo v redu. Slika velja za vezavo zvezda ali trikot. važne so samo priključne točke U,V,W.
Jur
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
7.63 KB |
Pogledana: |
30887 krat |

|
Nazadnje urejal/a jur Pet Mar 10, 2006 1:36 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber Član


Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20 Prispevkov: 2279 Aktiv.: 9.61 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Pet Mar 10, 2006 1:30 pm Naslov sporočila: |
|
|
Enofazni motor ima samo 2 tuljavi, slika zgoraj prikazuje vezavo 3 faznega motorja na 1 fazo.
Enofazni motor ima delovno tuljavo in tuljavo za pomožno fazo. Tuljava za pomožno fazo je navita s tanjšo žico. Smer vrtenja se spremeni, če zamenjamo oba priključka ene od obeh tuljav med seboj.
Kondenzator za pomožno fazo ne sme biti prevelike kapacitete, ker v nasprotnem pregori navitje pomožne faze, zaradi prevelikega toka. Če je kondenzator premajhne kapacitete, potem motor nima moči ob zagonu.
Pri enofaznih motorjih mnogi ne vedo kaj je zagonski in kaj delovni kondenzator. Če ima motor samo en kondenzator, potem je to delovni kondenzator, če pa ima dva kondenzatorja in nista vezana v paralel, potem je en kondenzator zagonski, ima večjo kapaciteto, vezan pa je paralelno k delovnemu preko centrifugalnega stikala ali časovnega releja, ki odklopi kondenzator. Zagonski kondenzator je potreben samo za štart motorja, kasneje je dovolj samo delovni.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.69 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Pet Mar 10, 2006 1:37 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ja, res je enofazni motor. Zapeljal me je stavek: I = 3,6 A ; 220 V ; 1360/min ; trikot vezava.
V prilogi je vezava (1) z delovnim kondenzatorjem. Vezava (2) je z zagonskim kondenzatorjem. Tega pri določenih obratih motorja izključi centrifugalno stikalo. Centrifugalno stikalo je običajno vgrajeno v motor. Če kondenzator (ali kombinacija kondenzatorjev) ni vezan pravilno, lahko pride do poškodbe motorja. Na ploščici od motorja bi načeloma morala biti napisana vrednost kondenzatorja.
Jur
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
6.47 KB |
Pogledana: |
30879 krat |

|
Nazadnje urejal/a jur Pet Mar 10, 2006 2:00 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
andrejj Član


Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06 Prispevkov: 4253 Aktiv.: 17.94 Kraj: 8232 Šentrupert
|
Objavljeno: Pet Mar 10, 2006 1:59 pm Naslov sporočila: |
|
|
Nisem mogel prej in zdaj prilagam to.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
396.77 KB |
Pogledana: |
252 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
428.77 KB |
Pogledana: |
146 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
strobos Član

Pridružen-a: Sre 24 Sep 2003 12:19 Prispevkov: 726 Aktiv.: 3.06 Kraj: Brežice
|
Objavljeno: Pet Mar 10, 2006 9:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
reber je napisal/a: |
Če ima motor samo en kondenzator, potem je to delovni kondenzator.... |
Ni nujno, prejšnji teden je enem sosedu odpovedalo centrifugalno stikalo in sem mu kondenzator prevezal na stikalo 0-1-start. Motor je imel samo ta zagonski kondenzator, delovnega pa ne.
Lp
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
glinik Član

Pridružen-a: Ned 22 Jan 2006 19:25 Prispevkov: 33 Aktiv.: 0.14 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Sob Mar 11, 2006 10:25 am Naslov sporočila: |
|
|
Jaz bi rabil samo zagonskega ... Po moje se vidi po stikalu, ali je zagonski ali delovni kond. Če ima stikalo 0, 1 in 2, se pravi 3 "možnosti", (in imamo en kond.) je po vsej verjetnosti zagonski kond. Kadar pa imamo na stikalu 2 "možnosti" je po vsej verjetnosti delovni kond.
Torej bo 12uF zadostoval, ok.
Hvala
Lp
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
strobos Član

Pridružen-a: Sre 24 Sep 2003 12:19 Prispevkov: 726 Aktiv.: 3.06 Kraj: Brežice
|
Objavljeno: Sob Mar 11, 2006 1:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ta sosed, ko sem mu to prevezal je prej uporabljal samo stikalo za 0 in 1. Ker mu je pa centrifugalno stikalo odpovedalo, pa sem mu vezal kondenzator na start stikala, kjer moraš držati ob zagonu, ko ima motor dovolj vrtljajev pa spustiš stikalo in samo skoči nazaj na položaj 1. Tako, da če ima motor stikalo z dvema položajema (0 in 1) še ne pomeni, da nima zagonskega kondenzatorja-le tega odklopi centrifugalno stikalo.
lp
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber Član


Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20 Prispevkov: 2279 Aktiv.: 9.61 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Sob Mar 11, 2006 2:27 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ja, seveda, tudi taki motorji obstajajo, da imajo samo zagonski kondenzator. V primeru, da odpove centrifugalno stikalo, je zelo dobra rešitev stikalo 0-1-2 katero se iz 2 samo vrne v 1.
Če je motor z delovnim kondenzatorjem, je kondenzator neprestano priključen. Kapaciteta kondenzatorja je običajno napisana na ploščici s podatki na motorju.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.98 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Sob Mar 11, 2006 4:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
Nekaj mojih izkušenj s temi motorji:
- zagonski in delovni kondenzatorji se velikokrat ločijo že po ohišju. Zagonski so ponavadi črni v plastičnem ohišju, delovni pa v aluminijastem.
- na motorjih enake moči imajo zagonski kondenzatorji 5 do 10x večjo kapaciteto kot delovni.
- na prvi pogled se motorji z centrifugalnim stikalom ločijo tudi tako, da imajo malo daljši pokrov ventilatorja kot običajni npr. trofazni motorji v enakem ohišju.
- nekateri motorji z zagonskim kondenzatorjem imajo poleg omenjenih varijant (centrifugalno stikalo ali grebenastega 0-1-Start) lahko tudi časovnik cca. 2 sek.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
andrejj Član


Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06 Prispevkov: 4253 Aktiv.: 17.94 Kraj: 8232 Šentrupert
|
Objavljeno: Sob Mar 11, 2006 8:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tu je o elektromotorji.Za moderator,če je to preveč. Prosim.da se uredi nekam,ker jaz ne znam.
Lp
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
671.94 KB |
Pogledana: |
183 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
618.14 KB |
Pogledana: |
109 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
652.01 KB |
Pogledana: |
94 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
571.56 KB |
Pogledana: |
94 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
612.37 KB |
Pogledana: |
118 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sabla Član

Pridružen-a: Ned 09 Avg 2009 10:51 Prispevkov: 56 Aktiv.: 0.29 Kraj: Novo mesto
|
Objavljeno: Sre Nov 04, 2009 7:53 am Naslov sporočila: |
|
|
Če dovolite bi nadaljeval v tej temi!
Imam enofazni motor.
Ta motor ne deluje!
Kako in kaj so lahko vzroki nedelovanja?
Vem da lahko odpove kondenzator.
Kakšna upornost mora biti navitja nepoškodovanega motorja in poškodovanega, ter kako najenostavneje ugotoviti če je kondenzator odletel (kakšne so izmerjene vrednosti)?
Hvala za odgovore
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
stane Član

Pridružen-a: Tor 17 Apr 2007 21:19 Prispevkov: 1281 Aktiv.: 5.79 Kraj: Rače
|
Objavljeno: Sre Nov 04, 2009 8:59 am Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
kako najenostavneje ugotoviti če je kondenzator odletel |
Z roko zavrti motor in , ko se vrti ga vklopi . Če zažene , potem je kndenzator kriv .
Več vzrokov za nedelovanje :
Nimaš napajanja - glavno stikalo , varovalka , priključni kabel ...
Ležaji na motorju so prijeli .
Medovojni stik navitja .
Prekinjeno navitje .
Zaščitna temperaturna varovalka v navitju je prekinjena .
.....
.....
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sabla Član

Pridružen-a: Ned 09 Avg 2009 10:51 Prispevkov: 56 Aktiv.: 0.29 Kraj: Novo mesto
|
Objavljeno: Sre Nov 04, 2009 9:50 am Naslov sporočila: |
|
|
Kakšna pa je upornost navitja (nepoškodovanega motorja-enofazni)?
In kakšna je upornost ko med ovoji pride stik?
Hvala
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gumby Član


Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32 Prispevkov: 4066 Aktiv.: 18.40
|
Objavljeno: Sre Nov 04, 2009 10:34 am Naslov sporočila: |
|
|
Upornosti so majhne, odvisno od velikosti (moči) motorja. Tamali motorji bodo imeli upornost nekaj ohmov, večji pa miliohme...
Sicer pa medovojnega stika z ohmmetrom niti približno ne boš izmeril...
_________________ Tule nisem več aktiven. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 499 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|