 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
tomskk Član

Pridružen-a: Čet 27 Okt 2005 9:05 Prispevkov: 108 Aktiv.: 0.46
|
Objavljeno: Sre Avg 02, 2006 2:40 pm Naslov sporočila: Vžigalna tuljava |
|
|
Živjo, zanima me če kdo ve kje bi našel VŽIGALNO tuljavo (cin-špulo) za montažo na tiskano vezje. Trenutno uporabljam za test "cin špulo" od avtomatika, pa je malo prevelika (!! ogromna !!) za kar potrebujem?
Hvala.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PPG78 Član

Pridružen-a: Ned 27 Jul 2003 14:09 Prispevkov: 2342 Aktiv.: 9.88 Kraj: Gorenjska
|
Objavljeno: Sre Avg 02, 2006 3:04 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mogoče takšno kot jo prodajajo v Conradu za stroboskope (300V na 4kV)? Koda: 581585 ali 581615 (6kV)
LP, Peter
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
tomskk Član

Pridružen-a: Čet 27 Okt 2005 9:05 Prispevkov: 108 Aktiv.: 0.46
|
Objavljeno: Sre Avg 02, 2006 3:12 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tale bi po velikosti bila kar prava, vprašanje je samo, če bo imela dovolj energije, da bo preskočila iskra na svečki.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber Član


Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20 Prispevkov: 2279 Aktiv.: 9.62 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Sre Avg 02, 2006 5:50 pm Naslov sporočila: |
|
|
Na kakšni svečki, običajni od bencinskega motorja?
Tuljavico lahko naviješ sam, kakšno pa bo razmerje in število ovojev, pa je odvisno, na kakšen način in s kakšno napetostjo bi zadevo prožil in koliko isker v sekundi bi rad imel.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Branez Moderator


Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:21 Prispevkov: 7831 Aktiv.: 33.04 Kraj: Koprivnica HR
|
Objavljeno: Sre Avg 02, 2006 6:11 pm Naslov sporočila: Re: Vžigalna tuljava |
|
|
tomskk je napisal/a: |
VŽIGALNO tuljavo (cin-špulo) |
Če že pišeš domač izraz napiši pravilno: cind špulo (prihaja iz nemškega jezika (Zündspule)).
_________________ The true sign of intelligence is not knowledge but imagination.
Creativity is intelligence having fun!
Albert Einstein |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
tomskk Član

Pridružen-a: Čet 27 Okt 2005 9:05 Prispevkov: 108 Aktiv.: 0.46
|
Objavljeno: Sre Avg 02, 2006 7:12 pm Naslov sporočila: |
|
|
reber je napisal/a: |
Na kakšni svečki, običajni od bencinskega motorja?
Tuljavico lahko naviješ sam, kakšno pa bo razmerje in število ovojev, pa je odvisno, na kakšen način in s kakšno napetostjo bi zadevo prožil in koliko isker v sekundi bi rad imel. |
Svečka je klasična od bencinskega motorja, kar se pa napetosti tiče vhodna med 250 in 400V izhodna pa okoli 10kV, primerne moči seveda.
Kar se pa isker v sekundi tiče 167 do 267 krat na sekundo.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
stoki Član

Pridružen-a: Sre 17 Nov 2004 0:22 Prispevkov: 129 Aktiv.: 0.54
|
Objavljeno: Sre Avg 02, 2006 8:21 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zakaj pa ne bi uporabil 220V/6V trafota z zamenjanimi navitji. Enkrat sem vezal trafo 220V/8V zaporedno z relejem, ki je sam sebe prekinjal in sem dobil 2 mm iskro pri 3000Hz. Pa potem ti niti ne bo treba nardit polnilnega vezja na 400V.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Slowfly Član


Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07 Prispevkov: 4082 Aktiv.: 17.22 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Avg 02, 2006 9:22 pm Naslov sporočila: Re: Vžigalna tuljava |
|
|
Branez je napisal/a: |
tomskk je napisal/a: |
VŽIGALNO tuljavo (cin-špulo) |
Če že pišeš domač izraz napiši pravilno: cind špulo (prihaja iz nemškega jezika (Zündspule)). |
Brane, upoštevaj dejstvo, da so na različnih koncih Slovenije, domači izrazi za isto zadevo različni. Pravzaprav ima skoraj vsaka vas svojo različico. V Posavju, bi "tvoja" cind-špula zvenela malo čudno, uporablja se izraz, kot ga je zapisal Tomskk!
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber Član


Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20 Prispevkov: 2279 Aktiv.: 9.62 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Sre Avg 02, 2006 10:19 pm Naslov sporočila: |
|
|
stoki je napisal/a: |
Zakaj pa ne bi uporabil 220V/6V trafota z zamenjanimi navitji. Enkrat sem vezal trafo 220V/8V zaporedno z relejem, ki je sam sebe prekinjal in sem dobil 2 mm iskro pri 3000Hz. Pa potem ti niti ne bo treba nardit polnilnega vezja na 400V. |
Tak transformator ne bo dolgo živel, saj njegovo primarno 230V navitje ni navito v plasteh, kar pomeni, da bo kaj kmalu nastal nekje mednavojni stik v navitju. Za take stvari mora biti transformator navit temu primerno, za visoko napetost.
Lahko se zgleduješ po tuljavicah - transformatorjih za vžigalno iskro pri plinskem štedilniku ali plinskih pečeh.
Nič ni napisano glede števila impulzov na sekundo, ali bo to točno določeno število impulzov ali kar tako nekaj, napiši kaj več o krmiljenju in tudi namen naprave.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
tomskk Član

