www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Polnilec akumulatorjev 5A - elektronika
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14673
Aktiv.: 61.88
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Sre Sep 28, 2011 6:23 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

blay44 je napisal/a:
Rolling Eyes Mene so štromarji učili, da je kovinsko ohišje brez ozemljitve ali ničenja stogo prepovedano! Za naprave brez stalnega nadzora, mora pa biti vgrajena termična zaščita transformatorja. Kako lahko to sploh prodajajo?
Te diode brez hladilnika zdržijo kvečenj ene 3A. Sicer pa v datasheetu lepo piše, da je termična upornost 25st./W.
Kako je šele narejen BMW?

LP


To ne drži ravno. Ohišje oz deli na ohišju so lahko kovninski ter niso nikamor povezani v primeru zaščite "zaščitno izoliranje" (simbol dvonji kvadratek - eden v drugem) Tega je na trgu polno. Sploh v gospodinstvu oz hišnih aparatih: Mikserji, palični mešalci, feni, ....

_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
PZUFIC
Vseved



Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06
Prispevkov: 6987
Aktiv.: 32.61
Kraj: Rakek

PrispevekObjavljeno: Sre Sep 28, 2011 6:30 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tale ni aluminijast??!! Rolling Eyes Whistle


1190300.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  14.09 KB
 Pogledana:  6595 krat

1190300.jpg



_________________
Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran MSN Messenger - naslov
gumby
Član
Član



Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32
Prispevkov: 4066
Aktiv.: 18.40

PrispevekObjavljeno: Sre Sep 28, 2011 6:41 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

blay44 je napisal/a:
Mene so štromarji učili, da je kovinsko ohišje brez ozemljitve ali ničenja stogo prepovedano!

Ničenje je prepovedano, že dobrih 22 let. Ne pa kovinsko ohišje brez ničenja.

_________________
Tule nisem več aktiven.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
blay44
Član
Član



Pridružen-a: Ned 19 Dec 2010 18:17
Prispevkov: 604
Aktiv.: 3.42

PrispevekObjavljeno: Sre Sep 28, 2011 7:53 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ja Silvo za dvojni kvadratek vem. Samo tole ohišje, če je kovinsko, bi vseeno moralo biti ozemljeno. Vsaj Jaz tako mislim.

Gumby, med počitnicami sem pomagal pri skupini štromarjev in veliko hiš uporablja še ničenje. A bi jim po tem takem morali odklopiti pancerke?

LP
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
elpollo
Član
Član



Pridružen-a: Čet 03 Jul 2008 23:07
Prispevkov: 555
Aktiv.: 2.69
Kraj: Podravje

PrispevekObjavljeno: Sre Sep 28, 2011 9:39 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tako....se opravičujem za pozen feedback. Shema je ista kot jo je podal @6dan8.

Sekundar transformatorja je 13V. Zener dioda ima oznako 11 C1, predvidevam da je to 11V. Vsi upori so tolerance 1%.

Ohišje je kovinsko brez ozemljitve, zato vam še spodaj izdajam tipsko tablico, kjer je viden dvojni kvadratek, kar bi naj opravičilo neozemljitev ohišja. Je pa zanimivo, da primar ni varovan - niti termično. Slika spodaj.

Hvala vsem za hitro in kvalitetno pomoč.



DSC06859.JPG
 Opis:
 Velikost datoteke:  714.76 KB
 Pogledana:  7 krat

DSC06859.JPG



DSC06863.JPG
 Opis:
 Velikost datoteke:  731.3 KB
 Pogledana:  3 krat

DSC06863.JPG



Oznake.JPG
 Opis:
 Velikost datoteke:  34.42 KB
 Pogledana:  10 krat

Oznake.JPG



_________________
Življenje je prekratko, da bi bili malenkostni.


Nazadnje urejal/a elpollo Sre Sep 28, 2011 9:43 pm; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo MSN Messenger - naslov
gumby
Član
Član



Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32
Prispevkov: 4066
Aktiv.: 18.40

PrispevekObjavljeno: Sre Sep 28, 2011 9:42 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

blay44 je napisal/a:
Gumby, med počitnicami sem pomagal pri skupini štromarjev in veliko hiš uporablja še ničenje. A bi jim po tem takem morali odklopiti pancerke?

Za stare inštalacije veljajo pravilniki, ki so bili veljavni v času njihove izdelave (gradnje). S strani zakonodaje ni nič narobe, če imaš staro inštalacijo, ki ustreza starim pravilnikom. Torej ti noben ne more zahtevat, da tako inštalacijo zamenjaš, niti elektro ne sme odklopit štroma.
Se pa stvar zaplete pri posegih v inštalacijo (rekonstrukcijo), takrat je pač treba uskladit s predpisi, ki sedaj veljajo. In to celotno inštalacijo, ne samo kabel do ene vtičnice.

Varnost 50 let stare inštalacije je seveda druga pesem (takrat je bilo ničenje aktualno)...

_________________
Tule nisem več aktiven.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Azrael
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46
Prispevkov: 4432
Aktiv.: 22.20
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Sre Sep 28, 2011 9:45 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

@blay44

Poglej npr. malo močnejše vrtalne stroje, ohišje je vsaj delno kovinsko, ozemljitve pa stroj nima, saj ima dvojno izolacijo. Če bi tako ohišje vseeno šel ozemljit, bi napravil medvedjo uslugo, kar se varnosti tiče.

To pa zaradi ničlanja, ki je kljub prepovedi, še vedno v uporabi - bolje nekaj kot nič.

V primeru, če bi tako modificiran stroj priklopil na ničlano vtićnico in bi na tej vtičnici ali inštalaciji odletela nula, boš kljub brezhibnemu stroju na njegovo kovinsko ohišje dobil fazo burned

Če pa bi stroj pustil tak kot je, pa v tem primeru nevarne napetosti na ohišju ne bi bilo.

Dvojna izolacija pomeni točno to. Imaš delovno izolacijo in če se le ta poškoduje = stroj se pokvari, opravi svoje delo druga, varnostna izolacija in zaščiti uporabnika pre nevarno napetostjo.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
blay44
Član
Član



Pridružen-a: Ned 19 Dec 2010 18:17
Prispevkov: 604
Aktiv.: 3.42

PrispevekObjavljeno: Čet Sep 29, 2011 8:22 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ja vedno je neki Če. Mene so učili, da vse kar lahko ubije mora biti zaščiteno čim večkrat.
Varovalka+ozemljitev+diferenca+preprečitev dotika+redno vzdrževanje.

LP
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Azrael
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46
Prispevkov: 4432
Aktiv.: 22.20
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Čet Sep 29, 2011 8:34 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ni nujno, varnostni mehanizmi se lahko izključujejo ali izničijo, če se jih uporabi v napačnih kombinacijah.

Kombiniranje dvojne izolacije in ozemljitev je že tak primer.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
blay44
Član
Član



Pridružen-a: Ned 19 Dec 2010 18:17
Prispevkov: 604
Aktiv.: 3.42

PrispevekObjavljeno: Čet Sep 29, 2011 8:47 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Za to so pa stari mački, da se od njih učimo.

LP
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Nace
Član
Član



Pridružen-a: Pon 12 Maj 2003 0:12
Prispevkov: 828
Aktiv.: 3.49
Kraj: Zagorje ob Savi

PrispevekObjavljeno: Čet Sep 29, 2011 9:13 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Mene pa zanima ali je tale polnilec že dal kaj življenja od sebe, ker debata pelje po mojem mnenju iz avto elektrike v energetiko. Pa brez zamere.
LP Nace
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
elpollo
Član
Član



Pridružen-a: Čet 03 Jul 2008 23:07
Prispevkov: 555
Aktiv.: 2.69
Kraj: Podravje

PrispevekObjavljeno: Tor Okt 04, 2011 12:38 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Nace je napisal/a:
Mene pa zanima ali je tale polnilec že dal kaj življenja od sebe, ker debata pelje po mojem mnenju iz avto elektrike v energetiko. Pa brez zamere.
LP Nace


Na omenjenem polnilcu sem zamenjal diode, ampak se obnaša neprimerno. Ko imam stikalo na AVTO, takrat je na izhodu samo 12V, ko ga pa preklopim na MOTOR pa je 6V. Napetosti se mi zdijo premajhne. Predvidevam da je problem v transformatorju, saj je na njegovem sekundarju samo 13VAC.

_________________
Življenje je prekratko, da bi bili malenkostni.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo MSN Messenger - naslov
Nace
Član
Član



Pridružen-a: Pon 12 Maj 2003 0:12
Prispevkov: 828
Aktiv.: 3.49
Kraj: Zagorje ob Savi

PrispevekObjavljeno: Tor Okt 04, 2011 2:40 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Priklopi na akumulator in meri tok polnjenja, če ne bo polnilnega toka potem šele lahko sodiš o tem ali je izhodna napetost trafa premajhna. Običajno naj bi bila vsaj ~15V AC.
LP Nace
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Azrael
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46
Prispevkov: 4432
Aktiv.: 22.20
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Tor Okt 04, 2011 2:56 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

elpollo je napisal/a:
Na omenjenem polnilcu sem zamenjal diode, ampak se obnaša neprimerno. Ko imam stikalo na AVTO, takrat je na izhodu samo 12V, ko ga pa preklopim na MOTOR pa je 6V.

Povsem normalne in pričakovane vrednosti glede na shemo.

Polvalni usmernik, ima v prostem teku nekje 45% efektivne vrednosti pritisnjene sinusne napetosti, če na njem ni kondenzatorja ali akumulatorja.

Podobna zgodba je pri mostiču, kjer moraš upoštevati padec na dveh diodah, torej vsaj 1.2 V manj za prosti tek.

Torej po podatkih ima trafo na sekundarju 13 V (v prostem teku verjetno 13.5V in zato so izmerjene vrednsti povsem normalne.

Če stvar že v prostem teku ne kuha, si našel in odpravil vse napake.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pyr0Beast
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11
Prispevkov: 4969
Aktiv.: 23.98

PrispevekObjavljeno: Tor Okt 04, 2011 8:46 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

>Je pa zanimivo, da primar ni varovan - niti termično.
Skoraj zagotovo je
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3  Naslednja
Stran 2 od 3

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 499 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group