Pridružen-a: Čet 27 Okt 2005 9:05 Prispevkov: 108 Aktiv.: 0.46
|
Objavljeno: Čet Avg 03, 2006 6:52 am Naslov sporočila: |
|
|
Naprava je namenjena vžigu 2-taktnih benzinskih motorjev (kosilnica, scooter ipd.). Zadeva je sestavljena iz dveh sklopov in sicer elektronike (PIC, Hallova sonda,...) in visokonapetostnega dela. PIC bere podatke o obratih motorja preko Hallove sonde in pošilja signal na tiristor, ki sproži visokonapetostni del da da iskro na svečko. PIC je sprogramiran tako, da ima narejeno krivuljo za vžig (zamika točko vžiga). To je to. Zadeva imam že narejeno samo problem je v komponentah (trafo, vžigalna tuljava) ki je trenutno preveliko za uporabo. Rad bi zadevo spravil na dimenzije nekje okoli 60x40x30 mm.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber Član


Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20 Prispevkov: 2279 Aktiv.: 9.62 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Čet Avg 03, 2006 10:19 am Naslov sporočila: |
|
|
Torej je originalna vžigalna tuljava prevelika?
2 taktni bencinski motorji imajo po večini stvar zelo poenostavljeno. Vžigalna tuljava se nahaja v območju vrtljivega magneta, ki je nameščen na točno določenem kotu, tako da magnetno polje s svojimi silnicami "oplazi" jedro tuljave pravi trenutek, platine pa so tiste, ki prožijo iskro. Vsekakor še vedno lahko uporabiš ta sistem, namesto platin pa uporabiš elektroniko. Trenutek vžiga, oziroma trenutek vklopa iskre boš določal s svojim programom, za branje pozicije pa boš, kot si omenil, uporabil hallovo sondo. Za branje pozicije bi lahko uporabil tudi platine. Za proženje iskre tiristor v tem primeru ne bo dober, uporabiti boš moral tranzistor, ki drži vsaj 700V. Enostavno simuliraš platine, oziroma originalni preklopni element.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
tomskk Član

Pridružen-a: Čet 27 Okt 2005 9:05 Prispevkov: 108 Aktiv.: 0.46
|
Objavljeno: Čet Avg 03, 2006 11:05 am Naslov sporočila: |
|
|
Bistvo vse zadeve naj bi bilo:
1.) Zamig vžiga pri večjih obratih (posledično višji obrati motorja in večja moč)
2.) Hallova sonda montirana na osovini od motorja skupaj z magnetom
3.) Vse ostale elektronske zadeve, baterijsko napajanje, tuljava, trafo montirano v majhni škatli.
4.) Ter zadnji pomembni faktor TEŽA
Prilagam sliko kako naj bi to izgledalo.
Še vedno me zanima, če kdo ve kje bi lahko nabavil trafo in tuljavo.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
27.6 KB |
Pogledana: |
5 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
22.56 KB |
Pogledana: |
11 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber Član


Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20 Prispevkov: 2279 Aktiv.: 9.62 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Čet Avg 03, 2006 12:38 pm Naslov sporočila: |
|
|
Torej, ti nameravaš to zadevo napajati iz baterijskega napajanja? ali mogoče s pomočjo generatorja na motorju?
Glede na to, kakšne slike si prilepil, potem zadeva ne bo za kosilnico ali moped, kot si prej napisal, ampak za letalski model? ali se motim, zakaj si tako skrivnosten? ali nameravaš narediti univerzalno zadevo.
Zavedatti se moraš, da ima iskra tudi določeno energijo, oziroma mora imeti določeno minimalno energijo, da lahko vžge zmes bencina in zraka. Če je teh isker veliko v časovni enoti, to pomeni določeno porabo elektrike. Če bo to iz baterijskega napajanja, bo to bolj težko.
Sicer pa, ali nimajo letalski modeli takih motorjev, ki delujejo na principu samovžiga in da samo pri nizkih vrtljajih potrebujejo žarilno svečko?
Kje bi dobil tuljavo ali trafo ti težko svetujem, ker očitno še ti ne veš, kaj sploh hočeš in kaj sploh iščeš. Če si že dal sliko narejene elektronike, zakaj ne kupiš en tak primerek in zadevo kopiraš? Samo vžigalno tuljavo lahko narediš sam, težava pa bo po vsej verjetnosti poraba.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dipsi111 Član


Pridružen-a: Sre 12 Nov 2003 21:17 Prispevkov: 349 Aktiv.: 1.47 Kraj: Koper
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
tomskk Član

Pridružen-a: Čet 27 Okt 2005 9:05 Prispevkov: 108 Aktiv.: 0.46
|
Objavljeno: Čet Avg 03, 2006 5:30 pm Naslov sporočila: |
|
|
To stran sem si ogledal, vendar mi ne odgovarja velikost te vžigalne tuljave, prav tako pa je sama izdelava slabo tehnično podprta. Ni pravih informacij o izdelavi vžigalne tuljave.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 497 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|